Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sairaslomasta ja huonosta omasta tunnosta

05.12.2007 |

Meille odotellaan yllärikolmosta joka on kyllä todella toivottu.Aikaisemmissa raskauksissa olen kyllä kärsinyt supistuksista mutta vauvat ovat syntyneet täysiaikaisina.

Nyt sain älyttömän yskän ja flunssa ja jouduin sairaslomalle kun supistukset lisääntyivät älyttömästi.Ongelmana on se,että minulla on koko ajan kamalan huono omatunto tästä sairaslomasta.Lapset on pakko viedä tarhaan sillä en pärjää äänettömänä kahden vilkkaan lapsen kanssa enkä saa nostella.Mies joutu paiskimaan kaikki kotihommat yksin kun itse makaan sohvalla ja työpaikalla työt kasaantuvat.Työkin on minulle uusi ja olen ollut siinä vasta reilut 2 kk joten sekin harmittaa.

Kaiken kruunaa huoli siitä, että supistukset avaavat paikkoja.Ensimmäinen lääkäriaikakin jonka sain on vasta ensi keskiviikkona joten siihen saakka on pakko kärvistellä ellei supistukset mene tosi pahaksi.Alkuviikosta sain luvan neuvolatädiltä yrittää työntekoa.Miten tästä rumbasta selviää täysjärkisenä kun päivät kuluvat kotona seiniä tuijotellessa?Lapsiakin on ikävä kun ovat pitkän päivän hoidossa:(

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
05.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen yrjönnyt 2 kuukautta ja ollut superväsynyt, en vain saa otettua sairista töistä, kun olen saanut sinniteltyä jotenkuten lyhennetyllä työajalla. Pahimpina viikkoina olen käynyt työpaikan vessassa kaakeileilla makaamassa kolmekin kertaa tunnissa ja eikun tietsikan ääreen. Yritän erinäisistä syistä johtuen salata raskauden vielä 3 vkoa.

Lapset sairastuivat samaa aikaa angiinaan ja ripuloivat lääkettänsä ja minulla vaan huono omatunto, kun olin silloin töistä pois. Ei siis järjen hiventä oman jaksamisen kanssa.

Mutta jos myöhemmässä vaiheessa raskautta lääkäri käskisi kotiin lepäämään, niin tottahan jäisin, mutta taatusti olisi taas huono omatunto.

Ja tosiaan säälittää mies, joka on nyt 2 kk hoitanut lasten iltatoimet, silloin kun kotona on. Hän nimittäin reissaa välillä viikottain, mikä ei juuri ole mielialaani nostanut. Olen välillä masennuksen partaalla ja odotan vain, että " normaaliminää" ja normaaliarki palautuisi. ei paljon ilahduttanut miehen siskon tokaisu, että mitä te kolmatta, ja ei hän vaan jaksaisi enää. Eli missään nimessä en voi vihjastakaan, jos välillä olisi raskasta. Oma moka siis. Kiitos sukulaiset.

Sori tätä valitusta. Yritä sinä nyt olla paremmalla omalla tunnolla sairiksella, kun se kuitenkin on välttämätöntä. Iloa ja tsemppiä en voi välittää, mutta samassa veneessä meitä taitaa olla muitakin. Ei edes toivottu raskaus aina lystiä ole. Ja sellaistahan ei tietty saisi ääneen sanoa, eli lisää huonoa omaa tuntoa meikäläiselle siitäkin sitten. Tosin lääkärilleni uskalsin näistä negatiivisista fiiliksistä kertoa ja hän ei ihmetellyt yhtään, eikä kuulemma tarvitse pelätä olevansa outo tai huono äiti.

Vierailija
2/2 |
05.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

... oon ollu ensin 3päivää ja sitten oli kontrolli ja siitä 2viikkoa ja kontrolli ja taas 2viikkoa ja tänään taas lääkäri joka kirjotti nyt sairasloman äitiyslomaan saakka. ja tosiaan kotona on tylsää, mulla kans 2 poikaa 3v ja 1,5v ja päivät myös tarhassa, koska mulla niin paljon supistuksia, etten saa mitään tehdä, ettei nyt ainakaan tarttis sairaalaan mennä makaamaan loppuajaks... mulla kans välillä huono omatunto kun niin pitkään saikulla, ja välillä oikeen nolottaa viedä aamulla pojat hoitoon ja tulla ite sit kotiin makaamaan. mutta toisaalta kun pitää levätä, niin eipä siihen pystyis jos toiset pienet kotona...

mulla työnantaja on ihan " vihaisena" siitä kun viimeks ilmoitin et sairasloma jatkuu, kun se joutuu tehä munkin hommat... pikkufirma kun on... ja nyt jännittää soittaa etten enää tuukkaan töihin ennen äitiyslomaa ollenkaan...

mutta tylsää tää on ku mitään ei sais tehä... kertokaas vinkkejä miten saan ajan kulumaan??? mutta tärkeintä tietty et jos vauva vielä hetken malttais masussa pysyä, viikkoja kun vasta 27+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla