~*~Enskat perjantaihin~*~
Hetkisen päästä lisää..
Tässä linkkiä eilisiin:
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9944421&p=2&tmode=1&smode…
Kommentit (14)
Jaahas, en tainnut ollenkaan eilen avautua täällä palstalla ¿ nukuin edellisyönä tasan nolla tuntia ¿ liekö keskiviikkoillan Tavastian keikalla ollut osuutta asiaan, ainakin vauva myllersi mahassa koko yön turhankin terhakkaasti. Olin siis eilen aivan kuollut, mutta viime yönä sain unta kaaliin sellaiset 5-6 tuntia yhteensä, joten kyllä nyt taas kelpaa!!
SANLELLE kovasti tervetuloa!! Ja onnea odotukseen:=)
PAULINEALLE isot moikat!!!!! Kiva, kun muistit:=)
Ja Q; ihan sairaan paljon onnea mini-quusta, olin satavarppi, että ultrakuulumiset on mainiot!! Ihanaa, kun pikku-q saa pienellä ikäerolla sisaruksen! Sitä paitsi, mulle ainakin tuo toivoa sun luomuraskautuminen, jos ja kun meille joskus toista kaavaillaan. Eikä ole pienintäkään syytä hillitä riemuaan pikkukakkosesta esim. tuolla l-puolella ¿ tokihan meillä on tuoreessa muistissa itse kunkin rähmäinen alkutaival ja odotuksen odotus! Joten vielä kovasti kovasti onnea sinne Espooseen!!!
HIPPUX oli saanut tilattua aurinkolasit ¿ hyvä! Tarvii munkin sinne kauppaan pikkuhiljaa suunnata!
NINCALLA oli ollut suppareita, koeta nyt jaksaa vähän levätä, ettei ainakaan kovin kipeäksi käy....juuh; meillä kanssa mies olisi jo itse mennyt hukkaan, jos en olisi olemassa ¿ on se kumma, kun tavaroilla on paikkansa, niin niitä ei löydy kummimkaan vaan aina ovat kateissa...
Mikäs on COLTSFOOTIN tilanne niitten limojen ja suppareitten kanssa;=)?
Onnittelut MAMMIKSELLE uudesta kylppäristä ¿ hienolta näyttää! Teillä kyllä saadaan niin mahdottoman paljon aikaiseksi, ett ihan kateeksi käy!!
Kiitokset HANILLE ja muille kantoliinakommenteista, taidan minäkin sen oman hukkapupin käydä hakemassa. Ja kiitokset myös imetysliivivinkeistä, ehkäpä pitää niitä luukullisia harkita;=)
I-L; kiva, että tulokset oli ok!! Ja toivottavasti kutina jo laantumaan päin...
TUITULLE vielä; tulehan mukaan tänne joukkoon oivaan! Ja onnea vielä odotukseen iso läjä ¿ en ole tainnut muistaa onnitella lain!!
Omassa navassa ei uutta, uusi viikko napsahti käyntiin. Ohjelmassa tänään siivoilua ja iltapäivällä hieronta ¿ niskat onkin jumissa ja hieroja lupasi hiplata myös jalkoja, kun kerroin, että ne on tönköt ja väsyneet vaikka turvotusta ei ole. Olen nyt pari viikkoa odotellut meidän palkanlaskijalta tietoa, paljonko saan vielä huhtikuussa palkkaa tai siis lomarahoja ja kohta tartun luuriin, kun en saa sähköposteihin vastausta. Tahtoo tietä, paljonko olisi tulossa törsättävää!! Esim. just niitä arskoja silmällä pitäen;=) Muutenkin haluisin ostella jotain vaatteita ja kunnon ¿vaunulenkkikävelytossut¿ itselle...
Niin, saisi KANELIN kaksoset jo pian ulostautua! Suppareita sinne!! Ja kyllä vaikuttaa siltä, että VIIPULI ja SADEYE on tosi toimissa ja jo nyytit sylissä! Kuulumisia odotellaan kovasti!!
Mukavaa ja leppoisaa perjantaita enskoille!
-mooli, 34+0
Huh pari päivää on ollut niin kiirettä että en ole täällä kerenyt pyörähtämään ja hitsi kun te ootte niin mahottomia kirjottaan että eihän tässä meinaa perässä pysyä. ;)No kommentoidaan mitä muistetaan.
Sanlelle tervetuloa joukkoon. Ja onnea odotukseen.
Mammis oli saanut kylppärirempan valmiiksi. Hyvän näköinen tuli.
Iida-linnealla oli ollut verikokeissa, onneks tuloksissa ei ollu mitään häikkää.
Quiero oli ollut ekassa ultrassa. Onnea mini-Q:sta :)
Viipuli ja Sadeye taitaa olla päässyt jo tositoimiin.
Coltsfootillakin oli jo lupaavasti alkanut tapahtua limatulpan kanssa.
Muuta en sitten muistakkaan, mutta laitanpa nyt omaa napaa vielä loppuun.
Eli nyt on alkanut tuntumaan masussa Nuuron kutittelua. Ja nyt siis tiedän jo varmaksi että se on juuri sitä. :) Eilen oli neuvola ja kaikki oli ok. Tähän menessä painoa tullut yhteensä 2 kg, johon olen tosi tyytyväinen kun lähtöpainossa oli jo muutama ylimääräinen kilo. Massu tuntuu aloitelevän kasvupyrähdystä ja pikkuhiljaa alkaa työntymään esiin. :) Seerumiseulan tuloksetkin tulivat ja kaikki oli siinä ok.
Nyt on pakko jatkaa hommia mutta koitan ehtiä taas viikonloppuna enemmään jutustelemaan. Ihana että on perjantai.
T: Buuffa ja Nuuro 17+5
[color=#8B008B]Tuli sitten vedettyä sikeitä lahjakkaasti 10h, lukuunottamatta 2-3h välein tapahtuvia vessassa lyllertämisiä.. Mun jalat oli eilen taas NIIN turvonneet ettette uskoisi. Oli sellaiset rantasandaalit jalassa joissa menee se jutska isonvarpaan & kakkosvarpaan väliin ja pidin niitä ehkä n. 30min jalassa ja tulos oli pelottava. Siis melkein sentin syvä uurre tuli! Auts! Mies oli taas vähän monttu auki, että pitäiskö oikeesti mennä lääkäriin. No, totesin vain että samat litaniat sieltä taas tulee, jalat ylös, paljon vettä, ei suolaa, koita kestää..
Tänään aion taas vähän siivoilla, mutta tosiaan täytyy vähän nostaa koipia kohti taivasta enemmän kuin eilen. Paineet on olleet laskussa, mutta taidan kuitenkin käydä happihyppelyllä päivällä ja mittaamassa ne neuvolassa. Eihän siitä haittaakaan ole. Jos vaikka illalla veisin miehen syömään jonnekin, se on niin ahkerasti käynyt töissä & tehnyt kylppäriä yms. Taka-ajatus ois että jos tänään illalla hemmottelen sitä niin huomenna se on hyvä orja taas siivoushommissa. ;)
NINCA ¿ hyvä että sait levättyä eilen. Eikös ole vain ihanaa ripustella niitä pikkuvaatteita kuivumaan!? :) Mulla oli monta kertaa mielessä ajatus että mahtuuko Tiitiäinen oikeasti näihin! Toivottavasti.. Kivaa kun te pääsette ostosreissulle! Normaali lipasto toimii varmasti ihan yhtä hyvin kuin hoitopöytäkin ja on kuitenkin sitten monikäyttöinen, kenties jopa edullisempikin. Mukavaa shoppailua!
MOOLI ¿ kiitos vaan, se on hyvä toimia työnjohtajana tässä vaiheessa vaikka olen kyllä itsekin tottunut poraa laulattamaan erinäisissä remppahommissa. Kun huolehtii työmiesten ¿nesteytyksestä¿ sekä ruokapolitiikasta niin hyvin pyyhkii. ;) Onnittelut muuten taas uusista viikoista! Nautihan hieronnasta.. Mä haaveilen että pääsen sitten synnytyksen jälkeen.. Ai niin, vaunulenkkikävelytossut kenties kannattaa ostaa vasta synnytyksen jälkeen. Ainakin tosi moni on sanonut että kengän koko on muuttunut tai ainakin lestin..
COLTSFOOT ¿ miltäs vaikuttaa tänään olotila niiden limatulppien & suppareiden kanssa?
BUUFFAlla Nuuro on alkanut kutittelemaan masussa! IHANAA! :))) Ja seerumiseulan tuloksetkin oli ok. Vain hyviä uutisia näin viikonloppua kohden mennessä!
Ok, nyt aamupalan (melkein lounasaika ja mä syön aamupalaa!) tekoon. Nauttikaahan auringosta ja voikaa paksusti!
Mammis + Tiitiäinen 39+0 (ÄÄK)
P.S. Missäs muuten on mm. ÄITYLI?[/color]
NINCAlla siellä paikat jo pehmyet. Vielä noilla viikolla pitää vähän iisisti ottaa ettei vaavi ihan vielä tulisi. Hyvähän se kuitenkin on että jotakin tuolla alhalla tapahtuu. Ootko muuten pienikokoinen vai miksi lääkäri oli sitä mieltä että sulle pitäisi tehdä perusteellinen synnytystapa arvio? Iha mielenkiinnosta kysyn.. :) Täällä siis kohdunkaula hävinnyt kokonaan ja vauva lie jo kiinnittynytkin. Nyt siis vain kärsimättömästi ootellaan.....
MAMMIS jaa-a, paas kattoen nyt kuka tässä lähtee ekkuna... vaikka oonkin koko raskauden ollut sitä mieltä että juniori ei eräpäivää malta odottaa, alkaa mua pelottaa että mä oon täällä vielä 42+ jotakin.... hittolainen! Toivottavasti en!! ;D Jätskit oli hyvät, siellä meren äärellä taas vain huomas miten petollinen tää ilma onkaan, hohkas aika tavalla vielä kylmää. Mutta onpas nyt jäätelökausi avattu!
Ketkäs kaikki täällä hehkuttikaan sitä Huggabubbin kantoliinaa, tais olla Q ja KESIS ainakin... mäkin innostuin nettisurffailuun teidän hehkutusten perässä ja se kyllä tuntuu aika kätsyltä. Mä huusin huuto.netistä ihan jonkun " tavis" liinan jonka pituus on 4,5 m ja kangas napakkaa mutta venymätöntä puuvillaa. En oikein tiedä onko se hyvä vai ei... sitominen ensialkuun tuntui ainakin aika hankalalta enkä saanut edes pehmonallea tungettua sinne nätisti. Ehkä teen niin että kokeilen sitä ensin vaavin kanssa ja jos se ei tunnu hyvältä, tilaan tuollainen ferrariliinan :) Ja sen verran vielä LIINASTA vs. KANTOREPUSTA että se kätilö joka on käynyt mun luona, sanoi että ei suosittele reppua ihan pienelle vauvalle ainakaan kovin pitkäksi aikaa. Se ei kuulemma usein tue selkää niin hyvin kuin esim. hyvin sidottu kantoliina. Mutta, tähänkin varmaan löytyy monta eri koulukuntaa...
COLTSFOOT siellä suunnittelee polttareita & häitä. Kolme kertaa kaasona olleena ja yhteensä viidet häät organisoineena vinkkailen, ootko jo netistä surffannut ideoita? Siltähän tähänkin nykyään löytyy vaikka mitä ajatusta jos itsellä tuntuu pää tyhjältä. Itse oon polttareihin järkännyt aina yhteistä tekemistä, ellei morsmaikku sitten ole ollut ehdottoman esiintymishaluinen ja yleensä yhteisleikit- /tms. jutut on tosi kivoja. Sen oon myös todennut, että liikaa ei ohjelmaa kannata miettiä, sillä yhteinen hengailuaika on se tärkein ja monta kertaa seurusteluun menee tosi nopeasti paljon aikaa. Käytiin yksissä polttareissa rivitanssitreeneissä ja vedettiin sama tanssi myös häissä. Se oli tosi kiva ja erilainen juttu ja sai vielä paljon häiden jälkeenkin positiivista palautetta sekä itse morsiamien, polttariporukan että yleisön psta. Lisäksi polttareissa ollaan oltu ajelemassa city-mönkijöillä, käyty " eräsafarilla" , saunottu mitä erilaisimmissa paikoissa (kuten Hangon edustalla saaressa, savusaunassa keskellä talvea, vanhassa 1800-luvun kartanomiljöössä..), käyty " sumopainimassa" , keilaamassa, jne,jne..... nyt vain villit ideat lentämään ja hyvä tulee! :D Ja hei vielä - sulla limatulppa irtoilee! Vau! =) Sehän on huippu-uutinen!! :) Onpas tosissan ilon aiheet....
KANELILLA alkaa siellä olla ahdasta Tiuhtin ja Viuhtin kanssa... aika pitkään on vauvelit masussa pysyneet. Eikös kaksosilla saata olla tapana tulla paljonkin etuajassa. Jaskuja sinne! =)
SANLElle tervetuloa joukkoon! :) Meillä tärppäsi ihan vahingossa ja raskaus siis ei edes kovin suunniteltu. Kokonaisuudessaan voin sanoa että mun raskaus on ollut todella helppo, ei edes alussa mitään suurta oireilua tms. Eli voi se mennä hyvin... :)
MOOLIN vaavi on siellä äippää valvottanut... tuttu tunne! Käytiin kattoon silloin uusin Bondi kun se tuli, ja seuraava yö meni ihan harakoille. En siis ihmettele että Tavastian keikan jälkeen vauvalla on hieman adrea kun oli jo tuon leffankin jälkeen! :)
VIIPULI ja SADEYE - oottekos jo hommissa...? :)
(.) TUU JO JUNIORI!! Mä oon hokenut poitsulle matraa jo pari päivää, ja kyllä se kovasti öisin saakin suppareita aikaan mutta ei muuta merkittävää. Hemmetti.... no, tänään on siivous- ja saunomispäivä ja katotaan olisko illalla jotakin muutakin tiedossa... ;)
Mennään miehen duunin jälkeen hakee terassinrakennus kamoja. Suunnitelmat on valmiina ja kivetyksetkin mietitty viimeistä kiveä myöten. Pitäis tilata kukat myös, tosin niillä ei mikään kiire vielä ole kun ei kuitenkaan voi istuttaa ennekuin yöpakkaset on ohi. Ihanaa päästä puuhailemaan!
Näin muuten hirveetä unta viime yönä. Mulla ei tullut raskausarpia vaan sellaisia ihan hirveitä suuria nahan venymiä jotka roikkui lörppöinä pitkin vatsaa. Lisäksi mulla oli alavatsalla joku ihme uloke joka ei ollut vauva vaan jotakin outoa kudosta ja se oli hervottoman kokoinen. Ugh.... mistäköhän sitä tuollaista kammotusta kehittää mielessään... Toivottavasti en tuollaista unta näe enää koskaan!
Nyt imuri kaapista ja riehumaan! Ja on jo aikakin, en nääs oo ottanut imuria esille puoleentoista viikkoon. Siltä täällä kyllä näyttääkin!
Aurinkoista päivää enskoille!
Leenis & jr 38+3
Taas tuli käytyä neuvolassa. Eipä mitään uutta.
Paineet 147/98
Sf 34,5 cm
Painonnousu 1050g/vko, uusi ennätys.
Painonnousu taas kuulemma turvotusta, paljon auttaa (Kesishän kyllä oli repässyt yli kahden kilon nousun per viikko, joten toki ei olisi asiasta edes tarvinnut mainita tällä kilon tahdilla). Totaalipainonnousu on nyt mukavat 16 kg :( Muistan hyvin kuinka terkka ekoilla neuvolakäynneillä jutteli, että näin hoikalle tyypille 18 kilonkin painonnousu on vielä ¿sallittua¿. Silloin nuorena ja tyhmänä sitä oli vaan että just joo, mä lihon korkeintaan kymmenen kiloa... Mutta siis jännityksellä odotamme, josko kahdenkymmenenkilon rajapyykki menee rikki... Taijan muuten oikeasti alkaa mässyämään loppuraskauden. Tämänkin viikko on syöty niin terveellisesti (okei kerran sorruin 300g:n lakupussiin) ja koiran kanssa ollaan menty joka päivä lähemmäs 10 km:n lenkit yhteensä ja tässä tulos!
Seuraavan kerran saankin mennä visiitille jo alkuviikosta. Terkka ei ollut kovin mielissään tuosta (vaikka ovat olleet yli 140/90 jo kolmella kerralla) verenpaine, turvotus päänsärky ¿kombinaatiosta. Pitää edelleen tehdä pissamittauksia kotosalla ja jos päsähtää proteiinit kahdelle plussalle niin kipittää OYS:iin samoilla vauhdeilla. Pari viikkoahan olen noita proteiineja mittaillut ja eipä ne ole olleet kuin heikolla plussalla eikä aina sitäkään. Mukelo meillä vetää kuulemma kasvuspurttia, tuo sf-mitta kun kerta on ollut jossain vaiheessa alakäyrilläkin :D Kitisin sitten myös sitä, että kuinka en saa liikelaskennassa sitä kymmentä liikettä per tunti täyteen kuin harvoin. Ja uutena ohjeena passaa kuulemma viisi liikettä puoleen tuntiin. Se onkin jo helpompi juttu, muksu kun yleensä vetää neljän viiden potkun sarjatulta kerrallaan. Ja vielä omaa napaa, mun epäilemät supistukset on kuulemma ihan oikeita supistuksia, jännää :D Tänään niistä ei kyllä ole ollut tietoakaan, mutta josko eiliset olisivat saaneet jo jotain tuhoa aikaan (vikalla lääkärikäynnillähän kohdunsuu oli ¿lohduttavasti¿ 3 cm pitkä ja niin kiinni kuin olla ja voi...)
[color=red] Ninca [/color] oli alkanut lastenvaatepyykille. Mun on vieläkin välillä pakko käydä räpläämässä noita vaatteita, vaikka ovatkin jo lipastossa paikoillaan. Parit potkuhousut on vaan niin juukelin ihanat! Ja shoppailureissu tiedossa :D
[color=red] Mooli [/color] on sinnitellyt vähillä unilla! Ei tulis mitään meikän kohdalla! Ja uudet viikot käynnistyi :D Mäkin aijon käydä ostamassa kunnon juoksukengät itelle, sitten kun muksu tulee maailmaan. Aletaan harrastamaan kärryjuoksua (ja koirahan menee siinä samassa...) Näillä jaloilla ei ole mitään asiaa kenkäkauppaan. Mulla on ainoastaan yhdet käyttökelpoiset kengät tällä hetkellä. Nekin on olleet numeroa liian isot ja superlötsköt ja nyt hinkkaavat jalat ihan punaisiksi.
[color=red] Buuffa [/color] oli bongaillut Nuuron liikkeet varmaksi ja massaukin alkaa jo pukkaamaan esille :D
[color=red] Mammis [/color] olikin heräillyt myöhään. Aamusta kävin pinoa lukemassa ja jo ihmettelinkin, että missäs se meidän vakiopinonaloittaja luuraa! Kuulostaa hyvältä tuo miehen hemmottelu pienillä taka-ajatuksilla :D Komia kylppäri teille oli ainakin tullut, eli selvästikin tuo hemmottelu -> kotiorja homma toimii! Ja viikot vaihtui sielläkin, näyttää muuten tosi isolta tuo 39 näin ruudulta katottuna!!
[color=red]Leenis [/color] oli nähnyt mahapainajaisia :( Ja terassinrakennusprojektia pukkaa! Jep, jotain ohjelmanpoikas-ideoita olen netistä kurkkinut. Sieltä kyllä löytyy mukavasti ideoita. Huomenna meillä on suunnittelupalaveri toisen kaverin polttareita silmälläpitäen. Kyseisiin polttareihin on vain osallistumassa melkein kaksikymmentä ihmistä, joten tuo morsiameen satsattava rahapuoli on hieman eri luokkaa kun sitten näissä polttareissa, joiden pääjärjestäjänä olen itse. Sinne kun on tulossa ainoastaan seitsemän tyyppiä. Häissä ohjelmana kuulemma ainoastaan morsiamen ryöstä on must (ja sehän on sangen yllättävä juttu morsiamelle kun itse näin komensi), muuten saadaan vapaat kädet ohjelman suhteen :D Mulla ei ole vielä yksikään kaveri mennyt naimisiin, joten kaikki on uutta ja jännää :D
Taas tuo aurinko paistaa, täällä pukkasi aamusta lunta taivaalta!
Coltsfoot ja Elsa 38+5
[color=#8B008B]Tulin vielä morjenstamaan kun en varmaan iltasella enää surffailemaan ehdi. ;) Menen pian suihkuun, pesen hiukset ja kuorin kropan yms luxusta. Sitten menen neuvolaan mittaan paineet, auton pesulinjasta hyrskäytän ja suuntaan siskoni luo.. Jos vaikka mentäis vähän Isoon Omenaan shoppailemaan. Mies pääsee klo 18 töistä ja jos veisin sen sitten farkkukaupan kautta syömään siellä Ompussa. Myöhemmin voinkin sitten lämmittää saunan ja voidaan toteuttaa siis 3 ässää tänään; shoppailu, sauna & sexy.. En kyllä kauheesti usko että siitä on apua, mutta mukaviahan nuo on kaikki ässät.. ;)
LEENIS meinaa pistää terden & pihan uuteen uskoon, nyt onkin hyvät kelit siihen puuhaan! Meillä pukkaa jotain ihme kukkia pihassa (valkosia kelloja ja jotain muuta krookuksen näköistä) esiin, saas nähdä mille ne sit näyttää. Itse kun en ole niitä istutellut niin ajattelin että katsotaan mitä tulee esiin, fixailen sitten toukokuussa jotain lisää sinne..
COLTSFOOT ¿ musta tuntuu että moni tekee niitä painonnousu enkkoja näillä viikoilla. Elä stressaa! Ai että 5 liikettä puoleen tuntiin ois ihan yhtä käypä kuin se 10 liikettä tuntiin.. Pitääpä pitää mielessä. Kun pääsin kehumaan että Tiitiäinen on riehunut eilisen masussa niin tänään hän on ollut NIIN hiljaa että! Ja älä muuta sano, 39 on kyllä ¿pelottavan¿ iso luku.. Huh! Toiveissa ois saada Tiitiäinen häädettyä yksiöstään pikapuoliin.. Joskin mun tuurilla en yhtään ihmettelisi vaikka menis 42 rikki..
Ok, nyt suihkuun ja sit liikkeelle! Mukavaa viikonloppua kaikille!
Mammis[/color]
Koko päivän tullut touhuttua kaikenlaista pientä niin nyt vasta kerkesin palstailemaan.
Buuffalle onnea liikkeiden tunnistamisesta! Siitä se kunnon myllääminen pian alkaa... Kiva juttu, jotta neuvolassa kaikki ok. =)
Sanlea en ole tainnut toivottaa vielä tervetulleeksi, joten lämpimät onnittelut ja mukava kun liityt joukkoomme! :)
Coltsfootilla on samat tekemiset kuin minullakin vauvan odottamisen lisäksi eli polttareita myös järkkäilen. Ja mietiskelen hääjuhlan ohjelmaa. Kyseessä on siskoni häät ja oon toinen kaasoista. Ihan kiva kyllä hänen kanssa puuhastella kaikkea häihin liittyvää niin mahtuu ajatusmaailmaan välillä muutakin kuin masuasukki.. Toivotaan että viikonloppuna pysyy proteiinit poissa ja saat rauhassa kotosalla olla.
Toivottavasti Leenis ja Mammis löytää sopivaa shoppailtavaa! Kuulostaa niin ihanalta tuo oman pihan laittaminen. Meillä kyllä on ihan tilava lasitettu parveke, eli sinnekin saa (kun vaan jaksaa) laitettua kesäisen kaunista. Omakotitalo kuitenkin jossain kaukaisissa haaveissa siintää...
Minä olin aamupäivästä Aino-Auroran ja suloisen Ainon kanssa kaffella ja poikettiin myös vaateostoksille. Löytyi ostettavaa niin itselle kuin vauvallekin. Kotimatkalla poikkesin vielä Prismaan ja sieltä tarttui matkaan uusi matto kylppäriin sekä sävyyn sopivia käsipyyhkeitä ja keittiöön uusi kaitaliina. Miehen kanssa olisi tarkoitus siivoilla kunhan tulee töistä kotiin mutta vessa oli jo pakko pestä, jotta sain uudet jutut paikoilleen. =)
Mukavaa perjantaita kaikille ja rentouttavaa viikonloppua!
t. iida-linnea 36+2
ps. Se sappikokeen arvo oli myös ok eli ei ainakaan hepatoosista nämä kutinat johtuneet. Hyvä niin!
[color=red]Siis oikeesti, heräilin tuossa hetki sitten.. Ajattelin että kello ei välttämättä ole vielä mitään, mutten ollut uskoa silmiäni kun katsoin, ja se näytti 14:42¿¿!! Siis en oo varmaan vuosikausiin nukkunut näin pitkään! (Selityksenä tälle kaikelle yövalvomiset ja se, etten tahdo saada illalla millään unta..). No, jospas nyt jaksaisi :)
Sadeyella ja Viipulilla kaiketi on jo pienoiset sylissä. Kuulumisia odotellessa!
Tervetuloa Sanle, ja onnea plussasta!!
Ja Coltsfoot se oli jo muakin laitokselle lähettämässä, mutta ihan turvallisen raskaana täällä edelleen ollaan.. On vaan ollut pari semmoista synkkismasis-päivää, enkä oo jaksanu kirjoitella. Pinot olen tietenkin lukenut tarkkaan :)
Ja Han ja Coltsfoot, jos Ouluun ollaan järkkäämässä Enska-meetingiä, niin meikkis on kyllä paikalla ehdottomasti! Oisko joskus Vapun jälkeen hyvä ajankohta?
Ninca on pessyt pieniä vaatteita :) Onhan ne kyllä suloisen näköisiä minijuttuja. Ja hyvä että ainakin eilinen sulla mennyt ilman supisteluja, vaikka ihan komeat viikothan ne alkaa jo sullakin olla..
Moolilla hieroja, ah autuutta! ;) Nautihan hemmottelusta! Mulla on niin kinkkinen tilanne, että oma äitini on hieroja/vyöhyketarepeutti/intialainen päähieroja jne., mutten voi ikinä antaa hänen hieroa mua, syynä mun tatuointini olkapäässä.. Äitini on semmoinen, ettei se yksinkertaisesti SAA nähdä sitä tatskaa¿ Menee hukkaan hyvä (hartia)hieroja :( Yritin saada mamaa antamaan synnytystä edistävää vyöheketerapiaa, muttei jostain syystä suostunut.. Yritin selittää että olisi ihan sallittua näillä viikoilla, mutta kuulemma pitää antaa luonnon tehdä työnsä. Pöh sanon minä!
Buuffa tuntee Nuuron kutinat! Ihanaa :) Ja seerumiseulakin ollut ok, hyvä hommeli! Itse asiassa varmaan mitä jään kaipaamaan tästä raskaudesta on juurikin vauvan liikkeet, kannattaa tosiaan nauttia niistä nyt kun voi!
Mammis-raukalla ollut ¿hieman¿ turvotusta havaittavissa! Ei varmaan todellakaan huono idis käydä kaiken varalta tsekkaamassa paineet.. Jaksamista siivoiluun, sitäpäs tuota on itselläkin edessä tänään (kunhan saan käytyä ¿aamupesulla¿ ja kuoriuduttua yökkäristä..) Olethan muuten tietoinen, että viikon päästä me synnytetään? ;)
Leeniskin alkaa olla jo valmis ottamaan juniorin vastaan :) Usko pois, tiedän tunteen! SSS:ää kannattaa tosiaankin aina kokeilla, eihän sitä ikinä tiedä.. Ja terassin meinaatte rakentaa? Great! Mulla on siipalla samansuuntaisia mietteitä, mutta tähän mennessä se ei oo saanut esim. wc-paperirullatelinettä porattua seinään, joten voi olla aika hiljaiset terassit meillä¿..
Coltsfoot, mullakin on paino noussut jotain lähemmäs 20 kg, enkä jaksa ottaa paineita! Kyllä ne siitä vissiin sitten lähtee joskus.. Hienoa että oot jo limatulppaa bongaillut ja kunnon suppareita saanut! Ei mee enää pitkään sulla!!
Saakos muuten udella, missä päin kaupunnia asustelet? Meikäläinenhän lyllertää nykyään täällä Oulunsalossa, joka on muuten harvinaisen kuollut paikka¿
( . ) MISSÄ ON SUPISTUKSET???? Missä ihmeessä ne on juuri kun niitä tarvittaisiin?? Kaiken maan juilintoja ja menkkakipuja ja pistoja tuolla perspuolella on, mutta yhtä tyhjän kanssa kun ei supista! Ihan muutama lälläri-suppari saatta tulla ikäänkuin kiusaksi, mutta ei mitään todella jykevää toimintaa.. No, 3 viikon kuluttua tulee rv 42 täyteen ja käynnistellään, että sitä odotellessa¿ Huoh..
Ootteko te muut loppupään ihmiset yhtä rikki kuin minä? Liikkuminen tekee niin kipeää ja kusirakko on pienempi kuin¿. öö no joku hyvin pieni asia. Iltaisin on vaikea päästä sänkyyn ja sieltä vessaan nouseminen käy työstä. Mulla tuleekin harva se ilta väännettyä oikein vimosen päälle kunnon itsesääliporua, kun oon tämmönen kömpelö läski, jolla ei oo omaa elämää eikä kroppaa eikä mitään. Välillä olo tuntuu suorastaan sietämättömältä!!! Tekis mieli iskeä neuvolantätiä päin pläsiä kun se vaan sanoo ¿niiiin, sitähän se on¿.¿ Helvetti, kait minä sen nyt tiedän! MRRRR!!!!!
Semmosta :D Aurinkoista kevätpäivää Enskoille!
Sere 39+0
OULUN TREFFEISTÄ: mulle sopii myös silloin vapun jälkeen. Tai mullehan käy ihan milloin vaan, vaikka huomenna, mutta miten on, SERE ja COLTSFOOT, odotetaanko kuitenkin sinne asti, että teilläkin on vauvat mukana? ;) Vois yrittää saada myös muitakin Oulun enskoja mukaan, ainakin tuo elovena tuolla vauva-puolella on täältä päin. Jos päätettäis joku päivä, niin voisi ilmoittaa tuolla vauvapuolella muillekin oululaisille, että olis täälläkin päin treffit tiedossa :)
SERE, nuo tuntemukset kuulostaa kyllä just siltä miltä musta tuntui loppuvaiheessa. Ei paljon lohduttaneet ne kommentit, että " kyllä se sieltä vielä tulee" sillä onhan se selvä juttu. Sitä vaan toivoi niin kovaan, että tulis NYTNYTNYT.
Koittakaa loppupääläiset jaksaa! Onneksi kaikki ikävät puolet unohtuu aika pian synnytyksen jälkeen. Määkään en enää muista, kuin rassaavaa oli alkupään pahoinvointi ja väsymys ja loppuvaiheen jatkuva kusihätä, maha tiellä, painava, iso ja kömpelö olo sekä hengitysvaikeudet ynnä muut... Huh, onneksi en muista :D
Han ja Sampo 8vkoa
COLTSFOOT, voin ihan rehellisesti tunnustaa että oon mässillyt koko raskauden, vaikka välillä koitankin hillitä, mutta karkkia oon syönyt melkein joka päivä tai jotakin muita herkkuja jos karkkia ei oo sattunut olevan käden ulottuvilla. Ja nyt on siis se n. 11 kg tullut painoa. Tosin oon varmaan vähän iso kokoisempikin kun sinä mutta en ylipainoinen ollut ennen raskauttakaan. Eli mässyt reilusti päälle vaan!! :D
MAMMIS, itse oon tosissani ihan peukalo keskellä kämmentä mitä tulee kukkiin... mutta tässähän sitä varmaan oppii kun kesällä huomaa että kukat ei joko kasva ollenkaan tai ne kuihtuu käsiin. Oon niin huono jo viherkasvienkin kanssa, että en mitään mahti-loisteliasta kukkakesää uskalla omista istutuksista odottaa... Jaahas sielläkin ässät käytössä! :) Täytyyhän näitä testailla... Ja unohtui kommentoida että tosi kivannäköisen kylppärin ootte saanut tehtyä! Tilaa on huisin paljon ja mikäs siinä vauvelia hoitaessa! =)
IIDA-LINNEA oli tehnyt vaate- ja heräteostoksia. Tuo shoppailu on varsin kivaa ajanvietettä mutta sitten sitä jää toisinaan miettimään että kukahan sitä touhua alkaisi sponsoroida... :) Vauvanvaatteet on kyllä ihan liian suloisia ja siksi niitä tarttuu tosi helposti mukaan. Oon lähes ylpeä itsestäni kun kävin ystäväni kanssa Jumbossa tällä viikolla enkä ostanut juniorille kun yhdet sukat! Meillä on 50- ja 60- senttisiä vaatteita jo ihan liikaakin, ja seuraavaksi pitäis varmaan miettiä 70-senttisiä. Mutta siihen menee vielä aikaa ennenkuin sellaisia pääsee käyttämään...
SERE oli kiskaissut kunnon unet! Kun tarpeeksi valvoo, jossakin vaiheessa sitä sitten tulee otettua ne takaisin. Good for you! Jos tää terassi oli muuten pitänyt rakentaa samaan syssyyn muun rempan kanssa olis voinut jäädä pahasti puolitiehen. Nyt on kuitenkin kämpän rempasta jo niin pitkä aika että on taas uutta tarmoa. JA OLLAKKO RIKKI?! Arvaa vaan, mä kun en mikään kärsivällisyyden perikuva oo muutenkaan... vähän huvittaa kun jotkut sanoo että raskaana oleva nainen on niin hehkeä. Ja paskanmarjat sanon minä! Se on kyllä viimeinen tunne mikä itsellä on kun öisin punnaa ruhoaan sängystä ylös ja ähisee kun muuli, tai kun löntystää kuin kakkat housuissa. Pikkasen hämää kun kävelyllä ollessa 80+ mummot ja vaarit painaa vauhdilla ohi... Mä toivon ja rukoilen että kun ens maaanantaina se akupunkturi tulee vikaa kertaa, antaa hän sellaiset tropit että juniori alkaa pyrkiä valoon pikimmiten! Ja jatkan tätä mantran lukemista.... :) Konstit on monet sano mummo kun kissalla pöytää pyyhki!
Mies tuolla urakoi takapihalla ja tekee perustuksia terassille. Mä en jaksa nyt liikkua mihinkään, tuntuu että siivousurakan, ruuanlaiton ja kauppareissun jäliltä oon ihan puhki. Miten sitä ihminen väsyy normaalista puuhista näin kauheesti. Saunan pukkaan kohta päälle ja katotaan siten sen jälkeen jaksaako vielä sitä yhtä ässää. Voi olla että simahtaa sitä ennen...
Taidan mennä kaatamaan lasillisen punkkua itselleni ja korkkaamaan miehelle kaljan. Ihanaa että on perjantai ja miehen ei tarvi lähteä töihin vaan voidaan yhdessä puuhata terden kimpussa päivät pitkät.
Mukavaa pe-iltaa! =)
Leenis
Pitääpä vielä käydä kurkkimassa täällä. Huomenna pitäisi olla päivä täynnä, joten liekkö sitä ehtii edes tietokonetta avata (varmaan tämmöselle surffarille enemmän kuin hyvä juttu).
Kävin päivällä siskon kanssa hulluilla päivillä. Oivallinen paikka, sai aikaan taas supistuksia. Ja nämä supistukset sitten sai aikaan sen etten ostanut yhtään mitään!! Eli siinä mielessä oikein hyvä reissu :D Mutta se täytyy sanoa, että sitten kun maha häipyy (pikkuhiljaa alkaa tuntua, että se on tuossa vielä juhannuksenakin...) meikä kyllä ostaa vaatteita ja kenkiä niin ettei ole mahdollistakaan!
[color=pink] Mammis [/color] aikoi ottaa tänään tiukan kolmen ässän linjan. Mullakinhan eräällä tavoin tuo shoppailuässä toteutui tänään ja itseasiassa pikkasen tuli myös siivoiluässääkin, hmm... Mä kyllä suuresti epäilen että kolmen ässän juttu on vaan urbaanilegendaa...
[color=pink] Iida-Linnea [/color] oli kovasti myös shoppaillut :D Ja vessan pesua tiedossa. Vessan pesu on muuten ainoa mieluinen siivouspuuha mun mielestä (outoa?) ja nyt se vasta turhauttaa, kun ei ole mitään järkeä juuriharjailla kaakelienvälejä kun koiran kurat pitää pestä joka lenkin jälkeen... No, pitää käyttää juuriharjaa sitten kesemmällä...
[color=pink]Sere [/color] oli vetänyt sikeitä pitkään! Yritän selkeästikin laittaa teitä isompiviikkoisia jo synnytyspuuhiin jotta se omakin vuoro joskus tulisi :D Me asustellaan Laanilassa päin, ihan rattoisaa seutua vaikkei mikään supereloisa paikka tämäkään, mutta onneksi keskusta on tuossa sopivan lähellä. Mäkin just vetiin tässä ¿ei jaksa enää¿ ¿märyt. Pakko myöntää että helpotti. Kieltämättä alkaa olemaan raskautta jo korvat täynnä. Ja meikä vielä kuitenkin on suht hyvässä fyysisessä kunnossa, eli ei ole kummoisia jomotuksia eikä esim. kävely tee tuskaan. Mutta henkinen puoli on kyllä sitten jo enemmän rämänä. Tietenkin kun raskautta on takana jo ties kuinka kauan, eikai se max. vajaa neljä viikkoa enää maailmaa pitäisi kaataa, mutta tuntuu se kyllä aivan pirun pitkältä ajalta!
Ja [color=pink] Oulun treffeistä. [/color] Joku vapun jälkeinen ajankohta voisi olla ihan hyvä, niin pääsisi varmalla paikalle ja silloin kaiken järjen mukaan vauvakaan EI VOI OLLA enää mahassa. Aikasemmin jos sitä sopii niin pahalla mäihällä joku on sitten kuitenkin laitoksella... Mulla nyt ainakin kalenteri on lähinnä tyhjää täynnä, joten melkeinpä mikä päivä tahansa sopii.
[color=pink] Leenis [/color] valvoo terassintekoa :D Ja sielläkin ollaan ässälinjalla. Mistähän muuten tosissaan tulee tuo ¿nainen on raskaana kauneimmillaan¿ tai että sitä muka hehkuisi. Pöh! Meikällä pukkasi ihan alussa naama ihan ruvelle, sitten näytin zombilta pahoinvointien kourissa. Ja nyt sitä on lyllertävä mursu joka on aina pahalla päällä ja kaikkeen liittyy puhinaa. Se on vissi ja varma, ettei raskaus ainakaa mua pue!
Rattoisaa viikonloppua kaikille! Palailen sunnuntaina kurkkimaan, josko joku tänään rv 40 siirtyneistä pääsisi mahoistaan pikku hiljaa :D
Coltsfoot
tulihan taas oivalliset värivalinnat, melkein näkyy... No mutta nyt poistun :D
Hei!
Tänään oli siis ultra. Vauvat painavat n 3 kg kappale ja arvio syntymäpainosta olisi 3 300 grammaa, jos siis pysyvät laskettuun aikaan asti masussa. Ovat edelleen melkein saman painoiset ja kasvaneet hyvin. Mun verenpaineetkin on taas ihan hyvät. Eli tässä nyt odotellaan viitsisvätkö nuo tulla ulos... On ristiriitaista, kun tietää että on hienoa, että vauvat kasvavat mahdollisimman pitkään tuolla masussa, mutta mä alan olla sitä mieltä, että nyt alkaa riittää... Kohdunkaula oli melkein hävinnyt ja kohdunsuu oli sormelle auki. Ehkä ne sieltä vielä joskus ulos tulee...
Nyt nukkumaan. Hyvää yötä kaikille!
Kaneli ja Tiuhti&Viuhti rv 37+3
Täällä sitä jo ihme ja kumma kyllä virkeänä aamusta vaikka yö menikin harakoille.. Heräsin jo samaan aikaa miehen kanssa, kun sillä tänään tiedossa murrosikäisten koulutusta Nou hätä ¿kilpailun suhteen. Tuossa aamusta jo taas kerran naureskelin miehelle, ett kuinkahan se on oikein pärjännyt ennen minua, kun kaikki oli taas kateissa ja sit kyseltiin: ¿Tiedätkö missä¿¿
Olisiko se Viipuli Piksu jo ulostautunut, kun ei ole kuulunut mitään??? Viimeisin viesti taisikin olla supistusten aikana kirjoitettu..
Kanelilla muutto sujunut ja on jo ohi. Tiuhti ja Viuhtikin pysyneet vielä muutoin ajan pienessä yksiössään. Eiköhän heillä ala siellä kohta olo käydä jo ahtaaksi, jotta päättävät yhdessä tuumin lopettaa vuokrasopimuksensa.
Hieno homma Iida-Linnea, ett laboratoriokokeissa ei erikoista ollut löytynyt. Toivotaan, ett kutina loppuu.
Tervetuloa Sanle joukkoon mukavaan. Mulla alkuraskaus sujui ilman sen suurempia pahoinvointeja/oksenteluja. Välillä jouduin kyllä jättämään lämpimän ruuan väliin ja syömään vain sitä mitä todella teki mieli, mut loppujen lopuksi melko helpolla taisin selvitä.
Hippux saanut hankittua aurinkolasit vahvuuksin. Itse olen todennut kyseiset erittäin tarpeelliseksi. Tosin ilman laseja en kyllä näkisikään yhtään mitään. Ja piilareita en oikein ole pystynyt pitämään.
Coltsfoot havainnut limatulppaa ja supistelujakin ollut. Jospa se Elsa sieltä päättää jo piankin tulla ulos.
Kyllä Mammiksen Tiitiäisen kelpaa nyt kylvetellä uudessa kylppärissä. Hienon näköinen tulos..
Eilen sitten pesin ensimmäisen koneellisen vauvan pyykkiä. Kyllä tuntui jotenkin oudolta ripustella niitä pikku vaatteita narulle. Kohta voisi laittaa toisen koneellisen. Muutenkin tänään tarkoitus miehen kanssa lähteä (taas) ostosreissulle. Kunhan nyt ensin kotiutuu. Nyt olisi tarkoitus hankkia lipasto/hoitopöytä. Voi olla, ett päädytään ihan normaaliin lipastoon. Ostosreissulle voidaan lähteä, kun ilmeisesti (toivottavasti) tänään pääsemme tuosta makkarin täyttävästä työpöytätasosta eroon, jotta pinnis ja lipasto sinne sit mahtuu. Ensi viikolla sit tavaroita kokoamaan, jee!!
Eilinen päivä menikin levätessä suurimmaksi osaksi. Supistuksia ei kyllä ollut, mut jonkinlaista juilimista kyllä. Tosin tuntui kyllä siltä, että Rimpula olisi työntänyt tuota päätään kohti uloskäyntiä.
Mut nyt järjestelemään hiukan paikkoja. Aurinkoista päivää Enskoille!!
-Ninca ja Rimpula 33+0-