Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auttakaa! Pomoni on aivan kauhea tyyppi. :' (

Vierailija
04.12.2007 |

Pomoni on minua 10 vuotta vanhempi mies, erittäin voimakastahtoinen ja karismaattinen persoona. Hän on työssään paljon esillä ja hänellä on taito vakuuttaa kuulijansa ja tavallaan lumota ihmiset omalle puolelleen. Hänellä on paljon ihailijoita lähipiirin ulkopuolella.

Tämä on siis se, mitä näkyy päälle päin! Jokapäiväisessä, läheisessä työsuhteessa pomo on ihan järkyttävä tyyppi. :( Hän kunnioittaa vain itseään, manipuloi, halveksuu toisinajattelijoita ja runnoo tahtonsa viekkaasti läpi asiassa kuin asiassa. Jos häntä tohtii " vastustaa" , joutuu ulos hänen suosiostaan. Työhön liittyvistä tunteista on turha puhua - tunteet ovat vain halveksuttavaa heikkoutta.

Ja tämän miehen kanssa joudun työskentelemään joka ***n päivä! Olen hänen lähin alaisensa. Aikaisemmin myötäilin häntä, koska olin itsekin tavallaan langennut hänen lumovoimaansa ja halusin tehdä työni hyvin. Nyt olen alkanut tajuta, mikä hullu manipulaattori mies on. Koska en voi jatkaa työntekoa entiseen malliin, olen koettanut varovasti ehdottaa hänelle joitakin muutoksia työskentelytapoihimme. Toisaalta hän suhtautuu ehdotuksiini " naisten heikkoutena kestää painetta" , toisaalta taas hän pyrkii pitämään minut puolellaan ja lupailee vaivihkaa kaikenlaisia etuja, kunhan vain toimin entiseen malliin. Hän antaa ymmärtää, että olen etuoikeutetussa sisäpiirissä, jossa tehdään historiaa eikä muualla ymmärretä mistään mitään.

Mitä ihmettä teen? Pomo on oman alansa keulahahmo, korkealle arvostettu ammattilainen. Pitäisikö ottaa hatkat? :' (

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
05.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kuten Mrs. Starlightillakin, täällä sovinismi ja salailu voimakkaasti vallalla.

Hakattuani päätä seinään olen tullut siihen tulokseen, ettei pomoa tai tätä työpaikkaa pysty mitenkään muuttamaan, se ajaa jollain aikavälillä kohti omaa tuhoaan. Eli itse pitäisi saada aikaiseksi lähteä. Mutta mä toivon, että saisin vielä lapsen, enkä kotiin jäännin jälkeen enää samaan paikkaan palaisi, siksi koetan nyt vaan sinnitellä ja odotan raskautumista kuin kuuta nousevaa.

Vierailija
2/8 |
05.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
05.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

et voi muuttaa pomoa etkä työpaikkaa, ja jos tappelet aikasi niin jopa maineesi alalla voi mennä kun pomo selittää pitkin kyliä miten hankala olet.

Ehkä parempi olla matalalla profiililla niin kauan kuin olet siellä, ja lähteä ennen kuin alat itsekin uskoa hänen juttuihinsa.

Toisenlaisiakin paikkoja ja pomoja on, mutta niin kovin vähän.

Vierailija
4/8 |
05.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli tuskin voit mitenkään pomosi käytöstä muuttaa. Joudut itse päättämään, miten tärkeä nykyinen ' asemasi' inhan pomosi luomassa ' sisäpiirissä' on, tai onko työssäsi niin paljon muita hyviä puolia, ettet niistä halua luopua. Älä kiirehdi, harkitse rauhassa mitä itse haluat, mihin asentoon vaakakupit jää... Tulevastahan et tiedä, työpaikkoja ja pomoja on niin moneen lähtöön, mutta onhan mahdollista löytää ainakin mukavampi, kaikkia kunnioittava ilmapiiri muualta.

Jos päätät lähteä, toivon että asiallisesti saat viestittyä pomollesi, miksi lähdet ja mitä mieltä olet hänen toimintatavoistaan. Viisas esimies myös haluaa kuulla pois lähtevien alaistensa mielipiteitä. Ei siltoja kannata takanaan polttaa, eikä hän ehkä halua kuunnella sinua nyt, mutta ehkä saat siitä itsellesi paremman olon ja ehkä pomosikin vielä joskus joutuu kohtaamaan itsensä...toivottavasti ainakin.

Vierailija
5/8 |
05.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsisti näyttää joillekin ihmisille parhaat puolensa, mutta toisia kohtaan on manipuloiva hirviö. Narsistille on tyypillistä, että haalii ympärilleen ihailijoiksi ns. sisäpiiriä. Narsismista ei yleensä parane, koska ihminen ei itse huomaa olevansa narsisti.

Vierailija
6/8 |
05.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin aikaisemmin töissä isohkossa firmassa, jossa oli osastonjohtajatasolla tuollainen tyyppi. Olin itse silloin alinta keskijohtoa. Sosiaalisissa tilanteissa hän oli hyvin mukava ja jopa hurmaava. Suosikkijärjestelyillä ja manipuloinnilla hän sai kuitenkin aikaiseksi tilanteen, että meillä oli hyvin huono työilmapiiri. Asiantuntijat alkoivat kaikota, vaikka työtilanne ei ollut silloin niin hyvä kuin nyt.

Huhu kertoo, että kaveri sai kultaisen kädenpuristuksen sillä ehdolla, että irtisanoutuu itse. Totuutta en tiedä, mutta hän vaihtoi firmaa ja ongelmasta päästiin eroon.

Jälkikäteen ajatellen olisi kannattanut itsekin vaan vaihtaa työpaikkaa. Tämä kaveri myrkytti ilmapiirin niin, että kenelläkään ei ollut hyvä olla.

Vierailija
7/8 |
05.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

minullakin oli ilkeä pomo, nainen. Mutta paha sai palkkansa ja hän joutui lähtemään, syytä en viitsi kertoa. Kerrankin tuntuu että kohtalo oli myös minun puolellani.

Vierailija
8/8 |
04.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisiä ei voi muuttaa vaikka haluaisikin. Itse päätin keskittyä omaan työhöni ja annoin tyyppien juttujen mennä toisesta korvasta ulos.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi viisi