Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olenko kohtuuton,

Vierailija
04.12.2007 |

kun minua harmittaa mieheni alkoholin käyttö. noin 2-3 annosta illassa. Lasten nähden useimmiten vain 1 annos tai sitten ykkösolutta. Olenko siis kohtuuton, jos kerron hänelle, että minua harmittaa hänen alkoholinkäyttönsä? Itse en paljoa juo.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
04.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivittäinen alkoholinkäyttö on jo mielestäni käyttäjän itsensäkin puolesta ongelma. Miten miehesi reagoi, kun selvästi harmistut hänen " iltapullostaan" ? Meillä juodaan vain viikonloppuisi, poikkeutapauksissa, jos vieraita tms. saatamme juoda viiniä tai olutta arkenakin, tietoisesti pyrimme kuitenkin välttämään tätä.

Vierailija
2/5 |
04.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos toi on joka iltasta niin alkaa oleen aika reipasta juomista.

Tottahemmetissä saa toiselle huomauttaa juomisesta! Mutta kannattaa muistaa että se on myös jokasen oma valinta. Jos valitset että SINÄ et juo, et voi päättää ettei toinenkaan juo.

Alkoholismilta alkaa vaikuttamaan jos:

1. Toinen huomauttelee juomisista (nyt tosin tarttee muistaa että itse et juo).

2. Jos ei voi olla juomatta.

3. Määrä on MUISTAAKSENI yli 10 olutta/lasia viiniä viikossa -tarkista Alkon sivulta..

4. Menee vintti pimeäksi juodessa

Vaikka jossain etelässä juotaisiin lasi-pari päivittäin niin määrä on alle 10. Välillä tekee kropalle kyllä hyvääkin olla juomatta! Itse olisin huolissani jos kumppani ei voi olla ottamatta sitä yhtä. Kannattaa jutella asiasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
04.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuiselle miehelle 2-3annosta päivässä ei ole edes riskiraja (joka on 24 annosta viikossa). Johan oli tutkimuskin, että 2 annosta alkoholai päivässä on terveydelle hyödyllinen määrä.

Eli minusta kyllä vähän keksit tikusta asiaa nyt..

Vierailija
4/5 |
04.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

kun minua harmittaa mieheni alkoholin käyttö. noin 2-3 annosta illassa. Lasten nähden useimmiten vain 1 annos tai sitten ykkösolutta. Olenko siis kohtuuton, jos kerron hänelle, että minua harmittaa hänen alkoholinkäyttönsä? Itse en paljoa juo.

Kts.

http: //www. yths. fi/netcomm/viewarticle. asp?path=8,21,2476,2497&article=1990&index=A&page=1

MUTTA totta kai voit esittää miehellesi toiveen, että hän olisi välillä ilman alkoholia.

Vierailija
5/5 |
04.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkä ole kohtuuton, jos sinusta asia tuntuu epämiellyttävältä. Mielestäni elämää pitää pystyä elämään ilman alkoholia. Pienessäkin jatkuvakäytössä on riskinsä. Mutta tietysti jos haluaa jatkuvasti tissuttelevan ukon, jolla alkoholi määrää elämää eikä toisin päin niin mikä siinä sitten. Minusta alkoholi määrää elämää, jos normaalina arki-ilatana on säännöllisesti saatava alkoholia. Olutkin on alkoholia. Määrää sen, että asiat on hoidettava ennen, rattiin ei voi lähteä, urheilemaan tai lenkille ei voi lähteä, on muistettava hakea ne juomat jne.

Meillä ottaisin asian ensin kauniisti esille ja jos ei auttaisi nostaisin älkän.