Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uusperheestä vuodatusta

Vierailija
04.12.2007 |

Emme virallisesti asu miehen kanssa yhdessä, käytännössä kyllä. Nyt mies on ilmoittanut, että kun ex-mieheni tuo/hakee lapsia luokseen, hän ei saisi tulla sisällä käymään ollenkaan vaan lapset pitää jättää parkkipaikalle.

lapset ovat kyllä jo isoja, että osaavat tietysti siitä parkkipaikalta tulla keskenäänkin kotiin, mutta itse en näe mitään pahaa siinä, että ex-mieheni, lastemme isä, on saattanut lapset sisään asti, eteistä pidemmälle ei tule, ellei lapsi esim, pyydä käymään huoneessaan katsomassa jotain tms. Hän siis on tuonut lapset sisälle sanonut heipat ja lähtenyt.

Taipuakko tässä miehen tahtoon vai miten Sinä menettelisit?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
05.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija
2/16 |
05.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tollaisen mustasukkaisuuden kohteeksi. Kyllä hekin sen käsittävät, jos ei nyt, niin myöhemmin, ja siten voivat oppia tuonlaisen käyttäytymismallin myöhempää elämää varten, että on oikein toinen vanhemmista eristää toisesta kodista.

Ei ole varmaan tarvetta takaisin yksin elämiseen, vaan siihen, että pitää olla liikkumatilaa ihmisillä. Lasten kautta se ex-mies kuitenkin edelleen kuuluu perheeseen. Se nyt vain on niin, ettei se nykyinen voi alkaa tollain kukkoileen, kai sen käsität?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
05.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvä suustaan, osaa siis kääntää asiat aina niin, että minä itken ja pyydän anteeksi, vaikka alussa tiedän olevani oikeassa ja luulin olevani vahva. ap

Vierailija
4/16 |
05.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosin kyse oli tilanteesta että toi koululaisen aamulla kotiin, siis ennen koulun alkua, niin että minä olin jo lähtenyt töihin. Mun puolesta molemmat voi tulla ovelle jos haluavat, exä yleensä tuleekin, mutta ei kiitos silloin kun mä en ole kotona. Enkä muutenkaan päästäisi vieraita ihmisiä kotiini silloin kun en ole kotona. Mutta Ap:n tilanteesta en pitäisi, tai sitten sovitte suoraan että menet parkkikselle lapsia vastaan, että voitte vaihtaa kuulumiset siellä.

Vierailija
5/16 |
05.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tota mustasukkasuutta epäilen mutta ajan kanssa menee ohi, kait..

Ollaan oltu miehen kanssa yli 7vuotta yhdessä ja alussa olin etten edes samassa huoneessa haluu olla ex:n kanssa puhumattakaan että olis meidän ruokapöydässä.. mutta asia muuttui vuosien myötä!!

Alussa olin todella mustasukkainen siitä ja kaikki asiat ja tavarat huomautteli entisestä elämästä mutta ei enää!!

Tee selväksi miehelle että ex:ä on LASTESI ISÄ ja jos itse haluat kskustella ex: kanssa esim. lasten asioista sen pitää olla ok!! tai jos lapsesi haluaa näyttää uuden lelun, oman huoneen niin sen pitäisi olla ok! ei ole kiva jos lapselle sanoo ettei se haluu että isä tulee kattoo " hienoo" juttuu yms.

Vaikka kuin se kävis itsetunnon päälle nii se on kestettävä..

Vierailija
6/16 |
05.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä voi oikeen helpottaa oloas mutta jos nykyinen ei oikeen " tajua" mitä isä-lapsi, äiti-lapsi suhde on ja kuinka tärkee MYÖS ISÄN huomio on ja kuinka tärkeää pienetkin isän tuomiset ja isälle näyttämiset on (siis lelujen)!!

Aikuiset vaan on niin pirun tyhmii välillä että oma ajatus ja oma maailma on tärkeetä ja lapset ei todellakaan ajattele näin vaikeesti mitä me aikuiset yleensä ajatellaan!!

Ei todellakaan ollu kiva nykyisenä kuunella lapsien totuuksia asioista ja lapsen äidistä MUTTA se on lasten äiti ja olen pääni tähän pistäny ja kaiken otan myös vastaan, miettinyt olen että olenko sopiva tähän roolin ja hanskat olen meinannu pistää naulakkoon mutta tässä ollaan!!!

MUISTA Äiti JA Isä ovat lapselle maailman tärkeitä ihmisiä ja muut tulee perästä..

KAUHEESTI jaksamisia ja toivotaan että uusi kumppani ajan myötä hyväksyy asian!!!

t:18

Vierailija
7/16 |
05.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ei olla IKINÄ exän kanssa viety tai tuotu lasta siten että oltaisiin jomman kumman kotiovelle asti menty. Menemme siis ulos vastaan ja otamme lapsen sieltä ja vaihdamme parit sanat, jos vaihdettavaa on.

Jännä, ei ole edes käynyt mielessä että ex tulisi meidän ovelle, tai minä menisin heidän ovelle tai jopa sisään asti?!

Hienosti se on toiminut näinkin 5 vuotta, olemme siis kyllä hyvissä väleissä, mutta ilmeisesti kummallakaan meistä ei ole ollu tarvetta tulla tirkistelemään exän ovelta millasessa murjussa sitä nyt asutaan =D

Vierailija
8/16 |
05.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se kyttäilyltä tuntuu ja en mäkään oe ex:n kotiin ängennyt edes lasten synttäreillä!! mutta kun noi lapset on aina ku äiti esim. on tullut hakee nii tuu kattoo mitä ollaan tehty yms. eipä siinä sitten voi kieltääkkään.. jokaisella on tapansa

t:18&21?

Vierailija
9/16 |
04.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietenkäöän et tollaseen suostu! älytöntä! kyllä aikuisten ihmisten pitäisi tulla keskenään toimeen! ihme kakara-äijä!

Vierailija
10/16 |
04.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinun ja lastesi koti... yksin sinä päätät kuka teillä saa käydä.

Vierailija
11/16 |
04.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kenenkään ole pakko päästää vastenmielisiä ihmisiä kotiinsa pällistelemään.

Vierailija
12/16 |
04.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

paitsi toisin päin. Ex-mieheni nykyinen puoliso on kieltänyt minua tulemasta sisälle, edes eteiseen.

Ap, tiedätkö mikä syy miehelläsi on tällaiseen kieltoon?

Vierailija
13/16 |
04.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella naurettavaa käytöstä ap:n mieheltä. Kyseessä on ap:n lasten isä, joka ei nyt kuitenkaan ole kuka tahansa epämiellyttävä henkilö pällistelemässä.

Mä en ainakaan ikinä taipuisi moiseen idioottiehdotukseen, ja kyseisen miehen arvostuskin kyllä laskisi aika huimasti.

Vierailija
14/16 |
04.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi mieheni on kieltänyt exää tulemasta edes meidän pihalle.

Oma vikani kyllä kun petin miehen luottamuksen.

Vierailija
15/16 |
04.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin se on lapselle paljon parempi kun tulee tunne, että hänestä loppuun asti huolehditaan, eikä jätetä parkkikselle.

En taipuisi todellakaan tahtoon!!!

Lasten etu on, että vanhemmat ovat eronkin jälkeen puheväleissä.

Meillä niin, että lapsen isä tulee tuomaan ovelle ja käy juuri huoneessa jos jotain näytettävää jne. Ei ole aviomiehelläni ollut mitään tätä vastaan päinvastoin!

Oletko nyt ihan tosissasi, että haluat tämän miehen itsellesi ja lapsillesi?

Vierailija
16/16 |
04.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se niiden lastenkin koti ja jos tosiaankin lapsilla on vaikka jotain näytettävää isälleen, niin monessa kohtaa paljon helpompaa, että isä piipahtaa sisällä kurkkaamassa, kuin että kaikki omaisuus raahataan kassissa mukana isälle nähtäväksi.

Vaikka asuisitte ihan virallisestikin yhdessä, niin ei mun mielestä nykyinen miehesi voi " määrätä" tuollaista asiaa. Voittehan keskustella ja yrittää selvittää, että mikä asia oikeasti mättää. Jos kyseessä on mies, joka mustasukkainen lastesi isän osuudesta elämässäsi, niin mieti tarkkaan, mitä teet ja kannattaako jatkaa. Kyllä lapsetkin hyvin äkkiä vaistoaa tilanteen, eikä uuden kumppanin nurja suhtautuminen exään ainakaan vahvista lasten ja uuden suhdetta.

Meilläkin uusperhe, mutta mies ei onneksi ole mustasukkainen menneistä vaan ymmärtää, ettei sellaisista ex-puolisoista ikinä pääse kokonaan eroon, joiden kanssa on lapsia (vaikkeivät he mitään bestiksiä ole :). Siispä ex-mieheni voi lasta hakiessaan istahtaa meillä esim. kahvipöytään (ja tekeekin niin usein) ja siinä sitten vaihdetaan kuulumiset. Vastaavasti minäkin voin piipahtaa hänen ja hänen uuden kumppaninsa luona, koska tapaamisemme liittyvät aina lapsemme asioihin.