isoja vauvoja
4-5kg jötkäleitä jo syntyessään ! Itse olin pieni 2700g. Onko vanhemmat isoja vai äiti lihonnu odotusaikana mahottomasti. mistä johtuu??
Kommentit (15)
Mun lapset on ollu syntyessään 3700g ja 4120g. Ekasta tuli10kgodotusaikana ja jäi 4kg, tokasta tuli 4kg ja synnytyksen jälkeen meni 6 kiloa miinukselle. Olen 158cm pitkä, eli en kovin isokokoinen, vaikka hiukan on ylipainoa. Mies on 180 ja hoikka.
Eikä äidin odotusaikaisella lihomisella ole juurikaan tekemistä vauvan syntymäkoon kanssa. Itse olen saanut n. 4-kiloisia lapsia, vaikka painoa on tullut todella niukasti odottaessani.
Lapsemme olivat syntyessään 56-57 cm pitkiä ja painoivat 4350g, 4200g, 4560g ja 5300g.
Olen ollut itsekin syntyessäni yli 4 kiloinen, samoin mieheni. Painoa tuli kaikissa raskauksissa n. 10 kg ylimääräistä, mutta viimeisimmässä oli sokerit koholla l. siitä johtui tuo lapsen " ylipaino" .
Mun vauvat on olleet:
rv 41 syntynyt: 4200g, 52cm
rv 38 syntynyt: 3800g, 52cm
rv 40 syntynyt: 4500g, 53cm
Olen 170cm, 65kg ja raskauksien aikana tullu 7-10kg välillä lisäpainoa.
1. 3300g ja 49 cm - raskauden aikana oma paino +8kg
2. 4100g ja 52 cm - oma paino +10kg
omat mitat pysyi samoina molemmissa ennen ja jälkeen raskauden 167cm/58kg.
En tiedä miksi toinen lapsi kasvoi noin paljon isommaksi. Söin jonkinverran epäterveellisemmin kuin esikoista odottaessa, mutta " mässäsin" siltikin vähemmän kuin normaalisti.
Eka lapsi oli pienin 53cm ja painoa 3090g. Toinen olikin jo sitten 54 cm ja painoi 4640g, kolmas 54cm ja paino 4680g. Neljäs oli suurin, pituutta 55cm ja painoa 4890g. Itse olen kyllä pitkä 181cm. Mies on taas suht lyhyt 175cm.
Me molemat vanhemmat ollaan oltu syntyessämme pienikokoisia, mies 3100g ja 50cm, minä 2980 ja 49cm. Oma paino on noussut raskausaikana enimmillään 8kg, kun paino ennen raskautta on ollut 67kg.
Olen kysellyt kyllä mistä johtuu että vauvat ovat olleet isoja, mutta vastausta en ole saanut.
hieman ihmettelin, sillä itse painanut noin 3300g, sisarukset 3000g paikkeilla, ja oma äiti oli 1700g, 60 vuotta sitten.. eikä ollut keskoskaapissa -silti säily hengissä
esikoisesta tuli 13kg lisää, 8kg jäi jo synnärille, ja jälkitarkastuksessa olin jo lähtöpainossani.
Mieheni oli syntyessään 4,5kg ja minä painoin 2,9kg
Omat lapseni on olleet syntyessään 3,3-3,6kg kokoisia eli ei mitään kovin suuria.
Olen itse todella hoikka, en sitten tiedä johtuuko myös siitä ettei omat lapseni ole olleet syntyessään mitään pulleroita.
Harvemmin hoikalle synnyttäjälle syntyy isokokoista vauvaa, poikkeuksena tietenkin diabetes äidit.
Ensimmäinen lapsemme oli syntyessään 40+3 4100g.
Toinen oli 42+0 5070g.
Nyt odottelen kaksosia 36+4 ja tänään saatiin tuoreimmat painoarviot.
A vauva on n.3100g ja B noin 3200g. Parin viikon päähän saatiin käynnistys aika.
Ekan raskauden aikana tuli painoa 6kg,josta synnärille jäi 5.
Toisessa raskaudessa tuli 8 josta synnärille jäi 6.
Nyt olen turvonnut ihan mahdottomasti, painoa tullut 30kg!!! Kattoos kuin käy,paljonko sitä nyt lähtee vauvojen kera.
yleensähän noi kaksoset voi olla suht. pieniä... serkun kaksoset oli 2400g ja 2600g
Itse olen todella hoikka myös, esikoinen oli 4,6kg ja kuopus 4,1kg. Ei raskausdiabetesta. Itse olen ollut synytessäni 4,8kg joten sieltä uskon vauvojen syntymäkoon juontavan.
Itse olen päin vastoin huomannut omassa lähipiirissäni, että isot vauvat syntyy hoikille ja pienet lihaville. Poikkeuksena anorektikkoäidit, mutta ne on jo asia erikseen.
Ensimmäinen poikansa 4775/57, aika mötikkä ja ihan alateitse synnytti.
Toinen oika ' normaalin' kokoinen, päälle kolme kiloa.
Itse myös olen pieni ja siro ja suurin viidestä painanut vain 3110g
Myös meillä pitää kutinsa tämä. Esikoiskaksosiani kun aloin odottamaan olin n.5 kg ylipainoinen, heistä tuli isoja 3400 ja 3600g,kaksosiksi siis.
Kuopusta kun aloin odottaa ylipainoa oli jo 25kg ja 3100g täysiaikainen kirppu sieltä sitten tuli.
En tiedä onko oikeasti tämäkään lihavuuden asteesta kiinni, mutta tälläistä olen pannut merkille.
olen vääntänyt. Ei ollut diabetesta eikä muitakaan vaivoja raskausaikana, ja toista odottaessani myös söin aika huonosti. Itse olin alle 3-kiloinen syntyessäni, eli onhan tässä jotain outoa.
että meille omena vartaloisille syntyy isoja vauvoja ja päärynät saa pieniä, siis oikeesti.