Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapsi osa-aikaisesti hoidossa kun äiti vauvan kanssa kotona

Vierailija
04.12.2007 |

Tiedän, että tämä on aihe, joka aiheuttaa kiivasta keskustelua. Ajattelin kuitenkin kysäistä.

Meillä ei ole tukiverkkoja lainkaan, ei siis ketään auttamassa lastenhoidossa. Ajattelin, että kun saan toisen lapsen, jos olen tosi väsynyt, vauva esim koliikkitapaus, esikoinen voisi esim n.2 ja puolivuotiaana olla vaikkapa 2 tai kolme aamupäivää päiväkodissa (n. 5 tuntia kerrallaan). Vauva syntyy kun esikoinen on 2 v 4 kk.

Tekeekö monet näin vai onko tosi poikkeuksellista? Tietenkin jos vauva ei ole esimerkiksi koliikkinen tai muuten olen hyvässä kunnossa, esikoinen voi olla kotona koko ajan. Muistan vaan, kuinka poikki olin kun esikoinen syntyi (anemia, vauva heräili n. 3 kertaa yössä 8 kk:n ikään asti ja nukkui päiväunensa pätkissä).

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
04.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen miettinyt, että olisi pitänyt laittaa esikoinen tarhaan leikkimään päivällä, koska hän kaipasi kovasti ulkoilua ja toimintaa, mutta en pystynyt kuopuksen hoidolta kovin hyvin vastaamaan hänen tarpeisiinsa. monesti jäi ulkoilut leikkipuistossa kuopuksen takia esim. hänen ollessa kipeä.

Vierailija
2/8 |
04.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos noin vähän päiväkodissa pidät. Voi olla hyväkin saada olla kavereiden kanssa ja kun on ohjattua toimintaa välillä. Pääosin olisi kuitenkin kotona.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
04.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä oon vauvan kans kotona ja 2isompaa on tarhassa joka pvä 8-17.

että silleen.

Vierailija
4/8 |
04.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnalla on velvollisuus järjestää hoitopaikkoja tarpeen mukaan!

Vierailija
5/8 |
04.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

paitsi jos vauva tai äiti sairas, äiti yksinhuoltaja tms. Kyllä on minusta värin isompia lapsia kohtaan. Etkö voisi pitää vaan esim 6 tuntia päivässä?

Vierailija
6/8 |
04.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

noin mennään meilläkin, okei tyttö on hiukan vanhempi 4½v. On ma-ke 6½tuntia hoidossa, toisinsanottuna aamupalasta välipalaan :D Meille käy tosi hyvin ja siitä pääsee vaikka suoraan pihalle/puistoon tms kun on välipala syöty yms. ja kuitenkin jää sitä kotiaikaakin kun ei joka päivä tarvitse hoitoon mennä... Ja mikä tärkeintä; Itsekin olen parempi äiti kun saan parina päivänä viikossa edes aamupäivät mennä vauvantahtisesti ja nukkua aina kun vauvakin.. Jaksan siis paremmin puuhata myös esikoisen kanssa.

Älä usko toisin väittäviä, tiedät itse mikä sinulle parhaiten sopii

Vierailija
7/8 |
04.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kunhan minun vauvani syntyy, 2,5 v tyttöni saa mennä nykyiseen hoitopaikkaansa 6 h/pvä. ihan turha ainakaan alun univajeessa ja hormonihöyryissä väsyttää itseään ihan loppuun, kun ei ole pakko.

Vierailija
8/8 |
04.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

puolipäiväsesti, 2-3pvä/ viikko