Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pihla vai Mea? Entä toiset nimet?

03.12.2007 |

Meillä muut nimet alkaa sattuneesta syystä p tai t-kirjaimella. Joten ehkä pitäisi jatkaa samaa linjaa? P- ja T-alkuisista miehen kanssa tykättiin eniten Pihla nimestä. Jostain syystä mua miellyttäisi myös Mea-nimi, mutta se sitten poikkeaisi muista.

Mathilda löytyy suvusta, joten Pihla Mathilda voisi tulla kyseeseen. Entäs Pihla Mea Mathilda? Tai Mea Mona Mathilda.

Yksi kiva on myös Ava, eli esim. Pihla Ava Mathilda.

Näitä nimiä pyöritellään, mikä kuulostaisi hyvältä? Saa myös ehdottaa muita yhdistelmiä :)

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
03.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä en tykkää lyhyistä nimistä, ne tuntuu joko lempinimiltä tai vähän liian pimunimiltä, mutta tuo Mea ei ärsytä ja Mathilda tekee siitä vielä fiksumman. Hyvä nimi!

2/19 |
03.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaisin Pihlan siksi, että muillakin perheenjäsenillä alkaa nimet joko p:llä tai t:llä(riippuen tietysti perheen koosta ;o)!) ja muutenkin luulen, että Meaa joutuisi selittämään aina, että yhdellä eellä eli Pihla on helpompikin, mutta Mea on ihastuttava nimi myös niin siksi tuo Pihla Mea Mathilda ois ihan nappivalinta :o)!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
03.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi ehkä pitäisi pysyä linjassa... tosin tuottaa vaikeuksia jos vielä tehdään yksi muksu tämän jälkeen, kun t:t ja p:t on moneen kertaan kahlattu läpi, koirakin alkaa t:llä! Mutta neljäs lapsi on vasta optiona joten ei ehkä kannata miettiä niin pitkälle.

Pihla sopisi tyyliltään, ei liian suosittu mutta on miehen suosikki. Mulle taas natsaa tuo Mea, tykkään kyllä Pihlastakin.

Kiva jos joku muukin tykkää Pihla Mea Mathildasta, itse aloin jo miettiä että onko nyt vain niin, että on suosikkinimet pökätty samaan rimpsuun ;)

Sitten yksi nätti ois Pihla Isabella, mutta toisen nimen pitäisi löytyä jomman kumman suvusta, enkä vielä ole Isabellaa löytänyt.

Mä jotenkin silmäilen sellaisia nättejä prinsessanimiä kun tämä on meidän eka tyttö... Mikään tuiki tavallinen ei kelpaakaan meidän rinsessalle...

Vierailija
4/19 |
03.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pihla ja A(a)va ovat mun suosikkeja.

Itse tykkään, että nimi kirjoitetaan tuplavokaalilla, jos se siten lausutaankin =)

Vierailija
5/19 |
03.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo Pihla Mea Mathilda kuulostaa kivalta. vaik kirjoittaisin ihan Matilda! Samoin tuo Pihla Aava Matilda.

Vierailija
6/19 |
03.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuo Mea on jotenkin vaisu.

Vierailija
7/19 |
03.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pihla Me(e)a Mat(h)ildan Ja Pihla A(a)va Mathildan lisäksi

Eli

Pihla Meea Eliisa

Pihla Sofianna

Pihla Aava Eliisa

Meea Sofianna

Pihla Helmiina

Meea Helmiina

Sofia, Anna, Eliisa, Helmi ja Mathilda löytyvät siis suvusta, siksi nämä.

Kiitos mielipiteistänne!

Vierailija
8/19 |
04.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pihla Helmiina tai Meea Helmiina ois mun valinta. Molemmat kauniita, ihanan pehmosia nimiä.

Vierailija
9/19 |
04.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

laittaisin Pihla Helmiina tai Pihla Meea Helmiina! ihana nimi!!

Tai Pihla Anna/Aava Helmiina!!

tai Pihla Helmi Matilda

tai Pihla Helmi Sofia

tai Pihla Anna Sofia

tai Pihla Anna Matilda

Vierailija
10/19 |
04.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tykkaa Mea-nimesta koska se tarkoittaa minun mika on minusta hassu ihmisen nimena. Samaan tyyliin en tykkaa esim Tia-nimesta koska se tarkoittaa tatia joten hassu jos nimi on vaikka Tia Matilda eli tati Matilda!

Vierailija
11/19 |
04.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tuo alkuperäinen Pihla Mea Mathilda on ehkä paras noista yhdistelmistä. Tuonne väliin Mea sopii kivasti, mutta ensimmäisenä nimenä vähän vaisu.

Vierailija
12/19 |
04.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimiä kun ei halua tutuille vielä paljastaa mutta on kuitenkin kiva pyöritellä muidenkin kuin pelkästään oman miehen kanssa. Hän kuitenkin vain tarkistaa mun valmiiksi tekemiä listoja ja kertoo mikä on ok.

Pihla Mea (tai Meea) Matilda saa mieheltäkin aina vain ykkössijan. Vaikka sukukirjoja on tutkittu tänään lisää niin tuo nimirimpsu tuntuu olevan ykkönen.

Mies lämpeni uusista nimivaihtoehdoista myös Meea Ester Matildalle.

Vierailija
13/19 |
06.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli laittaakko Pihla Mea Matilda vaiko Pihla Vilhelmiina? Siitä löytyisi tuo Helmi sekä myös isoisoisän Wilhadr. Entä Wilhelmiina vaiko Vilhelmiina?

Tietääkö joku mikä tarkoitus on Vilhelmiinalla, onko siis muunnos Vilhelm-nimestä?

Matildahan tarkoittaa voimakasta taistelijatarta...

Vierailija
14/19 |
06.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matilda ja Wilhelm ovat merkitykseltaan hyvin samankaltaisia, soturi-nimia. Wilhelmiina on kivempi kuin Vilhelmiina.

Vierailija
15/19 |
06.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wilhelmiina kesti puoli päivää suosikkipaikalla kunnes mies soitti mummolleen Sävylle. Väestörekisteristä näkee, että koko 2000-luvulla on kastettu vain yksi ainut Sävy ja tämä harvinaisuus sai meidät kiinnostumaan nimen jatkamisesta.

Pihla on yhä ykkönen, etunimenä. Mutta jos toiseksi ajattelisi Sävyä niin mikä sopisi parhaiten kolmanneksi?

Pihla Sävy...mikä?

Mieleen tuli tällaisia vaihtoehtoja kuten Lumia, Minea, Serafia, Aurora, Mimosa, Sofia sekä Sofiaana. Mikä näistä sointuisi parhaiten, entä mikä muu sopisi tuohon jatkoksi? Nythän Sävy olisi suvusta periytyvä nimi, joten kolmas voi olla periaatteessa mikä vain.

Kiitos!

Vierailija
16/19 |
07.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni parhaat olisivat Pihla Sävy Matilda ja Pihla Sävy Helmiina. Sitten tuli vielä mieleen Pihla Sävy Vadelma ja Pihla Sävy Emilia.

Vierailija
17/19 |
07.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuli vaan semmoinen ajatus et pitäiskö sen 3.nimenkin alkaa S:llä? ei Sävy silleen pomppaa esiin? tää vain mun aatos... ja voipi tietysti alkaa muullakin...

Vierailija
18/19 |
07.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vadelma olisi jo liikaa kun on jo pihlaja, Emilia on läheisellä käytössä. Sibriina on mulle täysin uusi, ehkä liian outo?

Muut ehdotukset kyllä hyviä. Itsekin mietin tuota että vaatisiko Sävy toisen ässällä alkavan peräänsä, esim. Pihla Sävy Sylvia? Kiva kuulosti myös Selina.

Vierailija
19/19 |
07.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pihla Sävy Sofia

Pihla Sävy Susanna

Ei mitään liian vieraskielistä, kun PIhla ja SÄvy ovat suomenkielen merkitysnimiä. Kolmas nimi voisi sitten olla " merkityksetön"

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän neljä