Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pitääkö olla suhteita, että saa töitä?

Vierailija
12.06.2025 |

Pitääkö olla suhteita, että saa töitä?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää olla vähintään seksisuhde taustalla.

Vierailija
2/24 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakemuksia lähettelemällä ei ainakaan saa töitä. Parempi soittaa työnantajalle ja kysyä töitä. Pitää tietysti osata jotain.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen saanut aina asunnot ja työpaikat sillein että käy nuss imassa naispuoliset esimiehet.

Vierailija
4/24 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden illan suhteita ainakin.

Vierailija
5/24 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitää olla vähintään seksisuhde taustalla.

Salarakas

Vierailija
6/24 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pidä. Pitää olla hyvä koulutus ja alan työkokemusta. 

Vierailija
7/24 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä, joko pitää kuulua valmiiksi eliittiperheeseen tai hyvä-veli-sisko-kerhoon, muuten ei saa enää töitä

CV:llä ja koulutuksella ei ole mitään väliä

Suomea on tuhottu eniten 2020-2025

Vierailija
8/24 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse, jos on osaava ja pystyy osoittamaan sen aiemman tekemisen kautta. Olen kohta 50 v, tehnyt töitä 16-v asti ilman yhtään työttömyyspäivää, enkä ole saanut ainoatakaan työpaikkaa muiden avulla tai suhteilla vaan aina avoimissa hauissa tai marssimalla itse kysymään töitä eli löytänyt piilotyöpaikkoja. Olen hoitanut työt ja opinnot hyvin. Ekan työpaikan jälkeen on ollut aina edellinen esimies suosittelijana, joka on voinut kuvailla mun työntekoa ja asennetta. Olen onnellinen työhistoriastani ja ymmärrän, että työllistymiseen liittyy sekä omaa ahkeruutta että hyvää onnea, kun on osunut kohdalle hyviä työyhteisöjä, esimiehiä ja mahdollisuuksia. Työllistyminen, työttömyys ja menestys ei ole koskaan puhtaasti vain omaa ansiota mutta ei myöskään tarvita suhteilla suhmurointia.

Vierailija
9/24 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse, jos on osaava ja pystyy osoittamaan sen aiemman tekemisen kautta. Olen kohta 50 v, tehnyt töitä 16-v asti ilman yhtään työttömyyspäivää, enkä ole saanut ainoatakaan työpaikkaa muiden avulla tai suhteilla vaan aina avoimissa hauissa tai marssimalla itse kysymään töitä eli löytänyt piilotyöpaikkoja. Olen hoitanut työt ja opinnot hyvin. Ekan työpaikan jälkeen on ollut aina edellinen esimies suosittelijana, joka on voinut kuvailla mun työntekoa ja asennetta. Olen onnellinen työhistoriastani ja ymmärrän, että työllistymiseen liittyy sekä omaa ahkeruutta että hyvää onnea, kun on osunut kohdalle hyviä työyhteisöjä, esimiehiä ja mahdollisuuksia. Työllistyminen, työttömyys ja menestys ei ole koskaan puhtaasti vain omaa ansiota mutta ei myöskään tarvita suhteilla suhmurointia.

"Työllistyminen, työttömyys ja menestys ei ole koskaan puhtaasti vain omaa ansiota mutta ei myöskään tarvita suhteilla suhmurointia." tähän voi yhtyä. Ei ole tosiaan aina omaa syytä.

Vierailija
10/24 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan minkä alan tehtäviin hakee. Edelleenkin eniten vaikuttaa se, että mikä on oma koulutuksesi ja työhistoria. Itse olen ollut vuodesta 2006 lähtien töissä, ja kaikki työpaikat olen hakemalla hakenut. Nykyisen työpaikan sain siten, että rekrytoija soitti, kun olin joskus aiemmin hakenut jotain tehtävää.

Vierailija
11/24 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä pitää, koska suurin osa työpaikoista on piilotyöpaikkoja.

Vierailija
12/24 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se että esimies suosittelee on myös suhde

Vierailija
13/24 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, jos olet 50+ v

Vierailija
14/24 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kyllä, joko pitää kuulua valmiiksi eliittiperheeseen tai hyvä-veli-sisko-kerhoon, muuten ei saa enää töitä

Tässäpä nähdään asenne, jolla ei ainakaan saa töitä 🙂 Ihanan perusteetonta, katkeraa ja passivoivaa.

Vierailija
15/24 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suositeluilla on suuri merkitys. Kaikilla ei kuitenkaan ole suosittelijoita.

Vierailija
16/24 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, mutta sinun pitää erottua muista työnhakijoista. Jos on vaikka tehtävä johon pitää olla tradenomi ja työkokemusta, niin siihen todennäköisesti hakee muitakin nämä ehdot täyttäviä henkilöitä. Miten erotut joukosta? Harrastuneisuus, jokin kapean osa-alueen kokemus liittyen ko. työnantajaan, erinomaiset IT-taidot ja kielitaito. 

Vierailija
17/24 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On toki. Mutta se on luotu omilla ansioilla eli siihen on mahdollisuus jokaisella. Suhteilla työllistymisellä viitataan yleensä työllistymiseen isän firmaan, kummin työpaikalle tai äidin kaverin suosittelemana johonkin. Just niinkuin tässäkin ketjussa jo viitattiin intiimisuhteisiin ja hyväveliverkostoihin.

Vierailija
18/24 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, etenkin jos kohteenasi oleva yritys ei tee julkista työnhakua tai tekee feikkirekryjä. Tällä hetkellä se menee näin.

Vierailija
19/24 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kyllä katkeraa tilitystä. Tuolla asenteella ei ainakaan ole töitä näköpiirissä. Tietty jos se oma CV on lähes tyhjä, ja ei oikein mitään osaamista mistä kertoa, niin aika hiljaista on.

Vierailija
20/24 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On kyllä katkeraa tilitystä. Tuolla asenteella ei ainakaan ole töitä näköpiirissä. Tietty jos se oma CV on lähes tyhjä, ja ei oikein mitään osaamista mistä kertoa, niin aika hiljaista on.

Kyllä on työelämä ankeaksi mennyt, joka paikassa kumisee hiljaisuus. Missä edes henkilöt käyvät enää töissä? Sen verran kummalliseksi työelämä on muuttunut.