~*~*~ KULTAINEN 60-LUKU VKO 49 ~*~*~
Eipä ollut vielä pinoa, joten äkkiä sellainen pystyyn ja sitten lähden säätä uhmaten tarpomaan kotia kohden.
Kommentit (30)
Ja Senniinalle esittelylistasta.
Viime viikolla kuvittelin, että pääsen flunssasta helpommalla kuin muut. Ja p...an marjat, nyt on olo niin tukkoinen ja surkea, että tiedän mitä muut ovat kärsineet. Lisäksi masentaa, koska mummoni sai viikonloppuna kaksi sydäninfarktia - perättäisinä öinä. Tällä hetkellä tilanne on vakaa, mutta koska kyseessä on lähes 90v ihminen, tiedän, että kamalasti ei kannata ihmeitä toivoa...
Neuvolassa olin tänään, kaikki oli kunnossa. paineet vähän koholla, mutta selittynee lähipäivien tapahtumilla. Vauva edelleen tosi ylhäällä.
Nyt on varmaankin Isotikrulle lähtö tullut, joten uutisia täällä odotellaan.
Mukavaa alkanutta viikkoa teille kaikille!!
wemppa 36+2
Oli ihan pakko tulla muutama sana kirjoittamaan, kun niin hiljaista meidän pinossa on. Täällä satanut lunta ja vettä vuoronperään, ja ollut todella harmaata ja ankeaa, nyt vain peukut pystyyn, että jouluksi saataisiin edes pari astetta pakkasta.
Itse olen tähyillyt töiden perään. Ä-loma loppuu 5.12 ja sen jälkeen olisi alettava tekemään muutamaa iltaa viikko, ei yhtään kyllä huvittaisi :-(( Mutta pakko mikä pakko. Tänään sain kelalta kotihoidontuen päätöksen ja ei niillä rahoilla kyllä juhlita, ja ei oikein maksella asuntolainaakaan.
Minealla oli kurja Gyne käynti, mutta mulla ja tiinulla oli viime perjantaina 8kk Nla ja siellä oli lekurina joku helvetin törppö. Pituus oli 70cm ja paino 9600g, molempia oli tullut ihan hyvin lisää. Lääkäri oli about 45v nainen ja erikoistunut lastenlääkäri, ei siis tavis-lekuri. Kaikki oli hyvin, tyttö otti tavaroita hienosti ja osasi peukalo- etusormi otteenkin jne mutta kun lääkäri sanoi, että tarkastetaampa hänen suojaamisrefleksi(kun putoaa päälleen suojako käsillään) niin sitähän ei tytöltä löytynyt, KOSKA HÄN EI VIELÄ KONTTAA TAI ISTU TAI NOUSE PYSTYYN, viihtyy siis edelleen lattiatasolla ryömien ja kierien. Lääkäri oli sitä mieltä, että eikun fysioterapiaan, kun tyttö ei vielä istu, konttaa tai harjoittele ylösnousua. Olin aivan, että MITÄ(?) Kysyin, että lähettääkö hän kaikki alle 8kk vauvat fysioterapiaan jos he eivät tee ed.mainittuja asioita. Ja sanoin vielä, etten aio viedä fysioterapiaan vaan lapseni kasvaa ja kehittyy omien käyriensä mukaisesti. Kysyin vielä, että oliko hänessä jotakin poikkeavaa, no ei ollut .. Meni perjantai ihan pilalle !!! Illalla sain hetken leikkiä suurpeheellistä :-)) Oman lapseni lisäksi oli hoidossa kolme muuta ikähaitarilla 1.5v-8v, ja hyvin meni, mutta väsynnyt olin, ja niin oli tiinukin.
Nyt meillä on nukuttu taas vaihteeksi hyvin, ja itsekin on saanut levätä, onneksi, koska alkoi jo olla aikamoiset univajeet.
Sonjaemmalle tervetuloa kotiin, hienoa, että reissu meni hyvin.
Minealle ' sympatiat' typerän gynen takia, kaikkea niitä onkaan ...huoh
Iso-T on toivottavasti jo saanut tikrunpennun viereensä kehräämään
wempulle pikaista paranemista lentsusta, kuin myös mummollesi jaksuja. Oma mummoni täyttää 95v keväällä, ja on nyt viimeisen vuoden aikana dementoitunut hurjasti, asuu edelleen yksin.
Ja kaikille kaikkea hyvää sinne räntäloskan sekaan. Palaillaan taas linjoille. t. emmi ja tiinu 8kk(wau)
Emmi: Kiitos! Flunssa koventaa otettaan, ja nyt alkaa paniikki iskemään: Mitä jos joudun synnyttämään tässä kunnossa... Voimat on jo nyt ihan lopussa. Mummon tilassa ei muutoksia, ei uusia kohtauksia, tila vakaa.
Ja ihan oikein ajattelet, jokainen vauva/lapsi kehittyy omaa tahtiaan. On vaan tosi ikävää, kun nuo " ammattimaiset" kommentit pilaa päivän tai pahoittaa mielen. Itse en ikinä voi unohtaa sitä kun esikoisellani oli 5v tarkastus ja neuvolatäti LAPSEN KUULLEN puhui tyttöni painosta. Tytöllä oli silloin pieni maha ja paino meni ehkä vähän yläkäyrällä... Mulle tuli silloin niin paha mieli, että itkin kotona.
Olen kohta lähdössä viemään kuopusta kerhoon. Toivottavasti saan autoni ulos katoksesta, koska lunta on illan ja yön aikana satanut toooosi paljon. Kauniit on maisemat siihen asti kun taas iltapäivällä sataa vettä.
Tulkaahan muutkin kertomaan kuulumisia!
wemppa 36+3
On hieman ryydman-olo vilkkaan yön jälkeen. Yöelämää eri muodoissaan (itkua, heilumista, hääräämistä, tissuttelua, puklaamista ym.ym.) on ollut enenevissä määrin, plääh. Onneksi olin henkisesti varustautunut, että tämä jossain vaiheessa alkaa ja jossain vaiheessa myös mahdollisesti loppuu (rippikouluikään mennessä), niin ei tunnu niin kurjalta;-)
Kyllä tuli huonot fiilikset Emmin neuvolalääkäristä. Voi raato! Minä synnytän liikkeissään hitaita lapsia ja voin hyvin eläytyä tuohon, miltä tuntui. Esikoispoika taisi just ja just ryömiä 8kk iässä. Nousee istumaan-kohdassa on ruksi 10kk rapiat kohdalla. Pinsettiote on näköjään ollut 8kk iässä hänelläkin. Koskaan ei kuitenkaan sanottu, että olis jotain viivästymää pojalla. Hän vaan teki asioita omaa tahtiaan ja päästi mut kyllä niissä asioissa todella helpolla. Koskaan ei kiivennyt mihinkään, yrittänyt pois rattaista/syöttötyolista, kaatuillut kävelyharjoituksissa tms. Hän hanskasi hommat sitten täydellisesti, kun päätti, että vois vaikka kävellä (13kk loppupuoliskolla).
Meralkin tässä kuussa täyttää puoli vuotta, eikä esim. käänny. Terkkari totesi, että jotkut vaan jättävät sen homman puolen vuoden tienooseen. Eli ei meilläkään taatusti parin kuukauden kuluttua istuta tai yritetä pystyyn!!
IsoT taitaa olla jo telkakalla! Kuulumisia odotellaan..
Wempalle toipumisia flunssaan!
ja kaikille kaikkea hyvää!
oli munkin tyttö kuulemma jossain neuvolatarkastuksessa vaan eipä sitä nyt uskoisi. Kaikennäköistä " asiantuntijaa" sitä löytyy lääkärien ja hoitajien joukosta ja toisilla ei tunnu olevan sosiaalisia taitoja ollenkaan.
Nyt täytyy mennä lounaalle, jatkan myöhemmin
Tikru taitaa tosiaan olla jo tositoimissa... Uutisia täällä malttamattomana odottelen.
Wemppa - että menit nyt sitten saamaan sen flunssan oikein kunnolla. =( Mulla alkaa onneksi vähitellen lääkkeet tehota, mutta olo on edelleen kyllä kaikkea muuta kuin terve. Lääkäri totesi viime viikolla, että ethän sinä pysty edes hengittämään, jos nyt pitäisi synnyttää. Mitäs siihen vastaisi, että juu, en niin. Uskotaan nyt, että kun h-hetki koittaa, niin meiltä kummaltakin on KAIKKI flunssapöpöt lähteneet jonnekin huitsin nevadaan.
Emmille lohdutukseksi törpöstä lääkäristä; meillä esikoinen ei istunut, kontannut, noussut seisomaan saati kävellyt tukea vasten 8 kk neuvolassa. No, annas olla, yksi päivä sitten pian tämän neuvolakäynnin jälkeen päätti, että nyt saa lattiataso riittää ja samantien sujui kaikki edellämainitut taidot. Erilaisia ovat niin vauvat kuin aikuisetkin, ja tavat oppia uusia taitoja sitä myöten myös. Täytyy kyllä ihmetellä, että tuollaisia kommentteja joku ammatti-ihminen päästää suustaan.
Senniinalle jaksuja levottomiin öihin. Sitten kun lapset ovat rippikouluiässä, me äidit valvotaan öisin, kun odotetaan lapsia kotiin bileistä jne. Huh, en edes jaksa ajatella vielä moista. Toivottavasti Meralin yöt rauhoittuvat, kun alkaa liikkua enemmän. Näin meillä ainakin on käynyt kummankin kanssa, että yöt rauhoittuivat, kun alkoivat kävellä.
Minealla oli ollut myös kurja gyne. En ole onnekseni joutunut moista ikärasismia kohtaamaan, tuntuu jotenkin niin uskomattomalta, että tuollaista on. Ehkä lääkärien ja muunkin hoitohenkilökunnan koulutuksessa pitäisi kiinnittää paljon enemmän huomiota siihen, miten ihmisiä kohdataan ja miten ollaan vuorovaikutuksessa.
ON: Turvotusta tullut nyt viime ja tällä viikolla ihan kiitettävästi. Enää ei sormukset mahdu näihin nakkisormiin. Poitsu liikkuu ok, joten kaipa tuolla on kaikki kunnossa. Alkaisin olla kyllä jo valmis synnyttämään. Toivon niin, että ei menisi yli la:n, mutta se ei taida olla minun päätettävissäni.
Räntäsateesta huolimatta joulumielellä
Peltis 37+4
katosi liikkeet meikäläisen mahasta, muutamaan päivään ei ole mitään tuntunut? Niin odotan sitä, että aina tulee kenkää tai nyrkkiä kun rauhassa odottelee vähän aikaa. Onneksi viikon päästä on rakenneultra.
Minea, kaikenmaailman juttuja sitä saakin lääkäreiden suusta kuulla. Yksityisellä ultrannut lääkäri sanoi mulle ikäasiasta, että synnytyssairaalathan on nykyään täynnä sun ikäisiä ja niinhän se on. Ehkä tämän sun lääkärin olisi syytä vähän päivittää asenteitaan.
Emmi olipa asiaton neuvolalääkäri. Miehen siskonpojat molemmat ryömivät vielä yksivuotiaina ja oma siskoni oppi kävelemään 1v4kk iässä eikä kenessäkään ole todellakaan mitään vikaa. Kuten Peltiskin sanoi, monet oppivat istumaan, konttaamaan ja nousevat sitten pystyynkin tosi pikaisella tahdilla kun ensin keksivät puuhaan ryhtyä.
Ankkis rv18+1
*mietin, mietin, mietin* sanoo webbi-ikkuna ennen kuin aukee....
Minea; pahoittelut kurjasta gynekäynnistä. Onneksi ei ollut oma vakituisesi.
Emmi; sulla oli ollut kurja nla-lääkäri. Pahoittelut, lapset vaan kehittyvät niin erilailla ja eri aikoihin, että _sitten vasta_ jos ja kun on selvästi viivettä, olisi syytä tutkia. Toki, JOS on jotain vialla, parempi se olisi heti löytää, mutta jos kaikki on hyvin ja lapsi terve, ei kehityksellä pitäisi olla sellaista kiirettä.
Ankkis ja Wemppa; teillä oli lapsia moitittu ylipainosta. Se kanssa on niin väärin. Sitten, jos on koululainen ja istuu sekä makaa ja mässää, voi asiaan puuttua. Lapset ovat luonnostaan liikkuvaisia ja rakenteiltaan erilaisia.
Wemppa; parannusta flunssaan.
*dementia-ikkuna avaamatta, muistan vain sen, mitä monessa viestissä oli toistettu ;) *
ME: Ei ihmeitä. Hyörinä, pyörinä ei taukoa. Lapset kasvaa ja kehittyy, nuorinkin menee jo pyörimällä väkkäränä pitkin lattioita ja sängyssä (tai esim. tukevalla matolla) harjoittelee konttausasentoa. Meillä on aikaisia liikkujia, kävelyn uskon onnistuvan jotenkin 10 kk iässä, jos sisarustensa kaltainen on. Kuivaksi oppiminen on taas puolestaan meillä myöhäistä. Keskimmäinen edelleen vaipoissa, kun ei kerta kaikkiaan hoksaa pissahätää. Toisissa perheissä ollaan samassa iässä täysin kuivia......
Sellaista. Iloista joulunalusaikaa!!!!!!
Nukuin (olin ainakin sängyssä) melkein kahden tunnin päikkärit ja olo on ihanan levännyt. Kumma miten tuo pikkuneiti ei nukahda! Tänäänkin heräsi kuudelta ja oli kerhossa ja sen jälkeen hetki pihalla. Syönnin jälkeen mentiin sänkyyn, mutta ei tullut hälle uni. Lähti siitä jossain vaiheessa pois kun kuuli koululaisten kotiutuvan.
Kun tultiin kerholta, tosiaan olimme ulkona. Nostelin tuskaisena ärsyttäviä vatsan alle jääviä äitiyshousuja ja marmatin itsekseni " on se kumma, kun nää housut ei pysy jalassa..." . Siihen kuopus tomerana ja asiantuntevana: " No, ei se mikään ihme ole, kun sulla on niin iso tuo peräpää.." . Että näin, lapsen suusta kuulee totuuden.
Illalla on koululla itsenäisyysjuhla. Mitenköhän siellä jaksaa, jos joutuu seisomaan..?
wemppa
Saas nähdä, miten mun viestin käy? Viime kerralla raapustin lähes romaanin tänne ja kerrankin kommentoin kaikkien juttuja ja selitin oma napa juttuja ja sitten... plaah... jostain syystä mitään ei ilmaantunut pinoon! Hiiiiieman rasittavaa! :( Miten se dementia nappula toimi? Mul on dementia, enkä muista.. ööö... tota.. ööö...
Mitä oli minealla käynyt lekurissa? Saanko pika katsauksen vain käynkö tutkailee pinot tuolla aiemmin... ilmeisesti jotain ikä panettelua? Mikä taas varmaan on muutenkin aika monelle sellainen herkkä paikka. Ainakin mulle, hitusen. Periaatteessa mä yritän ajatella asiat itseni ja perheen kannalta, enkä h...tojakaan välitä muiden sönkötyksistä eli häntä pystyyn vaan kaikki me " yli-ikäiset" :)
Sekä neuvola lekurien höpötykset... painosta ja käyristä. Tuntuu ett kaikki jotka eivät ole lääkäreitä ovat sitä mieltä, ett käyrät ovat vaan viitteellisiä jne. Peltimetsuriko se sanoi myös, ett hyvähän se on kiinnittää huomiota joihinkin asioihin, ettei sitten jälkikäteen olla itselle vihaisia, ett " miksei kukaan puuttunut" Mutta oman osani saaneena tiedän, ettei oo kiva kuulla lapsen olevan ns. poikkeava. Meillä jouduttiin painotarkkailuun, kun ei paino noussut tarpeeksi. Ja viime neuvolassa vihdoin oli muutosta. Tosin sanottiin, ett jos ei olisi nyt noussut niin sitten olisi pitänyt ryhtyä " toimenpiteisiin" Hui! Mitähän ne olis ollut? Jokainen joka näkee pojan pituuskasvun ja sen syövän, niin ei varmaan jää epäselväksi, mihin ne hurjat määrät ruokaa menee! Ehkä ne luuli, ettei anneta sille ruokaa?! :)
Viimeinen kp siis menossa ja peittoa on heilutettu. Viimeinen kierto meni siis aivan päin... sitä itseään eli kp 22/28. Aika arvaten menee nyt sitten tää kierto. Joulukuun lopussa kuumeilut on sitten kuumeiltu ja siirryn kuumeilemaan teidän psta. Kiva täällä on silti välillä käydä kuulostelemassa, miten teillä menee :) Ellei siis tärppää...
Joku silloin aiemmin kyseli, ett miks on vika kierto ja silloin kerroinkin, mutta meni sinne avaruuteen se viesti, joten... Poika lähtee ens syksynä kouluun, ollaan oltu käytännössä katsoen ilman ehkäisyä koko aika paitsi aivan alussa pojan synnyttyä. Ei ole tärpännyt ja endometrioosi vaivaa kohta niin, ettei peiton pöllyttely enää haluta, koska välillä käy niin kipeästi. Johonkin se raja kait on pakko vetää. Ja mulla on perussairaus, joten olen ilman ikäriskejäkin hieman riskillä liikkeellä. Ehkä mut on tarkoitettu vain tän yhden äipäksi ja ja... no, voihan sitä olla vaikka sijaisperheenä jossain vaiheessa, jos ei omia sitten enempää tule.
Mutta vielä on kiertoa jäljellä, joten peukut pystyyn ja vauvaliimaa tänne!!! On vähän sellainen ovis fiilis joten tänään yritän saada ahkerasti töissä puurtavan mieheni houkuteltua hommiin :)
Kiitti kaikille, kun jaksoitte kommentoida tuota Nla-juttua. Asia on vain silleen, että ymmärrän, että ' jos' jokin todella olisi vialla, ja tyttöä pitäisi tsekata enempi tai tarkkailla, mutta, kun mitään ei ole, Nla-korttiinkin kirjoitettu kaiken olevan ok, eli motoriinen kehitys hyvä. En vie fysioterapiaan vaan saa neiti kasvaa ja kehittyä omaan tahtiinsa, ja sillä sipuli. Ja itse asiassa en koe ollenkaan, että olisi ollut hidas liikkeissään, kääntyili jo about 4.5kk iässä, ja kunnolla 5kk, ja kierimään lähti 6kk, ja hieman sen jälkeen alkoi ryömimisen harjoitus ja nyt on ainakin kuukauden ryöminyt. Piti silloin vielä valittaa-että lääkäri sanoi, että on vanhempien vastuulla opettaa vauva istumaan-itsekin hieman lasten motoriikasta jotakin ymmärtävänä, tiedän, että näitä taitoja ei voi opettaa vaan lasta voi tukea, istumaan opitaan sitten kun siihen ollaan valmiita. Voitte vain arvata että puhkuin ja puhisin, kun sieltä pois lähdin :-//
Muutenkin meille on tapahtunut yhtä sun toista, juuri tuon terv.huollon parissa, tai kait sen voi ääneenkin lausua, eli hoitajat ovat olleet hyvinkin asenteellisia ja mm. tiinun syntymän aikoihin jouduin ottamaan yhteyttä potilasasiamieheen ja sen jälkeen asiassa on edetty astetta ylemmäksi. En ole viitsinyt kertoa ko. asiaa, koska se edelleenkin sattuu, että kätilö toimii kuten tämä kätilö toimi vaikka kyseessä oli vastasyntynyt vauva ja juuri vauvan saanut perhe. Voin näin lyhyesti sanoa, että meidät jätettiin yksin, ketään ei ohjannut vauvan hoidossa jne, ja sitten saimme tämän kätilön säksättämään huoneeseemme miten kalliiksi hoitoni oli tullut yhteiskunnalle, ja vielä lisukkeena, kun lapsen isäkään ei ole edes suomalainen. Voitte vain uskoa, että tuntui luissa ja ytimissä. Mutta tälläinen tämä maailma on niin oikeudenmukainen.
Täällä kaikki hyvin. Eilen tyhmänä lähdin tarpomaan sinne räntäloskaan ja tulikin sellainen reissu, että pois alta .. Huh .. täällä ei teitä oltu aurattu, ja siinä kysyttiin voimia ja sitkeyttä kärrätä vaunuja .. Käytiin hieman jouluostoksilla, ja piti mennä valokuvaamoonkin, mutta se reissu jäi perjantaille. Tyttö jaksaa ihan hyvin istua kärryissä, vaikka välillä hermostuu, kun tulee liian kuuma. Nyt on nukkunut hyvin ja itseasiassa parhaillaan vetelee sikeitä ..
Wempalle pikaista paranemista !!! Sullakin on viikkoja jo niin paljon, että huihui ... ei ole enää kuin muutama viikko ja elviskin on maailmassa :-)) Olikos teillä tytöt syntyneet ennen vai jälkeen lasketun vai tulleet aivan oikealla ajankohdalla ??
Ankkis minne on kadonnut teidän masukin nyrkit ja jalat ?? Ehkä pikkuinen lepää ja kasvaa ja kohta tulee kovempia ja kipeempiä iskuja :-)) Kyllä kaik on hyvin, älä huoli ..
Angeliquelle paljon peukutusta kiertoon. Eikö sulta ole koskaan poistettu sitä endoa, eli leikattu ? Mun yksi ystävä oli sellaisessa juuri kesällä ja se oli nopea juttu, samana päivänä pääsi kotiin, tehtiin nukutuksessa ja muistakseni laserilla poltettiin. Onnea kuitenkin kierrolle, ja täällä peukutetaan ..
Ison-T uutisia odotellaan jännityksellä .. Aivan varmasti tikrunpentu on jo syntynyt. Toivot. kaikki on hyvin ja mennyt hyvin !!!
Senniinan meralillekin paljoon haleja sinne jonnekin j.kylän seutuville. Kyllä meralkin pian kääntyilee, ja hän kääntyy sitten, kun se hänen kehityksen kannalta on oikea aika.
Vielä ikärasismiin- Oma th:ni ja lääkärini, ovat kannustaneet vielä yrittämään vauvaa, vaikka iästänikin on ollut puhetta. Pitivät mua nyt ihan normi ikäisenä ensimmäisen lapsen äidiksi vaikka olinkin jo 37v. Heidänkin suhtautuminen on antanut itselle potkua vielä yrittää ja kuumeillakin. Oma ystäväni 40v kävi lääkärillä kyselemässä eri lapsettomuushoidoista niin lääkäri oli kauhistunut, ja sanonut, sinähän olet aika vanha noihin juttuihin (?)
Nyt kahvia nauttimaan ja kaikille kultsuille hyvää tulevaa itsenäisyyspäivää. ja anteeksi, että purnasin .. t. emmi ja tiinu
Emmi: Turhaan pyydät anteeksi purnaustasi! Ihan uskomatonta, millaista kohtelua olette saaneet!! Ei oikein voisi uskoa todeksi nykypäivänä. Hyvä, että ette ole jättäneet asiaa sikseen, vaan olette toimineet.
Tytöt on syntyneet kaikki hyvin lähellä laskettua päivää, eka 39+1, toka laskettuna aikana ja kolmas 39+5. Joten varmaankin vietän joulun kotona ja sitten tositoimiin...
Angeliq: Ihan mielettömän paljon onnea ja peukutuksia tämän kierron tärppiin!! Toivotaan, että ovisfiilis pitää kutinsa ja mies innostuu mukaan!
Itse asetin vuosi sitten myös takarajan, v.2006 lopun. Mutta kun toinen km tuli silloin marraskuussa, siirsin takarajaa huhtikuulle, jolloin tuli 38 täyteen. Jos ei olisi pääsiäsmuna tuonut tärppiä, en tiedä olisinko siirtänyt takarajaa taas kerran...
Flunssa kovana edelleen. Yöt pahimpia kun nukkuminen tuottaa muutenkin vaikeuksia. Mutta kyllä tästä selvitään.
wemppa
Keräilen tässä voimia, ett jaksais ruveta siivoamaan taloa ja mennä tekee pihahommia. Hitto kun olis rahaa maksaa, ett joku tekis ne mun psta. Tai taikasauvakin olis ihan yes *naurua* Hullua on se, ett muiden kotona on ihan kiva siivota, muttei omassa kotona. Haluaisin laittaa kodin joulukuntoon vihdoinkin, mutta kun aina on kiire, kipeänä tai ei kerta kaikkiaan inspistä. Jospa löytyis täältä se inspis :)
Emmillä on sitten ollut roppakaupalla inho kokemuksia. Tottakai täällä voit purkaa tuntojasi. Hyviä että huonoja! Sanomattakin on selvää, ett palveluammatissa olevan ihmisen tulee jättää omat asenteensa kotiin ja kohdella kaikkia tasapuolisesti!!!! Valitettavasti teidän kohdalle sattui ääliö! :( Ihan hyvä viedä asia eteenpäin, mutta muuten ei pidä antaa sen myrkyttää omia fiiliksiä, sillä silloinhan se ruttunaama on onnistunut pyrkimyksessään. Itse aikanaan tapailin ulkomaalaista miestä ja voi voi... kaikkea sitä kuuli tutuilta ja tuntemattomilta. Jälkikäteen voi nauraa ihmisten asenteille, mutta silloin olo oli välillä kireä, kun suomessa oltiin käymässä.
Juups. Tuntuu ett olis ovis menossa. Eilen ei onnistunut peiton pöllyttely, mutta nyt pitäs yrittää tänään jaksaa. Pitäs jaksaa? Kauheaa... :) Senhän pitäs olla niin ihanaa ja eroottista ja ja... hih... Puolustukseni täytyy sanoa, ett oon ollu monta viikkoa kipeänä ja vieläkin jatkuu. Huomen taas lääkäriin, jos fiilikset ei parane yön yli. Ja mies on ollut aamusta iltaan duunissa, joten vaikka halua olisi kummallakin niin realiteetit on sitä, että kun poika on saatu nukkuun, niin kumpikin on ihan sippi! :) Tosin illalla tuun tallilta niin myöhään, ett mies varmaan jo nukkuu. Huoh...
Hyvää 90 v. itsenäisyyspäivää kaikille ja erityisesti lämmin ajatus täältä kaikille sotaveteraaneille!
Toivotan virtuaalisesti myös juuri edesmenneelle sotaveteraani papalleni hyvää itsenäisyyspäivää ja kiitokset siitä, että oman terveytesi uhrasit meille tuleville sukupolville!
rakkaudella, angeliq
täällä poika edelleen nukkuu vain pätkiä, joten ei oikein niiden 30 min aikana ehdi palstailemaan...s-postit jos lukee ja vastailee aina sinä aikana. Ja on seuraa ja tekemistä vailla joten ei viihdy kovin kauaa yksin tällä hetkellä sitterissä leluineen.
Onpas ollut ikäviä kokemuksia neuvolassa ja emmilläkin laitoksella! Täytyy sanoa että itsellä ollut tuuria kun ei ole tullut kommentteja raskausaikana eikä lapsettomuushoidoissakaan tuosta iästä, mutta ehkä ne papereista lukivat että oli jo 3-kymppisenä edellisessä liitossa yritetty 1,5 v tuloksetta (ja tutkimatta) lasta. 39-v ensisynnyttäjä kun ei kuulema ole enää nykyään mikään harvinaisuus. Tai mistäs sitä tietää mitä se hoitohenkilökunta selän takana jupisee, mutta jupiskoot.
angueliqelle kovasti onnea yritykseen edelleen!
Iso-T lienee jo puksauttanut pikku-Tn maailmaan? Kuulumisia odotellaan.
Omat navat: meillä ollaan jo muutama viikko kääntyilty selältä vatsalleen ahkerasti, eli aina kun laittaa selälleen leikkimatolle niin välittömästi kiepsahtaa mahalleen ja pyörii siellä navan ympäri. Istuu hetken tuettuna, mutta siis sylissä niin että on kädet ympärillä. Ei olla vielä istutettu muuten, syöttötuolikin vielä hankkimatta. Ja soseita on maisteltu nyt toista viikkoa vähitellen, bataattia ja muksuriisipuuroa ruusunmarjalla, tänään otettiin peruna ohjelmaan. Hieman kulmia rutistellen menee alas, perunaan sitten lypsin pari pisaraa omaa maitoa mausteeksi. Puuro uppoaa jo paremmin kun teen sen Naniin, muutenhan tuo omastakin mielestä maistui vähän teolliselle...Mutta johan tuo veijari onkin viikon päästä jo 6 kk, eli eiköhän tuo syömätahti tästä kiihdy.
Nyt itse lounasta syömään ja kauppalistan tekoon.
Oikein hyvää itsenäisyyspäivää kaikille!
Sunnuntai-iltana 2.12.07 klo 23.57, paino 3940 kg, pituus 52 ja pipo 36 cm.
Supistuksia alkoi tuntua jo sunnuntaina aamusta mutta lähdin kakkosen kanssa ostoksille ja sieltä kotiuduttuessa kahden aikaan ne muuttuivat säännöllisemmiksi ja sanoin isukille että kun eivät kovin voimakkaita olleet että lähdetään piipahtamaan Jorvissa että tsekkaavat mikä tilanne ja jos vaikka siitä sitten yltyisivät..
Kuuden aikaan oltiin jorvissa ja kätilö tsekkasi ja sanoi että tilanne sama kun silloin äippäpolilla käydessä muutama viiikko sitten niinkuin nyt yleensä uudelleensynnyttäjillä on..
Sanoi että voi olla että lähtee etenemään tai sitten ei ja antoi vaihtoehdoksi jäädä sinne seurattavaksi tai lähteä kotiin ja mikäli supistuksia edelleen klo 22 tulee niin pitää mennä takaisin..
Ajettiin kotiin katsomaan telkkua ja kahville ja joskus vähän ennenkuin maajussin morsian yhdeksän aikaan loppui alkoi tulla sellasia suppareita että huh huh ja aivan älytön horkka aina kun tuli supistus.
Lähdettiin takaisin Jorviin jossa oltiin n klo 22 ja kun tsekattiin kohdunsuu niin oli auki 5 cm..
Siirryttiin synnytyssaliin ja nopeaan tahtiin homma sitten etenikin,,mitään kivunlievitystä en saanut kun luulin koko ajan että ne kamalat supparit on vielä tulossa ( vaikka oli ne ihan kamalia ja se horkka jotain sellaista etten sängyssä meinannut pysyä )
Joskus varttia vaille kakstoista ne katsoi kohdunsuun tilanteen ja ei kun sain luvan heti akkaa ponnistmaan ja se kamalaa olikin mutta kesti onneks vaan 7 minsaa ja ihana tummahiuksinen poika oli maailmassa. repesin vähän ja kolme tikkiä ommeltiin...
Tänään kotiuduttiin ja nyt opetellaan taas tätä vauvaperheen arkea !
Mutta nyt tissit peliin kutsu kävi...
IsoTee+tikrunpentu 3 vrk
Isotikrulle ja koko perheelle!!
wemppa
Tuhannesti onnea teille koko perheelle ja vauvalle erityisrutistus!!
Kannatti odottaa :)
walo
Onnenhaleja isotikrulle ja poikaselle sekä ihanaa yhteisentien aloitusta koko perheelle!
Tulen paremmalla aikaa uudelleen,nimittäin netti takkuaa ja tätäkin viestiä yritän jo viidettä kertaa....
-pietu ja pulla
Lämpimät onnittelut Iso-T nyytistä !!! Oli aivan pöyristyttävän ihanaa lukea uutisesi, ja ihan kananlihalle menin .. Hyvä, että kaikki meni hyvin ja nopeasti.
Onnea, onnea ja onnea-nauttikaapa vauvasta ja arjen ihanuudesta !!!
Miljoona kiloa vauvailoa, ja tuoksua t. emmi
[color=FF3030]Ani67 minä -67, samoin ukko (tyttö 03/05 on hänen, esikoinen 05/94 ekasta liitostani), asuinpaikka Varsinaissuomi), mies yrittäjä minä kotona, ei koiruuksia ei kissuuksia
Pietu-65 eli 41 juuri täytin, mies kaksi vuotta vanhempi, kaksi tyttöä, 97 ja 99 syntyneet ja kolmatta kovasti toivotaan, yksi km maalis-huhtikuun vaihteessa. Yritystä syyskuusta-05, haaveissa ollut minulla paljon kauemmin. Asun etelä-savon alueella
Emmi ja 37v, ja mieheni täyttää loppukesästä 37v. Vauvaa olemme yrittäneet elokuusta 2004, ja olemme onnistuneet 3km verran :-( Olemme NKL-jonossa
Sonjaemma vm -67, mies samanikäinen, Espoo, yksi koira, esikoista kuumeiltu 2 vuotta, hoidoissa. Takana 4 inseminaatiota ja 1 ivf josta plussa ja km rv 13, 2.ivf nega ja 3. ivf plussaa.
Trattis vm -65, mies muutaman vuoden vanhempi. Ei lapsia, koiria kaksi. Yritystä takana liian monta vuotta, kaksi keskenmenoa.
Senniina -68, mies -74. Mulla yksi clomilapsi ed.liitosta -99, miehellä ennestään 2 lasta. Ekaa yhteistä toivottiin 9/05 alkaen ja 1-5/06 clomit+pregnyl. Hoitoihin 8/06. Eka inssi tehtiin 10/06 ja tyttö syntyi 6/07.
vm69 Minä olen 37 ja mies 41. Meillä kolme tyttöä, tänä vuonna 8, 7 ja 3v. Neljäs tyttö syntyi maaliskuussa 06 raskausviikolla 20+5, eikä siis ole kanssamme... vaan enkelinä pilvenreunalla. Km 11/06 ja 3/07. Asustamme Uudellamaalla.
Levinia ' 69; mies ´66
lapsia ennestaan nelja tyttoa 15/11/8/4-vuotiaita tana vuonna. Yritysta helmikuusta 06, pieni tm maaliskuussa, km 06/06 rv8, km 10/06. Viides siis tekosilla!
Teti olen 37 kohta ja mies pari vuotta vanhempi. Ei ole lapsia ennestään ja yritystä takana 11kk eli ollaan vasta alussa tässä yrittämisessä. Täällä savossa asustelen.
mami_69 Lapsi tervetullut 03/04, hoitoon lähdetty 01/05 ensin inssejä luonnolliseen kiertoon, sitten clomien kanssa. 01/06 Ivf/icsi saatiin 13 munasolua, joista 11 hedelmöittyi. Kokeiltiin kummallakin tavalla hedelmöitystä ivf/icsi, molemmat onnistui. Passit sitten 05/06 ja 06/06 nyt pakastin on tyhjä. Ja me siirrymme kunnalliselle puolelle hoitoon.
Pinkerton
Meillä on kolme lasta; kaksi leikki-ikäistä ja pieni vauva. Me olemme nyt vasta tässä pikkuvauva-vaiheessa, kun tapasimme toisemme ei-niin-nuorena ja lapsettomuuskamppailujakin on käyty. Ikää meillä on hiukan alle 40 toistaiseksi vielä ;)
Isotikru: olen vm-69, mies kahta vuotta vanhempi
Asutaan pääkaupunkiseudulla, molemmat on työelämässä ja lapsiakin on 4, poika 13-v, tytär 10-v sekä kaksostytöt 6-v. Tuulimuna 10/06.
Ankkis Täytän ensi kuussa 38 ja mies on saman ikäinen. Lapsia on kaksi, 12-vuotias tyttö ja nykyisen miehen kanssa 2-vuotias poika. Vielä yksi olisi kiva saada jonon jatkoksi ja pikkuveljelle kaveriksi.
Hyrysysy Olen pienen -03-tammikuussa IVF-hoidon tuloksena syntyneen pikkuprinsessan äiti,jolla ikää on 3-viikon päästä 39v.
Maiti, 39 v, mies 32 v., ei lapsia ennestään. Yritystä 1,5 vuotta, selittämätön lapsettomuus. Hoidoissa.
syystoive, 39 v. mies 40, 5 lsta, 6. päättyi km 11/06. Asumme uusimaalla.
Kaoma, 38v., mies 34v. 3. hoitorupeama lakaa alkuvuodesta -07. Kaksi keskenmenoa ja kaksi kohdunulkopuolista raskautta.
Lintupien, vm67. Kaksi lasta, edelliset tulleet miltei heti yrittämään alkoittaessa, uusi toivottu odotuttaa itseään.
Minea68, mies -75 Keski-Suomesta. Kolme poikaa, -91, -01, -04. Keskenmenoja saman verran kuin onnistuneita raskauksia vuosien varrella.
mirjalii, vm -61, mies 49. Ent. liitosta lapset 24,22,17. Vauvakuume iski kovalla voimalla pari vuotta sitten, kun meillä asui toista kuukautta sellainen nuori perhe, jolla oli vajaan vuoden ikäinen poitsu. Otatin silloin kierukan pois ja elin toivossa..
Valdevina, ollaan molemmat 4-kymppisiä, meillä on kaksi teini-ikäistä nuorta. Tuulimunia 04/05, 07/05 ja km 06/06 nyt onnellisesti raskautunut.
Salome haluaa lisätä itsensä kuumeilijoihin. Ikää jo reippaasti yli 40. Meillä on kaksi pientä lasta ja minä (enemmän kuin mieheni) kuumeilen vielä sitä kolmatta. Kokemusta on tuulimunasta ja keskenmenosta.
Angeliq1 -68 vuosimallia, yhden lapsen (-01) mamma. Avoliitossa ja mies on nuorempi. Asun alle 50 000 asukkaan kaupungissa, jonne muutin viitisen vuotta sitten.
Riina67 hakeutumassa siunattuun olotilaan. 3 lasta, keskenmenojakin ollut.
Ximona; Olen siis ihan pian 40v täyttävä, kovasti on lasta yritetty, joskin ennuste on huono. Olen huomattavan ylipainoinen, tupakoiva ja vanha, lääkärit varmaan nauraisivat pihalle, jos menisin sinne lapsettomuuttani valittamaan. Keskenmenokin oli viime vuoden syksyllä, varhainen sellainen ja lääkäri totesi silloin, että saattoi olla onnenkantamoinen ja käski pudottamaan painoa. Niin teinkin, ja nyt on 10 kg pois, olo on tietty hieno senkin puoleen, mutta nyt on vähän ollut ongelmia näiden kuukautisten kanssa.
Peltimetsuri
Olen 37-vuotias, mieheni hieman vanhempi. Entuudestaan kaksi lasta, 4 v ja 7 v. Pääkaupunkiseudulla asustellaan.
Ullrike
Minä ja mies molemmat -64. Luomuna syntyneet pojat 06/03 ja 11/04.
Pippuri04
39 v, mies 8 vuotta vanhempi, lapsettomuus taustaa ja silti saatu kaksi ihanaa lasta hoidolla (2v ja 5v) ja nyt kolmosta kuumeillaan.
Snööpe
Minä 68, mies 65, pojat 12/02 ja 03/05, kolmatta odotellaan jouluksi ;)
-crisse-
Olen vm-69, viides hartaasti toivottu lapsi ois odotettavissa marraskuulle -07.
äitivelho
Täytin juuri 38. 2 biologista lasta on jo. Vauvakuumetta yritetty hillitä jo 3 vuotta.
hobe69
Olen -69 ja mies -73. Yksi poika, vm-06. Muita raskauksia tuulimuna 11/04, ja pikkuisen alkion menetys 05/07.
Plussanneet 60-lukulaiset:
Teti la 20.2.07, poika syntyi .2.07
Emmi la 25.3.07, tyttö syntyi 4.4.07
Tale68
Pinkerton, tyttö syntyi 16.5.07
Mutkala-65, tyttö syntyi 21.5.07
Panjo
Sonjaemma 11.6.07, poika syntyi 13.6.07
Senniina 27.6.07, tyttö syntyi 19.6.07
Valdevina 21.7.07, poika syntyi 15.7.07
niisku65
Yllätysäiti