Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tehdä kun lapsi tulee itse (pinna)sängystä pois?

03.12.2007 |

Ennen nukuttaminen oli helppoa. Lapsi (nyt 1 v 4kk) jäi sänkyynsä ja nukahti hetken päästä. Nyt kiipee itse pinnasängystä pois ja aina viemme heti takaisin ( 5-50 kertaa). Kauankohan tätä kestää, ennen kuin oppii että ei kannata kiivetä pois, kun takaisin joutuu kuitenkin?

Takana on vasta 5 päivää, mutta mihin pitäisi varautua?

Millä konsteilla saisi lapsen pysymään sängyssään.

Niin ja esikoinen aikanaan oppi päivässä. Tuli yhtenä iltana n. 20 kertaa pois pinnasängystään, vein aina takaisin ja ei tullut kertaakaan itse pois sängystään sen päivän jälkeen.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
03.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko aika vaihtaa isojen sänkyyn?

Vierailija
2/5 |
03.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä pinnasänky oli ihan parisängyn vieressä ja poika oppi kierähtämään sinne ja takaisin noin puolitoistavuotiaana. (Koska sängyt oli ihan kiinni toisissaan, ei ollut vaaraa satuttaa itseään) Vasta joskus 1 v 8 kk iässä innostui illalla nousemaan udelleen ja uudelleen pois pinniksestä. Meillä ei vaihetta kestänyt kuin ehkä viikon verran. Palautettiin aina uudestaan takaisin aika eleettömästi. Ihan ekoilla kerroilla sai ehkä vähän enemmän hellyyttä, jos toistui niinsitten oltiin jämäkämpiä. Tää ramppaaminen toistui kyllä välillä myöhemmässäkin vaiheessa, mutta silloin syynä useimiten se, ettei ollut vielä sopivan väsynyt jäädäkseen pinnikseen tai oli ollut jotenkin liian vilkas ilta, että ei heti osannut rahoittua nukkumaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
03.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä on taidoistaan niin innostunut, että vaikka silmät melkein valuu kiinni kun lapsen laittaa sänkyynsä, niin silti tulee pois. Terv. ap

Vierailija
4/5 |
03.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullekin tuli ihan ensimmäiseksi mieleen ns. isojen sänkyyn siirtäminen. On ainakin turvallisempaa kuin pinniksestä pois kiipeäminen. Jos ette vielä halua, niin yksi vaihtoehto voisi olla kokeilla nukuttamista matkasängyssä. Meillä toimi tosi hyvin, poika nukkui siinä vuoden päivät (oli toki kunnon patja). Vasta nyt liki 2,5-vuotiaana siirrettiin jatkettavaan. Matkiksesta on tosi paljon vaikeampi kiivetä pois, kun ei saa otetta mistään ; )

Vierailija
5/5 |
03.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän pikku apina tuli matkäsängystä pois jo 1,2 v iässä ja palauttelin muutaman illan kunnes siirsin tavalliseen jatkettavaan sänkyyn. Ei mennyt kuin muutama yö, kun palauteltiin kunnes ymmärsi itse kivuta takaisin. Nyt 1,5 vuotiaana nukahtaa itse sänkyynsä ja jos yöllä heräilee niin melkein aina nukahtaa itsekseen takaisin.

Aamuisin sängyssä tytöllä on myös muutama lelu... kun heräilee ennen äitiä ;-)

Pinnasängystä voi tietysi ottaa sen muutaman pinnan irti niin voipi olla että oppii menemään takaisin itsekseen.