Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

##JOULUTONTUT 06 EKA TAAPERO PINO####

03.12.2007 |

Näinkö kävi että minä aloitin ensimmäisen pinomme täälä...

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
14.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On aika toivottaa HYVÄÄ JOULUA kaikille ja kiittää tästä menneestä vuodesta. Olette todellinen henkireikä ja täällä paha mielikään ei haittaa, aina on saanut avautua ja rutista, välillä nauraa vedet silmissä. Tämä frouva lähtee lapsineen huomenna aamulla joulun viettoon lämpöiseen, mies tulee sitten viikon päästä perässä.

Hola!

Kirsikka ja Akseli kanarialainen(joka aamulla löysi siskon kipsijauheen ja taputteli sen kuolan kanssa piirongin laatikoiden päälle. Iso huoh!)

ps. Hotellissahan on netti, joten todennäköisesti en jää kuulumisista paitsi, sen verran nettinistiyttä tästä naisesta löytyy.

Vierailija
22/36 |
14.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirsikalle mukavaa matkaa toivottelen kateellisena =)

Ja rauhallista ja lämmintä joulua sitten teillekin jos et joulun aikaan satu pääsemään koneelle =)

Joululahjalista odottaa tuossa pöydällä, mutta jonkun pitäis jaksaa tuonne kaupungille ostamaan ne... Onneksi vielä monta päivää jäljellä ;)

Samperi ku meni taas tuo selkä ihan lukkoon ja kramppiin eikä pysty istumaan koneellakaan =/

Onneksi ukko tulee kohta kotiin ja pääsen kuuntelemaan viikon valitukset kipeistä jaloista ja selästä ja väsymyksestä ja.... huoh... rankkaa tämä elämä =)

Pimmi joka vois myydä halvalla ranttuilevan selän =D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
15.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se mitään selkäkramppia ollu....

Kipu vaan yltyi eilen ja mahakin tuli niin kipeäksi etten pystyny olemaan mitenkään päin. Lähettiin sitten ukon ja Lassin kanssa päivystykseen ja sieltä synnärille kun luulivat että vauvalla joku hätä. No, vauvalla ei hätää ja siirto kirurgisen päivystykseen jossa olinkin koko yön, kunnes aamuyöllä selvis että mun sappirakko on ihan täynnä kiviä...! :o

Nämä selkä/mahakrampit onkin ollu sappikivistä johtuvia eikä mitään rasittuneen selän ongelmia...

Jäin sitten osastolle ku olin saanu aikamoisen annoksen kipulääkkeitä ja tänään pääsin iltapäivällä kotiin. Nyt pitäis vaan pitää sappirakko kunnossa ruokavaliolla ja rakko leikataan synnytyksen jälkeen. Se voitais kyllä leikata raskaanakin mutta odottaisivat mielummin huhtikuuhun...

Voi juma, että mä oon ollu koko päivän aivan närkästyny ku nyt pitäis olla koko loppuraskaus ilman mitään hyvyskää :( Ei pizzaa, hampurilaisia, ranskalaisia, suklaata, pähkinöitä, oliiveja, kakkua, leivonnaisia... Ei siis mitään rasvaista tai epäterveellistä ja arvatkaa tekeekö koko ajan mieli sipsejä ja suklaata :(( Tää on ihan silkkaa hulluutta että joutuu raskaana ollessa olemaan erossa kaikesta tuommoisesta mitä juuri tekee eniten mieli...!

Juu, on mulla taas hyvät valituksen aiheet, mutta mulle tuo ruoka ja varsinkin suklaa on ollu aina se viimeinen pelastus joka estää pahimman masennuksen ja tuo hyvän mielen ja nyt pitää kestää 3 kuukautta ilman mitään... Voi jummi...

Mieskin vaan hekottelee eikä ymmärrä kuinka tärkee asia se suklaa voi olla... No, sittenpähän näkee kun saan ensimmäisen itku/raivarikohtauksen eikä ookkaan suklaata pelastamassa... Kjäh...

Mun äiti totes tänään syvään huokaisten että " Mitä vielä" . Sama olo alkaa olla kyllä itselläki... Hauskaa maata siellä päivystyksessä tujuissa kipulääkkeissä ja selittää että juu, oon kyllä raskaana, mutta ei tämän pitäis siihen liittyä ja juu, on ms-tauti, mutta ei pitäis liittyä siihenkään ja siinä sitten tarvittiin vaikka kuinka monen alan lääkäriä ihmettelemään meikäläisen vaivoja ja tuli kyllä semmonen olo että enhän mä osaa tehdä mitään muuta kuin sairastaa =/

Nyt sitten noudatetaan sappikivipotilaan ruokavaliota ja käydään tarvittaessa hakemassa kipulääkitystä päivystyksestä, koitetaan huolehtia liikunnasta ja lepäämisestä sen ms-taudin takia ja siinä sivussa ollaan sitten vielä raskaana... Voi jee...

Anteeks, tänään pännii vaan niin julmetusti että oli pakko riehua jonnekki =)

Nyt tekis mieli potkasta seinään lujaa, mutta sitten murtaisin varpaat ja joutuisin vielä kinkkaamaan kävelykeppien kanssa... Sekin on muuten koettu *hakkaa päätä seinään*

Äh. Mä meen juomaan litran vettä. Se ei oo vissiin kiellettyä minkään takia... Mrrrr...

Pimmi karhuna

Vierailija
24/36 |
16.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me oltu menossa tostaiaamusta lähes koko ajan,ja nyt on ihana viettää kotipäivää! no se onki menny joulutorttuja paistaessa, pyykätessä ja siivotessa. Tostaina mentiin mun isän ja muun suvun luona käymään Kainuussa,ja perjantaina kotiuduttiin ja heti kohta mentiin käymään appivanhemmilla, ja eilinen päivä meni miehen tädin 50v. juhlissa..joten nyt tuntuu välillä kiva olla kotona. Huomenna vois laitella tontut ikkunoihin juoksemaan;) Joku päivä pitäis vielä muutamat lahjat käydä ostamassa!

Pimmille, miksihän aina kaikki sattuu ja tapahtuu yhdelle?!Jospa se raskausajan painonnousu pysyis kurissa kun pitää syödä terveellisesti;) jos jotain positiivista asiasta koittais hakea! Mua vieläkin se kolari ja enkelien mukana olo ihmetyttää! Tässähän me lasten kanssa voitais maata arkuissa odottamassa hautaanlaskemista. Ja se että meillä ehti olla tuo edellinen auto vain 13kk, kun se sitä edellinen auto paloi ihan yks kaks tuossa meidän pihalla.. Että täällä päässä sattuu ja tapahtuu! Jospa tämä uusi auto sitten ois kestävämpää sorttia kun on eri merkkiäkin;) anopille vaan taitaa iso pala olla,kun vaihdettiin eri merkkiseen autoon, toyotahan se ois hänen mielestä pitäny olla!

Mutta joo... elämä jatkuu taas.. ja tiedä vaikka kohta tässä kuljettais maha pystyssä;)

tintti ja Johanna 11,5kk

Vierailija
25/36 |
03.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin aivan varma että täälä on iso pino jo heti aamusta, vaan kovin hiljaista on.

Reipas tyttö olin tänään ja kävin hammasl. saas nähdä tuliko vieläkään kuntoon. Samaa hammasta juurihoidettu jo pian 2v eikä tuo meinaa" kuolla" .

Adam on keksinyt uuden tavän härnätä äitiä aina jos vessan ovi jää auki on herra hetkessä sielä ja liottelee kättä vessanpöntössä.. arg..

Nyt kaikki kirjoittelemaa, että pysyy pino pystyssä myös täälä.

nefili ja Adam 11kk ja3päivää

Vierailija
26/36 |
03.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisen taaperopinon kunniaksi =)

Siinäpä meidän hävettävän pieni viimeinen vauva-puolen pino ;) :

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=11810963&p=&mpage=1&tmode…

Äitikuunkin porukka oli viettäny synttäreitä... Onnitteluja sinnekin päin =)

Nefili kärsii juurihoidoista =/ Mun ei oo ikinä tarvinnu kokea sitä tuskaa, mutta niin moni on pelotellu asiasta että toivon ettei koskaan tarvikaan =// Minunkin pitäis varata hammaslääkäriaika, mutta ihan vaan tarkistus ja hammaskiven poisto kun raskaanaollessa pitäis käydä ja edellisestä käynnistä taitaa olla jo 1½ vuotta... Siinä välissä tuli imetettyäkin sen 8 kk ja sekin kuulemma voi tehdä hallaa hampaille niin käyn kysymässä että miltäs näyttää =)

Toivottavasti se hammas saatais jo kuntoon ettei kovin montaa kertaa tarvi käydä! :o

Mä sain eilen tädiltä ensimmäiset muuttolaatikot lainaan ja taistelen nyt tässä itseni kanssa etten jo alkais käymään kaappeja läpi... Ei niitä täältä saa mihinkään kuitenkaan vielä 4 viikkoon, että jos malttais vielä vähän aikaa =)

No jaa... Lassi vetäs taas minipäikkärit eli enpä ennätä tekemään yhtään mitään...

Pimmi ja Lassi

Vierailija
27/36 |
03.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan vaikka vain taaperopuolelle siirtymisen kunniaksi;) tosin Johanna on vielä sen 4viikkoa 11kk! Mutta pari askeltahan on jo otettu ilman tukea!

Johanna on tämän päivän kärsiny mahavaivoista, ja olen pessyt isompia hätiä vaikka kuinka monta kertaa. Enkä oikein tiedä ees mistä tuli, kun ei oo mitään uuttakaan syöny... tosin viime yönä sai kevytmaidon tilalla ja täysmaitoa,että voisko sitten sitä johtua. Tänään kävin sitten hakemassa meidän " lähikaupasta" 10km päästä tuota kevytmaitoa, en enää uskalla vähässä kummassa tuota täysmaitoa antaa. Vaikka samaahan evästä se on,vain rasvaisempaa!

Tänään nukutin melkein viikon tauon jälkeen Johannan ulos päiväunille. Nukkukin sitten taas maratonunet 11-14.30! Sisällä vaan on nukkunu 1,5-2tuntia, ja jo 18 aikaan ihan nukkumakunnossa:( Täällä vaan pidelly tuota pakkata -10 korvilla,enkä oo raskinu ulos laittaa,kun ollut sitten niin kylmä tyttö kun oon hakenu sisälle, pitää varmaan vain peittoja lisätä,kun kerran noin hyvin nukkuu ulkona! ja rattaatki pitäs ostaa,sellaiset jossa vois nukuttaa päikkäreitä. kun nuo vaunut alkaa käydä pieniksi...

Äitikuu kirjoitteli juurihoidosta. Mä kävin keväällä juuri hoitamassa yhtä hammastani,ja kolmesti piti käydä siellä. Ei mikään mahoton kokemus mulle,vaikka en mä hammaslääkäristä erityisemmin välitä.

Mua on nyt huimanu/pyöryttäny useempana päivänä. En vaan tiedä mistä johtuu. Eilen olin vielä isompien kanssa kirkossa kun alko sahalaitoja tulemaan näökökenttään,onneks meni ohi...

tintti ja Johanna 11kk

Vierailija
28/36 |
03.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perässä tullaan....

Sonette ja Nicolas 12.12

Vierailija
29/36 |
04.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä ollaan! *vilkuttaa* Pikku-ukko nukkuu ja äiti just heräs :)

pidemmät turinat myöhemmin, nyt menoksi.

*kävelevän 1v pikkutaaperon ja yhden 3v leikki-ikäisen äitiQ*

Vierailija
30/36 |
04.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivää vaan!

Miten mä en ehdi enään sanailemaan yhtä ahkerasti? Tietokone on muuttanut tänne yläkertaan pojan huoneeseen ja illalla kun Akseli nukkuu ei viitsi isosti näpytellä. Lisäksi öisin olla heräilty, mutta liittynee flunssaan. Välillä on käyty töissäkin! Seliseli... Mutta parannan tapani ja liityn seuraanne useammin. Tosin 15.pvä lähdemme sinne etelän lämpöön pariksi viikoksi, mutta luin hotelliesitteestä, että sielläpä on nettiyhteys joten saatte kuulumiset myös sieltä. Pakkaaminen pitäisi aloitella pikku hiljaa, ettei tulisi järkyttävä kiire sen kanssa. Onneksi mukaan otettava vaate on kauden ulkopuolista vaatetta, joten ei kun kassiin vaan.

Täällä jo joulutähtöset kävelevät! Meillä tuli toissa päivänä vasta 11kk täyteen ja vielä mennään konttaamalla, mutta kiipeäminen on nyt pop. Keittiössä ensin avataan uunin alaluukku, sitten yletytäänkin astianpesukoneen luukkuun ja siitä tiskipöydälle. Hurjan näköistä menoa!

Tässä on reissua reissun päälle, torstaina vuorossa miehen työpaikan pikkujouluristeily. Siis 24h aikuisseurassa, toisten laittamaan ruokaa, prosenttipitoista juomaa ja keskeytymätön yöunia, ehkä kemiallinen tosin mutta silti! Ja Tallinnassakin pääsee käymään pikaisesti. Odotan kovasti. Viime " ulkoilukerrasta" onkin jo aikaa! Sitten on taas mukava jatkaa arkea.

Ei kun iltapäivälehden kimppuun ja hetki lepoa. Herätty on liian aikaisin.

Kirsikka ja Akselin pätkä 11kk

ps. Nefilille tsemppiä juurihoitoon, inhottavaa mutta pakollista. Synnyttäminenkin on mukavampaa?

Vierailija
31/36 |
04.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin sen takia tuntuu siis hassulta, kun meidän tähtösemme täyttää sen maagisen vuoden vasta kahden viikon päästä. Tosin siinä mielessä hän on taapero, että liikkuu jo paljon kävelemällä.

Meillä on ollut vajaa viikko nyt yhtä matalalentoa ja sama meno jatkuu: Viikonloppuna kävin lasten kanssa Jyväskylässä kaveriperheen luona. Matka sujui omalla autolla oikein näppärästi. Mennessä Sara huusi 5 minuuttia ja paluumatkalla ei lainkaan. Tuo 300 km yhteen suuntaan tuntui todella lyhyeltä ajaa yksinkin, sillä mummoloihin on matkaa väh. 750 km.

Tällä hetkellä olemme jopa terveitä, ja nyt koko perhe odottaa kovasti huomista Tukholman-risteilyä. Siltä kun palataan, niin alkaakin joululoman odotus. Viikon päästä lennämme mummoloihin joulunviettoon.

Vähitellen alkaa iskeä töihinpaluupaniikki. (Murehdin ja märehdin kaikki asiat aina etukäteen.) Nyt yritän työntää ajatuksen töihinpaluusta taka-alalle. Jos se tunkee mieleen, mietin sitä, että voin aina ottaa toisen hoitovapaajakson tai toivottavasti aloittaa osittaisen hoitovapaan. Toisaalta ei se töihin meno yksistään varmasti tylsääkään ole, koska ei minusta ole olemaan kotona vuosikausia... Muistelen, että esikoisen kohdalla oli aivan mahtavaa päästä töihin.

Ajatus pomppii kovasti, joten parempi lopetella tähän.

Oikein hyvää joulun odotusta kaikille!

Iituli

Vierailija
32/36 |
05.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan ja palaan myöhemmin kera höpinöiden

Vierailija
33/36 |
05.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heilun täällä yläkerrassa imurin kanssa ja pidän pienen tauon ennen alakertaan siirtymistä. Antaa hien kuivua välillä.

Mitäpä Itsenäisyyspäivän viettosuunnitelmia joulutähtösillä on?

Minä menen vielä töihin tänään, mutta vasta viideltä. Yritin skipata vuoroni pois, mutta sairaslomia tuli taas, joten täytyypi sitten mennä kiltisti. No... Huomenna pääsee risteilemään!

Nyt ei ajatus kulje tämän enempää, pitänee jatkaa imureeraamista jotta tulee joskus valmista. Silittäjän paikka olisi vapaana, vapaaehtoisia? Juu, laskekaa kädet alas vaan... :)

Kirsikka ja Akseli 11kk vaunuissa, ahtaasti mutta sikeäunisena.

ps. Miten muut joulutähtöset nukahtavat iltaisin? Meillä noustaa pystyyn KOKO ajan, miljoona kertaa. Äitiä kyllästyttää, poikaa ei lainkaan. Ei edes se ennen niin suosittu ja tehokas maamme-laulu auta yhtään. Isänmaallisuus on poika-polosta karissut..?

Vierailija
34/36 |
05.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukkuu päikkäreitä mutta koko ajan kuuluu yskimistä ja hengityskin on niin tukkoista että... :( Eli flunssa sen kuin jatkuu täällä ja näyttää menevän jopa pahemmaksi... Saapa nähdä pitääkö mennä perjantaina käymään tk:ssa kun on aika tukkoisena tuo poika...

Mä oon kyllä TODELLA kade tuosta kirsikan pikkujouluristeilystä! Allkaa pikkuhiljaa painaa mieltä tämä jatkuva kotona istuminen... Ensiksi 9 kk raskaana, sitten 8 kk imetystä jonka aikana kävin YHDESTI " viihtellä" ja sitten taas 9 kk raskaana jonka jälkeen nähtävästi se 3 kk imetystä. Mä olin kuitenkin sen verran menevää sorttia ennen Lassin odotusaikaa, että tässä alkaa kävelemään pitkin seiniä kun joutuu kuuntelemaan kavereiden pikkujoulusuunnitelmia =/ No, ens kesänä on sitten ne polttarit ja häät tiedossa että jospa sitten pääsis juhlimaan oikein kunnolla...

No nyt se yskä herätti....

Oi voi...

Pimmi pikaisena

Vierailija
35/36 |
05.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taaperopuolella jo, hurjaa. Vaikka Venla onkin vasta 11,5kk ;) Meillä ei vielä ees kävellä eikä ees kontata, 10kk-neuvolassa olivat sitä mieltä ettei vielä pistetä konttauskouluun tai muuallekaan kun äitikin on ollu yhtä hidas ;)) Kävelin 1v7kk vanhana. Katotaan mitä sanoovat nyt uudes neuvolas 1v-tarkastuksessa. Sanoja neidillä kyllä alkaa olla jo kymmenkunta, tosin osa vielä sinnepäin: oppu=loppu jne. Mutta toisilla näin päin :)

Nyt ei kerkee enempiä, piti vaan tulla huikkaamaan moit. Joudutaan lähteä mummolaan evakkoon 230km päähän, asutaan täällä pahan onnen vesikatastrofikylässä ;))) jossa on ny veden käyttö kielletty kokonaan. Meni hermot ja päätettiin vaihtaa maisemaa kunnes tilanne paranee. Kipeeks ei onneks olla tultu, toivottavasti ei tullakaan! Kunhan ny jouluks saisivat tuon veden kuntoon.

Mutta nyt pakkaamaan, kivaa itsenäisyyspäivää kaikille!

-nesselia ja Venla-Vempula 14.12.

Vierailija
36/36 |
07.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai, että taaperopuolella mennään?! =) Mun viime kerrasta on toooosi pitkä aika, toivottavasti joku vielä muistaa meidät. =/ Kiirettä on, ettei koneella ehdi muuta kuin sähköpostin lukea. Ja neiti ei viihdy ollenkaan yksin, koko ajan roikkuu mun lahkeessa ja haluaa että leikin hänen kanssaan tai että hän saa olla sylissä. Raskas ikä, kuulu kuulemma ikään tollanen vaihe, en sit tiedä. Ärsyttävää suoraan sanottuna. =) Eli omaa aikaa ei enää ole ja viikonloppuisin olen tehnyt vähän töitä joten silloinkaan ei ehdi tehdä mitään.

Meidän neiti täytti keskiviikkona sen maagisen 1 vuoden ja synttäreitä on juhlittu kahtena päivänä. Ensi kävi kaverit lapsineen ja sitten sukulaiset ja kummit. Pakko jakaa juhlat kahteen päivään, muuten tulee niin ahdasta, vaikka omakotitalossa asutaankin.

Meidän neiti ei vielä kävele ilman tukea. kaksi hassua askelta on ottanut, mutta sitten istuu alas ja konttaa eteenpäin. Kävelykärryn kanssa juoksee kyllä, mutta ilman tukea ei vielä uskalla mennä eteenpäin.

Ruokailu on edelleen meillä sitä sun tätä. Joskus syö hyvin, toisinaan huonosti. Tavallista ruokaa maistelee kovasti, miten muitten taaperot? Syödäänkö jo vallan samaa mitä muukin perhe?

Yksillä päikkäreillä mennään ja nukkuma-aika vaihtelee 2-3h välillä. Eli aika hyvin, mutta se aika menee itsellä sitten kotihommia tehdessä. Yöllä herää vielä kerran tai kaksi ja aamuyöstä ollaan otettu meidän sänkyyn kun kumpikaan ei jaksa nukuttaa häntä omaan sänkyyn ja nukahtaa heti uudestaan kun pääsee väliin. Kai hän herää sit johonki turvattomuuden tunteeseen tai jotain.

Niin, meillä ei kävellä, mutta kiipeillään kyllä... =) Menee laatikoihin istumaan, kiipeää olkkarinpöydälle ja sit hänellä on omassa huoneessaan sellainen pieni pöytä ja kaksi tuolia, ensin kiipeää tuolille ja siitä pöydälle istumaan, mutta onneksi osaa itse tulla myöskin varovasti alas.

Nyt oli tosi omanapainen viesti, mutta yritän pysyä messissä taas vähän useammin, että pysyn teidän jutuissa mukana. Mukavaa matkaa risteilyille meneville ja paranemista kipeille. Meillä kans neidin flunssa alkaa onneksi helpottua. Vesirokkoa odotetaan, koska neidin serkulla se oli kun käytiin kylässä, mutta huonolta näyttää että tartunta olis tullut.

Nyt ottaan makaronilaatikko uunista ja syömään... Taas töihin klo 15.

Hyvää viikonloppua kaikille!!! =)

*rusina & M*