Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

2-3-vuotiaiden poikien lempivärit? Ja vaatteista.

03.12.2007 |

Meillä siis lähempänä kahta vuotta, mutta lempiväri on ollut kirkaspunainen jo jonkin aikaa. Myös muut punaisen sävyt on hyviä, muut ei " kelpaa" . Ei onneksi läheskään niin tarkka kuin siskonsa. ;)

Vaatteet ja kengätkin olisi punaisia jos poika sais valita. Jotain vaatteita olen antanutkin valita, mustaa ja tummansinistä yhdistellen, ettei nyt ihan pinkiksi mene. Harmi vaan kun monet poikein vaatteet on niin ruman värisiä, että menee hankalaksi etsiä kirkkaita ja kauniita sävyjä, joista lapsemme kuitenkin tykkää. Traktorin tai mikä tahansa poikamainen autokuva tietty on kans, mut silti jos on ruman värinen traktoripaita ja kauniin värinen muu paita, poika ottaa sen kauniimman värisen!!! Mieluiten tietysti sen kauniinvärisen autopaidan... :)

Mutta hankalaksi menee etsiä vaatteita, ihan taiteenlaji sinänsä. On se tytöillä niin paljon helpompaa. Tyttöjen punaiset ja pinkit taas on niin tyttömäisiä, että ei niihin kehtaa poikaa pukea vaikka kyllä se itse varmasti ne haluaisikin isosiskon mallista ehkä.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
03.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että Lindeksillä ainakin on niitä ota3 maksa2 paitoja paljon erivärisiä. Ihan perus paitoja siis missä ei mitään kuvia. Jos sieltä tyttöjen puolelta löytyis kivan värisiä perus-paitoja ja niihin voi vaikka itse kangasväreillä painaa (tai tuputtaa sapluunan läpi) kuvia. Tai esim. yks selkeä autonkuva eteen =)

Vierailija
2/4 |
03.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä pojalla (2 v. 9 kk) lempiväri on tällä hetkellä oranssi. Aikaisemmin myös keltainen oli kovaa valuuttaa. Punaisia vaatteita on jonkin verran, kun äiti pitää niistä. Sitten on tietenkin muita: tummansininen, turkoosi, vihreä, musta, harmaa, ruskea...

Itse ostan vaatteita aika paljon kirpputorilta. En ole kauheasti kiinnittänyt huomiota siihen, ovatko vaatteet alun perin tyttöjen vai poikien, jos kyseessä on vaikka jotkin perusverkkarit. Tosin pojillekin löytyy jonkin verran punaista. Punaisia vaatteita meillä on esim. seuraavia merkkejä: H&M, Lindex, Fruit of the Loom... Yksi aika hyvä mahdollisuus voisi olla P.o.P.? Ja ehkä nyt joulun alla punaista on muutenkin saatavilla?

Jos et käytettyjä vaatteita karsasta niin laita huuto.netiin osastokohtainen haku poikien vaatteiden puolelle ja kirjoita punai*, niin aika paljon tuntuu löytyvän.

Kyselin vielä erikseen päiväkodissa, että eihän tuonikäisellä vielä tule sanomista, jos vaikka pojalla on punaista, ja vastaus oli, että ei tosiaankaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
03.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat iloisia ja mukavia. Poika tykkää kirkkaista väreistä ja lisäksi on melkoinen kuumakalle, joten trikoopaita ja Marimekon pitkikset ovat meillä perussisävaate.

Huutonetistä saa muuten edullisesti käytettyjä Maripaitoja, hyväkuntoisiakin. Olen ostanut sieltä varmaa kaksikymmentä paitaa :) Raitapaitoja löytyy melkein joka sävyä, monet " tyttöjen puolelta" ostettuja.

Vierailija
4/4 |
03.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hih, tuttua! Mulla on pojat 8v, 6v ja 1,5v, tyttö siinä välissä 3v. Tyttö perii isoveljiensä vaatteita, pojat kun rakastavat punaista, keltaista, oranssia ja niitä esikoiselle paljon ostetaankin :D

Meillä esikoinen valitsee vuodesta toiseen punaiset kumisaappaat, kuomat ja mieluiten ulkovaatteetkin saavat olla punasävyiset. Monet talvitakit on hylännyt " tympeän värin" takia. Tänään löysin kirkkan vihreän toppiksen ja se kelpas! Jonkin verran ompelen pojille vaatteita, kun ei meinaa löytää mieluisia, kaikki on niin synkkiä ja tylsiä. Mun mielestä nallet, eläimet, traktorit ja muut vois oikein hyvin olla vielä kouluikäistenkin poikien vaatteissa eikä vaan alle 4-vuotiaiden. Tyttöjen puolelta ollaankin paljon vaatteita pojille ostettu kun jättää ne räikeimmät pinkit ja röyhelöt valkkaamatta. Sammarit, toppahaalarit ja muut on tyttöjen mallistoissa ihan käypiä molemmille.

Kaikki tykätään kirkkaista väreistä eikä mun mielestä väreillä ole sukupuolta. Meillä tyttö tykkää traktoripaidoista ja saa niitä pitää ei se hänen tyttömäisyyttään vähennä. Samoin kuopus on tosi söpö pinkissä pipossaan ja isosiskon sydänsukkiksissa -pehmittää hieman hänen kiivasta luonnettaan. Jos kauppaan mennään ja pojalla on pinkkiraidallinen pipo ja punaiset kuomat niin luulkoon tytöksi jos luulee. Pääasia on kai, että vaatteet on sopivat ja hoitavat tehtävänsä :D

Mä en itse henk.koht tykkää vaaleanpunaisesta yhtään enkä montaakaan sen väristä ole tytölle ostanut, mutta sukulaiset pitävät huolta,että tytöllä niitäkin kaapista löytyy. Ja yllätys yllätys, ne tuota kuopustakin eniten miellyttää!

Joten mitä tahdon sanoa, älä huolestu! Mä olen ainakin ylpeä, että tokaluokkalaiseni pistää mieluummin punaisen kun jonkun hirviökuvallisen harmaa-mustan tai tumman sinisen paidan...

Jos saa mainostaa vielä, niin Lingon&Blåbärin vaatteet on kaikessa yksinkertaisuudessaan superihania senkin takia, ettei niissä useinkaan ole sukupuolileimaa. KIrkkaat värit, unisex-mallit ja värit...kätevää.