Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

" HUHTIHIPPUSET" vko 49

03.12.2007 |

Joulun Odotusta Kaikille!

Yritän nyt ekaa kertaa aloittaa uuden pinon, toivottavasti menee edes sinne päin.. Joku viisaampi voi sitten lisäillä ne viimeviikkoiset keskustelut mukaan.

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
03.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

minäkin nyt nopsaan ennen päivän luku-urakkaa kirjottelen tänne.

toivottavasti äiti-05-08 paranisit pian! sairaana on kyllä niin kurja olla. ja ainakin meiän tyttö on vielä niin pieni, ettei kyllä yhtään ymmärrä jos äiti on nyt vähän väsynyt... :)

olen muuten pinoa aloittaessa siirtänyt edelliset keskustelut ihan copy-pastella siihen uuteen alotukseen. avaa siis toisessa ikkunassa edellisviikon keskustelun, ja kopioi sen osoitteen sieltä osotepalkista uuteen keskusteluun. vissiin ihan toiminut? ainakin meiän koneella ne on näkynyt linkkeinä. en tiiä jos muilla on jotain parempia kikkoja.

Burde kiitos lohdutuksesta, mutta epäilen että on to-del-la iso vauva tulossa, jos jo tässä vaiheessa painaa kohdun kanssa noin 7 kiloa! sen verran siis tullu painoa tähän mennessä. kamalaa. no. ei auta kun yrittää jättää loputkin herkut syömättä. ja jotain pastaa kyllä ainakin mun tulee väkisinkin syötyä aina liikaa. siinä on energiaakin niin tosi paljon.

tänne ei siis tän ihmeempää edelleenkään kuulu. iiiiso tentti tulossa puolentoista viikon päästä, joten täytyy mennä lukemaan. mut sit sen tentin jälkeen alkaa melkeen kuukauden LOMA! ihanaa. oon kyllä niin sen tarpeessa. en tiiä oonko vaan väsyny ja hiukka stressaantunu, vai onko tää jo alkavaa vauvadementiaa, mutta unohtelen koko aika jotain. tai sitte hukkaan tavaroita. ärsyttävää. ja oikeesti tärkeitäkin juttuja.

nyt meen. kivaa maanantaita siis vielä kaikille! t.VadelmaMama, rv 20+6

Vierailija
2/35 |
03.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=hotpink]Äiti-05-08:lle PARANEMISIA!!!!

Pahnu: Mulla taas käy just toisin päin... Maha pullahtaa heti pihalle. Heidistäkin se oli koko ajan alhaalla, ei edes loppuraskaudesta tullu mitään närästystä, kun maha ei noussu silleen ylös.. Nyt näyttää vähän samalta ku viimekski.

VadelmaMama: Just silleen mä ainaki oon sen linkin lisänny.. siis ne viime viikkoset tekstit. =)

Pastasta sen verran, että mä en saa syödä sitä ku ihan pikku nökäreen.. just sen takii, että se nostaa helposti verensokerit! On siis pitäny pistää aikalailla remonttiin ruokajutut, kun aikasemmin söin tosi usein pastajuttuja.

Eipä ny kai muuta.. Tulin iha pikasesti vaan kattelee pinoo, kun ei ny just tällä hetkellä töissä oo muutakaan. Kohta onneks pääsee kotiin ja laittaa paikkoja kuntoon!!! :)

Voikaahan hyvin ja nauttikaa masuistanne!!!

Burde, heidi 1v2kk ja vilhami 22+1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
03.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

..sieltä lääkäristä! Lähdin terveyskeskuksen päivystykseen hyvinkään sairaalalle, kun ei omaan piiriin saanu aikoja, vähän yhdeksän jälkeen ja puoli yhdeltä kun kävin kysymässä niin vielä SEITSEMÄN ihmistä oli edellä, plus tietenkin ne jos tulisi kiireellisempiä tapauksia jotka menis edelle. Siinä vaiheessa tältä likalta meni hermot ja menin kysymään voisiko vaihtaa sairaanhoitajan vastaanotolle kun ei se lääkäri kumminkaan muuta määräis kuin lepoa. Se oli sitten ohi viidessä minuutissa.. aaaaargh! Kolme päivää saikkua, paljon lepoa ja pitää muistaa juoda paljon. Sairaanhoitajakin sanoi että oli fiksu veto siirtyä hänelle, toisella puolella jono oli kuulemma kasvanut jo seitsemän tunnin pituiseksi! Voi niitä raukkoja jotka jäi sinne vielä istumaan..

Masussa olo on aika seesteistä, nyt huomaa kuinka se on oikein pullahtanu esiin, aivan erilailla kuin poitsusta, ihan kuin raskaus olis jo paljon pidemmällä.

Ens viikon maanantaina pääsee vihdoin sinne rakenneultraan, jee!!

Vierailija
4/35 |
03.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pöyrähtipä taas uusi viikko käyntiin ja joulu vaan tulla jollottaa. :)

pahnu - mullakin on masu kovasti kasvanut ja melkeinpä samoilla sanoilla kuin sulla neuvolantäi tai siis " tyttö" muakin onnittelu. Eli kohtu on täälläkin jo slekeästi navan yläpuolella .. ja kyllä muutenkin aivan hirvittävä iso näihin viikkoihin. SF-mitta huitelee ihan omissa sfääreissään ylärajan yläpuolella. Hui, toivotaan että tämä tästä tasoittuu ...

Mama - koitahan saada itsesi flunssan kourista kuntoon. Kovasti vaan lepoa ja kuumaa juomaa. Pistä se ukkosi nyt hoitamaan sua:)

Oliskohan ollut vadelmamama joka tuskisteli painon nousua ... ööh .. nooh pitäisi alkaa munkin katosa tarkemmin mitä syön (kun vatsakin on jo niin iso) että sentään pääsisin vielä liikkeelle ensi vuoden alussakin. :) Tosin eipä tuohon painonnousuun voi aina itse mitenkään vaikuttaa. Toisilla tulee tooosi paljon ja toiset pääsee vähällä.

Mulla oli neuvola taas perjantaina ja kaikki olisi kunnossa. Maha vaan on kyllä tosi iso, että sen kasvua nyt sitten seuraillaan. Mä olen kyllä ollut tosi tyytyväinen meidän neuvola toimintaan. Tämä oli jo vissiin kolmas neuvolakäynti ja siihen päälle olen käynyt lääkärillä kerran sekä kerran päivityskäynnillä lääkärillä. Kunnallisessa käytiin ultrassa kerran ja RU tehtiin sitten yksityisellä. Parin viikon päästä on sitten taas lääkäri ja tammikuussa neuvola. Sopivassa määrin olen siis mielestäni saanut neuvola rampata. .. ja tästähän ne vaan käynnit sitten pikkuhiljaa tiuhenee ..

Kovasti odotan jo meidän joululomaa etelän lämpöön ja viikon loman päälle otan joulun aikaan vapaapäiviä, joten pari viikkoa tulee sitten lomaa putkeen. Tässä vallan kauhistuin, että mulla ei ole töitä enää kuin semmoiset kymmenisen viikkoa ennen äippälomaa. Näin se maalis-huhtikuun vaihde kovasti lähenee. Mullahan siis alkaisi äippäloma 22.2. mites muilla? Tänään jo täyttelin kelan lappuja. Pitää laittaa ne palkanlaskijalle sitten tän viikon aikana.

Mukavaa joulunodotusta kaikille!!

Jo-an .. öö ... taitaa olla rv 23 tasan.

Vierailija
5/35 |
03.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime viikko sitten menikin niin vauhdilla etten ehtinyt enää tiistain iloisten ultrauutisten jälkeen kirjoitella.

VadelmaMama älä huoli et ole ainoa jolla painoa tulee. En viitsi ottaa asiasta stressiä, kun painoa tulee joka tapauksessa. Viimeksi tuli 26kg. Käyn vaallakin vain neuvolassa. Nyt en edes muista paljonko painoa on tähän mennessä tullut ja lähtöpainokin jouduttiin arvaamaan, kun vaakaa ei tosiaan ole. Entuudestaankin olen jo ylipainoinen, mutta otetaan asiat niin kuin ne eteen tulee.

Äippäloman aloitusta en ole kovin tarkkaan laskenut, kun en nyt muista laskettiinko lauantait 30 päivään mukaan vai ei. Miten on?

Meillä meni jouluhulinat ihan uusiksi, kun tiistaina käytin myös koiran ultrassa... Eli meillä löytyy omasta takaa narttu ja uros ja pian siis myös pentuja. Täysin vahinkopentuehan tämä on, kun nartun juoksu ei oikein mennyt kirjojen mukaan laskettuna. Ei kuitenkaan raaskittu keskeyttää, kun ei sekään ole ihan harmitonta nartullekaan. Uroskin menetti jo pallinsa eli lisää ei ole tiedossa. Nyt meillä siis odotetaan iloista perheenlisäystä jo jouluksi. Eipä ole sitten kovin rauhallista tuo loppuodotuskaan, kun saa pentuja koulita. Meille on vähän naureskeltukin että piti sitten kerralla rysäyttää kunnolla eli koiranpennut ja vauva samaan kevääseen. No joskus käy näin.

Energistä viikkoa kaikille!

K3ngu 20+6

Vierailija
6/35 |
03.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kopioin enskojen puolelta ku oon niin laiska etten jaksa kahteen kertaan kirjotella=)

Pitkästä aikaa minäkin kirjoittelen tänne.. päivittäin kyllä käyny lukemassa mut kirjoittaminen jäänyt vähän vähiin=)jos sitä tästä alkais aktiivisemmin kirjoittelemaan...tai no aina sitä voi yrittää,heh...

Tänään käytiin sitten siellä rakenneultrassa ja kaikki näytti olevan kunnossa..Nyt voin sitten minäkin huokaista helpotuksesta...pikkunen siellä vilkkaasti liikkelehti ettei meinattu saada tarkkaa kuvaa sydämestä ja sen rakenteesta.mut lopulla sekin luovutti ja antoi periksi=)koko vastasi rv 22+2 eli pari pvää edellä kasvussa mutta voihan se olla et se sitte vähän pysäyttää kasvua jossain kohin..Painoa pikkusella oli noin 500g.

Näyttäis ny et meille olis tulossa pieni poika=)ihanaa............kätilöltä ku kysyttiin et kummalta näyttäis niin se pienen etsimisen jälkeen sai haarakuvan ja pieni kohoama näytti olevan..mut sanoi ettei kuitenkaan 100% varmasti voi luvata...autossa sit näin sen antamista kuvista että oli laittanut vielä meillekin matkaan todistuskuvia tirristä=)

mies vähän " pettynyt" ettei se ollutkaan tyttö ku sen suvunpuolella ei kovin montaa tyttöä ole syntynyt..sanoi ettei siihen voi vielää luottaa ennenkuin se on syntynyt...se odotti niin kovasti omaa pikku rinsessaa=)Kuitenkin se on sanonut että kunhan se olisi terve ja ettei sillä sukupuolella ole väliä,mut toivoa aina saa..ja yhtä rakas siitä tulee oli kumpi tahansa...

sase-86- rv 22+0

Vierailija
7/35 |
03.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

heipähei

No nyt se on meilläkin kurkattu pikkuisen rakenteita ja kaikki näytti olevan kohdallaan. Lääkäri tutkaili tosiiii piitkäään sydäntä ja virtauksia, ajattelin jo että jotain häikkää, mutta itsekin jotain ultrauksesta ymmärtävänä näin että verta meni ja tuli ihan oikeista kohdista ja eteiset ja kammiot täyttyivät normaalisti..yliherkkänä kait näistä hormoneista ja äidin suojeluvaistosta.

Kauhean vilkas, pisti sellaisen rallin päälle kun lääkäri halusi jotakin paikkaa tutkailla, ja potki jo tosi napakasti ylävatsaan kun pakosalle yritti. Laskettu aika ei nyt muuttunut mihinkään, pysyi siis 15.4. Ihmeellistä kun kahdessa aiemmassa raskaudessa ultran mukaan laskettu aika siirtynyt 7-10 päivää + yliajalle mennyt. Jospa nyt syntyisi edes huhtikuun puolella =)

Ja aika selkeät pallithan siellä vilkahti, eli kolmas pojan jässikkä taitaapi meille tulla..Lääkäri tulosti dokumentiksi kuvan ja totesi että jos se nyt tyttö onkin niin voit näyttää että jossain vaiheessa sielläkyllä pippelikin oli...

Hauskaa Viikkoa ( ja miten ihanaa kun vain 3päivän työviikko)

-klematis- ja poikatrio???

Vierailija
8/35 |
04.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä taas purkamassa ajatuksiaan.

Olo alkaa pikkuhiljaa kohenemaan, olikohan jotain stressin poikasta joka pisti kehonkin sekaisin.. Kuumetta vielä vähäsen mutta muuten jo jalkeilla ja paljon pirteämpi olo. Onneksi saa silti vielä lepäillä pari päivää ja vasta perjantaina töihin.

Ja saa sitä kallisarvoista omaa aikaa kun poitsu on neljään asti hoidossa.

Pitäis vissiin käyttää aika hyödyksi ja väsäillä joulukortit lähtövalmiiksi, taas se joka vuotinen osoitteiden metsästys..

Eilen illalla uusi tulokas oli oikein villillä päällä, kamala ryske ja pauke kävi ympäri masua. :)

Ja mieskin totesi " tosi kohteliaasti" että oletpa paisunu nyt tosissaan.. Miehet.. ;)

Eipä nyt muuta tähän hätään.

Paitsi että sitähän mun pitikin kysäistä että osallistuuko joku teistä siihen predo-tutkimukseen ja mitä mieltä olette siitä? Itse pitäs taas tänään täytellä sitä lappupinkkaa eteenpäin..

äiti-05-08 rv 19 tasan

Vierailija
9/35 |
04.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiva että tänne on ilmestynyt myös " tuttuja" (1+1=2)...

pitäis varmaan alkaa aktiivisemmin kirjotteleen mutta laiska mikä laiska... meil oli r-ultra viime viikolla ja kaikki oli ok. palailen asiaan sit kun tota aikaa on hieman enemmän.

t:paco

Vierailija
10/35 |
04.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjottelenpa minäkin välillä. Tänään tuli postista aika kipupolille tapaamaan anestesia lääkäriä, olin ensin ihan äimänä, että mitä!! Sitten muistin, että r-ultrassa puhuttiin lääkärin kanssa tulevasta sektiosta ja sanoin haluavani nukutuksen, lääkäri sanoi tuolloin laittavansa mulle ajan anestesia lääkärille keskusteluun ja se nyt olis sitten ens viikon tiistaina. Luulin, että tuo aika olis ollu lähempänä synnytystä, mutta käyhän se näinkin. Mulla olis tosin ollu neuvola just samaan aikaan, täytyy sitä sitten varmaan siirtää!

Ihanaa kun jo niin moni on päässy käymään r-ultrassa ja kaikilla on ollut kaikki hyvin. Kateeksi käy teitä, jotka ootte nähny jo sukupuolenkin=)! No jospa mekin sitten kontrollissa nähtäis!

Äitiyspakkauksen ottamisesta on ollut puhetta, minäkin ajattelin sen näin viimeisellä kerralla ottaa, ehittiin laittaa kiertoon suurin osa Sannin tavaroista ja onhan se kiva kun pääsee sitä laatikkoa tutkimaan!!!

Oottekos muuten huomanneet, että täällä kasaillaan jo elokuisille omaa pinoa!!! Niin se aika rientää ja huhtikuu lähenee uhkaavasti!!

Okei, nyt pitää mennä ottamaan pyykit koneesta ja laittaa uudet pesuun!!

Tuija + sintti rv 22+4

Vierailija
11/35 |
05.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, viimeistä saikkupäivää vietellään ja elämäkin alkaa hymyilemään.. Kuumetta ei enää ollenkaan ja muutenkin tuntuu jo ihan omalta itseltä.

Aika hiljaista taitaa olla odotusrintamalla, kun ei täällä käy paljoa porukkaa kirjoittelemassa. Tai sitten joulukiireet pukkaa päälle.. :)

Itsellä pieniä nipistyksiä ollu, tuskin kuitenkaan mitään vakavaa.

Niin ja siitä äitiyspakkauksesta, kyllä minäkin sen meinaan ottaa, onhan sitten jotain uutta tulokkaalle, ettei pelkästään perintökamaa. Ja se 140 ¿ menis nopeasti johonkin muuhun ei niin tarpeelliseen.

rv 19+1

Vierailija
12/35 |
05.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkiireiden vuoksi en ole kuulumisianne lukenut pitkään pitkään aikaan, enkä omianikaan kirjoitellut, mutta koetetaanpa päivittää kuulumisia edes hiukkasen.

Ihan alkuun pikaista paranemista kaikille sairastelijoille!

Lapsivesipunktion tulokset sain jo lokakuun lopussa, ja kromosomeiltaan terve lapsi meille on tulossa. Toinen poika. Ihania uutisia molemmat! Myös parin viikon takaisen rakenneultran mukaan kaikki on kunnossa, eli sikiön osalta kaikki tiettävästi hyvin. ja laskettu aika siis 15.4. Liikkeet tuntuvat jo jatkuvalla syötöllä (minullahan alkoivat kyllä takaseinässä olevan istukan vuoksi tuntuakin jo verrattain varhaisessa vaiheessa ja nyt kyllä poika potkii ja nyrkkeilee jo niin, että sattuu).

Painoa on tullut minullekin viime raskauteen verrattuna jo aika paljon, seitsemisen kiloa, ja maha on suuren suuri. En ole kyllä tuosta painonnoususta ainakaan vielä kovin huolissani, sillä ainakin viimeksi raskauden aikana tulleet kilot (kymmenkunta kokonaisuudessaan) lähtivät imetysaikana jokseenkin nopeasti ja lähtöpainoltani olin hoikahko. Nyt siis maha on kuitenkin jo melkoisen valtava, kun viime raskaudessa odotusta näillä viikoilla hädin tuskin huomasi, ja taitaapa tämänhetkisen tilanteen perusteella painoakin kokonaisuudessaan tulla melko paljon viime kertaa enemmän.

Muutoin elämä täällä sujuu työkiireitä lukuun ottamatta leppoisasti. Isoveli (tammikuussa 3v) puhuu jo vauvasta innokkaasti ja haluaa vähän väliä kokeilla äidin vatsaa ja vauvan liikkeitä. Häpyluu- ja selkäkipuja (joita ei viime raskaudessa ollut ollenkaan) lukuun ottamatta myös oma olo on mitä mainioin eikä ainakaan vielä raskaus ole tahtia hidastanut. Toppavaatteet päällä kumarteleminen pulkkamäessä ja lumipallohommissa alkaa tosin jo olla hankalaa eivätkä toppahousut kohta enää mahdu päälle edes vetskari auki (tähän saakka olen siis pitänyt omia ulkoiluhousuja, mutta vetskari kokonaan auki, ja lantiomittaista ulkoilutakkia). Jouluvalmisteluja ollaan aloitettu leipomalla ja askartelemalla kortit valmiiksi, mutta mitään hössötystä ei meillä joulun suhteen tulla aloittamaankaan.

Hyviä vointeja kaikille huhtikuisille ja mukavaa joulunodotusta!

TT rv 21+1

Vierailija
13/35 |
05.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

argh, rikoin pankkikorttini ma-aamuna, joten nyt pitää töistä kipin kpain juosta pankkiin... ja kaupoissakin taitaa olla tiedossa ruuhkan poikasta.

Klematisko se totesi, että onpa tämä meidänkin porukka nyt hiljaiselolla? Ehkäpä se on nyt koittanut se seesteinen keskiraskaus? =o) Tosin itselläni ainakin olo ihan jotain muuta noiden supistusten, flunssan ja närästyksen kanssa... Koulutusreissu meni kivasti, mutta yllättäen kyllä tosi paljon väsytti. Olin illalla jo yhdeksältä pehkuissa.

Kiva että sulla äippä 05-08 alkaa olo kohentua! (anteeksi jo nickit ei ole ihan oikein, muisti kun on mullakin heikentynyt) Olen itse mietiskellyt tuossa noita nokialaisia. Ihan hirveä tilanne, kun juomavesi meneekin yhtäkkiä pilalle, sitä kun on nykyisin totuttu puhtaaseen ja turvalliseen vesijohtoveteen. Kaikenlisäksi ei näytä tuo epidemia hellittävän ihan helposti.

Omaa mieltä on hiljentänyt tässä uutiset yhdeltä opiskelukaverilta. Heidän pienokaisensa oli nukkunut poissa kolmen päivän ikäisenä. Terve vauva oli äidin kanssa kotiutunut, mutta kotona oli sitten ekan vuorokauden aikana menehtynyt. Hirveä tilanne koko perheelle. Toivottavasti heillä voimat riittävät...

Meillä taas kuopus lentsun kourissa, jospa menis nopeammin ohi kuin nämä tämänsyksyiset aikaisemmat. Jäi aamulla iskän kainaloon tuhisemaan =).

Rauhallista viikon jatkua ja pysykäähän pystyssä näillä liukkailla!

Pahnu ja ööö oiskohan 18+4 ???

Vierailija
14/35 |
05.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, eipä ole tullut kirjoiteltua varmaan yli kuukauteen enkä nytkään varmaan ehdi lukea kaikkia kuulumisianne. Laitanpa vain äkkiä viestin ennen aikaisempien pinojen kahlaamista, että täälläkin ollaan hyvissä voimissa - sekä vauva että minä :-)

Odotamme siis kolmatta vauvaa ja rakenneultrassa selvisi, että tämä kolmaskin tulokas on poika! Vaatteille tulee ainakin hyvä käyttöaste ja muutenkin poikakolmikosta tulee varmasti hyvä tiivis tiimi!

Sase-86 sanoi, että hänen miehensä oli toivonut enemmän tyttöä. Jännää, että teillä noin päin, kun meillä minä lähinnä olin se, joka sitä yhtä ainokaista tyttöä vielä toivoin ja kavereidenkin joukossa usein se on naisille tärkeää saada edes yksi tyttö, joka kanssa jutella " naisten juttuja" ja shoppailla ja ostella kaikkea tyttömäistä. Meillä miehelle oli ihan sama, kumpi tulee, vaikka tosiaan siis poikia on jo kaksi ja hänellä siis jalkapallo- ja kalakavereita on riittävästi! Mun täytyy sitten kummitytölle ostaa aina kaikkea tyttömäistä ja mennä hänen kanssaan teatteriin ja shoppailemaan ja jutella poikaystävistä jne (tyttöparka vasta 2v ja täti odottaa jo poikaystäväkeskusteluja). Sitä en yhtään epäile, ettenkö rakastaisi tätä kolmattakin poikaa tasavertaisesti ja nyt on hyvä tietää odottavansa pientä suloista poikaa eikä hypistellä enää kaupoissa tyttöjen joulujuhlamekkoja!

" Onneksi" te muut olette vähän jo tuskailleet " liian" isojen mahojenne kanssa! Mahaa alkaa mullakin jo olla, mutta vielä on vähän sellaisessa vaiheessa, ettei tuntemattomat varmaankaan tiedä, onko kyseessä vain vähän tuhdimpi mamma, kun maha ei ole selkeä pysty vauvamaha :-/ Työpaikan pikkujouluissakin kaikki sanoivat, ettei musta vielä yhtään huomaa, että olen raskaana eli selvästi pitivät mahaani vain ylensyönnin seurauksena! Eipä silti, kyllähän tässä on tullut syötyäkin taas ihan liiaksi, että painoa on tullut jo jonkin verran ja nyt pitäisi yrittää hillitä herkuttelua, vaikka joulukin on vasta tulossa...

Talvitakkia en ole vielä uutta ostanut ja yritän näillä tavallisilla takeilla sinnitellä mahdollisimman pitkälle. Aika pahalta kuitenkin näyttää, joten joudun todennäköisesti jonkin takin ainakin ostamaan kuukauden päästä tai myöhemmin...

Hyvää itsenäisyyspäivää kaikille huhtihippusta odottaville!

Äiti_1976 (rv 21+)

Vierailija
15/35 |
05.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...unohdin kysyä, että mitkä teillä oli miehen ja sun omat odotukset tyttö-/poika-asian suhteen? Mä tajusin vasta jälkikäteen rakenneultratuloksen selvittyä, kuinka paljon mä oikeastaan olinkaan odottanut tyttöä ja olen tosi onnellinen, että saatiin tietää asia jo nyt tässä vaiheessa. Nyt olen jo ihan sinut sen kanssa, että meille ei tyttöä koskaan tule, vaikka muutamat tutut jo ehtivät ehdottaakin neljättä lasta! Se ei ole kuitenkaan pääasia, vaan me olemme haaveilleet " vain" kolmesta lapsesta ja nyt se on mun mielestä jo oikeestaan aika hauskaa ja jännää, kun on kolme pikkuprinssiä ja kaikki niin lyhyillä ikäeroilla! Ovat varmasti hulvaton tiimi eikä se viimeinen ainoa tyttö jää yksin isoveljien jälkeen (se oli mulla vähän huolena, että jos tulee tyttö, niin ettei se jää " yksin" rajumpien isoveljien tieltä). Nyt ei sitä huolta ainakaan ole!

Vierailija
16/35 |
05.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsinmaaltakin taas välillä kuulumisia vaikka mitään erikoista kerrottavaa ei olekaan :)

Äiti 1976 kirjoitti aiheesta joka osui ja upposi meikäläiseen eli sukupuolesta ja mitä odottaa... Mun on pakko myöntää eniten itselleni että olen vahvasti siinä uskossa että tämä toinen lapsi on tyttö, toivon sitä ja kanssa hypistelen mekkoja kaupoissa ;) Mun ennakoaavistukset johtuvat vain ja ainoastaan täysin erilailla edenneestä raskaudesta eikä mistään muusta. TIEDÄN että toinen poikalapsi olisi varmasti yhtä rakastettu kuin tyttökin mutta silti TOIVON enemmän tyttöä. Meidän olisi tarkoitus selvittää sukupuoli joskus rv 24 jälkeen ja olen myös tässä samaa mieltä että parempi tietää hyvissä ajoin jos onkin poika tulossa. Luulen että tarvitsen hieman aikaa tiedon sulattamiseen vaikka tervetullut on poikakin, tietty. Ja meille myös unelma kolme tai max neljä lasta eikä tähän vaikuta lasten sukupuoli. Tää on muuten yleensä aika arka aihe joten mielenkiinnolla odotan millainen keskustelu tästä tulee :)

Emmis 19+3 ja poika 1v10kk

Vierailija
17/35 |
05.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä muutto nyt tehty ja tosi paljon tykkään kyllä uudesta tilavasta asunnosta :) selkä vaan ei tykännyt muuttamisesta,eilisen ja tän päivää nyt saikulla ollut. Lepo tuntuu tepsivän,mutta äskenkin kun kauppaan kävelin niin johan alkoi taas hirveä polttelu.. mietinkin että mitä jos ei tämä meekkään ohi,niin enhän mä töissä pysty olemaan tälläses selkäkivussa.. Mutta kotona istuskelu myös tosi tylsää!

Mulla rakenne-ultra lähenee,on ens perjantaina. ja kovasti jännittää jo tuo :) haluaisin niin kovin tietää sukupuolen!!

Ja onnea kaikille jotka oli käynyt hyvistä kuulumisista! :)

Mutta nyt rupee aika loppumaan kun kirjaston koneella olen. toisen kerran sitte enempi!

Hyvää itsenäisyyspäivää kaikille!

Viva ja rv 19+1

Vierailija
18/35 |
05.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä jo iloitsen huomisesta vapaasta, enää pari tuntia töitä ja sitten!

En ole taas hetkeen tullut kirjoitelleeksi. Burde on jo päässyt muuttamaan (onnea uuteen kotiin!) ja moni käynyt rakenneultrassa, kaikki vieläpä hienoin uutisin!

Odotan innolla ja jännityksellä perjantaista rakenneultraa. Toivon hartaasti että kaikki olisi hyvin. Aika vahva olo mulla on että massussa asustelee kaksi poikaa ja silloin musta siis tulisi kolmen pojan äiti. Yhdestä tytöstä rehellisesti sanoen olisin iloinen, mutta kuten muutkin, kaksi poikaakin otan rakkaudella vastaan. Katsotaan siis perjantain jälkeen saadaanko vahvistusta tähän asiaan. Äiti 76, teillekö se kolmas poika oli juuri tuloillaan?

Äippä 05-08, kaikki sympatiat sulle sairastelusta! Mä oon ollut jo pari viikkoa puolikuntoinen, flunssaa, nuhaa, silmä- ja poskiontelontulehdus, vähän vatsatautia ja kuumetta... Pari päivää olin saikulla viime viikolla, nyt taas töissä. Katsoivat onneksi lääkärissä hemoglobiininkin, joka oli pudonnut alle 110. Aloitin siis lisäraudan. Sairastelu yhdistettynä tähän räjähdysmäisesti kasvavaan vatsaan ja sen aiheuttamaan närästykseen sekä yleiseen väsymykseen ovat saaneet tän ns. auvoisen keskiraskauden tuntumaan jo aika raskaalta. Mitenköhän sitten se loppuraskaus? Vatsan koossa oon kyllä varmaan monia viikkoja edellä esikoisen vastaavasta (jolloin vatsa alkoin näkyä vasta viikolla 20). Kilot vaan vähän kummastuttavat, esikoisella oli tässä vaiheessa tullut jo 7 kiloa, nyt vasta kahden vauvan kanssa 4 kg. Tämähän sopii hyvin, jos vauvat normaalisti kasvavat, oma lähtöpainokin oli enemmän kyllä kun esikoisen kohdalla. Mutta kuten tiedätte, tässä tilassa alkaa aina kaikesta huolehtimaan... Äippä 05-08, meillä muuten esikoiset ilmeisesti aika saman ikäiset, meillä syntynyt lokakuussa 05.

Muuten massussa jo möyrytään kovasti, molempien potkut ovat tähän asti tuntuneet ihan alhaalla, molemmat siis ilmeisesti perätilassa. Nyt viime päivinä vähän myllertäneet, saa nähdä ovatko kääntyneet. Välillä niin hurjasti potkivat, että näkyy jo ihan vatsan päälle. Kovia siis menemään, vasemmanpuolinen vielä vilkkaampi :)

Mutta ei muuta kuin kaikille oiken mukavaa itsenäisyyspäivää!

wilma 77 21+0

Vierailija
19/35 |
05.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea vaan kohta kolmen pojan äidille!!!!

Kiva kun kysyt asiasta, monille arka sellainen. Minulla ollut koko raskauden vahva tunne kolmannesta pojasta, oikeastaan välillä tuntunut ettei meille muuta voikkaan tulla.

Valehtelisin tosin jos väittäisin etten ole edes haaveillut tytöstä..tottakai olen jossain aivoni sopukoissa miettinyt kuinka ihanaa olisi saada äidille oma pikkuprinsessa, varsinkin kun nuo ukon jässikät rassaavat autotallissa kädet öljyssä tai kattovat telkkarista traktorin pulling-kisoja.Silloin on pikkasen ulkopuolinen olo.

Mutta en ole sallinut itselleni hypistelyä tyttöjen hepeneiden suhteen tai hössötystä ja haaveilua ylipäätään ennenkuin saimme varmistuksen sukupuolesta. Eli ei tullut mitään pettymyksiä. Oikeastaan tulee hymy kasvoille kun mielikuvissa kuva kolmesta pikku pojasta leikkimässä ja touhuamassa...tai kulkemassa rinnakkain onget olkapäillä kohti joen rantaa =))

Miehen reaktio oli aika liikuttava- tuli töistä tulipunaisen ruusun kanssa ja sanoi minun pysyvän sitten meidän kaikkien prinsessana ;) aaah, itkuhan siinä tuli. Ja itku tuli ultrassakin kun minulla on useampi sisko ja isämme odotti aina poikaa. Yhdellä siskoistani on vain tyttöjä ( yksi kummityttöni) ja kun odotin esikoista, isä oli ihan varma pojasta-puhui aina pikku-antista. No kun sairaalasta soitin pojan syntyneen niin isähän meni ihan sekaisin( soitti kaikille sukulaisille). Papan iloa pikku-antista kesti vain 7kk, koska isäni kuoli. Odotin silloin jo toista poikaa, isäni ei vain ehtinyt tietää uudesta raskaudestani. Ja nyt kun kolmaskin poika tulee niin toivon että pappa katselee jostakin tuolta kaukaa ylpeänä pikkuisistaan...itkettää taas...

Nyt kun vain terveinä mentäisiin loppuun asti, äiti ja lapsi.

-klematis- ylpeänä tulevasta poikakoplasta

Vierailija
20/35 |
05.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi Klematis- Nyt täällä märistään, kun luin sun juttus papasta=((!!! En nää mitä kirjoitan! Toi Soneran mainos saa kanssa joka kerta kyyneleet silmiin!

Asiasta kymmenenteen- meillä on auto ollut jo viikon korjaamolla kun eivät oo saaneet tarvittavaa osaa, piti olla tänään(taas) valmis , mutta kun kävin kyselemässä niin ei oo vielä osaa tullu! Siis paska ku ottaa aivoon. Sain tänään vaihdettua neuvola-ajan perjantaille klo 8:00, vaan enpä lähde sinne kävelemään!!! Toivottavasti eivät tykkää huonoa kun en ilmestykään. Täytyy yrittää heti aamusta soittaa sinne.

Mun täytyy myöntää, että olin tosi onnellinen kun sain kahden pojan jälkeen pikku-prinsessan! Nyt olis toisaalta kiva, kun tulis tytölle kaveriksi toinen prinsessa, vaan sitäpä en siis vielä tiedä!!

Jokos te muut ootte täytelly ne kelan paperit? Mulla ne pitäis täytellä seuraavalla neuvolakerralla, siis kun sinne nyt joskus pääsen!!

Tuija + nuppunen rv 22+5