Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

***KOTILOT VK 49***

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
08.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan pudottu jo tosi alas.

Voi siskot, et olen sekaisin päivistä kun oli toi i-päivä tässä välissä! Aamulla herättyäni olin ihan maanantaissa ja isäntä sai sätkyherätyksen kun tietty rupeen repii toista ylös, et " sun pitäisi olla jo töissä!" =) Onneksi kello oli " jo" seitsemän, että huumorilla selvittiin tästäkin. No, äsken olin ihan sunnuntaissa. Ihmettelin kun lehden ohjelmatiedot ei pidä lainkaan paikkaansa ;o)

Tällaista tänne! Ripustelen jouluvaloja ja laitan tonttuja ikkunoihin, äkkiä se joulufiilis tulee =)

T:anttuli

Vierailija
2/16 |
09.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt ryhdistäydyn, eli ei meille kyllä mitään kummallista kuulu. Päivät menee kauheeta vauhtia eteenpäin ja töihinpaluu häämöttää nurkan takana.

Onko täällä ketään muita menossa suoraan töihin kun ä-loma loppuu? Mulla loppuu 5.1 ja se on lauantai ja 7.1 maanantaina arki alkaa. Lassi sai meiän läheisestä päiväkodista paikan sieltä vauvojen ryhmästä. Ensi sijaisesti hain perhepäivähoitoon, mutta ei saanut ja isommatkin tossa samassa tarhassa niin eiköhän se ole kuitenkin helpointa viedä kaikki 3 samaan paikkaan. Hiukan on jo ruvennut hirvittämään tämä töihin paluu, mutta kaipa se siitä sitten lähtee sujumaan.

Meillä on niin kauhee meno päällä koko ajan. Nyt on muutaman viikon jo noustu seisomaan kaikkea mahdollista vasten ja siinä taiteillaan jopa yhdellä kädellä. Kontataan niin lujaa ettei perässä pysy eli täytyy todeta, että tuntuu siltä kuin ei meillä enää vauvaa edes olisi.

Mihin tämä aika katoaa, juuri me kaikki oltiin tuolla kotiloissa vauvakuume ja odotus puolella ja nyt jo ollaan takaisin menossa töihin aika kauheeta nun mielestä.

Siellä Milanossakin tuli viime viikolla käytyä ja reissu venyi vuorokauden pidemmäksi kuin piti, koska juuri sinä aamuna kun meidän piti lähteä kotiin niin Italialaisilla alkoi joku liikennelakko ja koneet eivät lähteneet. Siinä oli kyllä nauru kaukana kun 5-6 tuntia oltiin kentällä epätietoisina, että mitä tehdään ja koska päästään kotiin. Niin ja oltiin sitten vielä herätty klo 4 ja klo 5 tuli taksi hakemaan kentälle. Koneen piti lähteä klo 6.50. No sitten päästiin takaisin samaan hotelliin vielä yhdeksi yöksi ja seuraavana aamuna sama rumba uudestaan ja sitten päästiin kotiin, onneksi.

Minkälaisia unia teidän vauvat nukkuvat, siis päivällä? Meillä nukutaan vielä 3 kertaa. Aamulla 0,5-1 h ja päivällä 2.5-3 h ja sitten vielä illansuussa 0,5-1 h. Yöt nukutaan heräämättä, nukuttu jo monta kuukautta.

No jospa nyt menisi vaikka suihkuun kun tulin lenkiltä jo monta tuntia sitten, mutta suihkuun en ole vielä kerennyt.

LapaLepa kera 3 poitsun

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
03.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johan se taas kelit heitti; vettä sataa. :0P Minä jo niin iloitsin lumesta, mutta taitaapa tätä menoa sulaa kokonaan pois. Voi kökkö!

Meillä on neitokaisella huomenna 8 kk lääkärineuvola. Sitten on tiedossa mittoja. Saapa nähdä mitä tykkävät kun vauvakainen on jo reilut pari kuukautta syönyt ihan samaa ruokaa kuin me muutkin. Viitsisiköhän edes tunnustaa? Aikoinaan kakkonen siirtyi 8 kk iässä samaan ruokaan kun soseet aloivat tökkiä ja siitäkin pajatettiin neuvolassa...

anttusantulle pahoittelut koirulista.

adalat + tyttötrio

Vierailija
4/16 |
03.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille ei ihmeempää.5-vuotias hiihti eilen ekan kerran,ja sujui paremmin kun viime vuonna.Silloin mä olin ison mahani kanssa tuskissaan kun nostin poikaa koko ajan hangesta ylös=)

Poika yrittää kovasti istumaan,mutta jää vielä vähän vinoon.Huomenna sekin on jo 8kk.Poika on hirveen kiinnostunut kirjoista.makaa vaan hiljaa vieressä ja kuuntelee ja katselee kun luetaan katselukirjoja,ja kun laitan kirjan pois niin kauhee huuto että lisää=)

No eihän mulla tässä muuton keskellä ookkaan muuta tekemistä kun makoilla ja lukea pojalle=)Joka päivä pidetty pari lukutuokiota.

Nyt taas kiljutaan ja pesulakin kutsuu kohta..voi tätä pyykin määrää..

huiskutin ja kitisijät

Vierailija
5/16 |
03.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaa olla meidän perheessä jo paremmat fiilikset. Kiitokset Adalatille osanotosta! Enää ei itketä, vaan nyt jo muistelen ilolla Pantsea ja sen toilailuja, voin kertoa, että sen edesottamuksista saisi vaikka kirjan -kuten tuon Paavonkin ;o)

Paavo on todella alakuloinen edelleen, mutta minkäs teet. Toivottavasti se tuosta piristyy ja tottuu yksinoloon! Mutta aika näyttää...

Mielenkiintoista kuulla Adalatin kuopuksen mittoja sitten huomenissa :o) Meillä keskimmäinen lapsi alkoi syömään tosi aikaisin meidän kanssa samaa ruokaa kun ei kertakaikkiaan purkkiruoka kelvannut. Nyt Pepille kelpaa purkista, ja saa sekä että. Pinaattilettupäivänä saa purkista, ja kun teen jauhelihakeittoa, saa sieltä oman annoksensa ennen suolaamista ja liiallista maustamista... Tykkään kyllä kun valmisruoat kelpaa, helpottaa menemisiä ja kiirepäivinä!

Pakko mennä taas kun täällä on sen päiväinen meno! Posti Pate pelastaa äipän puoleksi tunniksi ;o)

T: Anttuli kera riehakkaiden lapsien

Vierailija
6/16 |
04.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipahan taas käynti: ajat tunnin myöhässä ja lääkäri suoraan sanoen, anteeksi vaan, aivan kädetön. Saatiin sentään uudet mitat. Neito on 69,5 cm pitkä ja painaa 7900 g. Edelleen miinuksilla menee, mutta hyvin silti kasvaa. Se lääkäritäti oli tosissaan aivan onneton. Ensinnäkin tuntui, ettei osaa vauvaa käsitellä ollenkaan. Väkisin yritti seisottaa ja katsoa suojaheijasteita sen jälkeen kun oli ensin saanut tytön karjumaan lonkkia pyörittämällä. Eihän tyttö suostunut seisomaan kun karjui naama punaisena. Lääkäri mutisi jotain, että " eihän tämä varaa jaloille ollenkaan" . Minä sanoin, että anna se lapsi tänne, rauhoitin tytön ja seisotin ja näytin heijasteet. Tuntui myös, ettei se täti kuunnellut ollenkaan mitä hänelle kerroin, vaan kysyi samoja asioita kolmeen kertaan. Ei ihme, että ajat olivat tunnin myöhässä jos on kaikkien kanssa tankannut samoja juttuja uudestaan ja uudestaan. Ei kyllä saatu kommenttia ruoista, kun taisi mennä koko juttu lääkäriltä ohi. Ruokakeskustelu kun meni jotakuinkin näin " Mitä vauva syö?" " Ihan tavalista ruokaa ja rintamaitoa" " Ai, että soseet maistuu hyvin?" " Ei kun syö ihan normaalia ruokaa" " No se on hyvä, että soseet maistuu. Oletko yhtään karkeampaa ruokaa kokeillut?" Että näin...

adalat + tyttöset

Vierailija
7/16 |
04.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu olevan nuo lääkärikäynnit kaikilla aika syvältä... Meilläkin oli ihan tuppisuu lääkäritäti, ei mitään kyselly, pari lausetta mutisi vaan. Odotin et olis kysellyt syömisestä ja liikkumisesta, vaan eipä mitään! Ja sama juttu kuin adalatilla, ensin huudatti Alttia lonkkien pyörittelyllä ja sitten koitetaan saada se seisomaan..kun se kiljuu kurkkupilli putkella. :/ Ihan persiistä koko käynti. Meilläkin oli aika myöhässä 20 min ja sit sisällä oltiin vajaa 10 min. Grrr.

Sairastelu jatkuu meillä. Vatsatauti alkaa hellittää ja on vaihtunut nuhaan. Altilla nenä tukossa ja nukkuu huonosti ja syö vielä huonommin. huokaus. Tuntuu et ois laihtunut, on niin kevyen oloinen. Öisin syö kyllä tissiä vähän turhankin useesti, oon ihan naatti jo siitä jatkuvasta heräilystä, kun on jatkunut jo monta yötä. Tukkoinen nenä kun herättää niin ei siihen kitinään muu auta kuin tissi suuhun. Sillä taintuu taas hetkeksi, kumma kyllä, kun luulis et olis vaikeuksia imeä kun nenä tukossa. Kai se tästä alkaa helpottaa kohta.

Tääl on tullut yön aikana reippaasti lunta, mahtaako nää jo pysyä. Joulu sais olla valkoinen, muuten ei oo mulle väliä. Mä inhoan talvea :/

Jouluvalmisteluja täytyis aloitella, mut kauhee väsymys kun yöt ollu niin rikkonaisia. Onneks on vielä muutama viikko.

Luna ja Altti 8kk

Vierailija
8/16 |
04.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas tykkään kun on lunta..vesisadetta en kestä se saa heti masentumaan.Vien taas tuon 5-vuotiaan kohta hiihtämään kun loppuu joulukalenteri=)

Vauva ei oo enää vauva..tapahtunu parissa päivässä vaikka mitä..poika sanoo selvästi äiti?!pakko tuo uskoa kun muutkin kuullut sen..ja matkii kaikkea ääntelyä muutenkin.On oppinu sammuttaa pakastimen/pistää pakastuskytkimen päälle.Ja oppinut roikkumaan lahkeessa kirjaimellisesti ryömii jalan viereen ja nykii lahkeesta.Ja eilen oppi nauraa tekonaurua=)Sain myös vauvan valokuvat kun otettiin kerhossa,tosi veikeitä ja lähetän sukulaisille ja kummeille niitä jouluksi.

Monta risasta yötä ollut,mutta viime yönä nukku 20-7 putkeen..tulee raukalle 6hammasta yhtäaikaa..2tullu läpi ja 4 pullottaa.huokaus.

Mutta nyt rupeen toppaamaan itteni pojan kaa pihalle.Käytiin hakemassa kirjastoautosta kirjoja lapsille ja äitille ja mulla iso karkkipussi oottamassa..kun saan muksut petiin niin peiton sisään kirjan ja pussin kera=)

Huiskutin jonka veronpalautukset tuli ja meni..miksi tulot ja menot ei koskaan kohtaa??=)

Vierailija
9/16 |
04.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole tullut kirjoiteltua... Kaupoilla olen pyörinyt ja hypistellyt kaikkea ihanaa joulukrääsää. Olen kyllä niin joulu ihminen henkeen ja vereen. Neidille piti jo ostaa eka nukke pukin konttiin=)

Kivoja lääkäri käyntejä teillä. Odotan innolla ensi tiistaita kun meillä on se 8kk lääkärineuvola. Laitan sit teille kuulumisia, menikö yhtään paremmin kuin teillä.

Aika tosiaan rientää ja äippäloma loppuu. Mies pitää sen isäkuukauden niin mun loma lyhenee entisestään. Jään hoitovapaalle syksyyn -08 asti. Miehen kanssa on suunniteltu jotain pientä yhteistä viikonloppu reissua kahdestaan, kun jää isävapaalle. Mä kyllä imetän vielä et saa nähdä raaskiiko lähteä. Yhteinen aika olisi kyllä tarpeen.

Neiti on jo kontannut reilun kuukauden, ei siis oikein ryöminyt missään vaiheessa vaan lähti heti konttaan. Istuu ja nyt on pari viikkoa noussut tukea vasten ylös. Sit vielä päästää molemmat kädet irti hymyssä suin ja nurin menee että hupsista vaan. Meillä kanssa roikutaan lahkeessa ja yritetään ylös.

Yöt vähän rikkonaisia, tyttö heräilee 1-5 kertaa yössä. Tissiä ei ota, tuttiin tyytyy. Terveinä ollaan onneksi oltu nyt monta viikkoa.

Mukavaa joulun odotusta!

Naksu ja Nasu kohta 8kk

Vierailija
10/16 |
04.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hampaita ei ole vielä yhtään ja ei näy vielä edes olevan tulossakaan...

Vierailija
11/16 |
04.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kaikki lapset sanoneet äiti 7-8kk iässä. Mutta nyt jätin sen lääkärineuvolassa sanomatta, eivät olisi kumminkaan uskoneet. Eivät ole kahtena edellisellä kerrallakaan niin tehneet... Mä en käsitä, et mikseivät usko. Koska jotkut konttaa jo 5kk iässä, niin miksei toiset voi 8kk iässä sanoa äiti!? Ja neuvolassa jos jotain sanoo, että lapsi osaa, mutta ei juuri siellä näytä taitojaan, niin sitä ei hevillä uskota. Mut annas olla jos sanot jotain, että lapsi EI osaa, niin se kirjoitetaan heti kansiin, mustaa valkoiselle...

Mut se on niin ihanaa, kun imettää ja Peppi päästää irti ja sanoo hymyillen äiti. Oih. Ja muuten, nämä kaikki kolme lasta ovat suoraan sanonneet ihan selvästi äiti, ei ättä ym. väännöstä =) Että jotain nämä meikäläisen lapset ovat kaikki tehneet ajoissa, heh.

Meilläkin oli muuten se 8kk neuvola puoli tuntia myöhässä! Se on kyllä aika raivostuttavaa... Siinä sitten yritä viihdyttää tätä koko jengiä! Mutta lääkäri on kyllä huippu kiva! On ollut meillä sen koko 5v joka ollaan siellä käyty. Joskus harvoin on ollut sijainen. Ja muuten, tämä lääkäri on koiraihmisiä, ja on yleensä AINA kysynyt, että vieläkö meillä on ne koirat. Mutta onneksi unohti nyt kysyä! Mähän olisin siellä alkanut parkumaan sitä edellispäivän koiranmenetystä kuin aisaa...

Lääkäri on lempeä otteissaan, ei Peppi itkenyt lainkaan, ja tietää muutenkin lapsista... Meidän neiti on kyllä lyhyt, näistä Kotilon 8kk ikäisistä taitaa olla se " pätkin" mutta painoa kuitenkin se 8,4kg. Hyvin on syönyt, ja syö =)

Hampaita ei ole Pepilläkään, mutta en vielä ihan odotakaan, sisaruksilla tuli 10kk iässä eka, ja saa mennä nytkin sinne asti... Ihan hyvä niin kun imettää :o)

Onko Kotiloilla mitään itsenäisyyspäiväohjelmaa? Me ollaan kotona, ja haetaan vihdoin joulukoristeet esille, illalla poltellaan kynttilöitä ja syödään varmaan kotipizzaa, se on jo vähän traditio ;o)

Kirjoittelemisiin!

Vierailija
12/16 |
05.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei huomenna kyllä näy tuo itsenäisyyspäivä mitenkään..varasto pitäs tyhjentää,kaappeja pestä,ja ikkunoiden sisäpintoja hinkata=)eli muuttosiivousta alotelaan pikkuhiljaa.Ihana kyllä kun mies ylimääräisen päivän kotona,jospa äiti sais päiväunet=)Varmaan haetaan kanssa joku ruoka jostain mäkistä/pizzeriasta=)mutta niin tapahtuu liiankin usein,niin ei oo mikään erityinen juttu=)Nyt on makaroonilaatikko uunista iltaruualle,lähden vauvan kanssa muskariin,niin laitan sen valmiiksi.

Ruvetaan pakkaa taas vessan kamoja pahvilaatikkoon..mieskin kysyi miten mulla niin paljon pulloja ja purtiloita..että tarviinko kaikkia..kyllä vaan kunhan joskus kerkiis käyttää.Hajuvesiäkin on jos jonkinlaista mutta en oo nyt niitä paljo käyttäny kun imettäny.

Nyt mennään!!

Vierailija
13/16 |
05.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joutuu nyt vetään takas hammasjuttua, huomasin äsken syöttäessä tyttöä että lusikka kilahti alhaalla hampaaseen. Tutkailin lampulla ja siinä nökötti juuri puhjennut hampaan reuna.

Meillä vietetään itsenäisyyspäivää hyvän ruoan merkeissä.Mies on luvannut kokata jotain hyvää. iltapäivällä on esikon partiolaisten juhla. Aloitti syksyllä partion ja antaa siellä juhlassa sudenpennun valansa. Sit illalla katselen linnanjuhlia ja jotain pientä naposteltavaa mukaan... Ja tietty ne kynttilät sit klo 18.00 ikkunaan.

No nyt täytyy mennä siivoileen keittiötä...

Naksu ja nasu (ylpeenä ekasta hampaasta)

Vierailija
14/16 |
07.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän itsenäisyyspäivä sujui oikein kivasti hyvän ruoan ja seuran merkeissä. Harmittaa vaan kun unohdin ihan tykkänään laittaa kynttilät ikkunaan. Ulkotuliakaan ei paljon tarvinnut polttaa kun tuuli ja satoi niin kovasti.

Meidän neidillä on edelleen ne kaksi hammasta alhaalla, jotka puhkesivat jo 4 kk iässä. Ikenet kyllä siinä vieressä turvottelevat aika lupaavasti, joten ehkä sieltä putkahtaa kohta lisää hampaita esiin. Aika hyvin neito osaa puutteellista purukalustoaan käytellä kun esim. syö leivänmurusia niin hauskasti kielellä pöyräyttää murusen hampaiden kohdalle ja puraisee sen pienemmäksi. Ja on äidin tissikin saanut tuta hampaiden terävyyden pariin kertaan.

Meille ei mitään uutta ihmeellistä kuulu. Joululahjaostoksille pitäisi päästä veronpalautuksia tuhlaamaan.

Joulua odotellessa

adalat + tytöt

Vierailija
15/16 |
07.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juttelin ravitsemisterapeutin kanssa kun pojalla allergiat,niin sano et tämän ikäisen tulisi saada maitoa n.5dl vuorokausi

Vierailija
16/16 |
07.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo,piti huhtikuisiin tuo kommentoida=)Täällä kaikki ennallaan,rupeen pesee kaappeja taasen=)Illalla tulee lastenvahti ja mennään syömään ja shoppailemaan miehen kanssa.Sitä ootellessa=)

Huiskutin kera kirkuvien kakaroiden