°*°HEINÄHATUT ma-ke vkolla 49°*°
Kommentit (34)
Onko muille tullut minkä verran kiloja?
Kauhistus, kävin eilen puntarilla ja 4.5kg tullut lisää!
Apua, esikoista kun odotin niin kiloja tuli koko raskauden aikana 9kg. Oon kohta kirinyt sen kiinni ;)
Tänään aamulla huomasin ettei enään voi mennä vatsalle makaamaan. Tuntui tosi ilkeältä ja sellainen möykky tuntui ilkeästi :)
Esikoisen aikana en pystynyt enään rv 13 jälkeen masullani olemaan.
Nyt siis rv 10+3
En ole vieläkään saanut ultra aikaa. Tänään yritän muistaa neuvolaan soittaa ja kysyä miksi ei ole tullut vielä.
Kättärille siis soitin jo ma mutta eipä selvinnyt mitään. Piti mua ilmeisesti vaan hysteerisenä odottajana. No vähän aikaisemmin haluaisin ultra ajan kun ens vuoden puolelle. Tän vuoden lopussa kun on se 14viikkoa jo täynnä. Ja tieto olisi kiva saada aikaisemmin kun viikkoa ennen ultraa.
Muutamana päivänä väsymys on ollut niin musertava, etten jaksanut edes konetta avata. Nyt kuitenkin taitaa jo elämä voittaa. Eilinen oli eka päivä kun ei tarvinut päikkäreitä nukkua.
Te jotka olette käyneet alkuraskauden ultrassa 6+ niin tehtiinkö se alakautta vai masun päältä?
Mullahan tehtiin neuvolassa vatsan päältä ultra ja mietin, että olisiko se vaikuttanut siihen, kun ei sykettä vielä 6+2 näkynyt. Oikeesti nyt on huoli tosi kova ja tää vaivaa mua todella paljon, että miksi ei sykettä näkynyt, kun näköjään kaikilla muilla on noilla viikoilla jo sydän sykkinyt. Ja terkkarikin vielä oikein sanoi, että ultralaitteet on tuliteriä :( Ja sitten sanoi, että ei tästä nyt oikein selvää saa, että onko se kohdussa vai jossain muualla:' ( Tulipa aika avuton olo!
Painin kahden vaiheilla että varaisinko ajan yksityiselle vai odottaisinko lääkärineuvolaa joka on 19.12. Toisaaltaan ei kyllä olisi mihinkään ylimääräiseen varaa näin joulun alla, että ehkä se on vain neuvolaa odotettava:(
Tulipas vuodatus, mutta tällaisten tunteiden kanssa tänään painitaan...
Pricilla ja Muru 7+3
Priscilla: Kävin myös alkuraskauden ultrassa ja sillon viikkoja ois pitäny kierron mukaan ja mahdollisen munasolun irtoamisen perusteella ollu 6+4, mutta ultralla koko oli 5+6 eikä sykettä näkynyt. Kontrolliultra KAHDEN viikon päästä, arvaa vaan raastaako huoli mieltä!! Toivotaan, että kaikki olisi kuitenkin hyvin molemmilla!!
Tosiaan kävin tuolla ultrassa ja oli 5 päivän heitto. Siellä näkyi kuiteski alkio ja ruskuaispussi, mutta ei sitä sykettä. Lääkäri ei osannu vielä sanoa juuta eikä jaata, mutta sanoi, että hyvinkin hedelmöittyminen on voinut olla myöhemmin. En tiiä. Nyt pitäs jaksaa odotella parin viikon päähän. Jollain muullakin löytyi kysta? Mulla oli kans yksi kysta, 2 cm. Lääkäri vain totesi, että ei tarvi tehä mitään, seurataan suureneeko.
-mangu- rv 6+1 (alkuraskauden ultran mukaan)
Kävin ultrassa kun viikkoja piti olla 7+4. Ultran mukaan alkion koko vastasi viikkoja 6+5. Lääkärin mukaan +/- 4 päivää olisi " sallittu" heitto. Syke kuitenkin näkyi vahvana niin lääkäri ei ollut kovasti huolissaan. Itse kyllä olen sillä tiedän milloin ovulaatio oli koska sen ovulaatiotesteillä ajoitin.
Ensi viikolla menen ultraan uudelleen. Toivon hartaasti ettei pikkuinen ole lakannut kasvamasta.
_mangusti_:
Kävin myös alkuraskauden ultrassa ja sillon viikkoja ois pitäny kierron mukaan ja mahdollisen munasolun irtoamisen perusteella ollu 6+4, mutta ultralla koko oli 5+6 eikä sykettä näkynyt. Kontrolliultra KAHDEN viikon päästä, arvaa vaan raastaako huoli mieltä!! Toivotaan, että kaikki olisi kuitenkin hyvin molemmilla!!
Onhan se aina mahdollista, että munasolu seikkailee kohdussa vähän pitempään enne kuin kiinnittyy, eihän se aina mene oppikirjojen mukaan. On vaan niin vaikea keskittyä mihinkään, kun huoli pikkuisesta on kova!! Ja ajatukset pyörii varmaan muillakin masussa.
Muistelin, että esikoista odottaessa oli sama juttu vaikka silloin mulla kierto ili lyhyempi ja heittojen mahdollisuus päivissä siis pienempi. ekassa ultrassa alkio oli kans pienempi kuin luultiin, mutta kontrolliultrassa sitte olikin kasvanut viikkoihin nähden hyvin! Eli taitaa nämä olla aika yleisiä, eihän ne koneetkaan aina kaikkea tiedä vaikka suhtellisen tarkkoja onkin!!
Sormet ja varpaat ristiin pikkuisiemme puolesta!!!!
-mangu-
minä kävin silloin esioisen aikan yksityisellä ultrassa viikolla 7+0 ja silloin ei näkynyt kun ruskuaispussi ja että kohtu laajentunut normaalisti viikkoihin nähden. Menin sitten uudestaan 9+0 ja siloin jytkytti pieni sydän hienosti ja viikotkin oli ihan kohdallaan. ELi älkää huolehtiko, kyllä ne pikkukaverit hyvin voi =o)
Pricilla ja muut: mulla ainakin alkuraskauden ultra tehtiin alakautta että sekin kyllä saattoi vaikuttaa...en ole ennen kuullut että tehtäis masun päältä jo noin aikaisessa vaiheessa.
taas tehtiin se ultra vatsan päältä ja viikkoja oli silloin se 7.. en tiedä,onko ne laitteet sitten jotenkin muuttuneet paremmiks,koska esikoisen aikaan se eka ultra tehtiin alakautta. mutta vatsanpäältäkin katsottuna näkyi se sydämen syke hyvin.. voisiko olla vaan eri paikkakuntien eroja,miten se katsotaan? vai laite-eroja?
eipä sen enempää tällä kertaa!:)
hyvää itsenäisyyspäivää kaikille!
-annu ja sintti 9+2-
Pricilla_84: Mullakin tehtiin alkuraskauden ultra sisäkautta. Kuulostaa kyllä oudolta, että sulle se tehtiin ulkokautta. Mulla ei esikoista odottaessa meinannut vielä np-ultrassakaan näkyä mitään ulkokautta, vaan jouduttiin ultraamaan sisäkautta.
Täällä on kuvotus jo melkein loppunut. Vatsakipuja vielä on, johtuen varmaan niistä kystista. Ja juuri kun ehdin hehkuttaa, ettei ole ollut sitä kamalaa väsymystä, mitä ekassa raskaudessa oli, niin nyt sekin on alkanut: parina päivänä on tullut ihan tajuton väsymyskohtaus yht' äkkiä. Onneksi se menee pian ohi, kun vähän lepää.
Eipä kummempia tällä kertaa.
Anne rv 7+6
Meille onkin tänään tulossa vieraita, mukava juttu vaikken ole lainkaan sen olonen et jaksaisin vieraita mut ystävä on mulle kuin sisko niin ei haittaa vaikka on tukka pystyssä jne. :)
Mulla on ollu ihan hirveetä tää oleminen. Oksettaa lähes jatkuvasti ja maanantaiaamu töissä meni vessassa ravatessa. Nyt sitten tänä aamuna jälleen oksensin. Kaikki tekee pahaa ja tuntuu et ainoa mikä maistuu on tuore vehnäpatonki. :( Väsyttääkin hulluna mut paikat tulee kipeeksi kun liikaa nukkuu. yök.
Kävin neuvolassa tuossa tiistaina, on eri terkka mitä normaalisti tulee olemaan ja totesin et onneksi. Oli jotenkin niin hajamielinen. Ja niin erilainen kuin se oma terkka. Paino asia mua jäi mietityttämään. Olen ilmoittanut heille alkupainoni ennen raskautta ja missään vaiheessa kotipuntarilla se ei ole ylittänyt tuota alkupainoa, olen laihtunut nimittäin kolme kiloa testistä ja nyt on vieläkin kirittävänä 1,6kg mutta neuvolan puntari näytti et olisin lihonnu kilon. :O siis häh?? Outoa ja ärsyttävää, mulle kun tää paino asia on niin paha. Mut mä päätin et mä viikottain punnitsen itseni kotona ja siten tiedän paljonko mullea OIKEASTI tulee painoa lisää, en luota noihin neuvolan puntareihin enää. Heh.
Mutta ihanaa itsenäisyyspäivää kaikille ja toivotaan että teidän kaikkien pikkuiset siellä masuissa kasvavat niinkuin pitääkin ja väsymys helpottaa, samoin pahoinvointi ja muutkin murheet :)
nepe ja pähkinä 9+3
tervehdys kaikki
Jollekin oli lääkäri sanonut, että 4 päivän heitto olisi sallittu. ÄKävin alkuraskauden ultrassa 7+1 (testatun ovulaation ja kuukautisten alkamisen mukaan laskettu) ja alkion koko vastasikin 6+3 viikkoja. Sydän kyllä hakkasi somasti ja lääkärin mielestä mitään syytä huoleen ei ole ja että seuraavassa ultrassa voikin olla taas tuon viikon kehittyneempi. Saamassani kuvassakin on laitteen rekisteröimä 6+3 ja plusmiinus 6 päivää. Ultra tehtiin alakautta ja laite oli kuulemma uudemmasta päästä. Nyt mietin, että pitäisiköhän sitä kuitenkin vähän huolestua...
Ensimmäinen neuvola on vasta ensi viikolla (viikko 9 tai 10) ja ultran varaamisesta ei ole ollut mitään puhetta. Haluan mennä verikoeseulontaan ja niskapoimu-ultraan myös yksityiselle ellei kunnallinen tarjoa vielä tuota verikoetta. Sen kanssa niskapoimu-ultra tehdään kuulemma viikkoa normaalia aikaisemmin. Minun tapauksessani venyy kuitenkin ensi vuoden puolelle, kun yksäri on välipäivät suljettu. Eli kuukauden verran pitäisi odotella, että näkee taas, mitä kohdussa tapahtuu.
Kiukuttaa jotenkin tuo neuvola, kun se täti kuulosti soittaessani olevan ihan puusta pudonnut tai ainakin vasta herännyt ja vaikka ensimmäistä odotankin meni eka aika vasta tuonne kymppiviikolle. Jos samainen ihminen vastaa ultra-ajan varaamisesta sairaalasta, ei sitä kyllä kannata odotella...
kiukutteleepi jokojo ja viikkoja 7+5 (tai 8+3)
Voi hitsinpimpula, ulkona oli taasen niin synkkää ja lämpötila plussan puolella. Huokaus... Olis niin paljon parempi fiilis, kun olisi lunta ja vähän pakkasta. No, kai sitä lunta vielä saadaan.
Omaan oloon ei kuulu ihmeitä. Illalla viimeiseksi kävin yökkimässä, mutta muuten eilinen oli suht hyvä päivä. En nukkkunut edes kuin yhdet päiväunet. Jospa tämä järkyttävä väsymys pikkuhiljaa siiryisi taka-alalle.
Tilasin joulukortit postin kautta ja niitä odottelen nyt kovasti. Olis kiva päästä ne kirjoittamaan.
G: Meinaatteko laittaa masuasukin " työnimen" joulukortteihin?
Itse ajattelin ensin, että en missään tapauksessa, mutta nyt ajatus on alkanut houkuttaa. Saapa nähdä.
Marju 8+4
Hirveä selkäkipu alkoi eilen. Olin pojan kanssa laskemassa mäkeä ja ilmeisesti siitä ärtyi selkä.
Lämpötyynyt auttoi vähäsen eilen, nyt pystyy jo liikkumaan.
Tulin töihin äsken ja tuntuu siltä etten kyllä pysty kauaa töissä olemaan.
Miten muille Pk seudulla asuville on tullut ultra aikaa? Olen menossa Kättärille ja odotellut tässä np ultra aikaa.
Aikasemmin se on tullut postitse kotiin, mutta mietin että onko käytäntö muuttunut?
Neuvolassa olen käynyt rv 7 ja nyt on menossa rv 10.
Ei ole vielä postissa kuulunut mitään.
Miten muilla?
Mie sitten päätin olla menemättä yksityiselle ultraan,koska kunnan tarjoama ultra on tod.näk jouluviikolla.Niskapoimu-ultra on Kotkassa vk 11+jotain,niin päätin odottaa sinne asti.Sen jälkeen meinasin kertoa töissä että jään taas vaihteeksi pois.IIks...
Pian tästä lähden töihin ja toivon ettei kukaan kiinnitä huomiota paisuvaan olemukseeni,mikä siinä onkin et raskauden aikana mie lihon aina muutenkin?Vaikka yritän vältellä herkkuja...kilot tarttuu pelkästä ajatuksesta!!Sokerirasitustestiin joutuu taas...pöh,se on inhottava!!
Hyviä vointeja kaikille ja uusille heiniksille tervetuloa!!