Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

-*-*- Ensikot vko 49-50 -*-*-

03.12.2007 |

[color=teal]Haaveilemme ensimmäisestä ikiomasta vauvasta, mutta jostakin syystä Täti Punaisen sijaan Herra Haikara on eksynyt matkalla ja tarvitsee nyt vähän apua! Tutkimuksiin ja hoitoihin on siis tiemme käynyt.[/color]

[color=aqua]Mukaan mukavaan joukkoomme saavat liittyä kaikki halukkaat esikoistaan toivovat, oli sitten hoitopolkusi vasta alussa tai olet ehtinyt jo sitä pidemmälle kulkemaan![/color]

[color=teal]Esittelethän itsesi vastaamalla tähän viestiin. Jos

esittelyssäsi on myöhemmin lisättävää tai muutettavaa, vastaa taas, niin päivitämme tietosi.[/color]

[color=aqua][size=3][b]Ensikot:[/color][/size][/b]

[color=salmon]Adette[/color]

[color=fuchsia]Ikä: Molemmat 27 vuotiaita

Yritystä takana: Syyskuusta 2005

Hoidot: clomit+terolutit. munatorvien aukiolo tutkimus joka ok. verikokeita liuta otettu musta josta löytyi vika keskenmenoille (2 keskenmenoa 8/2006 ja 10/2006 ) verenhyytymistekijöissä häiriö. Viimeistään kesäkuussa 2007 jatkuu tutkimukset/hoidot.[/color]

[color=aqua]~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+ ~+~+~+~+~+~+~ +~+~+~[/color]

[color=salmon]amalia78[/color]

[color=fuchsia]Eli mulla ikää 27v, mies samaa vuosimallia

Kotipaikka: pohjosen tyttöjä olen

Yritys aloitettu 04/05

Tutkimukset: miehen simpat tutkittu, hitaita ovat, mutta muuten ok. Laparoskopia tehty ja siellä kaikki hyvin. Ensimmäinen inssi 02/07.[/color]

[color=salmon]AnnaLeena78[/color]

[color=fuchsia]Ikä: 28 v, mies 31

Asustellaan etelä-suomessa.

Yritystä takana: Esikoista ollaan yritetty nyt viitisen vuotta, ja ilman mitään tuloksia.

Tutkimukset: Meillä vika miehen simpoissa, vasta-aineita, yms.., Hoitohistoria meillä on sellainen, että meidät laitettiin suoraan ivf:n, eli meille ei siis ole tehty inssejä. Lääkäri sitä mieltä, ettei niistä olisi tulosta tullut. Nyt siis ensimmäinen ivf takana.[/color]

[color=salmon]_apila_[/color]

[color=fuchsia]Ikä: minä 84 ja mies 83

Asuinpaikka: pohjanmaalla asustellaan

Yritystä takana: tammikuusta 06

Tutkimukset: munasarjat aukiolotutkimuksessa auki. Seuraavaksi verikokeita ja miehen simpat syynissä.[/color]

[color=salmon]Aqua80[/color]

[color=fuchsia]Ikä:molemmat vm-80

Yritys alkoi 02/06 ja tutkimukset nyt loppukeväästä. Mulla on nyt kierron kartoitus menossa ja miehen pitäis simppanäyte viedä tutkittavaksi, kunhan saisi aikaiseksi. Ultrattaessa mulla oli toinen munasarja rakkulaisen näköinen, mutta kuulemma ei kannata vielä yhden ultran perusteella sanoa mitään (?)[/color]

[color=salmon]Brooke73[/color]

[color=fuchsia]Ikä: minä 33, mies yli 40-v.

Mistä kotoisin: Kaakkois-Suomesta

Yritystä kesäkuusta -05, tutkimukset aloitettu tammikuussa -07. Vikaa löytyi molemmista: miehellä huonot siittiöt ja vasta-aineita, minussa on vikana kohonnut FSH-hormoni. Mies saanut lääkitystä joka auttoi vähän mutta ei ratkaisevasti. Hoitona meillä ICSI. Ensimmäinen tehtiin toukokuussa, tuloksena nega, ja toinen ICSI edessä syyskuussa.[/color]

[color=salmon]-Diina-[/color]

[color=fuchsia]Ikä: minä 26, mies 27

Asuinpaikka: Etelä-Suomi

Yritys aloitettu: 10/05

Tutkimukset: Tutkimuksissa selvisi, että en ovuloi ainakaan joka kuukausi, joten tilannetta korjaamaan määrättiin Clomit 02/07. Eka Clomikierto ei auttanut, nyt annos tuplattu. Kiertoa säännöllistämään sain Terot. Aukiolotutkimus ok. Mieheltä otettu 2 x näyte, tulos normaalin rajoissa, hieman hitautta. Inssiä ei päästy tekemään kevään 2007 aikana, syynä ovuloimattomuus. Nyt kesä taukoa ja syksyllä toivottavasti nopeasti tositoimiin. Menopurit ja Clomit odottavat kaapissa klinikoiden kesätauon päättymistä.[/color]

[color=salmon]ElisaDay tai pelkkä ED[/color]

[color=fuchsia]Ikä: 29 v., mies 31

Mistä kotoisin: pk-seudulta

Koska yritys aloitettu: 02/05

Mitä tutkimuksia tehty: miehellä siittiöitä vähän & hitaita, minulla ei

ainakaan kierronkartoituksessa ovulaatiota. Jonotellaan ICSI:in julkisella puolella.[/color]

[color=salmon]hyntty-[/color]

[color=fuchsia]Ikä: Ikää mulla on 22 ja miehuudella 23

Kotipaikka: asustellaan täällä melkeen pääkaupunkiseudulla

Yritys alotettu: 3/06 ja eilen oli sitten ensimmäinen polikäynti lääkärillä.[/color]

[color=salmon]Jessica[/color]

[color=fuchsia]Ikä: Minä 31, mies 34

Kotipaikka: Turun seutu

Yritys aloitettu: 05/05

Tutkimukset aloitettu 9/06; kaikki ok (lievä endoepäilys); inssit 12/06, 02/07, 03/07 negaa. Seuraavaksi ivf syksy -07.[/color]

[color=salmon]Kathy@[/color]

[color=fuchsia]Ikä: minä vm.-79, mies vm.-78

Kotipaikka: Jyväskylän maalaiskunta

Yritys aloitettu 09/05

Mulla todettu PCO 05/06, miehen simppatestissä todettiin, että epänormaaleja siittiöitä normaalia enemmän. Lääkityksenä on ollut nyt terolut. Kolme viimesintä kiertoa syönyt terojen lisäksi clomeja, Clomit eivät saaneet muniksia kasvaan eli en ovuloi ollenkaan. Kesän hoidot tauolla ja syksyllä aloitetaan Menopurin pistely ja toivottavasti päästään ensimmäiseen inssiin.[/color]

[color=salmon]Keiju[/color]

[color=fuchsia]Ikä: 29v. (mies 28v.)

Kotipaikka: Itä-Suomi

Yritys aloitettu: pillerit jätettiin pois 08/05. " Tositoimiin" ryhdyttiin

02/06. Terolut aloitettu 05/06. Clomeja neljän kierron verran keväällä 07. Simpat priimakamaa. 08/07 pääsen itse tutkimuksiin.[/color]

[color=salmon]Killa[/color]

[color=fuchsia]Ikä: molemmat 32v

Kotipaikka: Helsinki

Yritys aloitettu: 8/05

Perustutkimukset tehty. Niissä vikaa ei löytynyt, ja inssiä suositeltiin ekaksi hoidoksi. Hoidot aloitettiin huhtikuussa -07. Hoitojen aikana syyksi alettiin epäillä munatorviongelmia. Tokasta inssistä kuitenkin kemiallinen raskaus ja kolmannesta raskaus. Raskaus osoittautui kohdunulkoiseksi ja leikattiin laparoskopiassa, jossa samalla poistettiin kiinnikkeitä toiselta puolelta. Lääkäri päätyi suosittelemaan jatkoon vielä inssejä, kun selvää vikaa ei ole löytynyt ja raskaus kuitenkin kerran (ja melkein toisenkin) alkoi. Niillä siis jatketaan.[/color]

[color=salmon]leijona85[/color]

[color=fuchsia]Ikä:minä 22v ja mies 27v

Yrittäminen aloitettu heinäkuussa 2006, tutkimuksiin siirryttiin nyt kesällä ja viime viikolla selvisi ettei miehen siittiöt tule ollenkaan ulos..syytä tähän ei tiedetä. ensi viikolla lääkäriaika jolloin toivottavasti saadaan jotain selville....kauan ollaan jo lasta kaivattu perheeseen.nyt jännittää...minusta ei tutkimuksissa löytynyt mitään vikaa...[/color]

[color=salmon]Majita[/color]

[color=fuchsia]Ikä: minä 26, mies 33.

Asuinpaikka: Ranska.

Yritystä takana: Huhtikuusta -02, eli reilusti yli 5 vuotta jo.

Tutkimukset: - kaksi kohtua, kaksi kohdunsuuta ja munasarjoja ja -johtimia normaalit kaksi, yks kutakin kohtua kohden. Emättimessä oli väliseinä joka leikattiin -03. Verikokeet -03 normaalit, kierronkartoitus silloin myös normaali, samoin miehen simppanäyte. Ssg:ssä todettiin että kohdut ovat pienet ja kiinnikkeitä munajohtimissa. Laparoskopiassa -06 todettiin endo, joka saatiin lähes täysin poistettua. Samalla todettiin putket aukinaisiksi, munasarjat normaaleiksi. Lapsettomuusklinikalle 11/07. Ovuloinnissa todennäköisesti jotain häikkää, kun on niin paljon tiputtelua. Edessä kohdun 3D-ultra jossa kohdut mitataan tarkasti ja jälkeenpäin mietitään mahdollista kohtuleikkausta. Miehellä edessä uus simppanäyte, multa otetaan uus verikoe, sekä tehdään yhdynnänjälkeinen tutkimus siitä läpäiseekö siittiöt kohdunkaulan liman. Yhteenveto näistä tuloksista joulu- tammikuussa.[/color]

[color=fuchsia]mamabear[/color]

[color=fuchsia]Ikä: Minä 26v, mies 25v

Mistä: Etelä-Suomesta

Yritys aloitettu: 2/05

Tutkimukset aloitettu: 4/06 -> simpoissa paljon kaikessa vikaa, suurin vika vasta-aineet (89/98%)

Hoidot: 1. ICSI 2/07 + (km), alkioita ei saatu pakkaseen. 2. ICSI 10/07.[/color]

[color=salmon]Menina76[/color]

[color=fuchsia]Ikä: mies vm.77, minä vm.76

Yritystä takana: Elokuusta 2003

Hoidot: clomit tosi monessa kierrossa - toimineet oikein hyvin, pari kertaa mukana pregnyl. SSG:n tulos epäselvä mutta laparoskopiassa todettiin että putket on nätisti auki. 5 inssiä tehty joista yksi km 02/06. Mulla lievä pco, miehellä jonkin verran vasta-aineita spermassa mutta pesussa on aina saatu loistavia näytteitä. Eli kovasti epäilyttää että joku vielä toistaiseksi pimennossa oleva asia raskautumista vaikeuttaa. Nyt odotellaan kovasti menkkoja, seuraavaan kiertoon tehdään eka IVF (lyhyt kaava).

Metot olleet käytössä kohta kai vuoden, ovat ainakin tasanneet kiertoja mutta tuskin silti ovuloin pelkästään niiden kanssa.[/color]

[color=salmon]Mushu[/color]

[color=fuchsia]Ikä: molemmat vm -79

kotipaikka: Pirkanmaa

Yritys aloitettu 07/05

hoidot ja tutkimukset: pillerien jälkeen kiertoja käynnisteltiin 1 1⁄2 v. Proveralla, labroja ja hormonitasomäärityksiä verestä. erikoislääkäri totes pco:n 02/07 ja kiertoa tasaamaan lugesteron. Kaksi clomikiertoa kokeiltiin, pco rauhoittumassa,(oik.puoli normaali), miehelle lähete uimaritestiin. 08/07 siirryttiin lugesteroniin ja lähete(tulossa) infertiliteettipoliklinikalle.[/color]

[color=salmon]Naksu[/color]

[color=fuchsia]Ikä: Molemmat ollaan 26-v.

Kotipaikka: Tampere

Yritys aloitettu: 09/2005

Tutkimukset: Tehty kierronkartoituksia, ssg, ultria, simppatestit, ei mitään vikaa missään. Inssit 12/06, 02/07, 05/07 kaikki negaa ja lisäksi suunnitellut mutta ei toteutuneet 01/07 ja 03/07. Viimeisessä inssissä todettu mun kropan toiminta täysin ennustamattomaksi ja oikukkaaksi > ivf suunnitteilla JO vkolle 26! Ja siitä plussa! Keskeytynyt keskenmeno rv:lla 12. :([/color]

[color=salmon]nellamaija[/color]

[color=fuchsia]Ikä: minä -76 ja mies -74

Asuinpaikka: Keskemmällä Suomea

Yritystä takana: maaliskuusta -06

Tutkimukset: Minulla endometrioosia (myös munasarjoissa), miehellä simpat ok, mutta vasta-aineita. Lisätutkimukset elokuussa -07[/color]

[color=salmon]Nuutti77[/color]

[color=fuchsia]Ika: Molemmat vm77

Asuinpaikka: Yhdysvallat

Yritysta:06/06

tutkimukset: Miehella jonkin verran epanormaaleja uimareita, mutta ei pitaisi olla esteena raskautumiselle. Mun tutkimukset vaiheessa, tahan mennessa kilpirauhasarvot ja prolaktiini ok.[/color]

[color=salmon]Oon@77[/color]

[color=fuchsia]Ikä: 30 ja 37

Kotipaikka: Pääkaupunkiseutu

Pillerit jätetty pois 12/04

Tutkimukset: Mulle ultria, endoepäilyjä ja kaikenlaista sekavaa. Toistaiseksi kaikki kuitenkin näyttää normaalilta. Mies ei vielä suostu hoitoihin.[/color]

[color=salmon]peea[/color]

[color=fuchsia]Ikä: 20 vuotta ja mies 24 vuotta

olen varmaan nuorin täällä, mutta ongelma se on meilläkin.

Kotipaikka: asutaan tampereella

ja kolme luomu keskenmenoa 1,5 vuoden aikana.

keväällä -07 lääkäriin

ja 23.8 oli ensimmäinen aika tays:sissa 6kk odotuksen jälkeen. huomenna seuraava 04.09 ja silloin katsotaan mihin ne siittiöt tuolla matkalla joutuvat =) jännittää ihan hirmusesti.[/color]

[color=salmon]Pikkunyytti[/color]

[color=fuchsia]Ikä: mulla 24 ja miehellä 31

Yritystä: 08/04 jätetty pillerit pois.1 km tammikuussa 07(luomu raskaus)

Hoidot: Jatkohoidon suunnitteluun menemme keskiviikkona

Tutkimukset:mieheltä tutkittu simpat 05, multa monotorivien aiukiolo 05, se oli ok.oma kierto epäsäännöllinen ja terot nyt vaihteeksi käytössä.Clomia kokeiltu syksyllä 05 2 kiertoa, mut sen jälkeen ei ole mitään.[/color]

[color=salmon]Rouwa[/color]

[color=fuchsia]Ikä: minä 24v. ja ukko 25v.

Kotipaikka: Pirkanmaa

Yritys aloitettu: 06/06

Taustaa: 2003 endo epäily, 08/06 PCO, minulla ei ole spontaaneja menkkoja enkä myöskään luomusti ovuloi

Tutkimukset: Miehen simpat tutkittu, jotka ovat hyvät, ultria tehty,

clomeja+teroja kokeiltu (eivät sopineet ja käyttö kiellettiin :( ). Vuoden

lopusta saadaan lähete TAYS lapsettomuuspolille. Sitä ennen ei tehdä enää mitään.[/color]

[color=salmon]s-a-a-r-a, saara vaan;)[/color]

[color=fuchsia]Ikä:minä22v, mies 23

Mistä kotoisin: tampereen lähikunta...

Koska yritys aloitettu:09/04 on pillerit jätetty pois

Mitä tutkimuksia tehty:mieheltä on tutkittu simpat, niissä vähän häikkää, eli määrä hiukan pienempi kun olis suotavaa ja myös epämuodostuneita on niistä osa. testosteronitaso myös hiukan matala. tosin näiden kummankaan asian ei kuulemma pitäisi ratkaisevasti lapsettomuuteen vaikuttaa...? sitten vielä joku kromosomitutkimus on otettu, mutta tulokset ei ole vielä tulleet. itelle tehty jotain verikokeita...en muista tarkalleen mitä, jotain hormoneja niistäkin mitattiin,niissä kaikki ok. ja myös sokerirasitustesti, kuu-lemma varmuuden vuoksi että jos olis jotain sokerihäikkää joka estäis

ovuloimasta.kaikki kuitenkin ok. munanjohtimien aukiolotutkimus myös

takana,sekin ok. kaks tuloksetonta inssiä takana, nyt on mies

clomifen-kuurilla, ja tää kierto on taukoa, ja sit joulukuussa taas uusi

yritys.[/color]

[color=salmon]sannuli-80[/color]

[color=fuchsia]Ikä: Minä 26 ja mies vuoden vanhempi

Kotipaikka: Olemme lounais-suomesta

Yritys aloitettu: pillerit lopetettu alkuvuodesta 2004, tehokkaasti aloitettu yritys elokuussa 2004

Tutkimukset: Siemenneste todella hyvä, ovuloin normaalisti.

Aukiolotutkimuksessa munajohtimet todettiin tukkeessa oleviksi ja niitä yritettiin laparoskopiassa avata siinä kuitenkaan ilmeisesti onnistumattta ja eka ivf hoito nyt ohitse ja mäkeen meni se yritys ja nyt viikolla 7-8 toivottavasti päästään PAS hoitoon. Mulla myös pco toisessa munasarjassa,toinen munasarja onkin vähän niinkuin nuukahtanut..edes stimuloimalla siihen ei saatu potkua. Hoidossa olemme käyneet ensin tyksissä ja nyttemmin turun ava-klinikalla.[/color]

[color=salmon]s-k-[/color]

[color=fuchsia] Ikä: mie -83, mies -84

Kotipaikka: Oulu

Yritys aloitettu 05/06

Tutkimukset: Miehellä simppatesti 6/2007 (lievästi alentunut hedelmöittymiskyky, siittiöt liikkuvat huonosti ja niitä on vähemmän), muuten ei ole testattu. Itellä ultra (6/2007), jossa näkyi helminauhaa molemmissa munasarjoissa (lääkäri positiivisilla fiiliksillä, minä en). En tiedä ovuloinko, yhden ovisplussan olen saanut. Verikokeet mulla ok.[/color]

[color=salmon] tatjuska79[/color]

[color=fuchsia]ikä: molemmat 28 v

asustellaan savon mualla

taustaa: yritetty 08/03 lähtien, ekan kerran tk-lääkäriin 01/06, julkiselle 03/06 sen jälkeen tehty tutkimuksia

tutkimukset: mulla tehty verikokeet ja endoultrat, verikokeista selvis että ovuloin silloin kun huvittaa, välillä ei irtoo ja välillä irtoo sitten kaksin kappalein. Endo on suljettu pois. Miehellä ei näkynyt simppoja ekoissa tutkimuksissa olevan, otettiin kiveksistä koepala ja sieltä löytyi eläviä, siis joku tukos tai joku matkalla. Miehellä kokeiltiin hormonihoitoa, jolla sais simppatuotantoa korkeammaksi ja sitä kautta tulis jotain " läpi" ,ei onnistunu, joten 10/07 eka icsi.[/color]

[color=salmon]VihervaaranAnna[/color]

[color=fuchsia]Ikä 28, mies 25.

Paikka: Lounais-Suomi

Taustat: ekat PCO-epäilyt 3/2006, nyt diagnoosi varmentunut.

Lääkitys: E-pillerit jätin 11/2005, mutta ehkäisy pois kokonaan vasta

5/2006, Terolutit sain jo 3/2006 ja Clomifenit aloitin yhdellä tbl/pvä

10/2006. Mies simppatesteissä 11/06, jatkotutkimukset ja mahdollisesti ICSI edessä. Hoitojonossa olemme julkiselle puolelle. (Jonoon 12/06.) Clomit lopetettu.[/color]

[color=salmon]************************** *******************************[/color]

[b][size=3][color=aqua]Plussanneet Ensikot:[/color][/size][/b]

[color=salmon]************************** *******************************[/color]

[color=fuchsia]milka1[/color]

[color=salmon]Ikä: 32

Mistä kotoisin: pk-seutu

Koska yritys aloitettu: klinikalla eka käynti tammikuussa 06

Mitä tutkimuksia tehty: aukiolot, progesteronit ym hormonit, kilpirauhaset, toistaiseksi ei syytä löytynyt miksi ei toimi, takana 5 inseminaatiota luonnonkierrolla, 1 hormoneilla joka johti raskauteen, josta km rv8. Uusi raskaus seuraavasta inssistä.[/color]

[color=fuchsia]EmmaEmilia eli lyhyesti EE[/color]

[color=salmon]Ikä: minä ja mies molemmat vuosimallia -79

Kotoisin: Pohjois-Suomesta

Yritys aloitettu: tammikuussa 2005

Tutkimukset: miehen simppatesteistä paljastui karu totuus eli omia siittiöitä ei ole lainkaan. Tilannetta yritettiin korjata kahdella hormonikuurilla, mutta se ei valitettavasti auttanut. Itselleni ei ole juuri tutkimuksia tehty paria verikoetta lukuun ottamatta.

Hoitohistoria: syksyllä 2006 tehtiin yhteensä 4 inssiä lahjasiittiöillä (1. luomukiertoon, 2. clomit+pregnyl, 3. clomit+pregnyl, 4. clomit+menopur+pregnyl) ja kaikista puhdasta negaa. Ensimmäinen IVF tammikuussa 2007, tuloksena 8 top-alkiota, joista 7 pakkaseen ja yksi siirrettiin. Tuosta tuoresiirrosta siis elämäni ensimmäinen plussa :)

LA (jos toivottavasti sinne asti päästään) olisi lokakuun puolivälissä¿[/color]

[color=fuchsia]Bianco[/color]

[color=salmon]Ikä: minä 30, mies 32

Kotipaikka: pk-seutu

Yritys aloitettu 03/05

Perustutkimukset tehty loka-marraskuussa ja kaikki periaatteessa ok.

Ensimmäinen inssi 12/06, negaa. Toisesta, tammikuun 07 lopussa tehdystä inssistä siis tärppäsi, la on 23.10.07[/color]

[color=fuchsia]Tuittu78[/color]

[color=salmon]Ikä: 28 ja mies 30

Kotipaikka: Espoo

Yritystä 12/04 alkaen ja hoitoihin hakeuduttiin 2/06. Kilpirauhasarvot saatiin kuntoon 12/06 ja elämäni ensimmäinen plussa tuli toisesta inssistä 2/07. LA olisi näillä näkymin 6.11, tosin todennäköisesti vielä muuttuu raskauden edetessä.[/color]

[color=fuchsia]trixie2[/color]

[color=salmon]Ikä: Minä 27 ja mies 24v

Kotipaikka: Olemme pohjanmaalta.

Yritys aloitettu: Pillerit jätetty 05/05.

Tutkimukset: Simppatesti ok. Labrat ok. Aukiolotutkimus ok. Kaikki ok.

Eka ivf takana. Pakkaseen 6 alkiota ja siirtoon 1. Tulos nega. Seuraavaan kiertoon zumenon ja luge ja siirtoon 2. Toinen kiinnittyi ja la 9.12.07[/color]

[color=fuchsia]kille75[/color]

[color=salmon]Ika: kumpikin vuonna -75 syntyneita

yritysta takana reilu vuosi (enaa ei itsekaan muista tarkalleen)

tutkimukset: Mitaan syyta lapsettomuuteen ei ole loytynyt. Nyt 11/06 kolme inssia takana ja neljas ensi viikolla. Tammikuussa olisi tarkoitus menna ivf:aan. 1. ivf ja tuoresiirto negaa ja eka pas plussaa. La 14.12.07[/color]

[color=fuchsia]Tuiskutiusku[/color]

[color=salmon]Ikä: 25 v. ja miehellä 28 v.

Mistä päin: Itä-Suomi

Yritys aloitettu: 08/05

Tutkimukset: Tehty normaalit molemmille + miehelle lisäksi ultra. Selvisi, että miehellä vähän siittiöitä ja huonosti liikkuvia.

Hoito: ICSI huhtikuussa[/color]

[color=fuchsia]-piggeliina[/color]

[color=salmon]Ikä: 32v, mies 31v

Kotoisin ollaan Etelä-Suomesta

Yritys aloitettu: pillerit jätetty pois 09/2001

Tutkimukset: clomit+terot 3kiertoa 07/2002 tuloksetta, 02/2006 hoitoihin yksityiselle, jossa verikokeet, ultrat, munatorvien aukiolotutkimus tehty ja kaikki oli ok. Mulla vaan pitkät kierrot, ei pco epäilyjä. Miehen simpat tutkittu 2 kertaa ja eka oli normaali ja toinen normaalin rajoissa. Pelkät clomit uudestaan 06 ja 07/2006 tuloksetta. Tuplaclomit 04/2007 ja samaan kiertoon inssi 05/2007.[/color]

[color=fuchsia]Vannis[/color]

[color=salmon]Ikä: 25, mies 26

yritys aloitettu: 3/05

tutkimukset: verikokeet kaikki ok, SSG normaali, 10/06 todettu PCO, simpat melko ok (epämuodostuneita paljon, mutta kokonaismäärä hyvä)

hoidot: clomeja 3 kk/2006, 1. IVF 1/07, 2. IVF 04/07, 3. IVF plussa.[/color]

[color=fuchsia]Juliaana-82[/color]

[color=salmon]Ikä: vm -82, mies -78

Kotipaikka: Pohjanmaalla asustellaan

Yritys aloitettu 04/06

Tutkimukset: PCO-tyyppiset munasarjat todettu 05/07, johon aloitettu Metformiini. Myös Clomit oli tarkoitus aloittaa, mutta yllätysplussa tulikin ennen sitä.[/color]

[color=fuchsia]-ninnuli1-[/color]

[color=salmon]Ikä: Molemmat ollaan 27v.

Mistä päin: Kaakkois-suomi

Yritys aloitettu: 04/05

Tutkimukset: Aloitettu elokuussa 06. Miehen simpat, verikokeita, ultra.

Muuten kaikki ok, paitsi pco-epäily. Aukiolotutkimus ok, Metforem-lääkitys ovulaation tukena tällä hetkellä ja maalis-huhtikuussa alkaa " oikeat" hoidot. Yllätys luomuplussa juuri ennen hoitojen aloittamista, mutta KM 5/07.[/color]

[color=fuchsia]YksityinenAsia[/color]

[color=salmon]Ikä: Minä -71 ja mies -69

Sijainti: Yhdysvallat

Yritystä: vähän on ja off vuodesta -97 ja nyt ihan tosissaan tutkimuksissa ja hoidoissa toukokuusta 07

Hoitoja: Tutkimuksissa kaikki kunnossa, miehellä myös. Ongelmana miehen ejakuloimattomuus yhdynnässä. Edessä kolme inseminaatiota alkaen kesä-heinäkuussa 07. Plussa toisesta ¿pieleen menneestä¿ inssistä.[/color]

[color=fuchsia]käärö[/color]

[color=salmon]Ikä: minä 24 ja mies 27

Kotipaikka: Pohjois-suomi

Yritys aloitettu 06/04

Tutkimukset: mulla on todettu etten ovuloin tai sitten ovuloin todella harvoin, endo epäily. Clomeja syöty 3 kiertoa 50mg ja 100mg, ilman ovista ja tulosta. Aukiolotutkimus tehty ja tuubat auki. Miehen simppatestin tulos normaali.[/color]

[color=fuchsia]Afternoon[/color]

[color=salmon]Ikä: molemmat vuosimallia -73

Kotipaikka: Etelä-Pohjanmaa

Virallinen yritys aloitettu 07/05, pillerit jätetty pois 04/05

Tutkimukset: verikokeet, simppatesti, aukiolotutkimus, 4 kiertoa clomeja, 2 inssiä tehty tuloksettomina. Plussa ensimmäisestä ivf-hoidosta 09/07.[/color]

[color=fuchsia]tuutimari[/color]

[color=salmon]Ikä: Ollaan miehen kanssa molemmat 31 v.

Mistä päin: asustellaan Pohjoisessa Suomessa.

Yritys aloitettu: Ensimmäinen lapsi ollut toiveissa jo yli kaksi vuotta ja " todellinen" yritys aloitettu 10/05 (kun huomattiin, että ei se tullutkaan kun on tullakseen... :).

Tutkimukset: Viime syksynä on tehty kaikki perustutkimukset (siittiöt ok, hormonilabrat ok, munatorvet ok) ja siis selittämättömiä ollaan.

Hoidot: Muutaman kierron ajan Lugesteroni loppukierrossa (lyhyeen kiertoon ja tiputteluun) ja nyt kevään ajan Clomifeneja. Kesän jälkeen ollaan päätetty lähteä järeämpiin hoitoihin. Ensimmäinen inssi 8/07, josta Plussa! La 5/08.[/color]

[color=fuchsia]hellikki[/color]

[color=salmon]Ikä: vuosirenkaita kertynyt itselle 32, miehelle 35

Kotipaikka: Pk-seudulla asutaan

Yritys aloitettu: esikoinen on ollut toiveissa elokuusta 2005 lähtien.

Tutkimukset ja hoidot: Perustutkimuksissa keväällä 2007 ei löytynyt syytä eli selittämättömästi lapsettomia ollaan. Ensimmäinen hormoonihoidolla (Puregon+Pregnyl+luget) tuettu inssi 05/2007 -> nega, toinen inssi 08/2007 -> Plussa! La 05/2007.[/color]

[color=fuchsia]hapö2[/color]

[color=salmon]Ikä: molemmat -78

Kotipaikka: pääkaupunkiseutu

Yritys aloitettu: " tositoimiin" 02/06, pillereistä luovuttu vähän aiemmin

Tutkimukset: pco-tyyppiset munasarjat todettu 02/07, aukiolotutkimus oikea puoli ok vasen??, lisäksi verikokeita ja ultria. Simpat epänormaaleja ja vähän.

Hoito: inssi 06/07 nega, ICSI 08/07 plussa. La 05/08.[/color]

[color=fuchsia]desejo, yleensä vaan dese[/color]

[color=salmon]Ikä: sekä minä että mieheni 28v.

Ikä: molemmat 29

Yritys aloitettu: 09/05

Hoidot ja tutkimukset: Itselläni pco-tyyppiset munasarjat, jotka aiheuttavat ongelmia oviksessa. Kaikki veriarvot on kuitenkin ok. Mies on tutkittu eikä mitään vikaa löytynyt. Clomeilla on saatu ovis tulemaan joka kierrossa, mutta muuta tulosta ei sitten olekaan näkynyt. Luomuplussa lokakuussa![/color]

[color=fuchsia]-marge-[/color]

[color=salmon]Ikä: olen 25v. ja mieheni 26

Kotipaikka: hämeessä asustellaan.

Yritys aloitettu 05/06

Hoidot ja tutkimukset: pco-tyyppiset munasarjat todettu, kierronkartoitus tehty ja arvot ihan hyvät. Simpat ok. Kokeiltu clomit ja puregon, ei apuja ovikseen, 02/07 lähete ivf-jonoon julkiselle, syksyllä eka ivf. Luomuplussa lokakuussa![/color]

[color=fuchsia]Buumi73[/color]

[color=salmon]Ikä: kumpikin 33v.

Pillerit jätetty pois 01/06

Tutkimukset: verikokeita, ultria, simppatesti. Oma kierto olematon, sitä tukemaan Terolut. Hoitona ovulaation induktio x 4. Viimeisimmän hoitokerran pistokset jouduttiin keskeyttämään -> " pilalle" mennyt yritys - joka poikikin tuplaplussan![/color]

Kommentit (79)

Vierailija
61/79 |
25.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikille jotka muistaa... :) Pitkästä aikaa koneella. Meillä ollut netti käytöstä poissa pitkään remontin takia. Pikaisesti kirjoitan. Meillä synnytys käynnistettiin 10.12.07 luulin ettei mitään tapahdu kunnes yöllä klo 03.15 meni lapsivedet.. No synnytys kesti lähes 16 tuntia kunnes 18.30 sanottiin että nyt leikataan.. Eli meille syntyi sektiolla " pikku" poika 11.12.07 klo 19.09 paino 4100g ja 53cm. Kaikki meni hyvin ollaan oltu kotona reilu viikko... Palailen taas paremmalla ajalla.. Paras joululahja mitä toivoa voi.. :) Onnea odottajille ja plussatuulia sitä vielä toivoville! :)

Trixie2

Vierailija
62/79 |
26.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai muistan sinut, ja suuren suuret onnittelut! Voi vitsi tuntuu hassulta, kun itse täällä vielä odottelee ja toivoo, ja teillä on jo vauva kotona. Vastahan sitä yhdessä palstailtiin. Tämän sanon siis pelkällä hyvällä, ihanaa että olette saaneet vauvanne kotiin. Kerrohan edelleen silloin tällöin kuulumisia!

Mikäs tilanne Ull-Maijlla? Koopeet näytti paukkuvan " yli" , onko siellä ollut jouluyllätys muhimasssa?

Minä sulattelen kinkkua ja kaikkea muuta mahdollista herkkua, joita tässä kahden päivän aikana on suusta sisään laittanut. Nyt lenkille tuonne harmaaseen keliin, jos se olo vaikka siitä vähän keventyisi.

Iloista Tapaninpäivää kaikille!

-Diina-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/79 |
27.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon täällä olikin joulutoivotuksia ja myös uuden vuoden!

Osaltaan tuntui joulunaika ikävältä, ei kuitenkaan niin pahasti kun pelkäsin... Joulu kun on perheen juhla, niin sitä kuvitteli mielessään millaista joulua me oltaisiin vietetty, jos oltaisiin plussattu nyt/raskaana/jo lapsen saaneita. Mutta ei auta kun uskoa, että ensi jouluna meillä on pullat uunissa tai jopa nyytti sylissä :) Tuon jälkimmäisen aikaansaamiseen ei ole paljon aikaa, mutta täytyy yrittää!

Miehen äiti ilmoitti tänään, että miehen serkku&vaimonsa saavat kesällä lapsen... Hetken kylmäsi ja nousi pala kurkkuun, mutta aika nopeasti mieli muuttui paremmaksi, eihän muiden onni ole meiltä pois. Toivon vain, että en näyttänyt kovin surulliselta ulospäin...

Nuoria hekin ovat, mutta pakosti mieleen hiipi hetkeksi inhottava ajatus, että saivatpa kaiken helpolla! Menivät syyskuun lopussa naimisiin, joten oletan että kovin kauaa ei ole plussaa tarvinnut odottaa, tosin varmahan en ole... Mutta nääkin ajatukset on varmaan monelle meille tuttuja.

No, ovista odotellen, sattuu juuri tuonne loppuvuoteen/parille ekalle uuden vuoden päivälle!

-P-

Vierailija
64/79 |
28.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulusta selvitty, ei muuten ihmeempiä. Hiljaiseksi käynyt tämä Enska-pino.

Kyylille sen verran, että minä ainakin ymmärsin mitä meinasin, kun tunnen sut sen verran pitkältä ajalta, että tarkoitat vaan hyvää! :) Siinä on varmaan just se, että nyt kun ei osaa kaksinolosta nauttia, niin sen arvon ymmärtää vasta, kun sitä aikaa ei enää niinkään ole.

Just tuossa mietin tapaninpäivänä koko päivän sängyssä/sohvalla lukiessa/tv:tä katsellessa mietin, että mitähän sitten tekee joskus kun on lapsi ja saa " vapaapäivän" . Vaikea sanoa, että ottaako ihan rennosti ja on tekemättä mitään ihmeempää vai puuhasteleeko kaikenlaista, mitä ei ole saanut tehtyä lapsen kanssa. Muuttuukohan noiden päivien vietto jotenkin?! Toivottavasti se selviää -jos ei ensi jouluna vielä, niin seuraavana! :)

Huiskut kaikille!

Killa kp 21/28(? ovistestin mukaan; niitäkin tuli vielä käytettyä)

Vierailija
65/79 |
28.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulu on sitten ohi ja uutta vuotta odotellaan. Toivottavasti paremmin " saavutuksin" .

Meillä täällä piinaillaan vielä päiviä.En oo edes laskenut missä vaiheessa mennään mutta taitaa olla siinä pp 9 tai vastaavaa. Meille siis tehtiin issi tossa muutamaa päivää ennen joulua. En osaa olla oikein toivomassa, että siitä inssistä voisi tulla jotain positiivisiakin tuloksia.Tässä on tullut petyttyä vaikka kuinka monesti niin nämä hoidot alkavat vaan tuntua sellaiselta rutiinilta jotka tehdään aina tietyin väliajoin:/ Pitääpä tässä katsoa nyt miten tässä tulee käymään. Olen kyllä suunnannut katseeni jo seuraavaan hoitojaksoon joka siis todennäkösesti tulis olemaan viimeinen inssi yksityisellä.Ne suosittelee jo sitä IVF-hoitoa mutta eipä ainakaan tällä hetkellä ole yksityisen IVF-hoitoon rahaa:(

Hauskaa uutta vuotta kaikille ja plussa onnea oikein roimasti! :D

No mutta eipä tänne sen kummempia...

Terv.Sannamary

Vierailija
66/79 |
28.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvalle, joka elää haaveissani

Kevyt henkäys tai vahva toivo.

Tunnen sinut olkapäälläni, kun ote lipsuu.

Olen lähelläni, vaikka en sinua näe.

Miten tervetullut oletkaan, vaikka en sinua tunne.

Miten rakastankaan jotain sellaista, jota ei ole.

Silti uskon, että olet tulossa.

Ei aikaa voi varata,

eikä liian tarkkaan tilata. Se lipuu ja on läsnä.

Ja elämää suuremmasta odotuksesta huolimatta,

tulosi on yllätys. Mutta päätin tänään, että

jaksan odottaa. Ja toivoa.

Rakkaudella, Diina.

Vierailija
67/79 |
29.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänne en olekaan kirjoitellut vielä. Eli täällä uusi, vaikka muutaman nimen tunnistan muualta ;o)

Minulla on siis vaikea endo ja kolme labaroskopiaa. Tammikuun 2007 lopussa jouduttiin labaroskopia muuttamaan avoleikkaukseksi, koska endo oli aiheuttanut limatulpan umpilisäkkeeseen ja suoltakin jouduttiin leikkaamaan.

Yritus aloitettu 12/05, mutta nyt eillä tulee ¿pakollinen¿, joskin varmasti pääkopallekin tarpeellinen, tauko sisätutkimusten takia. Yksityisen lääkäri suositteli hyytymisetekijätutkimusta ja geenitutkimusta. Varoitteli kyllä, että julkisella pitää yleensä olla takana kolme keskenmenoa, ennen kun tähän ryhtyvät. Me oltiin päätetty, että maksetaan sitten omista. Kun hain 23.12. sairaalasta tyhjennyslääkkeet, yllätykseksemme sairaalalääkäri puolsi lisätutkimuksia! Ja oli muutenkin todella mukava (toisin kun edellisen km:n aikainen lääkäri). Nyt sitten pitää odotella, että tuo hyytymistekijätutkimus voidaan tehdä. Raskaudesta pitää olla kulunut 2-3kk.

Yksi IVF vielä julkisella jäljellä, en tiedä käytämmekö sitä, vai palaammeko takaisin yksityiselle. Kokemus yksityiseltä on niin paljon parempi julkiseen verrattuna. Mutta olishan se iso säästö mennä julkiselle. No, sitä ehdin vielä miettiä, koska pitää nyt odotella noiden tutkimusten takia.

Joulu tuli ja meni ja oli aika vaikea varsinkin kun suvussa on 6kk prinsessa, joka syntyi sillloin kun meillä oli eka keskenmeno. Pääkoppa ei ehtinyt ennen joulua oikeasti mukaan tähän keskenmenoon, kun oli täysi työ jaksaa se fyysisesti. Ja nyt sitten tämä pettymys on putkahtanut esille. Mies käy asioita läpi eri aikataulussa ja hän on jo päässyt pikkasen takaisin kiinni arjen ja elämän syrjään. Vaikeaa tässä on parisuhteelle juuri se, että surutyö tehdään niin erilailla ja eri aikaan.

Huh, huh. Olipas tarinaa. Onneksi kukin voi hyppiä yli kohdat, joita ei jaksa lukea ;o) Myönnän, että en vielä ole jaksanut ihan kaikkia tähän pinoon kirjoitettuja tekstejä lukea, mutta luen sitten pikkuhiljaa.

Tässä lyhyesti:

Vehnis

Ikä: mina 35 helmikuussa 08 ja mies 29

Mistä: Kanta-Häme

Yritystä: 12/05 alkaen

Hoidot, tutkimukset: Mulla vaikea endo, myös suolistossa, miehen simpat priimaa.

Julkisella IVF 03/07 ei pakkaseen, nega. IVF 05/07 kaksi pakkasukkoa, plussa, mutta km. 07/07. PAS 09/07 nega.

Yksityisellä: IVF 11/07, ei pakkaseen, plussa, mutta tuulimunaraskaus 12/07.

Nyt odotellaan lisätutkimuksia 2-3kk.

Jaksamista kaikille ja parempaa onnea uudelle vuodelle 2008 perheenlisäyksen suhteen, tapahtui lisääntyminen sitten tavalla tai toisella ;o)

Vehnis

ps. ihana runo Diina!

Vierailija
68/79 |
29.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

lauantai-iltaa kaikille!

Joulu on ohi, herkkuja tuli syötyä niin että hyvä kun jaksaa välillä sohvalta kammeta ylös. No, uuden vuoden vastaanotto vielä ja sitten saa herkut jäädä vähäksi aikaa (ehkä pariksi päiväksi). Tämä keli vaan väsyttää ihan vietävästi, nytkin sataa vettä, onneksi rupee päivä pitenemään, niin kai se mielialakin kohene samalla.

Vehnis: Löysit tänne ensikoiden pariin, tervetuloa. Olen pahoillani keskenmenosta, onneksi olet saanut heti apua terapiasta. Ja tuo pieni tauko tekee varmasti hyvää. Meillä uusi yritys helmikuussa, nyt lyhyellä kaavalla, kun se edellinen meni niin penkin alle. Mulla taitaa olla sama lääkitys kun sulla oli edellisessä, puregon-orgalutran-pregnyl. Nyt syön e-pillereitä 8.2 saakka, että saadaan kierto osumaan varmasti oikeaan kohtaan.

Uudenvuoden lupaukseni: En ressaa liikaa hoitoja! (helpommin sanottu kuin tehty) ja lupaan olla ahkera koulussa.

-tatjuska-

Vierailija
69/79 |
31.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen pidemmittä puheitta jälleen, tuossahan tuo asia tuli! ;) Pitäkäähän kunnon kekkerit illalla!!! Ja toivottavasti meillä kaikilla olisi parempi ensi vuosi, PARAS!!! :D

Vierailija
70/79 |
01.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen verran ehdin tänne kirjoitella että esittäydyin. 29.12.07 testasin plussan, joten vihdoinkin päästään mekin odottelemaan. Toivottavasti pysyy sisällä ja kasvaa hyvin, olo on kyllä melko epäuskoinen.

Teille kaikille ensikoille toivotan oikein hyvää ja toivorikasta uuttavuotta, ja toivon että mahdollisimman moni pääsee mukaan plussapuhuriin.

T: Mimskeli hurjilla viikoilla 4+0

Vierailija
71/79 |
02.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei taas pitkästä aikaa kaikille enskoille,

hyvää uutta vuotta 2008!! toivotaan tämän tuovan kaikille meille paljon hyvää =)

itse olin hetken poissa maisemista kun miehen kanssa vietettiin joululomaa yhdessä jättäen kaikki lapsettomuusasiat taka-alalle....ja hyvinhän se meni, syötiin hyvin ja päästiin kunnolla rentoutumaan, kun saatiin olla ihan kahdestaan joulu ja uusi vuosi!

yritin tuossa lukea pinoa mutta oli niin paljon kaikkea etten ihan heti taida päästä taas kääryille....mutta kyllä se siitä, kun tästä itsekin pääsee taas kiinni arkeen...

niin, meillä siis vihdoin ja viimein ensi torstaina aika tyksissä ja toivotaan että heti alkaisi tapahtua, vaikka kovasti epäilen.....

tekikö kukaan teistä tuota tinan valaamista uutena vuotena ja jos niin mitä näkyi???? uskon tietenkin että usein varmaan niissä näkee jotain mitä itse haluaa mutta ei kai se niin pahaa ole.... itse valasin mieheni kanssa ja mulla oli ainakin omasta mielestäni raskaana oleva nainen (tai sitten todella paksu nainen) ja miehellä oli lintu joka kantoi jotain (haikara siis varmaan) hassua tämä tällainen mutta kaikella tavalla sitä tässä lasta toivoo....

arki tästä jälleen alkakoon.......

Vierailija
72/79 |
02.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin tänne kuokkimaan ja lueskelemaan teidänkin juttuja. Mielessä kaihertaa tämä oma lapsettomuus, yritystä takana jo reilu vuosi. Josko siirtyisin tänne L-puolelle tuolta kuumeilijoista. Lääkärissä kävin pari kk sitten ja sain kuulla verikokeiden tuloksia pari viikkoa sitten. :( Jotain häikkää ilmeisesti jossakin on, mutta ei lääkäri mitään sen kummempaa selitellyt, progesteronia mittaillaan vielä parista verikokeesta, kuulemma n. 10-4 päivää ennen seuraavaa tädin visiittiä.

-Koiruus- yk 15, kp 2/31 (28-31)

Vierailija
73/79 |
03.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mahtaako kaikki olla vielä joululomilla kun täällä niin hiljaista vielä on........tässä kuitenkin vähän tätä oman aivokopan mietteitä, hypätkää yli jos ette jaksa lukea....

välillä oikein jää miettimään että miksi näin edes on mahdollista ettei se lapsen saaminen olekaan tehty niin helpoksi, miksi se toisilla vaan tulee ja toisilla taas lapsen saaminen saattaa olla monenkin vuoden " prosessi" jolloin siihen tarvitaan lääketiedettä ja joskus jopa ihmettä.....on niin väärin jaettu nämä lapsensaanti lahjat että oikein joskus kiukustuttaa ja harmittaa....

tässä palstan vieressä pyörii mainos jossa sanotaan " lapsettomuuteen SAA hoitoa" ....niinhän se meillä monella onneksi onkin, mutta mitä se tuo mukanaan, lääkkeitä, piikittämistä, itsensä " kiduttamista" mm. toimenpiteiden ja piinailujen vuoksi, jonottamista, maksamista, pettymyksiä, surua, mutta joskus myös onnea.....lapsettomuus maksaa sillä kaikki lääkärikäynnit, toimenpiteet, verikokeet ym. näytteet, lääkkeet, kaikki tämä maksaa meille lapsettomille paljon rahaa...kunnallisella tietenkin saat tämän hieman halvemmalla kuin yksityisellä mutta siinä voi sitten taas olla omat miinukset; jonottamista, lääkäri vaihtuu usein.......

ymmärrän että meitä hoitavien lääkäreiden ja sairaanhoitajienkin kuuluu saada sama palkka mikä yksityiselläkin, tekeväthän hekin valtavan työn meidän eteen, mutta onko kukaan ajatellut paljonko lapsettomuus meille maksaa jo sydämmessä?! jo se tieto kun lääkäri kertoo sinun kärsivän lapsettomuudesta ja että luomuplussa on mahdotonta, niin se jo itsessään särkee usein sydämen ja vetää sinut alas kaivon pohjalle.....

sitten sekin asia, kun yrittää joko kertoa tai salata ystäviltä ja läheisiltä tietoa omasta lapsettomuudesta, varsinkin jos huomaa että suvussa odotetaan jo koska tieto raskaudesta tulee, ystävät kertovat odottavansa vauvaa tai suku painostaa perheenlisäykseen....yleensä ketään ei ole edes aavistanut että joillain saattaa olla vaikeampaa saada lasta ellei jopa mahdotonta....yrittää siinä sitten vain nielaista surunsa ja hymyillen sanoa " kyllä se sitten tulee kun on tarkoitus..." ... monet ovat minulle sanoneet etteihän se kenellekään kuulu meidän lisääntymiset, mutta kertokaapas minulle että mitä mä sitten sanon kun joku kyselee mahdollisesta perheenlisäyksestä???? aluksi oli helppo sanoa " kyllä se varmaan pian" kun ei itse vielä tiennyt mistään mitään, mutta mitä sitten kun huomaa tarvitsevansakin lääketieteen apua ja ihmettä?!

tiedän ettei näihin asioihin varmaankaan löydy selvää vastausta eikä voikaan....nämä ovat vain omia ajatuksia joita varmaan monella teistäkin saattaa joskus tulla mieleen....jos jollain on kommentoitavaa aiheeseen niin sanokaa ihmeessä....itse piti vaan saada tämä johonkin kirjoitettua....

lopuksi paljon paljon onnea plussanneille ja teille jotka sitä vielä odotatte niin voimia yrittämiseen! toivottavasti uusi vuosi tuo uusia voimia.........

leijona

Vierailija
74/79 |
03.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mietityttää aika ajoin myös sama asia kuin leijonaa, että miksi niinkin luonnollinen asia kuin raskaaksi tuleminen ei sitä olekaan?

Nuorempana ja tämän asian " alkutaipaleella" ei edes tullut miettineeksi sitä, että mitäs jos lapsen saaminen ei olekaan helppoa. Parin kuukauden odottamiseen oli tietysti jollain tavalla valmistautunut, mutta kun puoli vuotta ja edelleen vuosi tuli täyteen, niin raskaaksi tulemista " omin voimin" on alkanut pitämään yhä epätodennäköisempänä. Usein ajattelee, että epäonni ja vastoinkäymiset koskettaa toisia, ei minua/meitä.

Olen myös miettinyt, että onko lapsettomuus kasvava " ongelma" ? Miten esim. omien vanhempien ja isovanhempien aikaan, kuinka moni pariskunta kohtasi lapsettomuuden tavalla tai toisella? Vai puhuttiinko kyseisestä asiasta edes... Tuohon aikaan kun asian selvittäminen oli vaikeaa, jopa mahdotonta. Onko raskaaksi tuleminen esim. 10 vuoden päästä vielä vaikeampaa? En nyt tarkoita omalta kohdaltani vaan vaikkapa seuraavaa sukupolvea...

Niin toivon, että tämä alkanut vuosi toisi meille kaikille sen odotetun, ihanan uutisen! Jos emme lasta kerkeä tämän vuoden aikana saada, niin edes sen tiedon, että lapsi on tulossa!

-P-

Kp 15

Yk 23

Vierailija
75/79 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

baulie: tuota kasvavaa lapsettomuutta itsekin olen miettinyt....saattaa tietty olla että ennen ei vaan voitu tutkia, selvittää eikä hoitaa lapsettomuutta siksi siitä ei puhuttu kun asiasta ei ehkä edes tiedetty....luulen että sama pätee periaatteessa allergioissa, mummot kun sanovat ettei ennen vanhaa kukaan millekään ollut allerginen ja nykyään kun on niin paljon erilaisia allergioita...ehkä silloin niistä ei vaan tiedetty....

toisaalta on kyllä totta että maailma tuo tullessaan jatkuvasti uusia allergioita ja sairauksia....ehkä se myös tuo mukanaan lapsettomuutta (???), miten en kyllä osaa sanoa.....mutta jos joku asiaa tutkisi niin varmaan selviäisi että näin on varmasti mahdollista...

appiukkoni naisystävän tiedän kärsineen lapsettomuudesta ja hän onkin minulle puhunut asiasta, kun itse kerroin meidän tilanteesta...tavallaan hyvä kun joku suvussa ymmärtää (hän on hyvin läheinen minulle) miltä lapsettomuus tuntuu ja mitä se on...omat vanhempani kun eivät asiaan osaa suhtautua millään tavalla.... hän on kertonut minulle omista hoidoista ja tutkimuksista ja kyllä ne vähän samaa ovat kuin nykyään...silloin 30-40 vuotta sitten ei vaan ollut niin paljon hoitovaihtoehtoja ja lääkkeitä kuin tänään, mutta kyllä hänkin sitten sai lopulta kaksoset.....rankkaa hänelläkin oli, mutta onneksi silloinkin jo osattiin auttaa....

täällä on muuten edelleen aikast hiljaista, mutta toivottavasti saadaan pian taas porukat hereille..kertokaa mitä teille oikein kuuluu, missä mennään ja miltä tuntuu????

ON: mulla tuli täti yllättäen jo kp27 (yleensä 30-35) ja olenkin ihan sekaisin kun viime aikoina kierto ollut ihan sekaisin että pelkään ettei hoitoihin päästä kovin äkkiä jos mun kierto on ihan sekaisin....osaisiko joku sanoa että mitä ne lääkärit sanoo/tekee jos kierto heittelee??? aloitetaanko silti mahdollinen hoito vai yritetäänkö ensin saada kierto kuntoon??

Aurinkoista talvipäivää kaikille enskoille!!!!!

Vierailija
76/79 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hellurei!

Minäkin yhdyn Leijonan ja baulien kanssa samoihin ajatuksiin. Tuntuu että vaikka kertoo olevansa hoidoissa niin ei silti oikein ymmärretä kokonaiskuvaa. Tulee kommentteja että no sittenhän te saatte kerralla kolmoset, ei tarvii sitten enää tehdä. Tai sitten suurennellaan asiaa, että voi kauheeta, kun ei meillä ennen suvussa ole ollut ja sitten syy vieritetäänkin huomaamatta mun niskaan, niin kuin minä vapaaehtoisesti olisin lapseton.

Leijona: Kierrolla ei ole niin väliä hoitojen aloittamisen suhteen, varsinkin kun teilläkin, niin kuin meilläkin vika enemmän miehessä. Teilläkin hoitona icsi, niin lääkkeillä sen kierron saa ajoitettua oikeeseen kohtaan, ja piikityksillähän ne munasolut sitten kasvatetaan.

Pikaisesti tänään, nyt pitää lähtee koulun penkille.

-tatjuska-

Vierailija
77/79 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnekasta kuluvaa, uutta vuotta jokaiselle!

Mimskelille onnea plussasta! Hieno uutinen vuodenvaihteeseen!

Vehnis ja Koiruus myös, tervetuloa palsteilemaan!

Vehnis: Minulla on myös vaikea endometrioosi. Lokakuulle-07 suunniteltu laparoskopia osoittautui mahdottomaksi ja avoleikkauksesta luovuttiin, koska siinä olisi ollut syytä viedä kaikki mahdollinen pois, myös osa suolta ja virtsarakkoa. Nyt menen kolmatta kuukautta procren-piikeillä ja tammikuulla on ensimmäinen ivf. Kuinka endo on jaksellut sinulla hoitojen kuluessa, onko oireet uusineet tai pahentuneet?

Leijona: Rohkeaa pohdintaa olit laittanut lapsettomuudesta. Kiitos!Minua on helpottanut asian hyväksymisessä se, että olen selkeästi sairas ja siitä johtuen myös lapseton, samalla kun hoidetaan lapsettomuutta hoidetaan myös endoa. Olen myös kertonut avoimesti läheisille ja ystäville, missä mennään heti alusta asti ja se on ollut meille kaikille hyväksi. Olen saanut paljon ymmärrystä ja välttänyt katkeruuden ja asian salailun tuoman ahdistuksen. Toki on tilanteita, joissa pitää rakentaa kuori oman yksityisyyden ympärille ja joskus tilanteet tulevat yllättäen ja ovat jopa koomisia.

Kerran yritin kuitata tilanteen töissä sanomalla eräälle uteliaalle asiakkaalle, vähän vanhemmalle miehelle, että meille ei Luoja ole lapsia vielä suonut, vaikka niitä ollaan toivottu. Hänpä sitten neuvomaan, että sillalailla niitä rupeaa tulemaan, kun alatte vaan tekemään. Ei voinut kuin hymyillä, että tekemään vaan! (Itsekseni mietin, että ajattelikohan hän meidän luottavan pyhään henkeen tai että meillä on jotakin vikaa tekniikassa;)

Tuo hintakysymys minuakin hirvittää: Ensimmäinen satsi lääkkeitä tuli haettua keskiviikkona. Lääkemaksukatto on noin 640 euroa tänä vuonna, joten ihan ei saatu sitä rikki! Ja se, että miten kurjaa on se, että julkisella puolella ei ymmärretä, mitä tarkoittaa hyvä asiakaspalvelu ja mikä merkitys on sillä, että lääkäri ei vaihdu joka julmetun kerta, kun asioit polilla. Toisaalta sekin on haastavaa, että julkisella puolella ei ikinä tiedä, paljonko lääkärien ajat ovat myöhässä ja ehditkö määräaikaan mennessä takaisin töihin tutkimuskäynniltä jne. Työnantajallakin on aikalailla ymmärtämistä näiden hoitojen kanssa.

Lugesteroneja käyttäneiltä haluaisin kysyä, onko teillä ollut koskaan ongelmia lääkkeen kanssa, sillä se näyttää sisältävän maapähkinäöljyä! Itse olen pähkinälle lievästi allerginen, joten pikkusen harmitti, kun katselin 80 euron lääkkeitä kotona, että pitipä sattua¿

Haleja ja plussatuulia uuteen vuoteen kaikille meille!

nella

Ps. Onkohan kuulolla ketään, joka osaisi värkätä uuden pinon uuden vuoden kunniaksi, niin että nuo esittelyt säilyvät?! Se voisi virkistää palstailijoita!

Vierailija
78/79 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja oikein hyvää alkanutta vuotta 2008 kaikille! Olkoon tämä SE VUOSI meille : )

Tervetuloa uusille tulokkaille -ainakin Koiruus oli " loikannut" kuumeilijoista tänne L-puolelle. Ja Vehnis moi! Ollaankin oltu samoissa pas- tms. -pinoissa. Toivottavasti onnenne kääntyy, ja tutkimukset toisivat lisäinfoa. On teillä rankka tie ollut kuljettavana!

Leijona; ei valettu tinaa meillä, ei oikein jaksettu panostaa mihinkään traditioihin joulun eikä uuden vuoden suhteen. Hienoja ajatuksia olit (myös Baulie) heittänyt lapsettomuudesta - uskon että meistä hyvin moni yhtyy näihin mietteisiin.

Trixielle onnittelut perheenlisäyksestä!

Nella, en osaa kyllä uutta pinoa väsätä (siis niin että nuo esittelytkin saisin siirrettyä uuteen). Toivottavasti joku taitavampi ehtisi?

Tuo on muuten niin totta, mitä heitit tuosta julkisen puolen touhusta; tilasin juuri epikriisini tyksistä, niin laskin papereista, että minua on viisi eri lääkäriä hoitanut. Ajat ovat poikkeuksetta reilusti myöhässä, esim. alkionsiirtoa odotellessa on tosi mukavaa odotella tunninkin verran rakko piripintaan täynnä : )

Tuntuu myös siltä, etteivät lääkärit ole lainkaan lukeneet mun edeltäviä käyntejäni koskeneita tietoja, koska joudun joka ikinen kerta selvittämään samat jutut heille. Grrrr, raivostuttavaa! Noh, nyt siis kokeilen onneani yksityisellä, vaikkei kyllä todellisuudessa ehkä varaa olisikaan. Jos ei natsaa, niin palailen sitten häntä koipien välissä julkiselle kärvistelemään.

Hei Nella, tuosta crinonesta vielä - mullakin on lievä pähkinäallergia, mutta kokeilin kuitenkin lugeja niiden edullisemman hinnan vuoksi. Eivät aiheuttaneet mulla mitään erityisiä kutinoita tms. Että ehkä voisit kuitenkin myös koittaa?

Ainiin, jos saa vielä tuosta julkisen toiminnasta valittaa: lueskelin papereistani (jotka nyt siis ekaa kertaa vasta näin), että mulla on myös pco-tyyppiset munasarjat ja miehellä teratozoospermia. Nämä siis tulivat mulle täysin yllätyksenä, koskaan ei ole kukaan lääkäri huomannut tällaisista pikkujutuista mitään mainita. Nämä pikkuviat siis endo-epäilyksen lisäksi. Heh. Eipä yhtään ihme jos vähän aknea pukkaa, jos mulla kerran onkin pco. Kierrot kyllä ovat aikas säännölliset (28-32) mutta epäilen vahvasti että ovis ei läheskään aina tapahdu (kun en joka kierrossa tasavahvoja viivoja saa).

Täällä vedellään e-pillereitä ja meneillään kp14. Maanantaina kysta-ultra, ja ensi viikon perjantaista varmaankin Synarelat kehiin. Paitsi tietysti jos kysta ei olekaan hävinnyt.

Nyt joka iikalle oikein hyvää / rentouttavaa viikonloppua! Tämä lähtee risteilylle.

Jessis

Vierailija
79/79 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti tämä on se onnen vuosi = )

Tervetuloa uusille!! Vaikka pino onkin ollut viime aikoina hiljainen, niin eiköhän se tästä kun vuosi saadaan kunnolla käyntiin. Vaikken soisi kenenkään tätä pinoa tarvitsevan, niin silti kiva että löysitte seuraamme. toivottavasti vierailu jää lyhyeksi.

Mimskeli: Vau! Hieno vuoden päätös ja uuden aloitus teillä. Onnittelut! Paljon tarrasukkia ja muita tykötarpeita pikkuiselle.

Leijona ja Baulie: Luulisin että meistä jokainen välillä pyörittelee noita samoja ajatuksia päässään. Hienoa että saitte ne jaettua meidän kassa. Välillä kun kuulee tuttujen ja sukulaisten vauva-uutisista sen jaksaa ottaa ihan iisisti ja onnitella, mutta välistä on niin pirun vaikeat hymyillä. Vaikka meiltä ei lähisukulaiset olekaan vielä mitään , ihme kyllä, kyselly, niin silti joka kerta on pikkunen pelko peffan alla et mitä vastata jos ne nyt tällä kertaa kysyy SEN kysymyksen, joka satuttaa eniten: koskas te niitä lapsia alatte hankkiin?

Minun vanhempani eivät kysy, koska tietävät tilanteesta, mutta miehen perhe huolettaa, koska hän ei ole omalle perheelleen kertonut. Läheisimmät ystävät tietävät, pikkuhiljaa olen saanut kerrottua. Mutta on se silti, hassua miten asiaa salailee niiltäkin jotka jo siitä tietävät. Äidilleni en kerro hoidoista ellei ole pakko. Kun kerroin että aloitettiin Väestöliitolla käynnit, niin äitini, toki minun parastani aatellen, alkoi sitten sen päiväisen saarnaamisen siitä ettei hoidoilla saa itseään vaarantaa, onhan niitä niin paljon äidittömiä lapsia muutenkin. Tietysti sen ymmärtää että hän on huolissaan, mutta silti tuntui pahalta. eikö meillä ole oikeutta edes yrittää saada omaa lasta. Noin periaatteessa en ole adoptiota vastaa, ja se voi jossain vaiheessa olla meidän vaihtoehtomme, mutta ei vielä. Nyt syli kaipaa sitä ihan pientä omaa nyyttiä. Eilen yllätin itseni salailemasta hoitoja parhaalta ystävältäni. Hän tuli yllätys visiitille muksujensa kanssa ja samalla huomasin siinä sitten että hetkinen, miksikäs tämä VL:n opaslehtinen muka pitäisi tunkea johonkin laatikkoon piiloon pöydältä. Taisi mennä sekavaksi tämä sepustus, mutta idea, ainakin aluksi, oli se että lapsettomuudesta on vaikea puhua ja kertoa asioiden etenemisestä. Ainakin minulle.

Tämä nyt ei oikeastaan kuulu lapsettomuuteen, mutta on pakko keventää omaa mieltään. Keksiviikkona yksi kissamme söi korvatulpan. Ja nyt olen sitten ihan paniikissa. Kissa voi ihan ok ja syökin kohtuullisesti eikä oksentele. Mutta jostain kumman syystä mielessä kummittelee suolitukos, josta seuraisi kuolio ja kissan kuolema. Emme tiedä onko tulppa tullut jo pois ja varmuutta ei varmaankaan saisi kuin röntgenkuvilla, mutta miehen mielestä ei ole hätää, niin että seuraillaan vielä tilannetta. Mutta kun, minua pelottaa!! en halua menettää sitä ihanaa karvapalloa!

ON: Käytiin eilen hoidon suunnittelussa VL:ssa. Nyt odottelen tätiä huomiseksi, niin että saisi aloittaa Arimidex-läkkeen. Jos tädistä näköhavaintoja, lähettäkää se akka tännepäin. Viidestoista päivä on sitten seurantaultra. Siinä sitten päätetään että miten edetään. mahdollisesti silloin otetaan pistokset mukaan, jos tarvis. Inssiä meille suositeltiin, minun ovulointi vaikeuksien takia, vaikka siemenneste onkin priimatavaraa. Saa nyt nähdä miten munikset kasvaa. Päästäänkö insiin, vai vaihdetaanko ivf:n? Voihan käydä niinkin ettei saada mitään aikaiseksi.

Ei vaan nyt tarttee lähtee koristeleen kakkua, että ehtii harrastusporukan pikkujouluihin ja ei, me ei juhlita ennakkoon hämäläiseen tapaan jälkijunassa.

Vielä kerran kaikille ihanille enskoille hyvää ja parempaa uutta vuotta!! T:mushu

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän seitsemän