Thaimaaseen 11kk kanssa.Kokemuksia?!
Ollaan lähdössä tammikuussa meidän perhe + isovanhemmat Thaimaaseen ja mukaan lähtee juniorimme 11kk pojanvesseli. Itse olen kyllä käynyt aikaisemminkin siellä, mutta ne reissut oli ennen lasta ja silloin paineltiin reppu selässä ilman huolta huomisesta. Eli ajat on vähän muuttuneet. Nyt siis lähdetään ihan Aurinkomatkojen pakettimatkalle Cha Amiin, sen kun pitäis olla rauhallinen lapsiystävällinen kohde.
Olen huomannut, että periaatteella " kaikki menee hyvin kun vaan asennoituu positiivisesti" hoituu asiat myös vauvan kanssa reissun päällä. Silti olis tosi hauska kuulla kokemuksia Thaimaan lomailusta vauvan kanssa. Kertokaa ihmeessä kokeneemmat vinkkejä!!! Kiitos:)
Kommentit (3)
Hei, Meillä on myös reisssu varattu ensi syksylle Thaimaan Phuketiin. Lapset tuolloin 4 ja reilu 1v. Varasimme viiden tähden hotelli/resort-systeemin, jotta arki sujuisi paremmin. Eihän siellä hotellissa koko aikaa olla, mutta entä jos sairastuu tms. Mieluummin hyvässä sängyssä makoilee sitten. Ennen lapsia teimme mekin mieheni kanssa spontaaneja reppumatkoja kauas, nyt on aivan eri systeemi, kun lapset mukana.
Eka kertaa ollaa lähdössä tällaiselle bamse-matkalle, olisikohan vinkkejä kenelläkään antaa??
Kohde siis Phuket ja Fritidsresoreiden Merlin Beach Resort.
lapset olivat 6kk ja 1v 11kk. Meillä vain menolentoliput ja muu järjestettiin paikan päällä tilanteen mukaan. Silloin mentíin Hong Kongiin, jossa pari yötä ja sitten lennettiin Emiratesin lennolla Bangkokiin ja siellä Hua Hinissa parissa eri hotlassa. Ei mitään minkään valtakunnan ongelmia lasten kanssa, ei lentokoneessa, kuin ei myöskään paikan päällä. Oli " tissimaidot" mukana ja vanhemmalle purkkiruoat Suomesta, okei veivät tilaa, mutta siihen kassiin mahtui sitten muuta kun tultiin takaisin. Seuraava reissu tehtiin kun lapset 1v4kk ja 2v9kk ja tällä kertaa myös vain menolentoliput. Phuketissa muutama päivä, sitten Koh Lannan paratiisisaarella vajaa viikko ja sitten Hua Hinissa loppu aika , matkassa yhteensä 3 viikkoa. Kaikki sujui hienosti, purkkiruokaa taas mukana , kaiken tarvitsemamme sai hyvin paikan päältä. Totta on se että turhat stressit kun jättää kotiin ja elää lasten ehdoilla positiivisella mielellä, niin reissusta tulee parhaiten onnistunut. Tottahan aina voi sattua ja tapahtua kaikenlaista(viime reissussa olin itse 2 päivää tiputuksessa sairaalassa ja kotimatka siirtyi kun eivät antaneet sairaalasta lupaa matkustaa, mutta voi pojat että olinkin kipeä ),sille ei vain voi mitään,mutta turha sitä on etukäteen miettiä. Hyvää matkaa :)
Eli tuossa joulun alla oltiin 2 viikkoa Thaimaassa ja hienosti meni reissu. Oltiin Hua Hinissä (Cha Amin naapurissa). Meidän lapset ovat kyllä vanhempia 6-13v mutta ihan varmasti sujuu reissu pienemmänkin kanssa. Oli siistiä ja lämmintä (n. 30C, tällähetkellä sielläpäin hieman viileämpää, eli alle 30C=jsovanhemmat yhä siellä tänään just soittelivat).
Kannattaa vaan muistaa suojata hyttysiltä (niitä on paljon ja ovat tosi äkäisiä) kunnolla hyttysmyrkyillä ja vaatteilla. Meille selvisi paikan päällä, että alueella voi sairastua myös Dengue kuumeeseen. Siskontyttö sairastui reissussa, onneksi oli lopultakin virtsatietulehdus, mutta joutui 2vrk sairaalaan (iso tyttö jo 12v) ja epäiltiin tuota Dengueta... Harmitti vähän kun ei kukaan ollut ennalta varoittanut, eli ei ihan tosissaan otettu tuota hyttysmyrkky juttua...
Lisäksi nuo hyttysenpuremat voivat myös infektoitua. Reissussa 4 vuotiaalla puremat muuttuivat vesikelloiksi jotka puhkesivat ja joutuivat käyttämään antibioottivoiteita niiden parantamiseksi...
Muuten hienoakin hienompi reissu ja haaveissa " uusinta" ensi talvena!