Talven laihduttajat! Avoin painonpudotusryhmä! 3.12
Yötä myöten kukun, kun rytmi vähän sekaisin. No taas on uusi viikko, uusi kuukausi ja uudet kujeet. Minun repsahdus on edelleen käynnissä, MUTTA nyt jos milloinkaan on aika ottaa itseä niskasta kiinni! Kaikki siis tsemppaamaan toisiamme. Joulukuu on joulun juhlien takia todella huono laihdutuksen suhteen, mutta nyt tehdään silti miinusta tässä kuussa! Itse nukun nyt yön yli ja aamulla otan uuden elämän aloituspainon! Plussaa varmasti on tullut, mutta plaah nyt ei katsota taaksepäin, vaan eteenpäin! Hyvällä tsempillä me tehdään se!!! Päivitykset myös huomisissa :)
Kommentit (26)
kävinpä tänäänkin puntarissa ja näytti yllättäen niin kivoja lukemia, että ihan hymyssä suin voi tämän päivän alkaa :) Nyt on pidettävä suu soukalla, että voin ens perjantainakin nauttia uusista lukemista. Luin eilenillalla Riitta Väisäsen " Kadonneen vyötärön metsästystä" , jospa se minua jo kevensi *hehheh*
Paumir: se on tosiaan kumma, kun yksi ei edes riitä, vaan pitää syödä useampia. Itse olen huomannut, että ilman laiharia minulle riitti pala jäätelöä. Nyt laiharilla söisin vaikka koko paketin ja usein menee puolet paketista ihan heittämällä...argh :P Onnea heti pienemmästä alkupainosta. Siitä on hyvä aloittaa!
Helmikukka oliko se noin? No joka tapauksessa. Oliko se Riitta Väisäsen opus lukemisen arvoinen?
Tänään 9.12. punnitus, vaaka näytti 63,6 kg. Pudotusta viikossa 600g. Ja oli yhdet 50-vuotispäivätkin tässä välissä...
Hyvä konsti noihin juhliin: Syön päivällä vähän normaalia vähemmän ja ajoitan senkin lähelle juhlia. Annan itselleni luvan syödä kaikkia herkkuja. Kun sitten oikein " luvan kanssa" käyn hakemassa itselleni syötävää, tuleekin kriittinen olo. Ovatko ne herkut oikeasti sen arvoisia, että kannattaa ottaa takapakkia? Sitten otankin vain kohtuullisesti. Minulle tämä psykologia puree. Jos menisin sillä mielellä, että ylimääräisiä ei syödä, tuntisin itseni joko marttyyriksi tai söisin uhallakin.
Kaupunkireissuilla auttaa tämä: Yleensä on ollut pitkillä ostos- tms. reissuilla tapana käydä kahvilla lisukkeineen. Otankin Nutrilett-patukan mukaan ja syön sen kahvin kanssa. Samalla kuittaan sillä lounaan.
Mukavaa joulunalusaikaa kaikille!
Eilen taisi olla sellainen lauantai ettei aikoihin. Herkuttelu nimittäin pysyi aisoissa ja oli aikaisempaan verrattuna lähes olematonta. Vain popcornia Huuman aikana yhdessä muun perheen kanssa. Ja popparit teemme itse, joten rasvan ja suolan määrää voi säätää. Olen itsestäni ylpeä!
Angelinako: Väisäsen kirjassa ei sinällään ole mitään uutta laihdutusasiaa, mutta parit kerrat olen saanut nauraa ja saattaahan sekin laihduttaa ;) Ihan loppuun en ole vielä lukenut. Lainasin kirjastosta, en yleensä osta kirjoja omaksi ellei kyseessä ole joku tosi tärkeä juttu.
Harjaneilikka: sinä se vain kutistut, tosi upeaa! Hieno ajatus- ja toimintamalli sulla juhlia varten. Vois opetella itsekin tuon. Ja seuraavalla shoppailureissulla Nutripatukka käsilaukkuun, hyvä vinkki.
Nyt pyhäpäivän kunniaksi on pyykinpesua menossa, että on koululaisille puhdasta kampetta ja itelle tietty myös. Kauheet määrät kertyy pyykkiä näiden muksujen kanssa. Toivottavasti ei kone hyydy...
Yleisesti tuo yllättävä kiireen tekemä nälkä on muuten pahin. Kun mennä paahtaa ja se nälkä iskee, niin on todella vaikea saada pikaisesti haukattua jotain " terveellistä" . Usein sitten sortuu johonkin epäterveelliseen naposteluun ja kotiin päästyä syö kuin hevonen kaiken mikä käsiin tulee. Ruuaksi heittää pikana uuniin " ranut ja nugetit" tai jotain vastaavaa.
Pitäisi pyrkiä suunnittelemaan päivät niin, että on tosiaan mukana jotain terveellistä haukattavaa. Pitää ruokailu tasaisena pitkin päivää! Nuo Nutrilet patukat sun muut voisi tosiaan olla kassissa aika hyvä hätä vara! Täytyykin tutustua niihin paremmin!
Sunnuntain jatkoja kaikille. Ylös, ulos ja lenkille ;)
Äsken tossa punnitsin ja totesin että tarkkaan ottaen mun paino on tällä hetkellä 76,2kg. (Vautsi mikä alotus - melkein kilon vähemmän kuin luulin...) Eli minäpä otan punnitsemispäiväksi tämän perjantain.
Tänään on menny muuten suhteellisen hyvin (kävin jopa pitkähköllä lenkillä rattaitten kanssa) mutta mikä merkillinen pani nyt illalla vielä syömään 2 (siis KAKSI!!!) pakastimesta löytynyttä tuuttia. Vaikkei edes ollu yhtään nälkä. Noh. En mä tätä joka päivä tee! En takuulla.