Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Haluaisitko sinä romaniperheen naapuriisi?

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
07.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en erityisesti halua tai ole haluamatta mitään ihmisryhmää naapuriini, kaikki ovat tervetulleita, koska en minä asiasta päätä enkä haluakaan päättää.

Ko. tapaus on selkeä rikos.

Vierailija
22/49 |
07.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastapäätä asuu romaneita.. Siis tien toisella puolella. Välillä kuuluu melua ja muuta. Ei se melu sinällään haittaa, vaan se auton parkkeeraminen keskelle katua niin ettei ohi meinaa mahtua. On vielä semmoinen mutka paikka. Tie on kapea ja aina jaksan ihmetellä sitä kuinka auto pitää jättää siihe eikä 100metrin päässä olevalle parkkipaikalle... Monen monta kolaria on meinannut sattua niiden autojen takia....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
07.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei halunnut, koska hänellä oli karvasta kokemusta autokaupoista romanien kanssa eikä halunnut siihen sotkuun enää lähteä. Myi toiselle joka oli tehnyt saman tarjouksen.

Ko. tapaus on selkeä rikos.

Vierailija
24/49 |
07.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran olen asunut mustalaisten kanssa samassa rapussa ja se riitti mulle. Ei siitä sen enempää kuin että, ne on just sellasia kun niiden sanotaan olevankin. Röyhkeitä pummeja, vailla käytöstapoja. Hyvin rasistisia itse meitä valkolaisia kohtaan..varsinkin miehet oli törkeitä.

Vierailija
25/49 |
07.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

heitä ei laki ja järjestys koskisi, ovat he silmissäni pohjasakkaa.

Sitten kun tuolla ihmisten ilmoilla ollessani huomaan suurimman osan näkemistäni mustalaisista käyttäytyvän "ihmisten lailla", voi suhtautumiseni muuttua. Olen elämäni aikana tavannut yhden mustalaisen, joka oli kuin tavalliset ihmiset.

Onhan meissä valkolaisissakin näitä yhtä huonosti käyttäytyviä, mutta uskallan väittää että suurin osa on kuitenkin ns. kunnon kansalaisia.

Vierailija
26/49 |
07.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä päätä siitä kuka mihinkin muuttaa. Ei ne ennakkoluulot koskaan vähene, eikä romanit paremmin sopeudu jos heille ei anneta edes mahdollisuutta.

Mutta olenkin hieman "puolueellinen" koska olen joskus asunut samassa asunnossakin romanimiehen kanssa, hui. Ihan opiskelevan ja työssäkäyvän romanin kanssa, sellaisiakin on

Vierailija
27/49 |
07.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis me muut emme hyväksy romanien kulttuuri eroja?

En usko että koskaan tulee romaneille samat velvoitteet kuin muille. Siksi ehdotankin heille aivan omaa valtiota jossa saavat ihan itse edestänsä löytää minkä velipoika taakseen jätti.'

Vierailija
28/49 |
07.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa on sopeutumatonta sakkia, valitettavasti. Tosin lievennyksenä: naapurissani asui kerran romaniperhe (isä romani, äiti valko) ja he olivat oikein kunnollisia: omistivat asuntonsa, isä teki paljon työtä, lapset oli todella kasvatettuja ja mitään eivät saaneet napureiden luona ottaa ilman lupaa (varmaan isä korosti tätä, kun romaneja on pidetty kerjäläisenä, niin kukaan ei pääse sanomaan mitään), koulua käytiin ja osallistuttiin kaikkeen yhteisön toimintaan joka tavoin kuten urheiluseuran talkoisiin jne. suorastaan ylikunnollista porukkaa. Pointti oli vaan, että tämä isä oli katkaissut välit sukuunsa ja uusi suku oli vaimon puolelta. Valitettavasti kunniallinen elämä tarkoitti hänelle sisarusten ja vahempien menettämistä tavallaan.

Vierailija
29/49 |
07.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsena minua ajoi romanipoika takaa puukon kanssa.kyllä juoksin kovaa.

pari romaninaista myös uhkailivat ja huutelivat minulle kun ei ollut tupakkaa antaa.eivät uskoneet etten polta.sai kyllä pelätä oikeasti.

Vierailija
30/49 |
07.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ihan sama onko se suomalainen vai romaani!

Vierailija
31/49 |
07.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jos sellainen tuohon naapuriin muuttaisi, niin ei kai siitä haittaakaan olisi. Toivottavasti ;).

Vierailija
32/49 |
07.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

., jos muuttaisi niin pakkohan olisi yrittää tulla toimeen, mutta vaikeaa se voisi olla

Vierailija
33/49 |
07.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei olisi lasta, voisin helpommin asua romanien ja muiden erityisryhmien naapurina. Lapsi kuitenkin saa minut vaatimaan asuinpaikalta hyh-hyh-konservatiisisempia piirteitä. En ole vakuuttunut siitä, millaisia asioita lapseni omaksuisi päivittäisiltä leikkikavereiltaan ja näiden perheiltä, jos naapurit olisivat romaneja.

Vierailija
34/49 |
07.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En haluaisi mustalaisia edes samaan pihapiiriin asumaan.

Vierailija
35/49 |
07.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

rauhallisempiin mustalaisiiin, emme asu edes missään lähiössä.

Vierailija
36/49 |
07.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

romaniperheen seinänaapurina. Eihän kukaan enää nykyaikana syyllisty rasismiin?

Vierailija
37/49 |
07.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

rauhallisempiin mustalaisiiin, emme asu edes missään lähiössä.

Vierailija
38/49 |
07.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurempi todennäköisyys kuitenkin, että perheen mukana muuttaa puoli meluavaa sukua kuin kantaväestön kera.

Vierailija
39/49 |
07.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai siis ei tässä samassa taloyhtiössä (täällä on muutaman asunnon pienkerrostaloja), mutta lähitaloissa kyllä. Ei ole koskaan ollut pienintäkään häikkää, eivät tosiaan kulje täällä kaduilla räyhäämässä tms. Ei aavistustakaan mitä tekevät seiniensä sisällä, mutta ainakaan eivät naapurustoa mitenkään huononna.

Vierailija
40/49 |
07.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuka tahansa kunnollinen ihminen on tervetullut naapurikseni rodusta, kielestä tai ihonväristä riippumatta! Nuorempana paras ystäväni oli romanityttö ja edelleen pidämme yhteyttä. Myös lapseni saavat valita leikkikaverinsa itse, en kieltäisi leikkimästä vähemmistöjen edustajien kanssa. Hyviä ja huonoja ihmisiä löytyy joka ainoan rodun edustajista, myös meistä valtaväestöstä. Vai onko vankilassa teidän mielestänne ainoastaan romaneja tai muita "erirotuisia"? Ovatko nämä viime aikoina tapahtuneiden tragedioiden päähenkilöt esimerkiksi näihin vähemmistöihin kuuluvia? Pankaas miettien nyt...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä yksi