Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

G: Miten puette tyttärenne?

02.12.2007 |

Onko kaikki vaaleanpunaista tai pinkkiä ja söpöä ja koristeellista?

Kysymys tuli liittyen tuohon huutonet 800 euron vaatepakettiin. Mietin, laittaako ihmiset oikeasti Miss Suomi-paidan tytölleen (sinänsä ei minulla mitään Miss Suomia vastaan ole;-) tai jos on vaaleanpunainen kimalletrikoopaita, niin sen kanssa sitten vaaleanpunaiset ruusukoristehousut, jne.

Jotenkin kuvittelisin, että laittaisin tytölle vaaleanpunaisen kanssa jotain vahvempaa väriä esim. tummanruskeaa tai -sinistä, mustaa tai harmaata, ettei tulisi liian ällöä. Ainakin sen ikäiselle, joka ei vielä itse osaa vaatia Disney Prinsessa-lookia. =)

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
02.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä n. 3-vuotiaasta eteenpäin ovat hokanneet eron tyttöjen ja poikien vaatteiden välillä enkä sitten enää voinut ostaa vaikkapa tummansinistä poikien puolelta. :D

Eniveis, toinen tytär saa aika paljon minua reilusti nuoremmalta serkultani vanhoja vaatteita. Ne ovat sellaista tyylikästä peruskamaa, ei pelkkää pinkkiä. Vanhempi tyttö käyttää paljon mm. violettia, beigeä, tummanpunaista, harmaata jne. Leggingsit ovat yleensä mustia, niitä helppo yhdistää erivärisiin yläosiin, farkkuja käyttää ja sitten hameita.

Pienempi likka käyttää tällä hetkellä oliivinvihreää ja viininpunaista sekä ruskeaa. Onhan noita pinkkejä vaatekappaleita molemmilla kohtalaisen paljon, mutta vaatekaappi ei ole täynnä pelkkää glitteriä, hörhöä ja vaaleanpunaista. Aika monet vaatteista yksivärisiä/raidallisia, ei ollenkaan printtejä tms.

Vierailija
2/13 |
02.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

moni mielipide heittää kuperkeikkaa kun talossa alkaa kasva oikea pikkuprinsessa. Poikatyttöjä kun on myöskin.

Itse pukeudun simppelisti ja tyylikkäästi, välttäen kaikkea hörsyvää ja koristeellista. Tyttö on toista maata ja siihen on osin ollut pakko taipua. Mutta onneksi prinsessakin voi olla tyylikkäästi :)

Tytöllä on paljon benettonin ja zaran vaatteita, vaaleanpunaisia ja tyttömäisiä. Mutta koskaan ei ole päästä varpaisiin vaaleanpunaisessa, vaan paljetti-prinsessapaidan kaverina on farkkuhame, sammarit, tms. Mutta jotain tyttömäistä on aina oltava, vähintään sukkahousut. Tukassa on myös kivoja pompuloita ja pinnejä, niillä saa kokonaisilmeen tyttömäiseksi vaikka päällä olis muuten uniseksimpää.

Mutta summa summarum, enpä olis muutama vuosi sitten uskonut, että puen tyttöni kuten puen. Mutta nyt rakastan itsekin jo tuota hörhövaihetta ja tytön huonettakin on kiva sisustaa, kun se on niiiin erilainen kuin muu koti. On kristallikruunua ja rautasänkyä... :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
02.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalia markettikamaa käyttävät molemmat.

Vierailija
4/13 |
02.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä ei juurikaan ole vaatteissa niitä " disneyn-prinsessat" -collegeja... Olen huomannut, että kun vien tytön mieleiseeni liikkeeseen, voin aika lailla antaa hänelle vapaat kädet, ainakin vaikuttaa ostoksiin, koska lähes kaikki vaatteet liikkeessa ovat mieleisiä... Ja molemmat on tyytyväisiä.

Vierailija
5/13 |
02.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen oppinut jo nauttimaan prinsessa-krumeluureista.

Taas katselin vaatekaappia, että jo on punaista eri sävyissä, ei paljon muuta.

Elle on pelastanut tämän syksyn ihanilla viininpunaisilla, ja onneksi ne kelpaavat tytölle itselleenkin. Mutta jotenkin älyttömän hauskaa, kun toinen tärkeänä itse valitsee vaatteitaan ja sitten nauttii niistä käytössä.

Ulkopuolisen silmin meillä taitaakin olla oikeastaan aika malitillista vaatepuolella.

Vierailija
6/13 |
02.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta minullapa on " jotain" Miss Suomi -kilpailua vastaan , mielestäni se on nuorten tyttöjen nöyryyttävää kohtelua: kävelevät lavalla kuin karja ja ympärillä pällistelijät antavat pistetä perseen ja koiven muodosta.

HYI S..!

ELi ei tosiaan mitään " tuleva miss suomi" - paitoja, mielummin vaikka jotain kukkapaitaa ja rimssuhametta.

Vierailija
7/13 |
02.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytöt meillä 5v ja 3v. Käytetyin asukokonaisuus on t-paita /toppi, sukkahousut, collegehousut ja trikoopaita. Väreissä löytyy kaikkea mahdollista, on tummansinista, vaaleenpunasta, oranssia, ruskeaa.. oikeestaan ihan kaikkea. Käytössä on myös isoveljen vanhoja vaatteita.

JOS ostan tytöille, niin silloin suosin väreinä ehkä vaaleansinistä, kirkasta punaista ja oranssia. Ja materiaalina ehdottomasti puuvilla.

Vierailija
8/13 |
02.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei onneksi ole itse millään lailla kiinnostunut sellaisista. Mekoista tykkää kyllä, kun niiden kanssa on kiva tanssia, mutta helman pyörittämisessä riittää vaikka yksinkertainen ruskea vakosamettimekko.

Kaikki vaaleanpunainen ja kimalteleva on lahjaksi saatua. Itse en sellaisia osta oikeastaan koskaan. Ja kaikki princess-tekstillä tms. varustetut vaatteet jäävät kyllä suosiolla kauppoihin.

Vierailija
9/13 |
02.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta olen varma, että pukisin kyllä tyttömäisesti ja nätisti tyttärenkin, mutta värien ja koristelun suhteen olen vähän allerginen eli just noin kuin tekin, ettei pelkkää glitteriä, vaan farkkua ja muutakin, ettei tule päästä varpaisiin vaaleanpunaista, joka sekin on ihan nätti väri.

Meillä on pojilla vaaleanpunaisia kauluspaitoja (poikien mallistoa tietysti). Harmaiden neuleiden kanssa ihan kivat. Kesällä oli pikeepaitoja.

Vierailija
10/13 |
02.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

joskus harvoin on päällä trikoot ja hame, mahdollisimman selkeälinjainen ja ehdottomasti römpsytön. :)

Toinen tytär on aivan toiselta planeetalta, kimalletta, röyhelöä, pitsiä ja pinkkiä. Ällövaaleanpunaista ja mekkoja. Housuja ei ikinä, ei edes kukkafarkkuja. Tällä prinsessalla on ikää 5 vuotta ja on aina ollut samanlainen. Tiedä sitten kehen on tullut, kun äidinkin tyyli on enemmän isomman tyttären linjaa...

Vierailija
11/13 |
02.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lempivärejä ovat; pinkki (+ muut punaiset sävyt), violetti, ruskea, lime, keltainen... Oikeastaan lapseni synnyttyä olen oppinut pitämään monista väreistä, joita ennen inhosin. Lapsen päällä kirkkaat värit näyttävät kauniilta, vaikka itse pukeudunkin lähinnä mustaan ja muihin tummiin väreihin ja joskus ehkä yllätän kirkkaanpunaisella ;-)

Itse vierastan vaaleita, maanläheisiä värejä, joten meillä ei beessiä tai valkoista juuri näy, sitäpaitsi en ymmärrä miten ne onnistuvat lapsilla edes puhtaana pysymään. Tykkään omalla tytölläni pitää siis kirkkaita värejä ja isot kuviot vaatteissa on jees, retrotkin on monesti kivan lapsekkaita, mutta en kyllä tykkää mistään glitterhilesysteemeistä. Farkut on monesti kauniita ja hameista ja mekoista tykätään myös... Tyttömäisesti siis täällä kyllä selkeästi pukeudutaan, mutta silti mielestäni " lapsekkaasti" , vaikka toki vaikutteita on otettu aikuistenkin pukeutumisesta, tänäänkin tungettiin farkkujen lahkeet saappaisiin kun kaupassa käytiin ;-)

Vierailija
12/13 |
02.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Finette:

Meillä on pojilla vaaleanpunaisia kauluspaitoja (poikien mallistoa tietysti). Harmaiden neuleiden kanssa ihan kivat. Kesällä oli pikeepaitoja.

Vierailija
13/13 |
02.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ttää? ;-) Ei kommentoinut, se ei ilmeisesti ollut tyttöjen väri...