Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

tapiolan lapsivakuutus, uusi korvauksenhakutapa

02.12.2007 |

Tapiolan lapsivakuutuksestahan voi nykyään hakea korvausta netissä. Mitä tarkoittaa, että omavastuu vähennetään kerran kalenterivuodessa? Tarkoittaako se jaksoa tammikuusta joulukuuhun vai jaksoa hakupäivästä( tai siis ensmmäisestä kustannuksesta) vuosi eteenpäin? Nythän siis vähennetään yksi omavastuu ja vuoden ajan saa laittaa kuitteja menemään, enää niitä kuitteja ei siis tarvi säästellä.

Mulla on kerättynä noita kuitteja ja ajattelin, että pistänkö hakemuksen vetämään jotta saisi vähän joulurahaa vai odotanko tammikuuhun jolloin säästyn tämän vuoden omavastuulta.

Aikaisemmin olen venyttänyt tuota hakemista niin, että olen kerännyt vuoden kuitit yhteen ja sitten hakenut jolloin on mennyt vain se yksi omavastuu. Nyt siis voi hakea useamman kerran ja menee yksi omavastuu, mutta milloin se vuoden laskenta alkaa??

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
12.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

nimittäin, meillä ainakin Tapiolan vakuutuksessa ohjeet niin, että HAKUAIKAA VUOSI KUSTANNUKSEN SYNTYMISPÄIVÄSTÄ!!!!!!!

Eli KERÄTKÄÄ KAIKKI KUITIT VUODEN AJALTA PINOON JA SITTEN TAPIOLAAN. eli suomeksi olette esim. 24.5.2007 ollut lääkärillä siis keräät kuitit ja viet ne 23.5.2008 Tapiolaan ja silloin menee yksi vuotuinen omavastuu, jos haette kesken vuoden menee siitä oma omavastuunsa ja maksusitoumukset privaattiin tms. menee yhteen vuotuiseen omavastuudeen kans.

Kaveriperhe otti tietoisesti toisen omavastuun vuoden ajalle, kun halusi saada rahansa pois, aloittivat siedätyksen eka reissu apteekkiin niissämerkeissä oli likipitäen 700 erkkiä ja privaatimaksut lääkärin yms. pistokset päälle.....niin hakivat kesken vuotta jolloin meni oma omavastuunsa.

Kalenterivuodella tässä ei ole mitään tekemistä.

Nettipalvelusta en osaa sanoa, mutta ainakaan minulle ei ole tullut tiedotetta vakuutuksemme ehtojen muutoksesta, nehän tulee laskun mukana jos omavastuun ehdot tmv. muuttuu.

Ja minä en ainakaan kuittivuoreni kanssa menisikään mihkään nettipalveluun, kun siinä vaan aikaa ja vaivaa liikaa moisessa touhussa,

Tapiolassahan ne kuitenkin menee paprut läpi ennen korvauspäätöstä ja maksatusta, eikun paprupinkka sinne vaan.....

Poika 3 vee allergiaa ruokia siitepölýjä atoopikko rasvaa rasvaa rasvaa

Vierailija
2/7 |
12.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt säästänyt kuitteja vuodenvaihteen yli ja aion kyllä siirtyä nettipalvelun käyttäjäksi. meillä noita lääkärikuluja on tullut tältäkin vuodelta yli 4000¿, ei vain ole varaa kerätä niitä koko vuotta, vaan on ollut pakko maksaa omavastuu monta kertaa vuodessa. Näin ollen tuo uudistus on loistava, saa rahat tilille ennen kuin luottokorttilasku edes tulee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
02.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekkin tätä asiaa pohdittiin ja tultiin johtopäätökseen että ei kannata hakea nyt ja sitten ensi vuonna uudelleen.

Tapiolan sivuilla luki näin:Voit kirjautua Oma-tunnuksilla Omistaja-asiakkaan verkkopalveluun ja tehdä korvaushakemuksen sähköisen korvauspalvelun kautta silloin kun sinulle parhaiten sopii. Sähköisiä korvaushakemuksia voit lähettää vuoden aikana niin usein kuin on tarvetta, mutta korvauksesta vähennetään hakukertakohtainen omavastuu vain kerran kalenterivuodessa.

Saat korvauksen nopeasti ja lisäksi voit katsella korvauspäätöstä Omistaja-asiakkaan verkkopalvelun viestit-osiossa.

Kannattahan tuo asia vielä varmistaa, mutta näin minä sen ainakin ymmärsin.

Terkut pojille ;)

Vierailija
4/7 |
02.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet siis bongannut minut täältä roikkumasta.. Täytyy vaihtaa tunnuksia:)

Sitä minä vaan pähkäilin, että mitä tuo " kalenterivuosi" tarkoittaa, huomenna ajattelin soittaa Tapiolaan ja varmistaa asian. Me saatiin muuten ruinattua se putkitus jo ensi viikolle yksityiselle. Korvalääkäri oli saanut puhuttua meille tolle junnulle sen nukutuksen:)

Meille tulee muuten Kakkuriliisa nyt jo yli 1400 euroa haettavaa, siihen vielä se korvien putkitus..

Mutta tsemppiä ensi viikon altistukseen, palataan taas:)

Vierailija
5/7 |
04.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se omavastuu menee kalenterivuodessa eli tammikuu-joulukuu, eli ei varmaan kannata hakea enää tänä vuonna vaan vasta tammikuussa ens vuonna. Ja sit jos on maksusitoumus johonkin toimenpiteeseen, menee siitä oma omavastuu joka tapauksessa, koska se katsotaan omaksi korvauksenhakukerraksi. Omavastuuhan menee aina korvauksenhakukertaa kohti. Sitten se nettikorvauksenhaku menee siten, että siellä Oma-sivuilla on lista eri sairauksista ja tapaturmista mistä voi hakea korvausta netin kautta. Eli ei siis ollenkaan kaikista mahdollisista. Varmaan toi juttu on kätevä, jos lapsi sairastuu silloin tällöin johonkin nuhaan ja käydään siitä lääkärissä ja sitten saapi netin kautta rahat tilille nopsaan. Ja silloin on mennyt se omavastuu sillä ensimmäisellä korvauksenhakukerralla. Ja sitten huom., jos laittaa ihan normaalisti korvaushakemuksen postissa menemään, menee siitä oma omavastuunsa. Ja aikaa hakea korvausta on aina vuosi siitä, kun kävi esim.lääkärissä.

Vierailija
6/7 |
05.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

soitin kans tapiolaan ja kuulin että netis tehtävä korvaus hakemus on mahdollista omilla tunnuksilla ja kannattaa kerätä kaikki ajalta tammi joulukuu niin siitä mitä on kertynyt menee kerran omavastuu käsitin et jos hakee joka kerralla kun tulee kuluja niin se omavastuu vähennetään myös joka kerralla eli toivottavasti tuli nyt niin et kaikki tajuu eli kerätään tammi-joulu ja sit lähetetään niin menee kerran omavastuu...

Vierailija
7/7 |
06.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kun kyllä se on nimenomaan niin että jokaisen voi hakea erikseen ja omavastuu menee vaan kerran kalenterivuoden aikana. Omat tunnukset siihen tarvii. Niitä saa Tapiolasta pyytämällä.