Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletteko käyttäneet sisustussuunnittelijaa?

02.12.2007 |

Olemme muuttamassa uuteen taloon, jossa hankalasti sisustettava olohuone. Kysyin jo tarjousta sisustussuunnittelijalta: olohuoneen ja ruokailutilan sisustussuunnilma tulisi maksamaan yli 1000 euroa.

Arveiluttaa laittaa noin isoa rahaan " ei mihinkään" . Jos suunnitelma on hyvä, säästämme varmasti rahan, kun virheostoksia ei tule. Mutta jos en olekaan tyytyväinen.

Olen netissä selannut sisustussuunnittelijoiden sivuilta heidän tuotoksiaa ja suurin osa minusta on ihan kamalia tai ei ainakaan mitään sellaista, mihin en itse pystyisi.

Valitsemani sisustussuunnitelija on aino kenen suunnitelmista olen pitänyt, mutta en niistäkään kaikista.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
03.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sisustusarkkitehtiä ja sen perusteella aion jatkossakin käyttää. En missään nimessä koe, että rahaa menisi hukkaan, kun ammattilainen nimenomaan osaa käyttää tilan hyödyksi ja tehdä sellaisia ratkaisuja joita ei itse olisi tullut ajatelleeksikaan. Ja sitähän varten suunnittelija otetaan, ei pelkästään uusia kalusteita valitsemaan. Jos suunnittelija on ammattitaitoinen, hän kyllä osaa suunnitella sellaisen kokonaisuuden mikä sinua miellyttää.

Vierailija
2/6 |
03.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli koko talon sis.suunnittelu n. 1500e. Tosin emme asu Etelä-Suomessa, jossa hinnat tuossakin asiassa ovat korkeammat. Yksi vaihtoehto on käyttää alan opiskelijoita tai sitten teettää suunnitelma jossain sis.liikkeessä, kuten Kodin1 tai vaikkapa jokin yksityinen pikkuliike. Ainakin täälläpäin niitä saa halvemmalla. Jos siis tuo 1000e hinta tuntuu liian suurelta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
04.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni olet perehtynyt jo suht hyvin tarjontaan, kun olet selvittänyt eri suunnittelijoiden tyylejä noinkin hyvin ja tehnyt sen perusteella valinnan. Uskoisin, että yhteistyönne tuloksena syntyy ihana olkkari! Ei suunnittelija tee eikä halua tehdä sitä yksin, ilman sinua. Mitä paremmin tuot esiin siitä mistä pidät ja et pidä, sen parempi on lopputulos. Kyse on teidän kodista ja siitä, että te viihdytte siellä. Kyllä ammattilainen tämän tajuaa.

Tonni ei ole paha hinta, kunhan pidät projektin hallussasi. Itse olen käyttänyt suunnittelijaa verhoissa ja ainakin ko. suunnittelija piti minua ihan itsestään selvästi mukana projktissa - jatkuvaa kommentointia ja asian työstämistä puolin ja toisin. Hyvä tuli, miehenkin mielestä!

Vierailija
4/6 |
06.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytin ja en itse ollut tyytyväinen lopputulokseen. Ensi kerralla aion käyttää jonkun hyvän huonekaluliikkeen ilmaista (!) suunnittelua. Vepsäläisen tai jonkun vastaavan, tai vaikka parinkin. Esim. ystäväni käytti Anttilaa - oikein kaunis, trendikäs uusi omakotitalo heillä.

Vierailija
5/6 |
14.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen www.tupa.fi

Tämä siis jälkimmäinen suunnittelijamme, tuore ja lahjakas suunnittelija, joka otti kaikki mielipiteemme huomioon.

Häntä ennen käytimme muka varmaa ja tunnettua nimeä, jolla oli kallis taksa, mutta joustoa ei löytynyt. Hän oli ensimmäinen suunnittelijamme ja olisi pitänyt jo heti sopimuksesta tajuta lukea, että " sisältää sisustuksen kertaalleen suunniteltuna" tarkoitti ettei hän ei sitten muuttanutkaan niitä asioita, jotka meitä eivät miellyttäneet. Pojan huoneen hän sisusti itsepäisesti kelta-oranssiksi, vaikka sanoin, etten pidä oranssista. Oli toivottu autoja, niin hiiripeitto tuli...

Eli suunnittelijoissa on eroja!

Anoppi käytti toista tunnettua nimeä ja hänen kanssaan aikataulut eivät pitäneet. Mutta hänellä oli kontaksi HT-Collectionille, niin että sohvakaluston sai huomattavasti Vepsäläisen hintoja halvemmalla hänen kauttaan ja näin suunnittelun hinta tuli ikäänkuin takaisin.

Vierailija
6/6 |
15.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakensimme talon tai siis valitsimme talopaketin sateelta suojaan asennettuna, muuten mies rakensi ja suunnitteli talon itse. Mietimme sisustussuunnittelijan valintaa ja pyysimme tarjouksia muutamalta suunnittelijalta koko taloon. Pelkän suunnitelman hinta vaihteli 2000 - 4000 euroon, mikä tuntui siinä vaiheessa todella suurelta. Emme tienneet vielä silloin, että talopakettiimme, jonka tilasimme K-Raudan kautta kuului ilmainen sisustussuunnitelma K-Raudalta. Sieltä otettiin meihin yhteyttä onneksi hyvissä ajoin ja käytimme sitten sitä. Tässä ehtona oli, että materiaalit hankittaisiin K-Raudasta. Todella tyytyväisiä olemme olleet ja meitä kuunneltiin toiveissa todella hyvin. Hän esitteli sitten vaihtoehtoja, joita ei varmaan itse olisi osannut edes ajatella.

Veljeni remontoi asunnon ja se valmistui juuri. Ehdotin hänelle tuota palvelua ja hän sai saman palvelun K-Raudasta juuri noilla samoilla ehdoilla eli ilmainen, jos materiaalihankinnat tulevat samasta paikasta. Asunnosta tulikin aivan mahtava ja tyytyväisiä ovat itsekkin siihen olleet. Suosittelen tällaista, jos se jokaisessa K-Raudassa on!

Meillä keittiön ym huoneiden kiinteät kalusteet otettiin muualta, mutta suunnittelija antoi vinkkejä niihinkin, joten kokonaisuudessaan tosi hyvä palvelu. Varmaan paljolti on kiinni suunnittelijasta, onneksi meille sattui mieleinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kolme