Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hämmästyttää suuresti nuo isotuloiset av:laiset :O

Vierailija
01.12.2007 |

Onko osa suomalaisista todella niin vieraantuneita " tavallisesta" rahvaasta, että eivät usko olevansa isotuloisia jollain 7000¿-10 000¿ kuukausituloilla?

Aina jaksaa hämmästyttää, kun joku 10 000¿/kk tienaava lukee itsensä tavalliseksi keskituloiseksi. Tai väittää ihan tosissaan, että hänen ystäväpiirissään kaikki tienaavat vähintään yhtä paljon.

Kommentit (64)

Vierailija
21/64 |
01.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

asuminen vie suurimman osan meidän isoista tuloista. Jos meillä olisi velaton asunto, jäisi reippaasti rahaa säästöönkin. Nyt ei jää yhtään. Päinvastoin.

Vierailija
22/64 |
01.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerroin myös koulutustasomme, koska ajattelit pienen palkkauksen johtuvan siitä. Palkkamme on suhteessa tehtyihin työtunteihin ja siksi vähäinen. Se, mitä olen yrittänyt sanoa on, ettei läheskään missään duunissa ansaita noin paljoa. Luulisi niiden, joilla on noin isot tulot, ymmärtävän etuoikeutettu asemansa.

Valitettavasti välillä tuntuu, että paljon tienaavat haluavat väheksyä tulojaan ja samalla väheksyvät ja ivaavat vielä vähemmän tienaavia. Tosin eipä tuo ainakaan minun mieltäni sen koommin paina, jos vähän jollakin realismi vähän heittää. Toivottavasti edes on kivaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/64 |
01.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka monta vastaavaa työpaikkaa Suomesta löytyy?

Vierailija
24/64 |
01.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kasvanut köyhässä maalaisperheessä ja jo opiskeluaikana huomasin että en oikein kuulu joukkoon. Sain rahani hyvin riittämään, opintoraha-laina ja loma-ajan työssäkäynti riitivät siten , että lainasin välillä rahaa vanhemmillenikin. Opiskelukavereina aika paljon akateemisista perheistä olevia, heillä tuntui rahaa palavan. Onneksi jäi tuo opiskeluaikainen pihistelytyyli päälle. Nyt tuloni ovat n 4500 kk, miehellä n 6500. Asuntolaina on melkein maksettu. Ikää on alle 40 v. Mietin vain miten ihmeessä saan jatkossa tuhlattua rahat kun lainanmaksu loppuu. Toimeen tultaisin paljon pienemmällä rahalla kun ei ollamkoskaan opeteltu törsäämään

Vierailija
25/64 |
01.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästä lapsille asunnot?

Vierailija
26/64 |
01.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sanoin että jos tienaa 3000 euroa yhdessä kokopäivätyöstä, se on vähän. Sinä et sitten edes liitty koko asiaan, jos kerran edes tee sitä kokopäivätyötä.

Ja oma vikasihan se on. Teetkö täyttä tai osapäivää tai etkö tee ollenkaan. Vai onko sekin jotenkin kontollani??

25

Vierailija
27/64 |
01.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sammalla lapsille pesämunaa, lapsilisät ja sen lisäksi kerran kuussa menee tietty summa molempien tileille. Itselläni ja miehelläni on eläkevakuutus. Ihmetykseni oli lähinnä siinä kuinka muka olen kohonnut tulojen perusteella " luokissa ylöspäin" mutta kuitenkin olen phjimmiltani se köyhä talon tyttö. Arvomaailmaan rahan lisääntyminen ei juurikaan ole vaikuttanut.

Vierailija
28/64 |
01.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja hän on erittäin vaativassa virkamiestehtävässä oleva ihminen, uransa huipulla ja todella skarppi ja kaikkensa työlleen antava.

Mitä tehtäviä tekevät ihmiset, jotka tienaavat 7000e? Ovatko nämä menestyviä yrittäjiä tms.?

Vierailija
29/64 |
01.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

terveisiä täältä Pirkanmaalta, en tunne ketään joka tienaisi yli 7000 kuussa, enkä tiennyt, että sellainen olisi edes mahdollista tavalliselle ei-johtavassa tai omistajan asemassa olevalle palkansaajalle. Olemme miehen kanssa maistereita, kumpikin it-alalla ja palkka noin puolet tuosta 7000:sta. Luulin että olemme hyvätuloisia mutta mehän olemmekin av:n köyhälistöä ja nyt tarviikin varmaan syyttää itseään tyhmyydestä (niinkuin joku hyvätuloinen tuossa toisessa ketjussa avarakatseisesti kehoitti)

Vierailija
30/64 |
01.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi suutut ja kiihdyt ja olet huono käytöksinen? Tässä puhutaan rahasta, sen määrästä ja paljonko kokee olevan paljon. Minä olen suhteuttanut sen niin, että minun mielestäni esim. 7000 euroa kuussa on paljon. Esimerkiksi tarjosin omaa elämänvalintaani, että tulemme paljon vähemmällä toimeen ja olemme onnellisia ja tyytyväisiä. Mihin teillä se raha menee, jos koet, ettei se ole paljoa?

Vierailija
31/64 |
01.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko nyt eurot ja markat menneet sekaisin vai missä vika?

Vierailija:

ja ystävä- ja tuttavapiiri tienaa suunnilleen samoin.

Ei me eletä mitenkään leveästi, vaikka säästöön jää joka kuukausi monta tonnia. Talo meillä on, mutta sekin on vanha. Autoina on kaksi vanhaa toyotaa. Lapset käyvät kyllä yksityiskoulua, harrastavat sellaisia suht kalliita, mutta muuten ei heissäkään takuulla näy.

Vierailija
32/64 |
01.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Talo meillä on, mutta sekin on vanha.

Aika harva jatkuvasti uudessa talossa asuukaan. Sais olla usein muuttamassa. Sitäpaitsi kun kerran on saanut itselleen riittävän talon maksettua voi vaihtaa tarpeen tullessa samassa hintaluokassa olevaan toisenlaiseen taloon aina välillä, jos haluaa.

Vierailija
33/64 |
01.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tänään opin, että se on ihan tavallinen palkka. Täytyypä käydä maanantaina pomon puheilla, pakkohan niiden on nyt sitten nostaa mun palkkaa ( joka nyt on 3700¿/kk, koulutus akateeminen ja asiantuntijatehtävä)

Vierailija
34/64 |
01.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jos me miehen kanssa joskus tienattaisiin edes se kolme tonnia yhteensä bruttona, niin vähänkö me oltaisiin rikkaita :-)

Oma lähtökohtani on, että raha ei tee onnelliseksi, ja faktaa on minulle se, että mieluummin lasken joka sentin (niin kuin on opiskelijaperheessä tehtävä) kuin syydän rahaa krääsään, jota meillä ei oikeasti tarvita.

Ja koskaan en laita rahojani eläkevakuutukseen. Kun joskus pysytn säästämään, on säätöjen oltava realisoitavissa tarvittaessa.

Vierailija
35/64 |
01.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kohta joku huutaa sinulle täällä, että oma vika ja mitä sä niitä lapsia opiskelijana pukkaat. :)

Onnea opiskeluun ja lasten kanssa. Toivottavasti joskus saataisiin sellainen opintotukijärjestelmä, jossa olis vaikka lapsikorotus.

Vierailija
36/64 |
01.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tienaa 7 000-10 000 euroa kuussa? Siis yksi ihminen, eikä mitkään kotitalouden yhteistulot.

Joku ylilääkäri tienaa 7500 euroa. Ja yritysjohtajat yms.? Ylimmät virkamiehet jne

Vierailija
37/64 |
01.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sitten akateemiset AV-mammat ja heidän miehensä.

Vierailija
38/64 |
02.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

AV-mammoista en sitten tiedä.

Vierailija
39/64 |
02.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menee ihna mutulla, mutta esim. akateemisillä on monilla brutto alle 2000 ja ihan tavallisestikin alle 3000. Ihme vedätystä taas joltain :). Itse kun hain paikkoja yliopiston jälkeen, niin järjestään palkat oli 2000 ¿ brutto.

Vierailija
40/64 |
02.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja olen meitä pitänyt tälläisessä keskikokoisessa kaupungissa suht hyväpalkkaisina. Me olemme molemmat varsin keskinkertaisesti koulutettuja, mutta myyntialalla. Mies päälikkötehtävissä, minä ihan tavallisena työntekijänä. Tällä alalla pääsee vaikka noihin 7000e/kk liksoihin, jos vaan myyjän taidot ja ahkeruus ovat kohdallaan.