Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

onko normaalia kun poika 3v nukkuu mummonsa vieressä vierailuilla?

Vierailija
06.11.2008 |

toivottavasti saan vastauksia,koska aiheesta on syntynyt minulle ja vaimolleni suuri riita.eli kävin äitini luona 3v pojan kanssa viikonloppuna toisella paikkakunnalla.äitini asuu kaksiossa ja nukkumaan mentäessä mietittiin järjestelyä.äitini ehdotti että hän nukkuisi olohuoneen lattialla kapealla patjalla, me pojan kanssa hänen 120cm sängyssään.sanoin että mä voin nukkua lattialla ja äitini makkarissa lapsen lapsensa kanssa.koska -70 luvun rivarin latti ei ole mikään lämmin kun ulkona jo pakkasta.poikaa se järjestely ei haitannut.kun kotiin palattuani kerroin tästä niin vaimoni suuttui kertoen sen olevan epänormaalia,ja lisäksi hän ei tykkää äitistäni.viikko on tästä riidelty,ja loppua ei tunnu näkyvän.vaimoni kaveritkin ovat vaimoni kanssa samaa mieltä.olenko minulta jäänyt joku tärkeä asia huomaamatta?olen tosi kiitollinen jos viitsisitte kommentoida.vaimoni kanssa tulee yleensä riita kun olen/mme menossa käymään äitilläni tai hän tulee meille.tapaan äitini kanssa n.5kert vuodessa. nimimerkki "vaihdanko äidin vai vaimon"

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
06.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän 5-v poika on aina mummolassa ollessamme nukkunut mummin vieressä ja se on mielestäni TÄYSIN NORMAALIA!

Vierailija
2/15 |
06.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisiko parempi jos sinä nukkuisit siinä äidin vieressä ja lapsi lattialla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
06.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainahan lapset haluavat nukkua mummon vieressä

Vierailija
4/15 |
06.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko vaimollasi kaikki ihan kotona?

Vierailija
5/15 |
06.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai on normaalia, että 3-vuotias nukkuu mummonsa vieressä. On myös normaalia, että 5-vuotias tai 8-vuotias tai vaikka vielä vanhempikin lapsi nukkuu mummonsa vieressä.

Vierailija
6/15 |
06.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai tuo nukkumajärjestely oli täysin normaali ja asiallinen.

Tiedätkö miksi vaimosi ei siedä äitiäsi? Kai hän sentään ymmärtää ettei pidä antaa omien tuntemuksiensa estää poikaa luomasta hyviä suhteita isoäitiinsä?

Ps. Tekstiäsi olisi huomattavasti helpompi lukea jos käyttäisit isoja alkukirjaimia...

Vierailija
7/15 |
06.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun 8 v poika haluaa vieläkin nukkua aina mummon vieressä kun vierailemme mummolassa. Puhuu aina kuinka kiva on päästä mummon sänkyyn nukkumaan.

Kyllä vaimosi on vaan epänormaali.

Vierailija
8/15 |
06.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis sehän on rikkaus että saa nukkua mummon kainalossa. Samoin kun kaikki kavereiden siskonpetijutut myöhemmin. On kyllä vaimosi jotenkin traumatisoitunut jos tuosta hepulin saa. Meillä tuli kerran lapsi kotiin mummon alushousuissakin, kun isä oli unohtanut ottaa yövaipan mukaan ja lapsi pissasi yöllä mummon sänkyyn:) Siutä on naurettu ja kivaa ollut. Ja papan kainalo on parasta, mitä meidän 3v tietää.Pitäskö nyt ruveta epäilemään että pappa onkin pedofiili vai mitä? OIkeesti, joko teillä on tosi huono liitto tai vaimosi on itsetutkiskelun/terapian tarpeessa.

Vierailija
9/15 |
06.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin päivä, kun yöunetkin. Ikää samaiset 3v

Vierailija
10/15 |
06.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

todellisesta elämästä on!

kiitos vastauksista.hieno saada tukea,näin kun ensimmäistä elämää elää ei voi olla aina varma onko itsellä kaikki asiat huomioitu.voisin jopa sanoa että vaimoni vihaa äitiäni, en ole aivan varma miksi.no äitini ei ole paljoa elämässämme kuten kerroin n5 kert vuodessa näen hänet, vaimoni ehkä 4kert.soittelemme harvakseltaa ehkä 1-2 kert.kuukaudessa.kerron tämän ymmärtääksenne että en ole mikään äidissä roikkuva poika.no äitini on suorapuheinen ja omaa vankat mielipiteet.mutta voin vakuuttaa että hän arvostaa vaimoani ja ei halua hänelle/meille mitään pahaa.mutta jokin niiden kemioissa ei pelaa,siis toisin päin.mutta takaisin nukkuma asiaan.kysyin vaimoltani onko se normaalia kun meidän lapset tulee meidän viereen.(tiedän monia perheitä jossa lapset nukkuu vanhempien vieressä jatkuvasti,meillä ei)on kuulemma eri asia.kerroin että onhan äitinikin ikään kuin samaa verta ja sukua.kysyin ajateleeko vaimoni jotain pedofiili juttuja,minähän nukuin viereisessä huoneessa.en ole kuulut vastausta.vaimoni sanoi että ei päästä lapsiani enään minun mukaani mummille-on kuulemma päätänyt.pitääkö tässä mennä sosiaali virastosta kysymään mitkä on mun oikeidet lapsiini.

Vierailija
11/15 |
07.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilla saman ikainen poika nukkuu kanssa mummon ja papan vieressa kun siella ollaan. Normaalia on.

Luulen, etta koska vaimosi ei pida aidistasi, han tuntee kateutta lapsenne ja mummon valisesta siteesta. Ehka hanella on "petetty" olo, kun lapsenne tykkaakin nukkua mummon vieressa. En tieda, en usko, etta vaimosi oikeasti ajattelee sen olevan epanormaalia, vaan kayttaa sita tekosyyna eristaakseen lasta mummosta, ja nain estaaksen "liiallisen" kiintymyksen. Ala anna lapsen menettaa tarkeaa ihmista, eli mummoa. Aikuisen ihmisen pitaisi osata laittaa omat tunteensa sivuun ja ajatella lapsen parasta.

Vierailija
12/15 |
07.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapset tappelevat että kenen vuoro milloinkin on nukkua mummon vieressä!

Vierailija
13/15 |
06.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää vain vastauksia :)

Kiitos kaikille ,mekkäähän nukkumaan niin jaksatta huomenna.Ja nyt on Isot alutkin.Tämä on aktiivisimpia keskustelusivuja mitä tiedän.Taidan ruveta oikein vaki käviäksi,vai sopiikohan se vaimolleni?

Vierailija
14/15 |
06.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varmaankaan kannata ensimmäisenä mennä sossuun, muttei myöskään antaa vaimon pompottaa. Lapsen on ihan yhtä lailla sun ja heillä on oikeus isovanhempiin. Ei siihen vaimon lupaa tarvita.

Voisko olla niin että vaimollasi on huono itsetunto tai epävarmuus äitiydestä? Tai sitten hän itse on kärsinyt huonosta äitisuhteesta ja kokee jäävänsä ulkopuoliseksi?

Jos oikeesti haluat ratkaista asian- niin kannattais yrittää keskustella. Jos vaimo on epävarma- tuntee tulevansa hylätyksi- paras lääke on vaimon tunteiden lämmin ymmärtäminen- ja sen osoittaminen että välität, arvostat. Miesten suurimpia mokia on ohittaa vaimonsa äitinsä kustannuksella, mutta vaikka ei tekiskään niin, jos vaimo on epävarma- hän voi kokea kaiken toiseksi jäämisenä (mullahan ei siis ole tästä asiasta mitään kokemusta omalla kohdallani:)))

Siis kuuntele vaimosi huolet, murheet, kannusta kertomaan ja sitten YMMÄRRÄ. Anna asioiden olla kuten vaimo ne kokee ja osoita vaan, että ymmärrät häntä. Ja sitten voit kertoa että sulle on ehdottoman tärkeää vierailla mummolassa ja vaikka tavat siellä ei sun vaimon mielestä oo oikeen ne on tärkeitä sulle. Etkä aio niistä luopua kun ei kerran lapselle tule mitään vahinkoa.

Munkokemuksen mukaan miehen on erittäin vaikeaa olla kajoamatta vaimon ongelmaan ja tunteisiin ja varsinkin olla olematta oikeassa- ja se taas loukkaa ennestään hädissään olevaa naista.

Älä nyt liittoudu tämän ketjun kanssa vaimoas vastaan ja ylpisty omaan oikeassa olemiseen, vaan kuuntele rakkaudella vaimosui huolet ja selvitä omat tärkeät asiasi hänelle.

Tsemppiä- ei oo helppoa. Mut kannattaa:)

Vierailija
15/15 |
07.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua lähenteli setäni (äidin sisaren mies) kun olin 10 v. Tämä jäi onneksi yhteen kertaan.

Mutta ikävä kyllä, muistan sen AINA, ja nyt olen aivan pedofiilikammoinen. Eli en tykkää siitä, että esim. vaari (mieheni isä) halaa ja pussaa tyttöjämme (2,5 v. ja alla 1 v.). Ymmärrän kuitenkin, että läheinen suhde on normaali, enkä halua kieltää isovanhempien hellittelyjä.

Eli kysäisepäs vaimoltasi hiertääkö jokin hänen omassa lapsuudessaan?