Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yhden kotiäidin ja lasten päivä..

Vierailija
01.12.2007 |

Minulla siis täysin kotihoidetut lapset, eivät ole ikinä olleet varsinaisessa päivähoidossa.

Lapsille ikää nyt 4v10kk, 2v 10kk ja 1v7kk. Neljäs ja viimeinen lapsemme syntynee helmikuussa.

Lapset heräilevät omaan tahtiinsa klo 7-8. 8.15 on aamupuuro. Sitten lapset touhuavat keskenään, minä laitan keittiön kuntoon ja pyykkikoneen pyörimään.

LAitetaan vaatteet ja 9.30 lähdetään päivästä riippuen joko ulos pihalle tai pulkkamäkeen tai sitten avoimeen päiväkerhoon. Siellä on yleensä 10-20 lasta äiteineen ja käymme siellä 2x viikossa 2t.

Kotona on lounas klo 11-12 ja sitten päiväunille /vanhimman kanssa vaan levähdetään lukien kirjoja.

14 aikaan välipala + paikat kuntoon.

15 aikaan ulos AINA jonkun kaverin lasten kans tai leikkipuistoon, jossa on tämän alueen perhepäivähoitajia lapsineen.

16.30 kotiin, ruuan laitto ja isi kotiin

Kahtena iltana viikossa ollaan harrastuksissa 18-19.30, kahtena iltana kyläillään tuo aika ja loppuina ollaan vaan kotona.

Klo 20 iltapala ja 21 mennessä nukkumaan.

Kysynpä vaan, että missä mättää, että joidenkin mielestä lasten olisi parempi olla päivähoidossa???

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
01.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Jos aamupäivisin olemme ulkosalla parikin tuntia niin emme välttämättä enää illalla lähde enää ulos, kun ei ehdi!!! Teen ruoat ja siivoilen, pyykkäilen.

jopa " parikin tuntia" . onpas paljon. sen ehtii mitä haluaa.

Vierailija
22/26 |
02.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Itselleni ei tulis mieleenikään pukea katrasta monta kertaa päivässä, jotta voin sitten seisoa jossain fuckin pulkkamäessä monta tuntia.

Ei, minä vien ihan mielelläni lapset hoitoon ja olen tyytyväisempi, jaksavampi äiti sitten illalla, sisällä, kotona!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
02.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jaksaisi tuollaista rumbaa. Ulkona ei käydä läheskään joka päivä, tai edes viikko. Kylään en jaksa lähteä koskaan, mutta vieraat otetaan mielellään vastaan ja lapsivieraita käy n. 2-3krt viikossa. Lapset (3) on niin lyhyellä ikävälillä että puuhaavat keskenään mainiosti.

huh, ihan heikottaa. .. jos joutuisin apn kanssa vaimot vaihtoon niin poru taitais päästä.

Vierailija
24/26 |
02.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla: aamupala ja puetaan jonka jälkeen vien lapset autolla tarhaan 3h. Tän kolmen tunnin aikana käyn salilla tai tapaan ystäviää, ostoksilla yms.

klo 12 haen lapset ja pienempi nukkuu päikkärit n 15 asti. Isompi rauhottuu ja katsoo telkkaria, luetaan kirjoja, piirrellään yms.

Klo 15 syödään välipalaa ja lähdetään pihalle, puistoon, kylään tai kauppaan. Tullaan kotiin noin 17-18 ja laitan ruuan ja isi tulee kotiin. Klo 19 mennään kylpyyn ja nukkumaan. Lapset nukkuu 19-20 välillä joka ilta.

Mun elämä on musta ihan kivaa ja mulla on tarpeeksi omaa aikaa. Tapaan iltasin joskus kavereita ja teen pieniä lomia ystävieni kanssa silloin tällöin muutaman kerran vuodessa.

Vierailija
25/26 |
02.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, elä välitä noist kateellisista! Nautitaan me, jotka osaamme nauttia näistä arjen pikku asioita. Kotiäitinä on mukavaa :) Eikä koskaan tarvitse katua, että vienyt liian aikaisin toisten hoidettavaksi!

Työelämä kutsuu sitten kun on kutsuakseen. Kurssit ja sun muut on keksitty. Antaa kohtalon viedä. Pääasiahan on, että perhe on onnellinen! :D

Vierailija
26/26 |
02.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina ihmettelen tota, että lapset esim. menee päiväunille klo 12, ja klo 14 ollaan jo välipalalla. Silloin kun meillä lapset vielä nukkui päiväunia, niin ei ne ikinä klo 12 nukahtaneet, riippumatta siitä veikö petiin klo 11, 12 tai 13. Ja aamulla kuitenkin heräsivät seiskalta. Meillä nukahtaminen tapahtui aikaisintaan klo 13, unet jatkuivat helposti 15.30 saakka ja välipalasta oli selvitty joskus neljän jälkeen... Ulos ei talvella ehtinyt koskaan valoisaan aikaan.

Ylipäätään ap:n päiväjärjestys kuulostaa aika tiiviiltä. Hienoa siis, että onnistuu, multa ei.

Meillä lapset herää noin klo 7, ja kamala kiire tulee päivinä, jolloin pitää lähteä viemään esikoista kerhoon klo 8.45. Kerho loppuu klo 11.30, ja lounasta ehditään syödä aikaisintaan yhdeltä. Meidän aika kuluu johonkin, en jaksa kiirehtiä, jos lapsilla on hyvät leikit meneillään. Niinpä tosi harvoin ehditään kahta kertaa päivässä ulkoilemaan. Lapset 4,5 ja 2,5 vuotta, ja kesällä syntyy kolmas.

Ja minua rutiinit kyllä väsyttää, ja välillä olisin ihan valmis töihin - vaikka toisaalta nautin kiireettömästä kotonaolosta. Nautin myös työnteosta, ja sitä ehtii sitten joskus (työpaikka odottamassa).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kaksi