Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

onko normaalia kun poika 3v nukkuu mummonsa vieressä vierailuilla?

Vierailija
06.11.2008 |

toivottavasti saan vastauksia,koska aiheesta on syntynyt minulle ja vaimolleni suuri riita.eli kävin äitini luona 3v pojan kanssa viikonloppuna toisella paikkakunnalla.äitini asuu kaksiossa ja nukkumaan mentäessä mietittiin järjestelyä.äitini ehdotti että hän nukkuisi olohuoneen lattialla kapealla patjalla, me pojan kanssa hänen 120cm sängyssään.sanoin että mä voin nukkua lattialla ja äitini makkarissa lapsen lapsensa kanssa.koska -70 luvun rivarin latti ei ole mikään lämmin kun ulkona jo pakkasta.poikaa se järjestely ei haitannut.kun kotiin palattuani kerroin tästä niin vaimoni suuttui kertoen sen olevan epänormaalia,ja lisäksi hän ei tykkää äitistäni.viikko on tästä riidelty,ja loppua ei tunnu näkyvän.vaimoni kaveritkin ovat vaimoni kanssa samaa mieltä.olenko minulta jäänyt joku tärkeä asia huomaamatta?olen tosi kiitollinen jos viitsisitte kommentoida.vaimoni kanssa tulee yleensä riita kun olen/mme menossa käymään äitilläni tai hän tulee meille.tapaan äitini kanssa n.5kert vuodessa. nimimerkki "vaidanko äidin vai vaimon"

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
07.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen minäkin nukkunut mummon vieressä lapsena. Ymmärrän, että lapsenlapset on mummoille ja papoille suuria aarteita ja he tykkäävät jos saavat pitää lapsia vierellään. Lapsetkin tykkäävät mummoistaan! Mielestäni vaimosi turhaan myrkyttää lapsen hyvän suhteen mummoonsa???

En minäkään anoppini kanssa mikään paras ystävä ole mutta tiedän kuinka tärkeä mummo lapselleni on. Lapseni saa mummoltaan ja papaltaan sellaista ihailua ja tukea mikä ei voi olla kuin hyväksi hänen itsetunnolleen.

Vierailija
2/14 |
12.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset ovat kyllä mummolassa kyläiltäessä useinkin nukkuneet isovanhempien kanssa.

Itse ajattelen asian niin, että mummot ja papat saavat mielihyvin hemmotella lapsiamme ja ottaa viereen nukkumaan. Eipä ole silloin meidän sängyssämme aamulla niin tungosta... Periaattessa kaikkien lastemme pitäisi nukkua jo omassa pedissään, mutta kas kummaa, että välillä kouluikäisiäkin löytyy aamusella sängystämme :) Ps. Ja ahdasta on, koska lapsia on yhteensä puolenkymmentä!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
12.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppiasiat on vaikeita. On todellakin normaalia nukkua vieressä! Vaimon pitäisi tulla mukaan mummolaan mielestäni. Osta äidillesi levitettävä vuodesohva olkkariin, jolloin mahdutte siihen koko perhe nukkumaan. Mummo saa uuden sohvan ja vaimo on tyytyväinen. Perhesuhteet vaativat luovuutta....

Vierailija
4/14 |
23.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän yleensä se nukkuminen isovanhempienkin vieressä on normaalia. Nykyään vain moni on niin varovainen, kun on noita hyväksikäyttöjuttuja lehdet täynnä. Keskustele vaimosi kanssa, miksi hän kokee että se ei normaalia (voi olla joku lapsuuden huono kokemus) ja jos vaimoasi se asia ahdistaa, sopikaa että jatkossa nukutte vierailuilla itse lapsen vieressä, niin ei tarvitse riidellä asiasta. itselläni myös sattunut vastaava tilanne, ja jos ei ole luottamusta kunnolla saanut toisiin ihmisiin, ei pidä sitä henkiökohtaisesti ottaa, vaan keskustella asioista niin että kaikista osapuolista tuntuu hyvältä . Tuskin vaimosi ilkeyttään riitelee, hän ei vain pidä ajatuksesta. itse olet varmasti toiminut oikein ja luonnollisesti, mutta kaikki vanhemmat ei ole samanlaisia ja samoilla kokemuksilla varustettuja. Joten siis keskustelua ja sopimuksia, ilman riitaa tietty, niin ei tule suurta ongelmaa asiasta. Kyllä vaimo kannattaa pitää, mutta voihan äitiäkin tavata:)

Vierailija
5/14 |
23.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyttö mukkuu munnun kanssa patjalla lattialla kun on siellä hoidossa. Joskus lomalla nukumme asuntovaunussa koko perhe samassa sängyssä.En koe sitä epänormaalina kunhan aikuiste tietävät rajansa

Vierailija
6/14 |
19.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kun on kyse vaimosta ja anopista niin ota askel taaksepäin ja luovi parhaasi mukaan siinä välissä. Tuskin tuossa vaimosi asenteessa on kyse järkisyistä vaan siitä että vaimosi tuntee asemansa uhatuksi. Kokemusta on, ei ole helppoa luovuttaa valtikkaa anopille, edes yhdeksi yöksi :) Aina ei kemiat kohtaa anopin kanssa ja sitten on vaan kaikkien yritettävä tulla toimeen, vaikka vaan lapsen vuoksi.

Vierailija
7/14 |
14.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä sanoisin, että ainoa mikä tuossa mummon vieressä nukkumis -asiassa on epänormaalia, on vaimosi suhtautuminen asiaan.

Meillä ainakin kaikki lapset eskarilaista myöten oikein kilpailevat kuka pääsee mummun tai paapan viereen nukkumaan, kun kauempaa harvoin pääsevät kylään. Eikä kumpikaan ole koettu asiaa mitenkään hankalaksi tai kiusalliseksi. Paitsi kun pitänyt pienimmille selittää "miksi tuo taas saa kun minä en" kun se aikakäsitys ei ihan aukoton vielä ole ja "edelliskerta" on abstraktia...

Vaimo ja anoppi ovat toki kaksi eläinlajia, joita harvoin kannattaa laittaa samaan häkkiin. Mutta on kurjaa, että aikuiset ihmiset antavat omien ristiriitojensa heijastua lapsiin niin, että eivät saa itse muodostaa käsitystä heille läheisistä ihmisistä.

Vierailija
8/14 |
30.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap!

Minulla on hieman samanlainen tilanne, tosin kirjoitan siitä nyt vaimon näkökulmasta. En voi sietää anoppiani, joten siksi en pidä siitä, että hän haluaa poikamme 3 v viereensä nukkumaan. Vaikka tiedän, että se on ihan normaalia, ahdistun siitä silti. Ahdistun jo siitä, että lapset ovat siellä. Koska en luota häneen oikeastaan missään suhteessa, en luota häneen myöskään niissä rajojen tietämisessä. Olen joskus hänen sanojensa ja tekojensa perusteella joutunut miettimäään, voisiko mummo olla pedofiili. Olen kuitenkin sitä mieltä, että ne ajatukset lähtevät vain minun epäluottamuksestani häneen ja niissä tuskin on mitään perää. Kannattaa siis tosiaan jutella vaimon kanssa asiasta ilman riidanhakuisuutta ja miettiä yhdessä, kuinka kaikilla olisi järjestelyistä hyvä mieli.

Vierailija
9/14 |
07.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni oli todella huonot väli jo edesmenneeseen anoppiini. Silti mieheni ja lapseni saivat käydä häntä katsomassa niin usein kuin halusivat ja lapset nukkuivat usein mummun kanssa isossa parisängyssä. Myös anoppi sai käydä meillä, onhan tämä miehenikin koti. Myös täällä lapset usein nukkuivat mummin kanssa.

Isovanhempien kanssa nukkumisessa ei ole mitään epänormaalia siilloin kun aikuinen ei ole pedofiili, mummit harvemmin ovat. Meidän vanhempien pitäisi antaa lapsillemme mahdollisuus hyvään suhteeseen isovanhempiin riippumatta omista antipatioistamme.

Vierailija
10/14 |
18.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minustakin on ihan normaalia, että lapsenlapsi nukkuu isoäidin vieressä. Ainakin niin tekee 4-vuotias kummityttöni, eikä se ole tuntunut koskaan oudolta asialta. Usein mustasukkaisuuteen tai muihin negatiivisiin vahvoihin tunnereaktiohin liittyy epävarmuutta tai jotain käsittelemättömiä asioita ja tunteita. Luulisin siis, että se on jokin muu asia, joka siellä säteilee, mutta se kanavoituu tähän yöpymisasiaan. Äideillä on myös vahva suojeluvaisto. Ei vaimosi varmastikaan tahallaan ole heittäytynyt vaikeaksi, hän varmasti kokee oikeasti suurta huolta. On vaarallista mennä analysoimaan vierasta ihmistä yhden viestin perusteella, mutta vaimosi olisi varmaan hyvä uskaltaa pysähtyä miettimään, onko hänen elämässään jokin asia tai kokemus, johon liittyvä kipu on lauennut tämän asian yhteydessä.

Hyvää jatkoa teille, toivottavasti asia selviää eikä jätä katkeruutta teidän väleihinne!

Vierailija
11/14 |
19.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ajattelen siitä näkökulmasta, että minun pitäisi antaa lapseni yökylään ihmisen luo, josta en pidä tai johon en luota tai en jostain muusta syystä koe turvalliseksi, olisi siinä jo ihan tarpeeksi angstia, mutta jos lapseni vielä nukkuisi tämän ihmisen vieressä, voisin olla tosi ahdistunut. Tästä näkökulmasta siis ymmärrän vaimoasi oikein hyvin, mutta siinä itsessään, että lapsi nukkuu mummon vieressä, ei mielestäni ole mitään pahaa.

Vierailija
12/14 |
19.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isovanhempien kanssa nukkumisessa ei ole mitään epänormaalia siilloin kun aikuinen ei ole pedofiili, mummit harvemmin ovat.

Aika TODELLA harvoin ne isoisätkään ovat.....

Vierailija
13/14 |
03.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta ainoa joka on epänormaali on vaimosi kavereineen, ei millään pahalla:D. Mutta terkkuja äidillesi ja lapsellesi, ja musta tuntuu että sinäkin voit luottaa omaan todellisuudentajuusi tästä lähtienkin;).

Vierailija
14/14 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummulla on ihanaa kun saa nukkua pienen vieressä. Jos vaimon vanhemmat eivät ota lasta viereen niin siksi vaimoa ärsyttää kun toinen mummu mummuilee ihan normaalisti.

Tsemppiä sinulle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kuusi