Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos siis nyt saan keskenmenon viikolla 13. ja oireet ovat näin vähäiset

Vierailija
01.12.2007 |

niin tää voi olla myös keskeytynyt keskenmeno. Antaako tää tässä välissä mitään oiretta, mulla kun on seuraava ultra vasta viikolla 20. Selviääkö vasta sitten onko siellä elämää? Soitin äitipolille ja sanoivat, että näytille vasta jos tulee kipuja ja vuoto on runsasta. Jos rauhoittuu itsekseen niin ei tarvi tulla. Ei tää tästä tunnu nyt mihinkään muuttuvan. Onpa kiva odottaa...

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
01.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

piti mennä heti näytille ja ultrattiin, että kaikki on kunnossa.

Vierailija
2/24 |
01.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni oli kaksi keskenmenoa, viikoilla 12+6 , 15+5. Vuoto ei ole normaalia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
01.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi johtua vaikka hematoomasta, istukan kehityksestä tms. Sitä tosin en ymmärrä, ettet käy tutkimuksisa, joissa varmistetaan mistä on kyse.

Vierailija
4/24 |
01.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta eivät ota vastaan näin pienillä oireilla :( En tiedä mitä teen. Ap.

Vierailija
5/24 |
01.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirvittää vaan se, että jos tämä vuotelu tästä rauhoittuukin, jatkan elämääni normaalisti, mutta vauva voi ehkä olla kuollut. Antaako se mitään oireita jos vauva menehtyy nyt vai huomataanko se sitten vasta siellä 20. viikon ultrassa ja mitä sitten tehdään? Mites se oli, kuuluuko sydänäänet näillä viikoilla jos kävisin ma neuvolassa, että kuuntelisivat? Kiitti kun vastaatte, tää livahti multa näköjään toiseen ketjuunkin. Ap.

Vierailija
6/24 |
01.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sitä turhaan miettimään, jos vuotoa kerran on. Tosin sekin on ihan yleistä, että raskausaikana tulee hieman vuotoa eikä vauvalla mitään hätää. Minulla näin kahdessa raskaudessa ja hyvin sujui raskaudet loppuun saakka vaikka toki itse olin tulisilla hiilillä kun pelkäsin keskenmenoa.

Vierailija
7/24 |
01.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmannessa raskaudessa odotin kaksosia ja toinen meni kesken ja silloin vuoti kirkasta verta reippaasti ja supisteli myös kivuliaasti.

Ultraan ei tosiaan välttämättä pääse julkisella puolella niukan vuodon takia, koska se on niin yleistä ja ei tuossa vaiheessa mitään voi tehdä jos on kesken menossa. KUKAAN täällä ei voi tietää kuinka vauvasi voi, käy oman mielenrauhasi takia yksityisellä. Niin mä olen joka raskaudessa tehnyt. Maksaahan se, mutta en ole pystynyt vain elämään epätietoisuudessa vuotojeni kanssa..

Voimia ja toivotaan että kaikki on hyvin pikkuisellasi :)

Vierailija
8/24 |
01.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus voi olla ettei kuulu vielä rv 12-14 mutta sen jälkeen pitäisi jo kuulua ja ne kuunnellaankin joka neuvolassa.

Vierailija
9/24 |
01.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen hoikka ja mulla kuului jo ennen vkoa 10 kaikkien kanssa. Mutta ei tosiaan välttämättä kuulu vielä!

t.10

Vierailija
10/24 |
01.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hematooma molemmilla kerroilla, vuosin kuin eläin, mutta ei vaikutusta vauvoihin.

Olen molemmilla kerroilla odottanut aluksi kaksosia, ensimmäisessä raskaudessa toinen meni kesken ennen 12. viikkoa, ja silloin olin TODELLA kipeä..

Sun tilanteessa en vielä murehtisi (helppo sanoa, vaikea toteuttaa) vaan katsoisin, miten tilanne kehittyy.

Mä olen kävellyt päivystykseen aina kun on ollut jotain häikkää, ovat kyllä ultranneet.. Mutta jos teilläpäin ei sellaiseen suostuta, soita neuvolaan! Siellä ihan varmasti otetaan vastaan ja kuunnellaan ainakin sydänäänet, jos ei ultraa ole.

Tsemppiä, yritä ajatella positiivisesti!

Vierailija
11/24 |
01.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sä olet saanut keskenmenon noilla viikoilla, se ei tarkoita että muillekin kävisi niin. Pidä katkerat mielipiteesi itselläsi, ja hyväksy, että toisten raskaus ei keskeydy pieneen (ja ap:n tapauksessa se on TOSI PIENTÄ) verenvuotoon.

Mä olen pahoillani, että sun raskaudet eivät ole jatkuneet loppuun asti, mutta se ei ole mikään syy lietsoa paniikkia tuntemattomaan ihmiseen, joka on huolissaan omasta vauvastaan.

Kasva aikuiseksi.

Vierailija
12/24 |
01.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

joista muutama ollut keskeytynyt keskenmeno, toivoisin ja sanoisin, että lähdet heti päivystykseen tarkistuttamaan tilanteesi! Omalla kohdalla yksi keskeytynyt keskenmeno ei vuotanut lainkaan, huomattiin vasta rv 13 ultrassa, että sikiö on kuollut! Sydänäänet eivät välttämättä kuulu vielä tuossa vaiheessa neuvolassa.

Kyllä ne päivystyksestä ultraan laittavat, jos vain vaadit että sinun on ultra saatava, ja keskenmenoa epäilet. Heidän tehtävänsä on hoitaa ihmisiä, ei sanoa että " et pääse jos ei ole tarpeeksi oireita" .

Ja mitä tulee keskenmenon jatkumiseen, voi olla, että jos sikiö on kuollut, keskenmenovuoto alkaa parin viikon sisällä (tai sitten ei), mutta miksi sitä odottelemaan? Oman mielenterveyden kannaltakin parempi sekä oman terveyden kannalta, jos se kuollut sikiö saadaan mahdollisimman pian ulos kohdusta. Että eikun päivystykseen!

Vierailija
13/24 |
01.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

siitä vähäisestä vuodosta ja sain lähetteen samalle päivälle äitipolille.

Vierailija
14/24 |
01.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kaikilla se ei todellakaan ole hematooma joka vuotaa. Itse olen oppinut keskenmenojen kautta, että pienikin vuoto on omalla kohdalla tarkoittanut aina keskenmenoa! Mutta yksi keskeytynyt keskenmeno ei siis vuotanut lainkaan.

Ja jos keskenmenoa epäilee, niin todellakin kannattaa lähteä tarkistuttamaan tilanne, eikä odotella kotona mitä tapahtuu! Eikä tähän vaikuta se onko itse keskenmenoja kokenut vai ei (kuten kirjoittajalle 3 vastasitte todella ilkeästi), hoitamaton keskenmeno kun voi aiheuttaa vaikka mitä ongelmia!

Vierailija
15/24 |
01.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ultraaminen ei muuta asiaa miksikään. Jos tilanne käy psyykkisesti mahdottomaksi, sitten tietysti kannattaa oman itsensä takia käydä esim. yksityisellä poliklinikalla. Voimia!

Vierailija
16/24 |
01.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kaikki tahot (neuvontapuhelin, oma gyne, poli, neuvolan terveydenhoitaja) käskivät pysytellä kotona, ellei kipu käy särkylääkkeiden käyttämisestä huolimatta ylivoimaiseksi.

Vierailija
17/24 |
01.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eihän se poli tosiaankaan voi sitä keskenmenoa estää mutta se, että joutuisi monta viikkoa odottamaan epätietoisuudessa. -17

Vierailija
18/24 |
01.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni on julmempaa sanoa, että kyllä, se on keskenmeno, ei mitään toivoa! ..kuin että sanoa sen olevan mahdollisesti hematooma tms.

Kaikilla vastaajilla tuntuu kuitenkin olevan ohjeena se, että tutkimuksiin pitää mennä. Näin ollen se mahdollinen keskenmenokin tulee varmasti hoidettua.

Vierailija
19/24 |
01.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eroa vain on siinä, että tässä tapauksessa ap ei vielä tiedä, onko hänellä keskenmeno vai voiko sikiö hyvin!

Itsekin olen hoitanut useamman keskenmenon kotona, vuotanut wc-pönttöön, pari kertaa vuoto ei ole alkanut itsekseen, vaan olen saanut sairaalasta tyhjennystabletteja ja kipulääkettä.

Keskenmenoistani oppineena sanoisin, että ap menisi päivystykseen tarkistamaan tilanteensa. Minulla ei ole vuotoja normaaleissa raskauksissa esiintynyt, eikä aina kesken menneissäkään.

Vierailija
20/24 |
01.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää 3.sen kaltaiset katkerat ämmät, jotka alkaa heti huudella keskenmenoa vain siksi, että itse on sellaisen kokenut. On aivan normaalia, että raskausaikana tulee VÄHÄISTÄ VUOTOA ilman että vauvalla mitään hätää!!! Toki suurimmalla osalla ei sitä vuotoa ole, mutta toisilla on, joten ei kannata ensimmäiseksi pelotella mahdollisesta km:stä.

Itselläni oli vuotoa rv 15 esikoista odottaessani, menin suoraan päivystykseen ja lääkäri ultrasi - vauvalla kaikki ok. Sain käskyn levätä ja jos vuoto runsastuu tai kivut alkaa niin uudestaan näytille. Onneksi vuoto rauhottui.

Jos eivät kunnalliseen ota ultraan, niin mene ihmeessä yksityiselle - oman mielenrauhan vuoksi!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kuusi