Toivo Sukari on tyypillinen itsekäs lessu. Puskee päälle ja painostaa oman edun nimissä.
Kommentit (16)
siinä leijonan kidassa kun se sanoo et " kätellään kauppa kuntoon" ;)
ei täsmännyt siihen mitä itse olen. Esim, kravatti juttu, kyllä vl:t käyttää kravattia.
että tulee lestadiolaisesta perheestä, mutta itse ei ole. Sanoi kuitenkin joidenkin arvojen heijastuvan vieläkin elämään, esim. se kravatti. Eikö lestadiolaiset saa pitää?
Moni syyttää ääriuskonnollista kotiaan elämänsä tuhoamisesta, mutta Sukari kiittää omaansa nöyryyden opista. Juuri nöyryydestä ¿ tai ainakin sen vaikutelmasta ¿ maskulainen haluaa pitää kiinni.
Itse Sukari sanoo olevansa kaikkia uskontoja suvaitseva lestadiolainen. Hänen perheensä kodissa on televisio ja kukkasia, toisin kuin hänellä lapsena.
Eli perhe on ollut jonkin suunnan lestadiolainen, ei vanhoillislestadiolainen (joita pohjoisessa on paljon), koska heillä on kyllä kukat hyväksyttyjä. Ja itse on siis liberaali lestadiolainen.
Vierailija:
Moni syyttää ääriuskonnollista kotiaan elämänsä tuhoamisesta, mutta Sukari kiittää omaansa nöyryyden opista. Juuri nöyryydestä ¿ tai ainakin sen vaikutelmasta ¿ maskulainen haluaa pitää kiinni.Itse Sukari sanoo olevansa kaikkia uskontoja suvaitseva lestadiolainen. Hänen perheensä kodissa on televisio ja kukkasia, toisin kuin hänellä lapsena.
(lainaus päättyy)Eli perhe on ollut jonkin suunnan lestadiolainen, ei vanhoillislestadiolainen (joita pohjoisessa on paljon), koska heillä on kyllä kukat hyväksyttyjä. Ja itse on siis liberaali lestadiolainen.
Niin, ja lestadiolaisuutta on monia suuntia. Toisissa on ehkäisy kielletty, toisissa ei. Toisissa ei saa olla edes verhot ikkunoissa, toisissa saa meikatakin. Yleisin on vanhoillislestadiolaisuus, jossa ei tvtä, ei ehkäisyä ,mutta verhot saa olla, saa olla kukkia, saa olla se kraka eikä tarvitse hamettakaan pitää.
kyllä vanhoillislestadiolasilla on kravatit ja kukkiakin löytyy, samoin " lasiluukulliset" / " ikkunalliset" pyykinpesukoneet ym sellaista.
Ollut aina huono koulussa, lukihäiriö yms. Menetti miljoonia markkoja 90-luvun lamassa, käytännössä kaiken kuten moni muukin yrittäjä tuolloin. Sairastui niin pahasti, että menetti puhekyvyn kahdeksi vuodeksi, jolloin lääkäri suositti sairaseläkkeelle jäämistä.
Ei lannistunut vaan perusti Maskun ja siitä se busines alkoi kukoistamaan ja nyt hän omistaa 20 eri yritystä. Sanoi ettei tee hommia rahan takia vaan onnistumisen ilosta. On kuulemma aina kärsinyt lapsena koulussa huonosta menestyksestä ja konkurssi sekä terveyden menetys pisti arvot uuteen uskoon.
Sanoi lopettaneensa tupakin polton sairastuttuaan, joten tuskin on lessu. En ainakaan ole koskaan kuullut polttavasta lessusta.
Esimerkillinen ihminen. Näyttää miten elämässä pärjää vaikka aina ei ole kortit kohdallaan. Arvostukseni nousi tuon ohjelman katsomisen jälkeen.
Mulle aivan sama.
Miksi täällä jotkut tuntevat noin suurta vihaa lestadiolaisia kohtaan?
16
Ylen ohjelma viime viikolla avasi minunkin silmäni. Vastedes kunnioitan Sukarin saaavutuksia.
Jotenkin inhimillisen oloinen bisnesmies!
noi ap:n mainitsemat ominaisuudet kuulu kelpo bisnesmiehille/-naisille ihan yleisesti?
Miksi kukaan saisi olla toista fiksumpi?
Miksi kukaan saisi olla toista rikkaampi?
Miksi kukaan saisi olla toista menestyvämpi?
Miksi kukaan saisi edustaa mitään toista uskontokuntaa?
Siksi koska suurin osa ihmisistä on niin kateellisia ja suvaitsemattomia, että se häiritsee jo omaa jokapäiväistä elämää! Mistään mitä itsellä on, ei voida olla tyytyväisiä, koska jollain on kuitenkin aina asiat jollain tasolla paremmin kuin itsellä!
SÄÄLITTÄVÄÄ IHMISET!!
Siis täh mistä ihmeestä te ootte tuollaista skeidaa kuulleet että lestadiolaiset ei saa pitää kukkia. Ei todellakaan pidä paikkaansa . Meillä on kukkia saa pitää hametta pukeutua miten haluaa muttei liian paljastavasti.
Kannattaa kysyä heiltä itseltään miten elävät eikä olettaa muiden sanoista että meillä on kaikkia outoja kieltoja tai rajoituksia. Ei voi ku nauraa ku joku tulee sanomaan nuita typeriä väitteitä.
uutta tietoa on tämä kyl.