Hautookohan mieheni itsemurhaa tai on jotain terveydessä vialla?
Mies on AINA hoitanut meillä raha-, vakuutus- ja laina-asiat, ihan kaikki. Laskut maksaa jne. Mun ei ole tarvinnut tietää mistään mitään.
Nyt yksi päivä mies yritti alkaa selittämään jotain meidän vakuutuksista, mutta en siinä ehtinyt jäädä tarkkaan kuuntelemaan, niin mies sitten lopulta suuttu. No, muutaman päivän päästä otti asian uudelleen puheeksi ja kerrankin oli aikaa kuunnella. Selvitti perinpohjin meidän vakuutukset, että oli ottanut lainaturvan toiseen autoon ja asuntoon. Jos hänelle tapahtuu jotain, niin ne lainat on ok ja meiltä ei viedä autoa eikä asuntoa. (Kaikki lainat siis miehen nimellä ja olemme avopari.) Toista autoa ei kuulemma ole lainaturvattu. Siitäkin sanoi, että hänen muu omaisuus menee vanhemmalle tyttärellemme ja koska minä olen hänen huoltajansa, niin käytännössä minulle.
En sitten sen enempää asiaa silloin ajatellut, mutta nyt ihme ajatuksia tulee mieleen. Onko mies sairastunut jotenkin? Mistä yhtäkkiä saanut päähänsä ottaa tuollaisia lainaturvia ja alkaa niitä mulle selittämään (mitä ei siis koskaan ennen ole tehnyt)?
Pari päivää sitten vielä kiukkusi siitäkin, että nyt olisi pakko saada rahaa säästöön. Ja ensi tilistä tulee sen ja sen verran ylimääräistä, niin sekin menee sitten säästöön.
Mitä ihmettä tämä oikein on?
Kommentit (10)
En tiedä miehestäsi.
Mutta älä hyvä ihminen koskaan usko kaikkia raha-asioita toisen hoitoon! Ei todellakaan ole oikein, että et tiedä raha-asioistanne mitään. Tällaisissa tapauksissa voi tulla jotain ilkeitä yllätyksiä joista et ennen tiennyt mitään. Aikuinen ihminen ei voi antaa toiselle rahoja täysin hoitdettavaksi. Olet itse myös vastuussa rahoistanne, veloista, vakuutuksien hoidosta ym.
Menivät mm naimisiin, vaikka olivat olleet yli 20-vuotta yhdessä eikä mies aijemmin ollut halunnut. Kaikki vakuutusasiat ja lainahommat oli myös huolehtinut.
Mies oli pahasti sekaisin (mielenterveys petti viimeisen vuoden aikana). Silti oli tämän asian hoitanut näin.
että " jos mulle sattuu jotain, niin..." . Itse olen hoitanut lapsia kotona, joten ns. omia rahoja mulla ei oikein olekaan, ei säästöjä. Kyllä mies sanoo, jos joku kuukausi on ollut enemmän laskuja ja sen takia vähemmän muuhun rahaa eli en usko, että mitään ihmeellisiä yllätyksiä raha-asioissa voisi olla. ap
Oli pakkaamassa autoonsa tavaroita jne. iltasella...
Tosi ison loven jätti tämä mies läheistensä elämään :(
Vaan nimenomaan sille tyttärelle. Siitä joutuu pitämään aika tarkkaa kirjaa, mihin se raha sitten päätyy.
Ja jos on muita lapsia, saa muutkin tietty osansa.
Minä olen vaikeasti masentunut ja olen pedannut kaiken järkevästi.
En silti haudo itsemurhaa, mutta koko ajan on mielessä, että mitä jos jotain sattuu..
Ei siis vällttämättä mitään haudo tai ole sairas, kunhan huolehtii.
a elämä myöhemmin. Eikä ole tarkoitusta tappaa itseäni. Mutta eihän kukaan osaa edes hakea rahoja vakuutusyhtiöltä, jos en ole kellekkään kertonut. Tämä vakuutus ei siis ole kotivakuutuksen yhteydessä vaan ihan eri yhtiöstä otettu. Olen siis yh.
Meillä ainakin sai semmoinen ajattelemaan omia vakuutuksia ja rahoja ja eläkevakuutuksia ja muiden pärjäämistä tarkemmin. Plus aloin laittaa tavaroitani siltä varalta siistiksi, että jos satun kupsahtamaan ennen aikojani. Ja myös, että jos mieheni sattuu kuolemaan, tai muut.
Kyllä sellaiset asiat on ihan nromaalia selvittää jossain vaiheessa elämää.
Ehkä 20v ei vielä tule mieleen, mutta jossain 30 - 40 paikkeilla meillä tuttavapiirissä on ainakin tapahtunut " herätys" tämmöisiäkin ajattelemaan viimeisen päälle tarkasti.