Perinnöttömäksi tekeminen?
Eli harvemmin varmaan näin päin, mutta miten onnistuu kun olen isäni ainoa lapsi ja välimme ovat totaalisen poikki. Kun hän joskus kuolee, voinko tehdä jotain asian eteen etten halua periä mitään enkä edes osallistua hautajaisiin? Voiko asemani vain poistaa?
Tilanne on kärjistynyt hyvin pahaksi hänen nykyisen naisystävänsä ja alkoholin takia, hän on siis alkoholisti. Ikävä juttu, mutta ei minunkaan tarvitse kaikkea kestää ja pilata sillä elämääni.... :(
Kommentit (27)
Tällä hetkellä avovaimo, jonka kanssa eri osoite, mutta sama jääkaappi!
Mutta voidaanko minut velvoittaa tulevaisuudessa hoitamaan hautajaiset? Maksamaan?
Olet siihen oikeutettu joka tapauksessa, vaikka isä ehkä onkin kusipää.
antaa anteeksi, kun ei ole edes pyydetty ja kaikki vika on minussa. Ei mun tartte nöyrtyä ihan mihin vaan!
Ymmärrän AP:ta tosi hyvin. Itsellä käynyt sama mielessä.
Jos vanhempi valitsee alkoholin lapsensa sijasta, niin miksi lapsi ei voisi tehdä valintoja.
siis lasta enää periaatteessa mihinkään, jos välit ovat entiset? hoituvatko ne asiat ilman ainoaa perillistä? Kuka hoitaa perunkirjoituksen ja hautajaiset?
mennä hautajaisiin ja ota lapsesikin mukaan, jos on. Ajattele, että isäsi on mieleltään sairas. Jos saisi ihmepillerin, olisi normaali raitis ja sinua rakastava.
Mieheni äiti on jättänyt hänet lapsena isälleen eikä mitään yhteyttä ole koskaan pidetty. Jos menehtyisimme, vanhemmat käsittääkseni perisivät meidät kun rintaperillistä ei olisi. olisiko tämä äiti mieheni perijä? En tiedä onko vanhemmilla ollut minkään laista huoltajuus sopimusta enkä tiedä olisiko sellaisella mitään vaikutusta asiaan.
Voiko sitä estää muuten kuin testamentilla?
Olen sen verran jalat maassa nykyään, etten usko ihmepillereihin ja jossitteluihin enää tässä vaiheessa ja jos sieltä ei muuta tule kuin paskaa niskaan niin ei siinä ihmepilleri-ajatukset oikein lohduta....
joka on ilmeiseti joku kunnan puolesta jos ei muita sukulaisia ole kuin sinä joka et halua hoitaa..... KAippa se nainen sit ilmottaa viranomaisille äijän kuolemasta jolloin rattaat alkavat pyöriä. AJ siinä vaiheessa kun papereista nähdään,e ttä kuolleella on yksi rintaperillinen niin ottavat yhteyttä. Siinä vaiheessa sit sanot:
" Kiitos ei, ei kuulu mulle!" Ei siitä sit sen enempää :)
Myös varmaan voi tätä testamentilla muuttaa. Ei noin päin varmaan mitään lakiosia ole.
Jos sinä kuolet ensin niin sitten äiti ja isä perivät miehen mikäli mies ei tee testamenttia jonkun muun hyväksi.
Testamentti syrjäyttää vanhemman perimisoikeuden
olen miettinyt, että onko järkeä mennä jutteleemaan ja selvittämään asia selväksi? Olisiko esim. oikeusaputoimisto oikea paikka vai mikä?
Saisi ikäänkuin asian pois päiväjärjestyksestä :(
ettei tarvi sitä odottaa ja miettiä.
En minäkään usko että se ihminen jotenkin sairas olisi, kaikki me teemme valintoja ja osa niistä vääriä, ja hän on jossain vaiheessa valinnut alkoholin.
t. alkoholistien lapsi
voithan antaa sen vaikka johonkin hyvään tarkoitukseen tai omille lapsillesi säästöön..
huomaa, että nyt vanhempana asia häiritsee enemmän kuin lapsena...
Perintöoikeus kuuluu myös kelvottomien isien lapsille.
menet hautajaisiin, on sopiva piste sille suhteelle. Kyllä ehdottomasti kannattaa mennä. Se on niin konkreettinen juttu. Se on sillä selvä.
Ota perintö vastaan ja lahjoita se lapsillesi ja jos ei niitä ole, vaikka hyväntekeväisyyteen.
Joku siinä miehessä on vinksallaan, kun siitä on tuommoinen tullut. Tehnyt noin sairaita valintoja.
Onko muita omaisia?
Juopolta nyt ei ehkä jääkään liiemmälti perittävää muuta kuin velkaa.