Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

paineentunne alapäässä,AUTTAKAA

30.11.2007 |

tuntuu,että jokin työntyy ulos eli on sellanen paineentunne alapäässä.Korostuu,kun nousee istumasta seisomaan.Kävelykin sattuu.

Onko muita samassa tilanteessa olevia? Onko kaikki ollut kuitenkin ok?

rv 26+6

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
04.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko teillä paikat jo avautuneet tai kohdunkaula lyhentynyt? Vai oliko ainut oire tuo painontunne? Mulla vähemmän viikkoja ja kävin lääkärissä näyttäytymässä niin lääkärin mielestä mun oireet ihan outoja. Ei kuulemma ole muilla ollut. Hänen mielestään kaikki ok ja mitään muutoksia ei ollut onneksi tapahtunut.

Vierailija
2/9 |
04.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin supisteluja. Katsottiin ettei ole tulehduksia -> ei ollut. Rv23+ lähtien on ollut kohdun ulkosuu sormelle auki (kolmas raskaus) mutta muuten on kiinteä ja ultralla 5 centtinen kohdunkaula. Viikon olin saikulla ja se rauhoitti supisteluja. Tuota painontunnetta on edelleen, mutta ei tiedetä mistä johtuu. Siihen on jo aikalailla tottunut.. Edelliset raskaudet olleet liki täysaikaisia (38+6 ja 39+3) joten ei ole syytä ainakaan mun kohdallani olettaa että tämäkään sieltä ennenaikojaan tulisi.

Eli mysteeri on mun kohdallani mistä moinen johtuu. Supistelut on onneksi jo laantuneet aika hyvin.

Mikaela rv28+3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
04.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä uudelleen synnyttäjillä. Kohdunlaskeuma aiheuttaa ainakin painontunnetta. Vauva on aika alhaalla monesti uudelleen synnyttäjillä ja se näkyy esim. siitä että sf-mitta ei kasva kauheasti loppuraskaudessa.

Vierailija
4/9 |
04.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla ei varmaan vielä voi olla vauvan laskeutumisesta kiinni, vai voisikohan? Mulla on nyt Rv 33+2 ja parin viikon ajan on ollut aika painostavan tuntuista tuolla alapäässä. Kyseessä toinen raskaus, eikä ekassa minusta ollut tällaista tunnetta kuin ehkä ihan lopuksi. Neuvolapäivänä (viikko sitten) vauva oli kääntynyt poikittain mahassa ja mun olo oli tosi kevyt. Heti kuitenkin kääntyi taas ilmeisesti pää alaspäin uudelleen (mikä ihan hyvä sinänsä) ja painon tunne tuli takaisin. Pissalla saa päivisin käydä jatkuvasti ja ainakin noustessa kävely tuntuu hankalalta. Joskus tuntuu, ettei vauvan pää enää liiku, joten lienee jo hiukan kiinnittynytkin. Oon miettinyt sitäkin, että mahtaakohan kohtu olla edellisen raskauden ja synnytyksen myötä pikkasen laskeutunut (kohdunlaskeuma), vaikka ei silloin jälkitarkastuksessa ainakaan lääkäri sellaista huomannut tai siitä puhunut. Onneksi mulla neuvolatäti aikaisti viimeistä lääkärikäyntiäni, jotta kohdunsuun/kaulan tilanne selviäisi. Maanantaina olis lääkäri.

Vierailija
5/9 |
04.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärille ja ota rauhallisesti. Toivottavasti kaikki on kunnossa.

Vierailija
6/9 |
04.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli tosi kovaa paineen tunnetta, ei pystynyt ees nauraan tai mitään kun tuntu niin ilkeeltä. Neuvolassa terkka sanoi vaan että nää nyt kuuluu tähän raskauteen, mutta onneksi parin viikon päästä rv 25+4 lääkäri huomasi, että kohdunsuu oli jo jonkin verran auennut ja kohdunkaulukanava lähes hävinnyt... Ja mitään muita tuntemuksia, supistuksia tms en siis ollut huomannut. Vuodelepohan siitä seurasi samalta istumalta sairaalassa koko loppuraskauden ajan. Terve poika syntyi rv 32+6. Nyt uusi raskaus menossa, viikkoja kasassa tasan 15. Ja sama kohtalo ennustettu mulle nytkin...

Kannattaa sis kuunnella myös omia tuntemuksiaan, eli jos tuntuu, ettei oo normaalia, niin näytille vaan heti!

Vierailija
7/9 |
30.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla esikoista odottaessa oli tota paineen tunnetta. Kävellessä tuntu et pikkunen tippuu omia aikojaan pois! Lääkäri laittoi mut saman tien sairaslomalle loppuraskauden ajaksi. Viikkoja oli sillon muistaakseni vähän vajaa 20. Tyttö syntyikin sitten rv 31+4. Ja nyt tätä toista odottaessa on ihan samat tuntemukset, mutta alkaneet kyllä pikkaisen myöhemmin, joskus viikolla 28 ja nyt viikkoja on 31!

Olis varmaan ihan hyvä jos sanoisit asiasta seuraavan kerran neuvolassa!!

Vierailija
8/9 |
30.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En odottaisi seuraavaa neuvolakäyntiä, vaan pyytäisin näytille mahd. pian...

Vierailija
9/9 |
02.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kävin läkärilä ja määräsi sairaslomalle ja pitäisi vain maata.... viikkoja nyt 24. Toivottavasti painontunne hellittää, ei ois mukava loppuaikaa maata. (viides raskaus)