****Reipasta arkea Tammikuiset!****
Kommentit (21)
Hurjalta tuntuu, kun joillakin meistä on jo nyytti kainalossa ja enyo puhuu käynnistelystä... kyllä meillä loppupään Tammenterhoilla käy vielä aika piiiiitäkäääääksi! Voimahalit vaan enyolle!!!!
Nyt loppu tämän mammelin jouluherkkujen mässäys! Aamupalaksi keitinkin neljääviljaa ja söin ruisleipää jättäen riisipuurot ja joululeivät kinkkuineen kiltistä jääjkaappiin(, vaikka en oo yhtään vielä jouluherkkuihin kyllästynyt!) Alkaa vaan turvotus vaivata ja pelottaa torstainen neuvolan vaaka ;) Viimeekshän paino oli kyllä laskenut...
Olipas ihana taas nukkua hyvin! Sitä nousee NIIN paremmalla mielellä sängystä ylös, kun jos olis ramapannu wc:ssä tai valvoskellu jalkasärkyjen tai muun takia. Vaikuttaa mulla aikaste paljon mielialaan toi mitan on yö menny... kuis käy vaavin synnyttyä?! Olenko jatkuvasti kiukkuinen?!!
Saatiin kuulla jänniä uutisia tässä... meiän vaaville tulee serkku kesällä. Elikkäs meidän vauva on sitten eka minun suvusta ja noin puolen vuoden päästä seuraava -kyllä mummi ja pappa on ihan pökerryksissä! Nyt on sitten mulla vertaistukea tosi lähellä! Ja vaavimme saa heti kaveria. IHANAA!!!
Jaksuja kaikille, eeviliina jolla rv:t hukassa, mutta jotain 35 ja 36 väliltä
kaikki meni aattoon asti hyvin :) siinä aamupuuroa ryystäessä huomasin kissalla ulostamisongelmia ja selvisi että on syönyt lapsen hiuslenkin ja on vielä tiineenä! Siinä sittenm rimputeltiin kaikki eläinlääkäri paikat ja vaikka mitä! Parafiiniöljyä kissalla ja ruuan laittoon. Vieraat tuli ja meni ja lahjat saatiin auki, kaikki siis tuntui taas olevan ok..
25 pvä herään honteloon oloon, supistuksiin ja en meinannut kuulla mitään (painetta korvissa), kahteen mennessä iski hirvittävä pääkipu, mittailin kotikoneella paineita ja nappasin panadolia sekä lepä' ilin..ei auttanut, viideltä lähettiin polille, tunti käyrillä, vauva hiljainen, proteiinia pissassa ja paineet 160/100 ja eikun lepuuttamaan osastolle...veriarvot ok ja paineetkin laski hienosti aamuun ja pissakin oli sitten jo puhdas, sain luvan tulla kotiin.
painoarvio oli 2589g (rv 35+5), lapsivettä normaalisti ja istukan virtaukset ok.
kotiin päästessäni huomasin sen tiineenä olevan kissani oksentelevan sinne sun tänne ja eikun lääkäriin, siinä vierähti 5 tuntia ja matkat päälle... enkä tullut hullua hurskaammaksi..tai no selvisi että odottaa 5:ttä vauvaa :)
huh...tänään vuorossa soittelemista neuvolaan ja lepäämistä
rr rv 35+6
Tän viikon neuvolakäynti urhoollisesti takana. Oiskohan jo päiväunien paikka? En oo tällä hetkellä todellakaan mikään aamuvirkku=) Yölläkin vierähti pari tuntia valveilla kun ruvettiin miehen kanssa juttelemaan kasteesta ja ristiäisistä.
Paino ei kun lisääntyy mulla (tällä hetkellä kasassa jo viitisentoista kiloa), mutta en jaksa sitä pahemmin stressata. Sf-käyrä notkahti parin viikon takasesta kahella sentillä pienemmäks, mut eipä kai piä siitäkään panikoida. Hemoglobiini oli noussu 139:ään, vaikka oon syöny tabuja vaan joka toinen päivä. Nyt pitää kokeilla ilman. Olo ihan hyvä, mitä nyt mahaa kiristelee etenkin öisin ja kääntyminen kyljeltä toiselle on todella hankalaa.
Tässä kai oman navan kannalta tärkeimmät. Ei kun hyviä vointeja ja jaksamisia kaikille ja suuret onnittelut jo vaavinsa saaneille.
Millamalla rv 37+4
Niin ne pyhät taas meni, niin , että hurahti, nyt odotellaan sitte vuden vaihtuvan ja vauvan syntyvän!! Mitähän sen syntymän jälkeen sitte odottaa, kai kesää!? Tai että napero nukkuis edes puolet yöstä;)
Ootteko kaikki jo pakannu kassin sairaalaan!? Tai hoitanu mahd. isompien lasten hoidon ?
Mä en oo vielä ihmeemmin tuota synnärille lähtöö miettiny, saati valmistautunu siihen mitenkää... No huomenna aika polille synnytystapa-arvioon, josko se laittais vähä vauhtia mun järjestelyihin...Nyt oon ihan saletti, että päästään tammikuulle asti, joskus tuntuu jopa siltä, että yliki vois mennä, riippuu vähä muista tunnelmista.
Välillä supistelee ja välillä on olotila kohtalaisen normaali, jos ei tuota hillitöntä palleroo lasketa, mikä on aina tiellä.
Tuntuuko teistä muuten, että vatsalihakset olis hävinny jonnekki!? Tarkotan lähinnä, ettei niis olis enää sitä tarvittavaa voimaa!? Mä en kyllä voi laskee mitää em. lihasten varaan, sohvaltaki pääsee ylös parhaiten niin, että muljauttaa eka ittensä lattialle kontilleen...
Vauva liikkuu vielä aktiivisesti, no eilen vai toissapäivänä oli vähä rauhallisempi, mut liikku kuitenki. Toivottavasti pysyis ny pää alaspäin, ku ei oo vielä kiinnittyny...
Mut palataan astialle taas! Luonto kutsuu...
T Hemppa tasan 36!!! Panokset kovenee!
ja uusi vuosi tulee ja vauva...
iiks. Tuntuu että aika loppuu kesken. koko ajan on aatellut että siihen synnytykseen on vielä niin pitkä aika.. mutta tosiaan, mulla maksimissaan se 6 viikkoa jos yli menee..
Vaikka sehän voi syntyä koska tahansa, mutta en kuitenkaan usko että etukäteen tulis, kun ei tunnu yhtään siltä. torstaina olis viimonen lääkärikäynti, saapahan tietää onko mitään tapahtunu. No ainakin painoa on suklaan ja kinkun ansiosta kertynyt varmaan yli 2 kiloo kahes viikos, hui.. mutta kohta sekin lähtee laskuun, toivottavasti..
Öistä on tullut aika vaikeita, kun joskus viikko sitten pysty vielä nukkumaan vaikka missä asennossa, niin nyt ei oikein mikään ole hyvä. Ja kamalia painajaisia näin myös viimeyönä, ahdistavaa :(
Ainiin, onnittelut kaikille vauvansa jo saaneille :)
Susku 36+1
Tervehdys kaikille!
Kyllä oli eka joulu kun ei joululta tuntunu laisinkaan. Jotenkin vaan odotti jotain tapahtuvaksi ja mieskään ollu joulufiiliksissä. Aatonaattona supistuksia tuli seittemän min. välein mut lopahtivat sitten. Aattoaamuna sitten tuli vähän mielestäni jo limatulppaakin ja olin varma et sehän syntyy joulunpyhinä. Onneks ei lähteny viel tulemaan. Pidän jalat ristissä uuteen vuoteen asti ja sitten otetaan keinot kehiin...
EIlen illalla kyllä koetteli vauva alapäätä olan takaa. Työnsi päätä niin kipeesti koko illan. Ei muu enää auttanu kun painon kädellä jalkoväliä niin se helpotti!!! Neuvolakin on vasta perjantaina, mahtaisko sitä vähemmällä syömisellä saada vaakaa näyttämään vähemmän heh heh :)
EI vaineskaan nyt hiemomaan lipastoa vaaville.
Maariska 37+6
ja tää mamma alkaa olla ihan puhki. Nenä vuotaa ja alapääkin..tuo valkovuoto on muuttunut vetiseksi ja lisääntynyt huimasti viikon aikana, örks!
Muuten olo on kohtalainen, supistuksia tulee silloin tälloin, ei säännöllisiä eikä kipeitä, maha vaan kovettuu hetkeksi. Olenkin tässä pohtinut, että näinköhän synnytys käynnistyy meillä lapsiveden menolla, ku suppareita ei juurikaan tule. Tietääkö joku kumpi yleisempää, se että alkaa suppareilla vai lapsiveden menolla?
Vielä muutama kuukausi, niin talomme on valmis. Sitä ennen tarvii muutama kuukausi selvitä neljän hengen porukalla 50 neliön kaksiossa..toivonkin hartaasti, että vauva syntyy laskettuna päivänä tai yli, että saa kuusen ja jouluhömpät pois, että mahdutaan sitten paremmin kotiutumaan ja tietty että ne vieraat mahtuu vauvaa kattomaan. Eli tämä mamma ei oo laittanu vauvalle, ku vaatteet valmiiksi vaatehuoneeseen ja kassin sairaalasta kotiutumista varten, oma kassikin olisi kohta kai pakattava.
Ai niin, meillähajosi sitten pyykinpesukonekin viime viikolla..ja korjaus vie muutaman viikon, ku osat tarviaa tilata ruotsista..että se siitä ku valintakriteerinä koneelle oli suomalaisuus ja nyt osat tulee kuitenkin ruotsista!!Anoppi on onneksi rahdannut tuota pyykkiä kotiinsa ja palauttanut ne pestynä ja viikattuna. Oonkin ollut ihan tulisilla hiiillä, ku ei ole ollut tuota jokapäiväistä pyykkirumbaa, jota tuo 2 -vuotias typy järkkäilee..
Tarttee ruveta laittamaan ruokaa typylle ja josko se isikin sieltä tontilta malttais tulla syömään. Onnea jo jakautuneille tammikuisille ja jaksamisia vielä vauvaansa odottaville!
nassikat 79 rv 38+3
ja uutta vuotta odotellaan. Joulun ajan oli totaalisessa nettipimennossa ja nyt aamulla käyny lukemassa kaikki kertyneet kirjottelut.
Onnea kaikille tammimassuille, jotka on saaneet jo oman nyytin kainaloon :)
Viime viikolla neuvolalääkäri sano, että saattaapi tuo teidän vaavi syntyä jo tämän vuoden puolella sen verran kypsä tilanne alhaalla. No onneks nyt ei ainakaan joulunpyhinä päättänyt tulla. Tapanin aamuna jo pikkasen kyllä koputteli siihen malliin kolme kunnon supistusta puolen tunnin sisällä ja ajattelin jo, että näinkö jää siskon valmistujaiset käymättä. Onneks loppuvat sitten siihen.
Sain tänään kinuamalla neuvolassa jonkinlaisen koko arvion kun sanoin, että pelottaa jos syntyy kovin pienenä (ei kyllä pelota :) ) neuvola täti sano, että tällä hetkellä 3 kiloa varmaan vähän yli. Ihan mukava tietää, että jos päättää nyt yhtäkkiä tulla maailamaan on jo ihan mukavan kokoinen kuitenkin. Saattaahan tuo arvio heittää pahastikin...
Ollaan miehen kanssa tässä mietiskelty, että jos lähtö tulee uuden vuoden yönä niin mistä saa taksin pääkaupunkiseudulla. Taitaa kaikki olla varattuja, omalla autolla ei hirveesti haluttais lähteä etsimään parkkipaikkaa kättärin pihalta. Täytyy toivoa, että ei nyt ihan vuoden vaihteessa synnytys ala. Varsinkin kun neuvolasta sanovat, että ei kannata odottaa kovin kauaa kotona ku supistukset alkaa.
No eipä muuta ku rauhallisia välipäiviä kaikille.
Kiti 76 + karuselli 36+2
Onnea myös muille nyyttinsta saaneille.Muille odottaville jaksamista,Pitkän odotuksen " palkinto" on teillä ihan millä hetkellä hyvänsä.Enyolle voimia perjantaille ja iiiiiiiiiisoooo hali ;)
lettis
lettis73 - 27.12. 12:14 vastaa tähän viestiin (1/3)
Synnytystarinaa...
Niinhan siinä kävi hassusti kun olin kirjoittelemassa Nekun kuulumisia niin itsellä kuulu masusta että naks,ihmettelin et ei kai vaavi kääntynyt ?sit noúsin tuolilta niin vedet tulla hurahti,ei sitä vettä paljon tullut mutta silleen et pikkarit kastui.Ryntäsin vessaan tarkistaan tilanteen,joukossa oli myös verta joten soitin het synnärille.Sanoi et pitää lähtä tulemaan muttei mitään paniikkia.Soitin miehelle töihin et vedet meni tarttis tulla kotio.Meidän äitee oli just tullut meille (n.2h:ta aiemmin).Joten ei tarttenut ruveta tyttöä viemään hoitoon.Niin sit mies sieltä kotiutuikin.Mulla ei supistellut ollenkaan joten olin varma että sairaalaan jäädään käynnistykseen.Mies käväs pikaseen suíhkussa ja vaihtoi vaateet,kun yht' äkkiä tuli sellanen supistus että oksat pois.Anto ensimmäisen varoituksen mitä tuleman pitää.Sanoi miehelle et nyt pitää lähtä.Sairaalaan tultiin puol 7.Käyrälle laitettiin ja tarkistettiin tilanne 3-4cm auki ja kanavaa ei ollut,kätiö laittoi peräruiskeen ja mie kipitin vessaan.Oli muuten tosi kiva vessareissu suoli toimi ja samalla tuli megaluokan supistuksia.Aattelin siinä vaiheessa et perun koko homman ja lähden kotiin joulun viettoon.Vessasta selvittyäni vaihdettiin vaatteet ja saliin.Siinä vaiheessa olin jo niin kipeenä etten tajunnut oikein mitään yritin kysellä kivunlievitystä.Kätilö sanoi et anestesia lääkäri on tulossa.Siinä sit kippuroin ja vääntelin ,mitenkäänpäin en voinut olla.Kipee olin ku leijona.Kätilö tarkasti kohduntilanteen..aikaa oli mennyt salissa tunti 8cm auki ja mää ilman puudutusta.Sit tuli lääkäri ja laittoi epiduraalin.10min kesti ennenku rupes vaikuttamaan,oli olo niinku olis päässyt taivaaseen.40min kerkesin tästä olosta nauttia kun rupes painaan pyllyn puolelle,sanoi kätilölle että painattaa ,kätilö kokeili tilanteen ja sanoi että täältähän ollaan tulossa,pienen pää jo tuntuu.Sanoi että saan ruveta ponnistamaan,1min päästä oli tyttömme syntynyt.Suloinen pieni tummatukkainen rinsessa.Kätilö nosti vaavin mahan päälle ja siinä et katselimme toisiamme,pitkän odotuksen jälkeen,voi sitä oloa ei voi sanoin kuvailla.Isi leikkasi napanuoran irti ja irrotti meidät toisistamme.Vauva punnittiin ja tutkittiin kaikki kunnossa,isi vielä kylvetti tyttären ja sitten me nautimme koko porukalla syntymäpäivä kaffeet.Salissa olimme 2h:ta ja sitten siirryimme osastolle.Minulla jäi tosi kaunis ja ihana olo synnytyksetä,synnytys oli upeaa.Heti lapsen syntymän jälkeen unohtui se kipu jota olin tuntenut.Tyttäremme syntyi viikolla 37+6 paino:3160 pituus:48,5 ja pipo:33
Olimme sairaalassa 3vuorokautta ja nyt opettelemme uutta kotisleikkiä ;) nyt meillä on YLPEÄ ISOSISKO,isi,ja äiti.
Voi tätä onnea !
Lettis73 0+0 ja pikkuneiti 5pvää!
Niin se vaan joulu päästiin ilman että tarvi lähtee synnärille. Kävin lääkärissä sillon torstaina 22.12. ja lääkäri totes tutkimusta tehdessä että saattaa syntyä jo ens yönä! tai seuraavana. No, nyt ollaan päästy 5 yötä eteenpäin eikä enää tunnu miltään... Tutkimusta seuraavana päivänä eli perjantaina tuli melkosesti limatulppaa... sitä vaan pyyhki ja pyyhki mut se ei vaan loppunu. Ja oli siis 100 % sitä itteensä eikä mitään valkovuotoa. No, sen jälkeen tietysti sitä alko miettimään et kuinkahan tässä käy et pitikin se lääkäriaika olla aaton lähellä, mutta ONNEKSI ei kuitenkaan sit lähteny ainakaan vielä syntymään. Tahtoo päästä uudelle vuodelle!!! Nyt tässä onkin sit otettu rauhallisesti nämä päivät, 5 yötä vielä ja sitten alan elämään normaalisti. Sen jälkeen on vaavilla lupa tulla! :)
Neuvola aika on perjantaina ja tuo paino kyllä vähän hirvittää, kun on tullut syötyä hyvin mutta liikuttua huonosti... omasta puntarista loppu patterit sopivasti ennen joulua niin ei tiedä missä mennään. Täytynee käydä ostamassa se patteri niin ei pääse ihan kamaliin lukemiin perjantaihin mennessä!! Hui...
(.) liikutaan ihan kivasti, välillä tosi paljon ja välillä rauhallisemmin mutta on kuitenkin liikkunut, onneksi. Välillä vaan tulee sellanen olo et hei, olenkohan mä edes raskaana? Niin ku tänä aamunakin kun nousin ylös niin ei tuntunu mitään, vaatteetkin sain kivuttomasti päälle, vaikka välistä on ollut TOSI kömpelöä vetää esim. sukkia jalkaan tai saada kenkiä jalkaan ulos lähtiissä mut nyt ei mitään ongelmaa... OMITUISTA sano minun sanoneen... viimesillään ollaan ja olo muuttuu paremmaksi eikä edes enää ole supistellut juuri lainkaan, tarkottaneekohan tämä sitä et tässä mennäänkin yliajalle..?
Rentouttavia välipäiviä kaikille tammimasuille!
Ja ONNITTELUT JO NYYTTINSÄ SAANEILLE!! ...perässä tullaan! :)
milla_s 38+4
Niin se vaan joulukin oli ja meni. Tytär oli aivan onnesta sekaisin lahjoista ja ympärillä käyneestä hyörinästä. Äiti ei niinkään jaksanut innostua jatkuvasta touhotuksesta, mutta onneksi tyttären joulumieli säilyi äidin laiskottelusta huolimatta.
Eilen oli ensimmäinen päivä kun supistuksia tuli koko päivän säännöllisen epäsäännöllisesti. Viitisentoista minuuttia oli supistusväli melkein koko ajan, mutta supistuksen kesto ja teho vaihtelivat melko lailla. Välillä supisteli niin kovasti että piti pijätellä hengitystä ja välillä maha vaan meni kivikovaksi ilman sen kummosempaa kipua. Alapäässäkin vihloili kunnolla, joten jospa näillä suppareilla olis jonkinlainen teho tuohon kohdusuun avautumiseen niin pääsis ensi viikolla tosi toimiin. Esikon synnytyksessä olin auki 5cm kun pääsin saliin ja yhtään kovaa supistusta en kerennyt kokea ennen kalvojen puhkasua.
Nyt täytyy lähteä leikkimään kun ei auta enää selittelyt et kohta äiti tulee. Tsemiä kaikille synnytystä odotteleville.
Ronnika 37+1
Kiitos Lettikselle synnytystarinasta, oli kiva lukea tommonen hyvinmennyt synnytys. Antaa toivoa muillekin, että noinkin voi mennä:)
Siellä on nyt ihanaa tuhista nyytin kera. Valvomistahan se tahtoo aluksi olla, mutta siitä se rytmi löytyy ennenpitkää...
(.) voi täällä hyvin, ei mitään uutta eikä edes valittamista.
Enyolle tsemppiä perjantaille!
Ei muuta kuin mukavaa viikonjatkoa kaikille tammimasuille, jaksellaan!
Mimmu 36 kai...
en saanut nukutuksi juuri ollenkaan. Aamulla sain syötyö ihan hyvin. Kävin neuvolassa. Alapaine oli yli 80 eli melko korkea, mut muuten kaikki oli hyvin. Kun tulin neuvolasta kotiin, olo heikkeni ja kävin oksentamassa. Sen jälkeen olo on ollut suht ok. Mulla ei ole ollut pahoinvointia pitkään aikaan, ja nyt pelkäänkin, että jos tämä on merkkinä synnytyksen lähestymisestä. Yritän tässä kuitenkin olla jalat ristissä vielä vajaat viisi päivää, että menis ensi vuoden puolelle. Vaikka loppujen lopuksi, mitä merkitystä sillä syntymäajankohdalla oikeasti on... Kuitenkin olen täysin valmistautunut siihen, että vauva syntyy tammikuun puolessa välissä. Hassua on tänään ollutkin, kun useampi kaveri on soitellut ja kysellyt, olenko vielä kotona. Itse en ole yhtään valmistautunut synnytykseen. Kai sitä pitäisi sairaalakassinkin pakkaamista alkaa jo miettiä...
Supistuksia mulla ei ole juurikaan tullut lähipäivinä, kun oon vaan löhöillyt ja ottanut rennosti. Uudenvuodenpäivänä alankin sit toteuttaa kaikkia mahdollisia kotikonsteja synnytyksen käynnistymiseksi.
Onnea kaikille vauvansa jo saaneille ja onnea loppuodotukseen meille muille!!
Myypuh tasan 39
joilla edessä on vielä enemmän tai vähemmän odotuspäiviä!
Tosiaan, niin se joulu vaan meni... ei oikein juhlafiilis noussut. Jotenkin koko ajan on sellainen olo, että mikään ei oikein tunnu miltään, kun jotakin todella suurta ja ihmeellistä on tapahtumassa.
Kierrettiin tosiaan pyhät sukuloimassa Savossa ja Pohjanmaalla - enkä olis koskaan uskonut, että pelkkä oleminen ottaa näin voimille. Eilen illalla kotiuduttiin, ja mä olen sen jälkeen ollut ihan kuollut! En jaksa kuin makoilla... Aamupäivällä oli neuvola, ja kyllähän oli temppua, että jaksoin käydä. Loppupäivä onkin mennyt sitten makoillessa.
( . ) kaikki hyvin, vaikka virtsassa edelleen valkuaiset +1. Paineet kuitenkin (mulle) hyvät, 130/82, ei päänsärkyä tms. oireita - turvotustakin vain maltillisesti. Vauva on jo kuulemma alhaalla lantiossa; se keksi raivata tiensä lähtökuoppiin matkalla anoppilaan. Kyllä kävi melkoinen melske masussa - ajattelin jo, että pään on pakko olla pitkällä jalkovälissä. Tuosta laskeutumisesta johtuen sain pyhiksi seuralaiseksi melkoisen lonkkasäryn... eilen illalla olin jo ihan invalidi, mutta onneksi kipu oli aamuun mennessä helpottanut. Täällä on NIIN kankea olo, että moisia kipuja ei kyllä tarttis yhtään. Jos siis meinaa, että jaksaa ja pystyy edes jotakin tekemään.
Suppareita ei oo edelleenkään kuulunut lisää, eikä sitä limatulppaakaan oo näkynyt. Siksi en varmaan osaa vieläkään ajatella, että lähtö voi oikeasti tulla milloin tahansa - sairaalakassi vauvalle ja itselle on pakkaamatta, turvakaukalo ostamatta, suuri osa vauvan vaatteista pesemättä, sänky kokoamatta jne. Toivottavasti meille ei käy vielä köpelösti, kun otetaan niin rauhallisesti ;). Vaikka onhan tässä laskettuun aikaan vielä aikaa.
Leppoisia välipäiviä kaikille,
kuulumisiin!
SolAngel & masuaarre Rontti 35+5
Täällä lähdetään kans käynnistykseen huomenna! Olin tänään äitipolilla ja vauvan painoarvioksi saatiin 3,7-4kg ja kun vielä tuo hepatoosi jyllää niin päädyttiin siihen, että vauvan olisi parempi syntyä. Saas nähdä kuinka monta päivää menee käynnistelyyn. Aikaisemmilla kerroilla mennyt pari päivää ennenkuin synnytys todella lähtenyt käyntiin. Täytyy myöntää, että jännittää...tietää mitä on edessä:-0 Mutta onneksi se palkinto odottaa:))
Talvikki rvk 38
Toivotaan, että kaikki sujuu rauhallisesti. Näin me vaan purkaudutaan.
enyo 39
Uskomatonta, olette jo tuossa vaiheessa!!!Näin se aika menee!!
Täällä mennään vaan ilmapallona päivästä toiseen!Miten voi hengittäminen olla näin työlästä ja liikkeet masussa niin älyttömän tuntuvia!!!!!!!!?Nuhan olen saanut vielä kaupan päälle, nii ei tiedä oikein miten saa nukuttua.
Soittelin sitten tänään Nk:lle ja ilmineerasin tilanteeni sekä faxasin gynen lähetteen heille siitä, että vauva perätilassa. Peukkuja vaan pidän oikein kovasti pystyssä, että vauva myös pysyy tässä tilassa eikä käänny enää alassuin!!!Ens vkolla sitten nähtävästi saan ajan Nk:n lkrille ja katsomma tilannetta Hesan päässä. Vielä täällä pohjoisessa siis vaikutetaan joululomalla.
Tämmösiä :)
Meeris 36+3
Voiskohan olla mahdollista, että poika ois kääntyny rt:sta pt:hen kun hikka tuntuu nyt ylhäällä oikealla ja aikasemmin se on aina tuntunut alavatsalla vasemmalla. Ja tuntuu kuin puolet mahasta ois yhtäkkiä hävinny? kauheasti poika kyllä jyllää, mutta suunta on kyllä toinen kuin ennen.
Täytynee kysyä huomenna myös neuvolassa miten terkkari tuntee pojan masussa olevan. Itsellä hankala kokeilla kun tuntuu vaavia olevan joka puolella. Nyt muuten tuli aivan älytön kipee supistus...aih! Oiskohan ne eilisetkin supparit johtuneet siitä et poika ois vaihtanu asentoo ts. tehny täyskäännöksen?!?
Ronnika 37+1 edelleen
Perjantaina siis se käynnistys, ehkä sen pikkuhiljaa ymmärtää. Ainakin pelkokerroin nousee. Hirveästi en halua täällä pelkoa kehenkään tartuttaa, mutta minulla iskee jokin luontainen pelko aina synnytyksen lähestyessä. On se kuitenkin niin hurjaa touhua.
Mitähän tällä kertaa tekisi toisin, että touhu ei etenisi niin vauhdilla? Jos perjantaihin asti selvitään, niin silloin puhkaistaan kalvot. Parasta olisi, että saisin omat supistukset käyntiin. Keskimmäinen syntyi mukavasti omien vaimeiden supistusten kiihdyttyä kalvojen puhkaisun jälkeen, kun taas kuopus tuli oksitosiinitipan voimalla lähes räjähtäen. Nopeita olivat molemmat, mutta omat supistukset olivat jotenkin tarkoitushakuisempia.
Täytynee yrittää sitä tuntemaani luomukeinoa, jonka tiedän tepsivän muhun eli nännien pyöritystä. Jospa sillä saisi alkusysäyksen ja oma kroppa hoitaisi homman kotiin.
Vauva vissiin aika tiukasti kiinnittynyt, ei näet ole noin viikkoon enää kihnuttanut päätään. Aamuisin on tosi vaikee päästä liikkeelle, niin on lonkat jumissa. Miltähän tämä loppuaikojen rasitus tuntuu vauvasta? Kiristääkö lanne päätäsi?
enyo 39 (hieman lääketokkurassa taas näin aamusta)