Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

autolaina

Vierailija
29.11.2007 |

kuinka pitkäksi aikaa autolainat tavataan ottaa? Kuinka paljon keskimäärin maksetaan lainaa kuukaudessa.

Pitäs ostaa auto ja oon ihan pihalla

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
29.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli hetken aikaa ennenkuin yhdistettiin uuteen asuntolainaan ja sattui olemaan 330 e:n kuukausierä ja noin 3v. laina-aika. Ja kyllä niitä menee, itsekin olen myynyt. Pankeissa ei vaan voi käyttää autoa vakuutena.

Vierailija
2/8 |
29.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta lainaa oli vain 12 000¿. Maksettiin n. 360¿/kk muistaakseni. Mutta sitten tossa 2v. kohdalla maksettiin kaikki loput pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
29.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku vuosi sitten ostettiin siis auto uutena ja kylläpä joka kuukausi kirpaisee maksaa tuota summaa. Kohta olisi taas autonvaihto ajankohtainen, mutta kuukausierä sovitaan kyllä pienemmäksi!

Vierailija
4/8 |
29.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kuukausierän suuruushan riippuu ihan siitä, minkä hinatisen auton ostat ja kuinka pitkän maksuajan otat.

Autoliikkeen kautta otetut lainat ovat yleensä todella korkeakorkoisia, ainoastaan joissakin todella lyhyissa maksuajoissa (eli suuret kuukausierät), saattavat korot olla ihan parhaimmillaan 1%.

Mutta suurimmassa osassa n.12%.

Pankista siis kannattaa neuvotella laina jos vain esim. takaaja tai vakuus löytyy. Auto ei siis käy vakuutena. Pankista voit siis saada pienemmällä korolla.

Meillä oli edellisessä autossa vain 6kk maksuaika (maksoimme autosta puolet kauppahetkellä), ja nyt uudessa autossa taas maksuaika on reilu vuosi (14kk), jota lyhennämme 1500¿/kk. Lainat neuvoteltu pankista, 3,5% korolla.

Ja vertailun vuoksi, siskollani autolaina autoliikkeen kautta, maksuaika 60kk ja lyhentää lainaa kuussa 100¿. Maksoi autosta 500¿ käsirahan.

Eli riippuu ihan autosta ja siitä, miten pystyy sitä maksamaan.

Vierailija
5/8 |
29.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja laina-aika 10 vuotta. kuukausilyhennys kylläkin vain 100euroa (olin opiskelija kun lainan otin).

nyt aikaa kulunut vain 3 vuotta, ja laina jo kohta maksettu. joten kyllä pankista saa pidemmäksi aikaa kuin 5 vuoden laina-ajalla.

Vierailija
6/8 |
29.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ostaa auto käteisellä. olisi koroissa säästänyt pitkän pennin.

Vierailija
7/8 |
29.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos käytetyn ostaa, kannattaa miettiä, minkä arvoinen pirssi on, kun laina maksettu. Jos tyhjästä lähtee, kannattaa miettiä, että lainaa on vähemmän kuin auton arvo, sillä auton arvo laskee kuin lehmän häntä.

Vierailija
8/8 |
30.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitos kaikille.

Selventi mun ajatuksia. Ehkä max 10000 auton pystyn ostamaan ja kork 400e kk lyhentämään. Olen ollut niin kauan kotona lasten kanssa että pää ihan pehmennyt=) ja rahan arvo kadonnut/unohtunut. Kotihoidontuella elellen kun ei lasketa kuin ruoka ostoksia. Palkasta toiv. jää muuhunkin. Pi.. kun täältä ei pääse minnekkään ilman autoa. Kaipaan aikaa Tampereen ku nyssejä kulki kuin ois kissi ruikulla=)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kolme