Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En arvosta mitään muuta kuin humanistisia yliopistotutkintoja, muilla

Vierailija
29.11.2007 |

on selkeät kovan tieteen metodit ja kaavat, joilla tehdä. Humanistien täytyy ymmärtää tätä ympäröivää todellisuutta, johon oikeita vastauksia ei ole.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
29.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

monesta todellisuuden selitysmallista täytyy valita yksi. ei siis pelkästään humanisteilla.

Itse arvostan kyllä ihan kaikenkaisia tutkintoja, mutta väitän siltu, että humanististen aojen työn vaikeuden osaavat nähdä vain humanistit, muille voi näytää pilipalitouhulta, mutta helppoa ei ole.

Vierailija
2/10 |
29.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole ilmeisesti koskaan kuullut tieteenfilosofiasta?

tai jutellut (älykkään) fyysikon tai matemaatikon kanssa?

entäs lääketiede, sehän ei ole eksakti tiede siinä missä esim. fysiikka? entä psykologia?

toivottavasti ap ei ollut tosissaan.

aika huono provoksi tosin :( :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
29.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvostan kyllä esim. teoreettista filosofiaa. Myös filologit ok. Mutta esim kansatiede, antropologia ...

Vierailija
4/10 |
29.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarvita kuin selkeät rakenteet. Ei riko maailmankuvaa, pistä koko elämää uusiksi, tee itsestäänselvänä pidettyä ympäröivää maailmaa monimutkaiselsi vaikutusten verkostoksi.

Vierailija
5/10 |
29.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovat tieteet ovat paljon muutakin kuin kaavoja ja vakioita. Ota selvää, ennen kuin annat itsestäsi typerän kuvan..

Vierailija
6/10 |
29.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka ilmeisesti olen humanistiksi ihan " voittaja" kun on virka ja palkkakin vajaat 3000 e.

t: FM, aineenope

Vierailija
7/10 |
29.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

toistan,

ap ei ilmeisesti ole koskaan tutustunut tieteenfilosofiaan tai esim. eri tieteenalojen historiaan

ehkä tutkinnon suorittaminen voi olla " helppoa" , mutta, että olisi oikeasti hyvä tieteentekijä vaatii laajempaa ymmärrystä kuin se, minkä tutkinnolla saa

itse olen opiskellut sekä humanistisen että luonnontieteellisen tutkinnon, ja arvostan kumpaakin. kannattaisi ap:n oikeasti tutustua myös muihin aloihin kuin omaansa, niin voisi nähdä miten laajoja konaisuuksia voi myös tieteen kautta nähdä ja ettei se ole pelkkää kaavojen/koeputkien tms. pyörittelyä ja asioiden mekaanista ulkoaopettelua

terv. 6

Vierailija
8/10 |
29.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonnontieteet sitten käyttävät humanismin puhtainta muotoa matematiikkaa ja osin myös teoreettista filosofiaa (logiikkaa) oman tieteensä eksaktina menetelmänä.

Vierailija
9/10 |
29.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

teoreettinen filosofia?

Vierailija
10/10 |
29.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

konkreettista tietoa siitä, mistä puhuu.