** Heinähatut* vko 48 TO-SU
Jatketaanko täällä??
Ennen kuin edellinen pino on 10 sivuinen??
Kommentit (26)
Hei! En ole ennen täällä mihinkään " ryhmään" liittynyt, etsiskelen nyt itselleni sopivaa.. Olen siis äskettäin plussannut, la olis laskurin mukaan 31.7.2008. Neljättä lasta nyt sitten odotan..
Oikee.enkeli ja muutkin vanhat ja uudet, voitte tulla myös keskustelemaan suljettuun msn-yhteisöön http://groups.msn.com/heinikset2008 Siellä meitä on jo jonkin verran, mutta lisää jäseniä otetaan mielellään vastaan.
Wipsu
Tuo edellinen alkoi olla kyllä niin pitkä, ettei meinannut jaksaa selata tekstejä läpikään...
Tähän napaan ei paljoa uutta kuulu. Olo on ihan hyvä, tosin pieni kuvotus päällä melkein koko ajan. Aina jos on nälkä ja aina jos syö liikaa... No tästä kuvotuksesta onneksi tietää ettei kovin kauaa kestä:)
Huomenna täytyy mennä pumppiin rehkimään. Tänäänkin kun olen vaan laiskotellut:0
Pricilla ja Muru 6+4
Tulin lukemaan vielä kuulumiset tänne ja sitten nukkumaan.Nyt on niin ihana joulufiilis että!Tulin hetki sitten Arja Korisevan kirkkokonsertista,jossa hän lauloi hengellisiä ja jouluaiheisia lauluja.Ainut mikä minulta unohtui,oli nenäliinat!!Herkistyin ihan kun Arja lauloi maan korvessa kulkevi lapsosen tie....ja mie kun olen herkkis,niin itkuhan siinä tuli.Mutta nyt on ihanan rento ja tunnelmallinen fiilis,kyllä uni maistuu!:)
Jouluisin tunnelmin Rautamamma ja Jokunen 7+1
Huoh, kuvottava olo on vaivannut eilisestä illasta asti. Koko ajan tuntuu, että on pala kurkussa, mutta oksentaa ei ole tarvinnut. Aikaisemmissa raskauksissa ei ole ollut juurikaan pahoinvointia, joten tämä vähäkin tuntuu inhottavalta.
Nyt sitten on taas ihan käytännössä todistettu, että raskaana olevan naisen aivotoiminta " hidastuu tai vähenee" . Minä, joka olen tosi tarkka siitä, että auto liikahda mihinkään suuntaan ennen kuin kaikilla autossa istujilla on turvavyö kiinnitetty, ajelin eilen töistä kotiin reilu 30km ja huomasin kotikonnuilla, että en ole laittanut turvavyötä ollenkaan! Hoh, hoijaa, pitää pysyä tarkkana, että ei toistu. Onneksi en sentään ratsiaan joutunut, olisi voinut tulla kallis kotimatka!
Onkos teistä muuten kukaan käynyt Pariisin Disneylandissa? Olemme ajatelleet tehdä neljän päivän talvilomamatkan sinne Helmi-maaliskuussa ja nyt vähän mietityttää onko järkevää menneä talvella. Ensikesäksi suunniteltu etelänmatka peruuntuu sattuneista syistä ja olisi kiva viedä pojat vielä reissuun ennen vauvaa, kun ensikesänä pysytellään pääasiassa kotimaisemissa.
Ihanaa, kun Jouluun on enää reilu kolmeviikkoa aikaa. Olen sitten lasten kanssa " Joululomalla" reilun viikon, sillä palaan töihin vasta 2.1.2008. Tulee kyllä lomailu tarpeeseen! Täytyy toivoa, että tulis lunta ja hyvä ulkoilukelit ao. ajalle. Huomenna alkaa sitten Joulukoristelu, sillä periaatteestakaan en Jouluvaloja laitan ennen Joulukuun 1. päivää :-)
Mukavaa viikonloppua kaikille! Nyt palaan työn ääreen, että voi livahtaa ajoissa kotiin laittamaan pojan synttärijuhlia valmiiksi.
Tinttis, rv:t 6+4
Hahaa, nyt näyttää siltä, että pahaolo olisi ihan pikkuriikkisen väistymässä. En ole enää oksentanut muutamaan päivään. Kuvotusta on yhä edelleen, mutta se oksentelu näyttää loppuneen. Jippii!!!
Mutta se väsymys, se on uskomatonta. Illalla kun tullaan töistä kotiin, syödään päivällinen, niin multa lähtee taju. En yksinkertaisesti pysy hereillä. Onko kukaan kokeillut nyt tai aiemmissa raskauksissa esim jotakin vitamiinivalmistetta tuohon väsymykseen? Auttoiko? Tuntuu kurjalta, kun ei jaksa tytön kanssa yhtään leikkiä illalla, vaan äiti porskuttaa vaan unta kuulaan. Huokaus.
Meillä odotetaan jo kovasti joulua. Joululahjat on likipitäen hankittu. Osa jouluvaloista on pakoillaa, viikonloppuna laitetaan loput. Kynttilälyhdyt on viety ulos. Viikonloppuna aloitetaan kaappien suursiivous. Meillä siivotaan koti lattiasta kattoon jouluksi. Jos en tee sitä jouluksi, en tee sitä koskaan. Toivottavasti tää väsymys hellittää, että jaksaisi puuhata joulupuuhat.
Rautamamma: Voin kuvitella liikutuksen! Itse olen kanssa aika herkkis. Mä laulan juuri tuota Suojelusenkeliä tytölle iltalauluksi ja välillä meinaa tulla kyyneleet silmiin, kun tyttö laulaa mukana. Todella hellyyttävää ja liikuttavaa.
Jahas, taidan ruveta paiskimaan töitä. Mukavaa päivänjatkoa!
Marju rv 8+1
Ihanaa tosiaan kun joulu jo kovaa vauhtia lähestyy:)
Vähän vaan hirvityttää miten sitä jaksaa nuo suursiivoukset ynnä muut leipomisurakat..;)
Nyt ainakin pari päivää ollut ihmeen hyvä olo kuvotuksen suhteen, tiistai oli tosi paha päivä, kuvotti ja väsytti ihan kamalasti. Nyt sitten ke ja to ei oikeastaan mitään - sekös heti ihmetyttää! Toisaalta alkoi paha flunssa ke iltana ja eilisenkin vaivasi tauti, joten josko pöpö sitten peitonnut raskausoireet vähäksi aikaa!?
Tulisi nyt edes pikkuisen sitä pahaa oloa takaisin, niin ei tarvitsisi taas panikoida;)
Eikös täällä muillakin ollut tuota, että muutamaksi päiväksi katoaa oireet ja taas palaavat?
Tasan 3 viikkoa olisi ekaan neuvolaan, ei jaksaisi odottaa, mutta jospa se aika tässä joulukiireissä menee nopsaan! :)
Mukavaa viikonloppua kaikille!
mami@5 ja rv7 tasan
Moi kaikki!
Ja onnea! Meikäläisen vierailut näihin pinoihin saattaa jäädä vähän huonolle, kun tuo edellinen muksu on vasta 8 kk ja sitten siitä vanhempikaan ei ihan vielä kolmea, joten vipinää riittää!!!
Ilmoittaudun nyt kuitenkin mukaan. Laskettu päiväkään kun ei ole tiedossa, mutta joskus kuun puolivälissä se varmaan on. Ei ole tullut niin kalenteria pidettyä silmällä, kun ei uskottu näin nopeasti onnistavan uudestaan... Ihan kivaa tämä silti ainakin vielä on ollut ;)
T:rouva ja pojat 01/05 ja 03/07
Muun odotuksen keskellä HYVÄÄ JOULUN ODOTUSTA!
Olitko sie kirjottelemassa maalismasuissa viimevuonna? Minulla myös maaliskuinen pikku neiti ;) Menoa riittää, mutta onneks mies on pitkällä sairaslomalla niin on vähän apuna!
Pahaolo vaivaa :( Yökkäyttää välillä, mutta mitään ei tule ulos. Jospa se tästä. Nyt lähden tallille, hevosta tervehtimään!
Jouhi 5+6
Heips
Eka neuvola takana :) Siellä puhuttiin D-vitaamiinin syömisestä. Minä kun syön jo noita multitabsin raskaus vitamiineja, niin tarviiko niitten lisäksi vielä ottaa erillistä D-vitamiini valmistetta? En muistanut kysyä.
Ekan ultrankin sain jo 17.12 ja lääkärineuvola on 20.12
Mietin, että onko tuo ultra liian ajoissa.. mutta ei kait, kun kerta sen antoivat.. Joulu kait sen verran sotkee niin kattovat aijemmin asiaa :)
Lihonukkin olen jo.. ku syön melkein koko ajan, ettei pahaa oloa tulisi :(.. tuskasta... kait on nestettäkin kehossa ihan kiitettävästi.. tuntuu ainaki sille
On ollut semmosta hulinaa koko viikko, etten ole kerinnyt ja jaksanut olla koneella ollenkaan.
Puhuittte(sori, en muista nimimerkkejä) herkkyydestä. Voin kuvitella tilanteen, olla kirkossa kuuntelemassa maan korvessa kulkevi... Kyllä ois varmasti mullakin hanat auennu! Mä oon niin herkkä, varsinkin esikoisen syntymän jälkeen oon tullut vielä herkemmäksi ja nyt tässä raskaudessa vielä enemmän. Katoin eilen tartu mikkiin ja siinä lauloi joku lapsi, itkin. Tänä aamuna katoin pojan kans staraokea, taas itkin. Mies ei ihan ymmärrä :D
Mulla on raskaus vielä aika oireeton. Tosin niin alussahan tässä vasta mennään. Ainoat oireet on väsymys (armoton!!) ja turvotus. Ärsyttää, kun ei jaksa illalla valvoo millään yli yheksään. Ja töissä vaan tekis mieli haukotella ja istua kahvihuoneessa juomassa kivennäisvettä. Niin joo, onko toikaan ihan normaalia, että mua janottaa koko ajan ihan älyttömästi!??
Varasin muuten maanantaina neuvola-ajan. 3.1. on eka neuvola ja ultra 23.1. Hui että, tuli niin ihana olo siitä. Ihan innolla täytin ne esitietolomakkeet, jotka tuli postissa. Oli aika hassua, kun neuvolatäti sanoi nauraen, että " eihän siitä kauan oo ku olit viimeks täällä!!"
No joo, mutta tarvii mennä järjesteleen paikkoja, kun meillä on tänään pikkujoulut :) Hyviä vointeja kaikille!
-Larsku rv 5+5
Kyllähän siinä tunti vierähti, kun kaikenlaista taas kyseltiin. Ultraääniaika on mulla joskus joulun aikoihin, ovat kuulemma aikaistaneet np-ultraa n. raskausviikolle 10.
Varasin myös ajan ultraan yksityiselle, se on jo tiistaina.
Oireista: Pahoinvointi on jatkunut kohtalaisena, hyvä jos ei tästä pahene. Hieman on ollut väsymystäkin, mutta ei sitä tajuttoman kovaa väsymystä että meinaa pystyyn nukahtaa, mitä esikoista odottaessa oli jossakin vaiheessa.
Nyt täytyis keksiä jotain kivaa tekemistä, kun avomies lähtee pikkujouluihin ja palaa vasta varmaan huomenna illalla, niin jäädään pojan(1v 9kk) kanssa kahden kotiin.
Anzzu1984 (menikö oikein?), jos otat sitä vitamiinia sen 2 kpl päivässä niin et tarvii erillistä d-vitamiinia lisäksi. Mä popsin myös sitä Multitabsin raskaus monivitamiinia ja kysyin just neuvolassa tuosta :-)
Mulla on edelleen pahoinvointia ja muutamia kertoja oon oksentanutkin pahoinvointilääkkeestä huolimatta. Mutta sentään pystyn syömään! Ihanaa. Normaalia rajumpaa tämä on ollut kyllä, mutta ei ole eka kerta. Esikoisesta oksensin vähintäänkin yhtä rajusti. Kakkonen päästi vähän helpommalla.
Posti toi perjantaina kirjeen Kättäriltä ja siinä oli molemmat ultra-ajat. Eka on 27.12. Toinen sitten helmikuussa.
myLove rv 8+2
minuun iski aivan järkyttävän kamala flunssa eilen! tänään olen vain aivastellut ja valittanut oloa.. pelkkä ruuan laitto vei voimat niin, että oli ihan pakko mennä lepäämään.. nyt ei tosiaan ole paljoo raskausoireita ehtinyt miettiä saati tuntea,mikä on kyllä ollut ihan kivaa kiletämättä :)
tänään käytiin fiilistelemässä kaksosten rattaita (jo nyt!!) ja mittailemassa,miten pieneen ne menee, et mimmoinen perheauto olis sitten hyvä hankkia. mies kun on ollut jo kesästä asti vaihtamassa kaaraa uudempaan,joten nyt on sitten vielä parempi syy siihen! :D ajattelin kuitenkin niitä kaksareita,vaikka esikoinen onkin jo kesällä 2,5vuotta.mutta toiveissa on,et päästään pidemmille lenkeille kuitenkin kesällä vaavi mukana,eikä poika vielä silloin jaksa seistä seisomalaudallakaan kauaa,joten rattaa on paras vaihtoehto,niin vakuuttelivat kaupassakin. meillä on jokatapauksessa edessä uusian vaunujen osto vauvalle,joten samalla rahalla saadaan sitten kaksarit ja esikoisen rattaat jää sit vauvalle jossain vaiheessa .
mutta.. nyt takas peton alle! mukavaa viikonloppua kaikille!
-annu ja sintti 8+5-
anzku - olipas ikävää kun flunssan kourissa saat olla!
Meillä myös on poitsu kaks ja puol kun tämän vauvan pitäisi syntyä, ja samaa olen pähkäillyt, kuinka tarpeen ne kaksosten rattaat olisi.
Me asutaan taajaman ulkopuolella, eli kärryillä mennään kruisailemaan usein lenkille..mutta millaiset ne sitten kannattaisi olla, isompi kaveri on jo huomattavasti isompi.. toinen taas pikkuruinen. Hmm antakaapas kaikki kynnelle kykenevät vinkkejä ja ajatuksia kekoon!
Ensi tiistaina ultra--kuinka jaksan sinne asti?!?
sinuvi rv6
Mulla ei olis minkään laista halua mennä vielä neuvolaan näin aikaisin kun koen sen ajan tuhlaukseksi. Onko sinne pakko mennä ultra-ajan saamiseksi vai voiko Kättärille soittaa suoraan ja pyytää aikaa?
Kvaak jotain rv 7+6 - 8+4
Kvaak:
Mulla ei olis minkään laista halua mennä vielä neuvolaan näin aikaisin kun koen sen ajan tuhlaukseksi. Onko sinne pakko mennä ultra-ajan saamiseksi vai voiko Kättärille soittaa suoraan ja pyytää aikaa?
Kvaak jotain rv 7+6 - 8+4
Minun mielestä sun pitää mennä neuvolaan, jotta ne saa sun tiedot ylös, että oot odottaja yms. terveysjutut. Eihän siellä juuri muuta tehdäkkään ekalla kerralla.
En kyllä tuosta tiedä, voiko ultraan mennä ennen neuvolassa käyntiä? Minä kuitenkin itse varasin ajan äippäpolilta tuohon ultraan eli ei neuvolan kautta varattu kuin se lääkäri neuvola joka on rv 11 kanssa.
Suosittelen kuitenkin neuvolassa käyntiä, ei se niin pitkää aikaa vie :)
-Anzzu rv 8+
Mua NIIN väsyttää! Nyt tän viikkoa on ruvennut oireitakin tulemaan. Sellanen ihana kuvotus melkein läpi vuorokauden. Ei kylläkään kovin paha, että MyLovelle vaan sympatiat täältä ja jaksamista pahoinvointiin! Anzku, mäkin myös suosittelen kaksareita!!! Meillä on isompi neiti reilu 3v. ja nyt kolmen kuukauden ajan on saanut opetella seisomalautaa ja kävelyä. Siis toki on kävellyt aiemminkin pikkumatkat, mutta nyt puhutaankin 3,5km matkasta yhteen suuntaan. Ja täytyy sanoa, että kyllä tuntuu tuonkin ikäiselle vielä olevan vaikeaa jaksaa noin pitkään matkaa seisomalaudalla!!!
Meillä on tytöillä 1v8kk ikäeroa ja aiemmin kaupungissa asuessamme pärjättiin peräkkäinistuttavilla matkarattailla. Nyt kun tytölle ja vauvalle tulee 2v ikäeroa ja asutaan maalla niin täytyy varmaan hommata vierekkäinistuttavan rattaat kunnon pyörillä.
Matkikset oli tosi kätsyt, kun meni pieneen tilaan (meilläkin oli melkein aina takakontissa mukana) ja vauvalle takana oli oma koppa. Oli myös helppo työntää, kun eivät puoltaneet painavamman puolelle.
Miinuksia tuli pienistä pyöristä, joiden takia maastossa meno oli mahdotnta. Pyörien takia olivat myös painavat työntää. Ja yli 1-vuotiasta on jo aika vaikea saada mahtumaan takapenkille.
Jaahas täytyy taas lähteä erotuomariksi:Z
Pricilla ja Muru 7+0
Juu täällä on kans kärsitty nyt tätä flunsaa noin viikon verran ja vieläkään ei oikein meinaa olo parantua oireet vain muuttuilee nyt on enemmänkin yskää ja päänsärkyä..Mukavaa kun ei oikein voi ottaa nuota yskänlääkkeitä niin täällä sitte vain köhitään..
Juu kyllä on ihanaa kun tulee joulu! mulla on vielä viikko koulusta harjoittelua ja sitte viikko vielä koulunpenkillä niin siitä alkaa ihanan pitkä joulu loma. Jänskättää että jokohan sitte on mahaa sen verran että joku huomaa ku 7.1 palataan opiskelujen pariin..meillä kun koulussa tuolla fysioterapia puolella ollaan välillä vähäisissäkin vaatteissa kun tutkitaan jotain juttuja niin siinä ei paljo pysty peittelemään..No se on sen ajan juttuja. vielä ei ainakaa oo juurikaan eres turvotusta mutta jonkin verran tuota huonovointisuutta kyllä, niin että tietää eres olevansa raskaana.
Ihmeen helpolla oon kyllä vielä tässä päässyt kun tuossa justiin kattoin vähä edellisen odotuksen papereita niin multa oli enimmäisen kuukauden aikana lähtenyt monta kiloa painosta sen huonovointisuuden ja oksentelun takia..tämän aikana meinaa paino vain vissiin nousta oikein kunnolla.
No niin ehkä tästä nyt jatkan niitten jouluvalojen ettimistä että sais vähä tunnelmaa ilmaan. Ja voishan täs samalla kuunnella jo vaikka vähän joululauluja..
T: Niina-Riina ja masukki 6+3
Täällä uusi odottaja joukossanne :) Hiljattain testailin plussaa. Meillä viisi lasta ennestään, esikoinen eskarissa ja nuorin vajaa vuotias. Ihanaa kyllä kun tulee vauva!
Onhan se aina ihanaa, kun saa tietää odottavansa lasta... Semmonen kiva kihelmöinti siitä aiheutuu :D
Oireeton ainakin vielä olen, mutta " odottelen" jo sitä kamalaa pahoinvointia joka on ollut joka raskaudessa. Jokainen helppo päivä on uusi alku! :)
Onnittelut kaikille heinäkuisille, jatketaan matkaa yhdessä!
Nasu rv jotain??! La menkkojen mukaan 29.7, mutta todennäköisesti heittää suuntaan tai toiseen :)