Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

minkä ikäisenä vauvasi kääntyi mahalleen? (ev)

Vierailija
29.11.2007 |

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
29.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienin on ihan kohta 4kk ja ei vielä käänny. Yritystä kyllä on.

Vierailija
2/18 |
29.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika harvoilla sen ikäisillä suuremmin on vielä kykyä itseään liikutella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
29.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapset oppivat nopeasti kääntymään mahalleen, jos hoitotilanteessa lasta tukee kääntymään itse, eli ottaa käsivarresta lasta kiinni, ja antaa hänen kääntää itsensä omalla voimallaan. Se kääntyminen on siinä kohtaa refleksin omaista.

Se ei ole siis välttämättä synnynnäistä vaan opittua.

Vierailija
4/18 |
29.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsekseen lattialla maatessaan. Ilman mitään avitusta. Haluaisin sellaisen vauvan kernaasti nähdä. Mielestäni monet ovat varsin vetkuloita vielä puolivuotiaanakin.

Vierailija
5/18 |
29.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei minulla ole syytä valehdella tässä asiassa. 2 kk:n ikäisen tytön kääntymiset ovat tapahtuneet puuhamatolla. on muutenkin erittäin aktiivinen vauveli.

Vierailija
6/18 |
29.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

2,5kk ja 3,5kk ikäisenä..

Vierailija
7/18 |
29.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

3kk

2kk

Vierailija
8/18 |
29.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovatko he vain olleet liikkuvaista sorttia, vai oletteko jollakin tavalla tukeneet kyseisen asian oppimista? Meidän 5 kk ikäinen kun ei osoita mitään merkkiä kääntymisestä ja alan olla huolissani, mietin voisinko mitenkään " opettaa" asiaa... Hävettää mennä neuvolaan ja tunnustaa että ei se vieläkään käänny :(

Vierailija
9/18 |
29.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja poika 2kk3vk. Poikaa ei avitettu milläänlailla. ihan itse hokasi tuon kääntymisen. Videokameralla on kuvattu ja epäilevät saavat tulla katsomaan:).

Vierailija
10/18 |
29.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

ovatko he vain olleet liikkuvaista sorttia, vai oletteko jollakin tavalla tukeneet kyseisen asian oppimista? Meidän 5 kk ikäinen kun ei osoita mitään merkkiä kääntymisestä ja alan olla huolissani, mietin voisinko mitenkään " opettaa" asiaa... Hävettää mennä neuvolaan ja tunnustaa että ei se vieläkään käänny :(

t 11

Vierailija
11/18 |
29.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan itse kääntyi, ei avitettu mitenkään. Tosi liikkuvaista sorttia ollut muutenkin, kyljelleen kääntyi 1 kk iässä ja ryömimistä aloitti 3,5 kk.

Vierailija
12/18 |
29.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

osaatko selittää tarkemmin miten tuitte lasta? Siis pidittekö vaan kädestä kiinni niin että lapsi pystyi sen varassa " pungertamaan" itsensä toisin päin vai miten tarkoitit? Voisin kokeilla tuota meidän pikkuisen kanssa jos hänkin vihdoin innostuisi kääntymään... ?

Vierailija
13/18 |
29.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei meillä tuettu kääntymistä, poika oli ja on liikkuvaista sorttia ja hoksasi itse tuon kääntymisen. Nyt 6-kuukautisena ryömii ympäri asuntoa.

Ei sinun kannata hätäillä, näissä asioissa edetään monella tahdilla ja normaalin käsite on laaja. Ja onhan siinä liikkuvassa vauvassa enemmän vahtimista.

21

Vierailija
14/18 |
29.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

se raja muuttuu herkemmäksi koko ajan, ja äkkiä lapsi kääntää itsensä ilman apua, kun on päässyt jyvälle hommasta

Vierailija
15/18 |
29.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 kk ja 3 kk on jo huima ero. Ja sekin tietty vaikuttaa onko syntynyt rv 42 vai 37...

Onko jollain oikeasti n. 60 päivän (tai alle) ikäinen kääntynyt avustamatta?

Vierailija
16/18 |
29.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mikä kiire teillä on saada niitä lapsia kääntymään? Jokainen lapsi oppii sen sillon kun on siihen valmis, miksi pitää yrittää tukea ja opettaa lasta kääntymään?

Lapsi oppii kyllä kaikki itsekseenkin kun hänen oma kehitys siihen on valmis.

Minun lapset kääntyneet ilman opetusta ja tukea 4kk iässä ja 5kk iässä. Kävelemään lähtivät ilman opetusta ja tukea 9kk iässä ja 11kk iässä.

Vierailija
17/18 |
29.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen kääntyi jo laitoksella (ja siellä olevat kätilöt sanoi, että ovat nähneet pari viikkoa yliaikaisia, jotka menevät jopa kaksi kierrosta ympäri!), mutta kääntymisen tajusi 3kk vanhana.

Nyt tämä nuorempi ei käännyt vielä (4,5kk), joten en osaa sanoa, että milloin kääntyy. Hän taas hätkäytti mua laitoksella kannattelemalla ekana iltanaan päätään. Onneksi oli esikoisesta muistissa, että sormet laitetaan pään taakse pystyyn, mutta kyllähän se säikäytti, kun pää niihin sormiin sitten tumpsahti, kun herra päätti päätään kannatella.

Vierailija
18/18 |
29.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, heinäkuun alkupuolella on syntynyt tuo vauva. Missäpäin kyselijä vaikuttaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän viisi