Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olisi meille vanhemmille pitänyt puhua ensin?

Vierailija
29.11.2007 |

Lapsemme on perhepäivähoitajalla hoidossa. Jokunen aika sitten veimme lapset hoitoon ja ovelle juoksi vastaan koiranpentu. Mielestäni meille olisi voinut asiasta etukäteen kertoa. En tiedä tietääkö hoitajan esimieskään asiasta.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
29.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä paitsi, eikös tuo ole vaan kiva asia, että lapsi/lapset saa leikkia hauvavauvan kanssa. Vai meneekö liian innolla hoitoon?

Vierailija
2/21 |
29.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole allergiaa? Pph:llakin on yksityiselämä... ei kuulu kaikki vanhemmille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
29.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja pph miettisi lasten vanhempien kanssa kaikkien sopeutumista, pissavahinkojen siivoamista, koiran olemisesta ulkoiluissa mukana ym. siis silleen innokkaasti. Ja saattaajan pikkukoira käydä napsaisemassa kenkänpohjasta palasen ja muuta sen sellaista, joiden korvaamisesta pitäisi sopia vaikka kaikki ymmärtääkin, että sellaista sattuu.

Vierailija
4/21 |
29.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai. Mulla on ollut koiria 30 vuotta, enkä ole yhtäkään tuolla lailla ottanut. Eikä yksikään ole koskaan syönyt yhtään kenkää, eikähän niissä pissoissa tarvitse kenenkään mennä pyörimään.

Vierailija
5/21 |
29.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä väitä, että lapset menevät koiran pissaan pyörimään, vaan että sellaisesta asiasta ja muista sen kaltaisista asioista luulisi aikuisten jossakin välissä puhuvan. Yksi koiristamme tuli, kun lapset oli pieniä, ja pitkäänkin tuumailtiin, mitä tehdään, jossa pikkukoira siinä kolmen neljän kuukauden iässä pureskelee terävillä pikkuhampaillaan lapsia, niin kuin ne tapaavat tehdä ainakin aikuisten nilkoille : )

Ja pph:na puhuisin myös lapsille etukäteen siitä, miten heidän pitää olla koiran kanssa. Esimerkiksi että koiraa ei häiritä, kun se on nukkumassa.

Vierailija
6/21 |
29.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tuo ihmisten kanssa kommunikointi on niin vaivalloista.

Olisihan se täti voinut asiasta mainita. Ei sillä, että laki niin määrää, tai että lasten elämä tästä mullistuisi, mutta olisihan se ollut ihan kiva tietää. Kai siinä ovensuussa turhempiakin tulee juteltua?

Vierailija
7/21 |
29.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minä olisin pph, niin ilman muuta kysyisin kaikkien lasten vanhemmilta, mitä mieltä he ovat koiran hankkimisesta. Tai vähintäänkin kertoisin, että sellainen aiotaan nyt hankkia.

Meillä on niin reilu ja tunnollinen hoitaja, että varmasti hänkin olisi tuossa tilanteessa edes maininnut asiasta etukäteen.

Vierailija
8/21 |
29.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin koirastaan on iloinen, mutta ei se nyt ilo kaikilla mitään tuollaista hysteeristä vimmaa ole.

7

Vierailija
9/21 |
29.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka ilmaisun " parin tapaamiskerran ajan" ?

Olet ehkä aika kärkäs tässä asiassa. Ja minä en ole erityinen koiraintoilija, kunhan vaan tykkään niistä.

Vierailija
10/21 |
29.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

musta on vähintäänkin kummallista,ettei asioista yleensäkään voida jutella,mulle on tulossa hoitolapsi ja meillä on jo koiranpentu,ollaan juteltu,että mitä ja miten koiran kanssa toimitaan ja vanhemmat ovat halunneet kysellä kaikenlaista--selkeästi heitä tämä asia jännittää

Vierailija
11/21 |
29.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että pph:n ja ap:n suhteet ei ole parhaat mahdolliset.

Vierailija
12/21 |
29.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei lapsilla ole virallisesti mitään allergioita todettu. Mutta itse olen astmaatikko ja allerginen melkein kaikelle karvaiselle ja neljällä jalalla liikkuvalle. Mitenkäs tällaisessa tapauksessa? Pitäisikö minun sitten hakea lapsille uutta hoitopaikkaa, sillä kantautuuhan niitä karvoja ja hilsettä vaatteissa kotiin ihan takuulla.

Vierailija
13/21 |
29.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että lapsissa ei ole todettu mitään, koska ei ole ollut tarvetta tutkia. Lähipiirissä ei ole eläimiä, joille lapset olisivat voineet altistua.

Vierailija
14/21 |
29.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoitopaikka. Vanhempien allergiat ovat heidän oma murheensa.

Vierailija:

Meillä ei lapsilla ole virallisesti mitään allergioita todettu. Mutta itse olen astmaatikko ja allerginen melkein kaikelle karvaiselle ja neljällä jalalla liikkuvalle. Mitenkäs tällaisessa tapauksessa? Pitäisikö minun sitten hakea lapsille uutta hoitopaikkaa, sillä kantautuuhan niitä karvoja ja hilsettä vaatteissa kotiin ihan takuulla.

Vierailija
15/21 |
29.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin mitäs sitten kun lapset ovat isompia,eivät vissiin saa leikkiä kavereilla kenellä kotieläimiä--kyllä niitä karvoja kulkeutuu kotiin ties mistä

Vierailija
16/21 |
29.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija
17/21 |
29.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jos et ole kerran toivonut hoitajaa, jolla ei ole lemmikkejä niin eihän tämä muuta mitään. En ymmärrä miksi hoitajan pitäisi sen virallisemmin ilmoittaa vanhemmille koiran tulosta. Sen sijaan lapsille olisi pitänyt puhua ja ehkä on puhuttukin. Lähinnä koiran käsittelystä jne. Ihanaa kun hoitopaikassa on eläin. Se kasvattaa vastuunottoa ja empatiakykyä joka lapsella.

Vierailija
18/21 |
29.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä varten mineulla on allergialääkettä, jota voin tarvittaessa ottaa. Mutta jos niitä karvoja tulisi kotiin jokaikinen päivä vuosien ajan... Onhan se nyt paljon hankalampi homma.

Vaikeahan se varmaan on terveen henkilön tällaiseen tilanteeseen eläytyä, mutta allergikolle oireet ovat totisinta totta.

Vierailija
19/21 |
29.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hoitaja ole sinulle tilivelvollinen hankinnoistaan.

Hae toista hoitopaikkaa jos ei miellytä.

Vierailija
20/21 |
29.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

mutta jos et ole kerran toivonut hoitajaa, jolla ei ole lemmikkejä niin eihän tämä muuta mitään. En ymmärrä miksi hoitajan pitäisi sen virallisemmin ilmoittaa vanhemmille koiran tulosta. Sen sijaan lapsille olisi pitänyt puhua ja ehkä on puhuttukin. Lähinnä koiran käsittelystä jne. Ihanaa kun hoitopaikassa on eläin. Se kasvattaa vastuunottoa ja empatiakykyä joka lapsella.

21 puhui ainoastaan kuvitteellisesta tilanteesta. Tosin, en koskaan hakenut lapsilleni pph-paikkaa, vaan tarhapaikkaa (jossa nyt ei ainakaan elukoita ole). Sitä en vastoin toiveitani saanut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi seitsemän