Onko tervettä tuntea mustasukkaisuutta miehen existä ja näiden kanssa vietetystä ajasta?
Kommentit (8)
Tässä tapauksessa ymmärrän ehkä pienen mustasukkaisuuden, jos aikaa tulee siis vietettyä paljonkin. Mutta jos kysymys on menneestä ajasta niin en todellakaan ymmärrä.
elämässäni mustasukkaisuutta miesystäväni existä. Inhottava tunne. Hyväksyttävähän se on, että kaikilla meillä on menneisyytemme.
Ei mun mielestä ole kovin tervettä olla mustasukkainen miehelle hänen vanhoista tyttöystävistään, varsinkaan jos eivät ole hänen elämässän millään lailla mukana.
Sehän olisi vähän sama juttu kun olisi miehelleen vihainen laiskuudesta kun ei saanut aikanaan ylkkäreissä viittä ällää.
Taas tuo historiattomuus tulee esiin: eipä sitä ennenkään menty naimisiin ensimmäisen miehen ja naisen kanssa, joka vastaan tuli. Jutelkaapa nyt niiden isovanhempien kanssa ja kyselkää millaista elämä oli heidän nuoruudessaan :-)
itseäni mieheni exään. En ole yhtä hoikka jne. Ahdistun aina, kun näen exän kaupassa tai muualla. Taidan tarvita hoitoa..
Joo kyllä tuo kuulostaa itsetunto-ongelmalta. Etkö voisi ajatella ainakin niin, että miehesi pitää sinua parempana kun ei ole enää eksänsä kanssa. Hän on sinut valinnut ja haluaa olla sinun kanssasi.
olen aivan järjettömän mustasukkainen exille vaikka mies ei ole edes ollut naimisissa eikä ole lapsia. Eikä muutenkaan exät pidä mitään yhteyttä.
Mutta hullu mikä hullu. Jokaisesta pienestäkin asiasta tulee miehen exät mieleen, välillä olen surullinen, välillä raivoissani. Välillä pidän mölyt mahassani, välillä puran ne mieheen.
Lisäkin tahallaan vielä " kiusaan" itseäni. Oikein etsimällä etsin mieheni tavaroista esim vanhoista tiliotteista exien nimiä ja kuvittelen että mitä he ovat milloinkin tehneet jne.
Aluksi ajattelin että kyllä se tästä ajan myötä mutta nyt jo neljäs yhteinen vuosi menossa ja päivittäin exät kummittelee mielessä.
Joskus vartavasten pengoin miehen vanhoja valokuvia ja kiusasin itseäni katselemalla entisten naisten kuvia. Tiedän tämän olevan epävarmuutta omasta itsestään. En usko, että hän voisi välittää minusta lainkaan vaan aina entiset ovat jostain syystä parempia.
vähän kuinka voimakasta se mustasukkaisuus on. Varmaan jokainen tuntee pientä mustasukkaisuutta existä. Mutta siis pientä..