Miten läheiset suhtautuvat odotukseesi?
Miten läheisesi suhtautuvat sinuun, kun olet raskaana? Kohdellaanko sinua eri vai ihan samalla tavalla kuin ennenkin? Kuinka kiinnostunut lähipiiri on tulevasta lapsesta?
Kommentit (6)
...oikeastaan tuntuu että ketään sukulaisia ei kiinnosta vauvamme tai vointini, ainoastaan ystäviä, mutta hyvä sekin. Kyllä kai kaikki odottavat tätä vauvelia syntyväksi, mutta heitä ei kiinnosta tämä aika ennen sitä.
Onneksi aika monta ystävää odottaa samana aikaan, niin on vertaistukea...
Kyllä minua kohdellaan ihan samalla tavalla kuin ennenkin. Välillä kyllä ärsyttää kommentit mitä kehdataan sanoa...
kun kerroin et olen raskaana vanhemmat sekä miehen vanhemmat olivat niin ilosia . muistan kun ne kysyivat oletko oikeasti raskaana? vastasin jooooo. ja mua kohdeltiin kuin prinsessa. ne sanoivat mulle syö hyvin ja jos tarvitset apua siivoukseessa olemma käytössäsi. oli kyllä iloista kuulla heiltä! Haluasin sanoa kaikki jotka ovat raskaana olkaa iloisia ja nautikkaa elämästä! :x :x
miehen vanhemmat poksautti heti samppanjapullon kun oma äitini taas tokaisi "kai sinä tajuat ettei se ole mikään koiranpentu " :( Ja oma äiti on ollut koko raskausajan aina jotenkin ihmeellinen ja vasta lapsen synnyttyä ollut niinkuin mummojen kuuluukin. Ehkä se on jotain hänen omaa traumaansa, mene ja tiedä. Pahalta tuntunut kuitenkin.
Tätä lasta kun on yritetty yli vuoden ja kaksi keskenmenoakin tullut tässä ajassa. Vieläkään ei ole varmaa syntyykö tämäkään kun viikkoja on vasta 7+4. Läheiset jaksavat koko ajan olla tukena ja tsemppaamassa meitä :) Ja sitä tukea kyllä tällä kerralla tarvitaankin.
Meille tulossa kolmas lapsi tammikuussa ja moni on sanonut että miten te noin tiuhaan niitä lapsia teette?? Esikoinen syntynyt -05 kakkonen -07 ja nytten sitten seuraava -09. Minun isä on innoissaan lapsesta mutta luulen että sekin sen takia koska olen aina ollut " isin tyttö ". Mieheni vanhemmat on sitten ihan erimaata ovat tosi innoissaan välillä oikein alkaa ärsyttää koko aikanen kysely :)
...ainakin täällä.. :P Soitellaan useammin, kun asumme mieheni kanssa kauempana omista vanhemmistani. Ja isäni on aivan onnessaan, ensimmäinen lapsenlapsi kun on tuloillaan. :)
Omat isovanhempani eivät vielä tiedä uutisesta, kun olen vasta viikolla 11. Varmaan kohta on aika kertoa sinnekin päin. Kaikki ovat suhtautuneet ihanasti ja onnellisesti uutiseen.