Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tytär halailee tuntemattomia

28.11.2007 |

Miten pitäisi suhtautua/käyttäytyä tällaisessa tilanteessa:

Lapseni (1v2kk) menee halailemaan tuntemattomia aikuisia. Ei väliä onko mies vai nainen. Saatta yhtäkkiä kiivetä syliin ja halata.

Pitäisikö minun käydä hakemassa lapsi pois vai antaa halailla vapaasti?

Muutenkin tuntuu että on joku halailubuumi menossa, kotona halailee pehmolelujaan ja jopa kirjoja joissa on vaikka nallen tai vauvan kuva.

Ajattelenko tyhmästi kun minulle tulee jopa hieman paha olo tuosta tuntemattomien halailusta: eikö oma syli olekkaan mitenkään spesiaali kun jokaisen syli kelpaa...

Onkohan tämä joku ohimenevä vaihe vai onko lapsesta tulossa jotenkin yltiösosiaalinen ihminen.

Pitääkö tähän jotenkin reakoida vai antaa olla?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
28.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai no, ei nyt suoranaisesti halaile, muuta kuin jalkaa (kun aikuinen seisoo) eikä tavallaan ihan tuntemattomia, mutta esim. perhekerhossa neiti 1v 1,5 kk juurikin tälläkin viikolla tunki muiden äitien kainaloon/ viereen esittelemään lelujaan tms ja nyt kun pystyyn nouseminen tukea vasten on in, ottaa myös kerhossa liki kenen tahansa lahkeesta kiinni ja kiipeää pystyyn ;) Mäkin oon vähän mustis, kun itse olen kuitenkin ollut näissä tilanteissa max. kahden metrin päässä :) Mutta toisaalta, hyvähän se on etti ihan koko aikaa äitin helmassa roiku ;) Eiköhän tämä ole vaan vaihe muiden joukossa, luulisin...

Vierailija
2/2 |
28.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annan halailla ja mennä liki, jos näyttää siltä että aikuinen tai kuka nyt onkaan kyseessä, on usein toinen lapsikin, vaikuttaa vastaanottavaiselta, eikä se näytä toista osapuolta haittaavan. Jos toinen osapuoli näyttää vaivaantuneelta tms, niin sitten ystävällisesti toppuuttelen poikaani ja ohjaan muihin hommiin.

Aluksi olin ehkä pikkuriikkisen mustis, mutta sitten olen tottunut.

Ja se nyt vaan on niin, että tämä meidän poitsumme on vain tavanomaista sosiaalisempi ja aurinkoisempi sekä rohkeampi tapaus tapaus. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla