Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Opettakaa tarhaikäisille itsepuolustusta. Mä opetin Judoa!

Vierailija
28.11.2007 |

Tämä ei ole Porvoosta.

Lapsellani on väkivaltainen kaveri, joka on niin vietävän ovela. Aina se menee siihen, että sana sanaa vastaan. Opetin lapselleni muutaman judo-otteen ja opetin sille huutamaan täysillä

" ÄLÄ KIUSAA MUA, kiusaajan nimi" .

Jos se mimmi ei kerran jää tarhassa opeille kiinni, saa maistaa ihan omaa lääkettään.

Adaptoidut judo-otteet on itsepuolustavia, kuten huitaseminen tukistajan käsien väliin. Niillä ei ole tarkoitus satuttaa hyökkääjää, ainoastaan estää hyökkäyksen osuminen maaliin.

Suosittelen lämpimästi kaikkia opettamaan lapsia pitämään puolensa, tarhaopet ei näköjään ehdi joka paikkaan.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
28.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Skidikantti¿-ohjelman tavoitteena on elämänhallinta ja jämäkkyys. Koulutuksissa harjoitellaan selviytymistä erilaisissa sosiaalisissa tilanteissa (kaveruus, ryhmässä olo, sosiaalinen viitseliäisyys) ja riskitilanteissa (eksyminen, tulipalo, kiusaaminen, seksuaalinen hyväksikäyttö).

Ammattilaisille keskeisiä teemoja ovat vuorovaikutussuhteet, aggression kohtaaminen, ryhmäyttäminen, laumanjohtajuus ja kuinka opetan skidikantti-taitoja lapsille.

Ammattikoulutuksen pohjalta ohjelma on integroitunut osaksi eri alojen ammattilaisten työtapaa esim. kouluissa, päiväkodeissa, terapiatyössä, lasten- ja nuorisokodeissa, nuorisotyössä, leireillä, kuntoutusohjelmissa, harrastuspiireissä, partiossa jne.

Monet vanhemmat ovat löytäneet uusia tapoja kasvattaa ja olla vuorovaikutuksessa lastensa kanssa ohjelman avulla. Ja tietysti tuhannet lapset ovat hyötyneet harjoittelusta ryhmissä, kouluissa, päiväkodeissa jne.

Vierailija
2/10 |
28.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä maksaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
28.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä sitä vedä, olen vain miettinyt sitä kovasti, koska mulla on kaksi arkaa poikaa...

Vierailija
4/10 |
28.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikö se riitä, että opet selvittelee näitä?

Vierailija
5/10 |
28.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempansa ylpeinä kertovat että on hyvä harraste ja toteavat että ei ikiinä poika käytä oppimiaan asioia muuta kuin painimatolla. Just. Tietäsivät vain... Poika ei ole kovin suosittu tämän ei-liikunnallisen harrastuksen parissa.

Vierailija
6/10 |
28.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

hihi

Vierailija
7/10 |
28.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempainyhdistys olisi maksanut kurssista/ lapsi osan ja vanhemmat loput.

Oli silti niin hintavaa, ettei halukkaita ilmoittautunut tarpeeksi edes yhdelle kurssille.

Hinta oli aika kova, en enää muista paljonko.

Tärkeästä asiasta kyse, lasten itsepuolustuksesta mutta silti kaikilla vanhemmilla tosiaankaan riitä rahaa. Saisipa tuollaisille kursseille Ray:n tai vastaavan tuen.

Ps. halukkuutta kursseille olisi kyllä ollut siinä vaiheessa kun ei hinnasta ollut tietoa

Vierailija
8/10 |
28.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen puhunut monen äidin kanssa, ja moni ahdistuu aroista pojista eskari-iässä. Ehkä raha kannattaisi maksaa, ettei jo ekalla luokalla ala ura kynnysmattona. Näin mä sen näkisin.

Vierailija
9/10 |
28.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon ikäinen ei osaa arvioida missä tilanteessa väkivaltaa voisi käyttää eikä osaa katsoa esim. onko takana ikkuna, portaat jne.

Vierailija
10/10 |
28.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että lapset osaa vaan tapella teknisemmin, kun kaikki osaa kamppailulajeja.

Termi " hätävarjelun liioittelu" on aikuisillekin hankalasti tulkittava asia.

Tarhaikäisellä ei ole toivoakaan tajuta koska lopettaa.

Kun tuon ikäiset pojat alkaa tappelemaan kummallekkaan ei tule mieleenkään lopettaa, ennen kuin aikuinen tulee väliin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme yhdeksän