Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ravintola-alan ihmiset! Kysymys

Vierailija
28.11.2007 |

Olen käynyt hotelli- ravintola- ja suurtalousalan tutkinnon 120 ov. En ole ollut ravintolassa töissä sen jälkeen kuin satunnaisesti. Olen suorittanut anniskelupassin. Voinko toimia vuorovastaavana ravintolassa?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
28.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ravintolaan vuorovastaavan paikkaa.

Vierailija
2/13 |
28.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

" kai" ei varmaan mene läpi viranomaisille, jos tulevat kyselemään :)

Etsin netistä tietoa ja siella sanotaan vain kahden vuoden koulutus ravintola-alalta, ei kursseja, mitä olisi pitänyt suorittaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
28.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun käsityksen mukaan vaaditaan 2vuoden työkokemus..siis jos on kyse paikasta jossa a-oikeudet..

Vierailija
4/13 |
28.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsellä sama tutkinto, mutta ei anniskelupassia.

Vierailija
5/13 |
28.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muodollisesti olet pätevä vastaavaksi.

Vierailija
6/13 |
28.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ravintolassa ja nimenomaan anniskelun parissa (ei esim keittiötyö). Eli pelkästään tuon kertomasi perusteella sanoisin että et voi.

Vierailija
7/13 |
28.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli voin siis hakea paikkaa. Kiitos tiedoista!

Vierailija
8/13 |
28.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä tarvii viranomaisen kannalta. Laitoin sen kai sen takia että jos sut joku ottaa töihin. On ihan työnantajasta kiinni millaisen koulutuksen ja kokemuksen katsoo vuorovastaavansa tarvitsevan. Niitä ei muut kysele eikä kuulu muille kuin sille työnantajalle.

t: 2, vuorovastaavana 7 vuotta, kokin koulutus ja passit taskussa.

Vierailija
9/13 |
28.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siellä sanottiin, että ruokapainotteinen koulutus ei anna pätevyyttä ravintolan vastaavan tehtäviin. Eli näin ollen minun pitää hankkia työkokemusta.

Ja sinulle joka sanoit, että se on vain työnantajan ja tekijän välinen juttu, niin kyllä viranomaiset voi tulla pyytämään paperit, mistä pätevyyden voi todeta. Että silleen. Harmi..

Vierailija
10/13 |
28.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu tietysti paljon työtehtävistä ja siitä minkä tyyppisestä ravintolasta kyse. Jos kyseessä pikkupubi tai lähiöravintola jossa ainoa vuorovastaavan tehtäväsi myynnin ohella on hoitaa tilitykset vuoron päätteeksi niin varmaan voit paikan saadakin. Jos taas haet vuoropäällikön tai palvelupäällikön paikkaa isommasta ruoka- tai juomaravintolasta, tai esim food court:sta on työn sisältö vähän muutakin. Ja vaatimus työkokemuksesta toinen.

Lisäksi tämä on kova ala ja ihmiset sen mukaisia. Jos ja kun mahdolliset tulevat alaisesi huomaavat ettei sinulla ole edellytyksiä hoitaa tehtäviäsi et jaksa kauan olla työssäsi.

Vierailija
11/13 |
28.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarkstajat tulevat niin on pystyttävä osoittamaan jokaisen vastaavana toimivan pätevyys. Ja nämä(kin) on tiukentuneet viime vuosina että ihan sama mitä se on ollut esim 5v sitten.

Vierailija
12/13 |
28.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

" normaalin" ravintolan paikasta, vaan erään liikuntapaikan baarin vastaavaksi olisin hakenut. Minulla on kokemusta erilaisesta vastaavan työstä samanlaisessa paikassa.

Eli olen töissä samankaltaisessa paikassa vastaavana, mutta erilaisessa työtehtävässä, ja tämä haettava paikka sisältää tämän minun nykyisen työn lisäksi myös baarin tehtävät. Eli vaihtaisin isommasta firmasta pienempään.

En todellakaan hakisi kylmiltään mihinkään " oikeaan" baariin suoraan vastaavaksi.

Vierailija
13/13 |
28.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kun joku viittasi siihen, etten osaisi työtehtäviä ym.

Osaan kyllä työtehtävät, mutta minulla ei ole siihen kumminkaan pätevyyttä. Mutta siitä on ihan turha enää keskustella, lopputulos on sama, en voi hakea sitä paikkaa, piste.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän viisi