Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minua ei yhtään jaksa enää kiinnostaa kodin laittaminen!

Vierailija
28.11.2007 |

Olen niin kyllästynyt. Siivoan joka ikinen päivä. Koti ei pysy siistinä, koska kukaan ei hoida sitä. On tavaroita lattialla kaikki tavarat hukassa!

Miestä ei kiinnosta. Potkii vaan tavaroita pois tieltä vaikka voisi yhtä hyvin sen nostaa ja viedä paikalleen. Ulkovaatteet lojuvat makuuhuoneessa sängyn vieressä. Monta kertaa olen nekin nostanut miehen paikalle sänkyyn, mutta illalla nukkumaan mennessä ne lentävät taas sinne lattialle!

Tuhkaämpäri keskellä olohuonetta, josta sitten 1v käy hakemassa tuhkaa ja heittelee sitä niin sohvalle kuin lattialle! Itse en siihen ämpäriin koska, koska en ole sitä siihen raahannut. Mua ei jaksa enää kiinnostaa miltä meidän valkoinen sohva kohta näyttää!

Ei vaan enää jaksa kiinnostaa!

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
28.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka ennen olen rakastanut joulua ylikaiken. Mut nyt en vaan jaksa eikä vois vähempää kiinnostaa!!!

Vierailija
2/22 |
28.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka ainut aamu saa aloittaa sillä että kerään lasteni ja miehen tavaroita ympäri mökkiä... sitten vaan alkaa masentaa entistä enemmän kun käy kylässä jossain ja 95% kaikilla meidän tutuilla on joka paikka aina tip top.. huonekalutkin on niinkuin jostain kierrätyskeskuksesta.... ahdistaa vaan koko ajan eikä joulun tulokaan kiinnosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
28.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsopas nyt oikein tarkasti itseäsi ja tekemisiäsi...

Jos teet itse oikein muut seuraavat perässä, ennemmin tai myöhemmin.

Vierailija
4/22 |
28.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen vastuulla on tasan kaksi askaretta, minä hoidan loput. Arvatkaas, saako edes toista hommaa hoidettua ajallaan?? No ei tietenkään, aina tulee " esteitä" (= pelaaminen netissä) ja olenkin miettinyt, että pitäisikö vaan antaa olla ja tuhota tämä liitto tekemällä kaikki yksin ja kateroitumalla...

Vierailija
5/22 |
28.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnesta mulla on mies jonka kanssa juttelen asioista. Vaikka käydään töissä on talo ja piha siistinä kun molemmat tekee, kotiäitinä oli homma eri. Silloin minä siivosin miltei kaiken, tottakai! Mitä vaikeeta on siivoomisessa? Ei mitään, jos sulla on joka hommaan vielä kone!

Kuulostaa enempi siltä että asiallisen puhumisen lisäksi tarttet omaa harrastusaikaa. Irtiotto kotoa saattaa tuoda lisää puhtia arkeen.

Ja leiki lapsien kanssa niin ei sotke joka lelua, opeta korjaamaan lelut paikalleen. Ja lapset mukaan siivoamaan!

Teet elämästäsi vaan vaikeamman jos jätät asioita miehen siivottavaksi, sano suoraan että vie tavarat pois. Miksi ulkovaatteet edes on makkarissa? Olisko syytä miettiä säilytystiloja uusiksi? Milloin olet viimeksi heitelly vanhoja tavaroita pois? Entä miten olis vaikka jonkun hyllyn, laatikoiden hankkiminen?

Itse en ainakaan pysty jättämään tuhka-astiaa lapsien ulottuville. Sano miehelle että koska nostat sen ulos, mies varmaan käy tyhjentämässä pesukoneen? Ei tartte tehdä asiasta vaikeaa. Jutelkaa.

Vierailija
6/22 |
28.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja miksi sellainen on sinne ylipäätään roudattu? Eikös tuhka ole emäksistä ja niellessä vaarallista.

Vierailija
7/22 |
28.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni ei ikinä siivoa jälkiään. Eilen illallakin oli keittiössä kaljapulloja pöydillä, iltapalatarvikkeet jääneet pöydälle jne. Vaatteet on aina jossain pienessä mytyssä joko lattioilla, pesuhuoneessa, makuuhuoneessa jne. Ei osaa edes pyykkikoriin likaisia vaatteitaan laittaa. Olen niin täynnä tätä epäsiisteyttä. Sen siitä saa kun ottaa äidin ainoan lapsen, jolle äiti on kaikki palvellut nenän eteen.

Vierailija
8/22 |
28.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

ja miksi sellainen on sinne ylipäätään roudattu? Eikös tuhka ole emäksistä ja niellessä vaarallista.

tohon jälkimmäisen en osaa vastata mutta ei liene kovin terveellistä. Oletkohan ap masentunut?

Meillä tuhkaämpäri pannuhuoneessa eikä sinne ole pitkä matka viedä niitä tuhkia.

Vierailija
9/22 |
28.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja on ihan turha yrittää saada niitä muuttumaan ellei ole valmis tekemään muuttumista heille helpoksi.

Usko pois, minun mieheni oli pitkään samanlainen, jättäi likaisia sukkia minne sattuu ja ei ikinä laittanut ulkovaatteita kaappiin. Ei astioita koneeseen jne jne jne.

Ratkaisin lojuvien vaatteiden ongelman hankkimalla makuuhuoneen nurkkaan (pois näkyviltä mutta silti käden ulottuvilla) pystynaulakon johon mies saa heittää puolipitoiset vaatteensa. Nyt niitä ei enää loju ympäri asuntoa.

Yleensä vielä kotihousut jää sängyn päädylle roikkumaan ja joudun ne siitä itse siirtämään naulakkoon mutta se on pientä verrattuna entiseen.

Vierailija
10/22 |
28.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

omakin ukko siitä sanonut, kun oon mäkättäny. Ne ei katsokaas oo koko aikaa kotona sitä kaaosta kattomassa ;)

Vetäseppäs oikein kunnon suursiivous-päivä, haet kukkakaupasta kukkiakin pöydälle ja vaikka pakastepullat uuniin. Tulet ite paremmalle tuulelle, ja ehkä se mieskin töistä tullessa hoksaa, ja toteaa olevan siistiä ja viihtyisää. Voitkin sitten sanoa, että nii-in, eikös oiskin mukavaa välillä osallistua siihen siisteyteen ja pidätte tästä lähin viikottaisen siivouspäivän YHDESSÄ! Vasta siivouksen jälkeen ne huvit. Ja jos ei miestä huvita, niin näytät ovea että siinä on, lähes ulkoruokintaan miettimään, sinä et ole hänen äitinsä joka siivoaaa ja pyykkää ukonkin jäljet.

Meillä muuten ukon lojuviin pyykkeihin riitti aikoinaan se, että puhtaitapa ei enää löytyny kaapista ;) Pikkuhiljaa oppi laittaan pyykkikoriin, ja nykyään jopa pesee omia pyykkejään kun en vaan lasten- ja kodinhoidolta " kerkeä" enää niitä miehenkin pyykkejä peseen.

Vierailija
11/22 |
28.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me taidetaan olla miehen kanssa molemmat vain sotkuisia ihmisä. Vaikka molemmat yrittää päivittäin täällä vähän siivota niin silti pyykkivuoret kasvavat ja sotku leviää.

Meille on osoittautunut parhaaksi ratkaisuksi että mies häipyy lasten kanssa kerran viikossa pois muutamaksi tunniksi ja mie saan sillä välin siivota kunnolla. Yksin, rauhassa.

Näin meillä on edes paripäivää siistiä.

Molemmat kyllä tykättäisiin siitä että on siistiä. Mutta jotenkin se kaaos onnistuu silti aina leviämään vaikkakuinka siivoilisi kokoajan.

Vierailija
12/22 |
28.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin mitä juttuja tarttis siivoilla tänään, mitä voi jättää huomiselle, mikä viikonloppuna.

Kirjotin lapulle yliviivattavaksi tekemisiä.

Koita ajatella asiaa miehen kannalta: Se menee aamulla töihin, jäät kotio nukkumaan lapsien kanssa ja kun heräätte; teet ruokia ja siivoat hiukan, ulkoilette. Tätä joka päivä. Joskus et pese pyykkiä mutta peset vaikka lattiat.. ;)

Alkoi äkkiä tuntumaan että " oleskelen" kotona ja " vaan vähän siivoilen" , sitä turhautuu. Ja kun mies kotona alkaa heitteleen tavaroita lattioille minun siivottavaksi niin tappeluhan siitä äkkiä tulee.

Kirjotin lappua ylös niin huomasin itse tekeväni jotain. Jättämällä lappu pöydälle, sen näkee myös mies joka näkee edessään vaan puhtaan kodin. Ei sitä siivottavaa.

Mutta kun kirjotat tänään imuroivasi, etkä tee sitä pariin päivään alkaa sontaa kerääntyyn. Ja kun taas listaat sen, kämppä on siisti näkee mieskin sen eron.. Toivottavasti.

Pidä välillä taukoja siivouksissa. Pöyritä pesukoneet yöllä jne, näin sulla odottaa vaan pois nostaminen.

Itse tykkään myös kikkailla niin että laitan koneet valmiiksi ja sanon miehelle mainoskatkolla että käy laittaan ne päälle samalla kun tekee meille teetä.. ;) Sitten voitkin palkita vaikka pienellä hieronnalla? Tai anna tehtävä miehelle palkintona -porkkanana! Hei, käy keittään teet meille, sielä olis muuten kone pakattu ja ladattu. Painakko päälle samalla matkalla! Mää voin hieroo sun niskaa..

8

Vierailija
13/22 |
28.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi palkita mies sellaisista asioista jotka kuuluvat molemmille? Jos perkele perhettä perustetaan niin totta hemmetissä miehelle kuuluu samat asiat kodin suhteen kun naisellekin. Ei riitä! että mies käy vaan töissä ja tulee kotiin sotkemaan ja olettaa että vaimo korjaa jäljet!

Perhe on yhteinen yritys! ei vain naisen. Itse en todellakaan aio ruokkia miehelle sitä kuvaa että nainen tekee, nainen hoitaa. Ei! Mies tekee kanssa ja jos ei tee niin! ULOS.

Vierailija
14/22 |
28.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen todella yksinäinen, olen vain kotona lasten kanssa. Ei ole kavereita ei tuttavia :(

Yksin en edes lenkille pääse, joten kotona ollaan 24/7! Opiskelen vielä kaiken lisäksi.

Tuntuu, että kohta oikeasti sairastun masennukseen kun ei elämässäni ole muuta kuin koti ja lapset! Olen hyvin väsynyt henkisesti, vaikka en sitä sitä ulospäin näytä, eikä kukaan pysty sitä huomaamaan.

Muuten ihan tykkään siivota ja laittaa kotia, mutta sitä turhautuu kun ei saa kiitosta tai mitään. Tykkään myös leipoa, mutta miksi minun pitää tuhlata sitä aikaani siihen kun kuitenkaan siitä ei ole periaatteessa mitään hyötyä :' (

Vierailija
15/22 |
28.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se sitten oikein että jos olet kotona että teette kotityöt TASAN?

Musta ei. KOtiäitinä teen miltei kaikki hommat itse. Mies tekee pari hommaa kotiin tullessaan. Mutta paljoa ei ole tekemistä koska päivittäin tekemällä ei ole paljoa siivottavaa edes yhdelle! Kotiaika illalla tehdään tasan.

Miten sinulla ei ole aikaa lenkille? Ei ymmärrä. Se vie sulta TUNNIN. Teetkö kokoajan jotain illan? Älkää viitsikö! Itse käyn töissä, harkoissa ja silti on aikaa siivota ja olla perheen kanssa.

Kun tyhjennät aamulla yöllä peseytyneet vaatteet ja astiat, täytät valmiiksi koneen ja mies painaa sen päälle illalla. Tosi paha työnjako. Varsinkin jos sillä saat aikaa istua sohvalla sen ajan eikä sun tartte tehdä KAIKKEA... Musta tuntuu että sielä on varsinainen marttyyri istumassa näppiksen takana!

Kerro mitä kaikkea sinä PÄIVITTÄIN uuvutat siivoomisella ja mitä miehen pitää töittensä lisäksi tehdä?

8

Vierailija
16/22 |
28.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet yksinäinen ja väsynyt, niin kannattaisiko aloittaa tilanteen korjaus siitä päästä.

Onko teidän alueella seurakunnan, kunnan, urheiluseuran tai MLL:n kerhotoimintaa? Useimmilla paikkakunnilla on erilaisia äiti-lapsi-kerhoja.

Toiseksi, sovit miehesi kanssa, että Sinulla on kerran viikossa vapaailta. Voit silloin mennä harrastukseen, omille ostoksillesi tai tapaamaan ihmisiä - ilman lapsia. Mies on silloin kotona lasten kanssa. Nythän on hyvä aloittaa esimerkiksi uusi harrastus, koska vuodenvaihteessa alkavat uudet kurssit työväen- tai kansalaisopistoissa.

Kolmas mahdollisuus on jättää opintoja ja kotonaoloa hiukan vähemmälle ja ottaa vaikka joku iltatyö kaupassa tms. vaikka kerran viikossa tms. SIlloin tapaa pakosti ihmisiä, on joku oma juttu ja tienaa vielä hiukan rahaakin.

Jos teillä on kulkeminen ongelma, niin sovit miehesi kanssa, että sulla on vaikka auto käytössä yhtenä päivänä viikossa. Jos ei muuten onnistu, niin viet aamulla miehen lasten kanssa töihin ja haet iltapäivällä. Silloin pääset päivällä lasten kanssa tapaamaan ihmisiä ja vaikka erilaisiin harrastuksiin. Jos tuo ei onnistu, niin useimmissa tapauksissa esim. viikottainen taksikyyti on radikaalisti halvempi vaihtoehto kuin kahden auton ylläpito.

Kun mielialasi on parempi, niin sitten on helpompi sopia niistä kotitöistäkin. Hyviä vinkkejäkin tuli jo aiemmin.

Vierailija
17/22 |
28.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä onneksi tilanne ei ole enää noin pahana. Meillä mies ei kovin paljon järjestyksestä piittaa ja minä taas haluaisin elää aina siistissä ympäristössä. Konfliktejahan siitä on seurannu. Mutta puhumalla me ollaan saatu asioita kuntoon. Mieskin on alkanut siivota jälkiään ja osallistumaan järjestyksen ylläpitämiseen. On kyllä vaatinut paljon toistoa, että on tähän asti päästy. Ja minäkin olen oppinut vähän joustamaan siinä, ettei kaiken tarvitse aina olla ihan tiptop. Kotityöt on nykyisin jaettu aika tasan puoliksi. Mies jopa osallistuu viikkosiivouksen tekemiseen, vähän pitkin hampain kyllä välillä, mutta osallistuu kuitenkin. :)

Ja lapset mukaan kotitöihin heti pienestä pitäen! Yksivuotiaskin osaa jo kerätä omia lelujaan lelukoriin. Meillä se on eräänlainen hauska leikki.. Tyttö kaataa siivotut lelut uudestaan lattialle, että saa kerätä ne uudestaan. :)

Vierailija
18/22 |
28.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ene jaksa vaihdella verhoja. Matot olen aikaa sitten vienyt pois.. Olen vain totaalisen kyllästynyt kodin laittamiseen. Onneksi sentään viitsin luututa ne matottomat lattiat silloin tällöin. Huoks..

Vierailija
19/22 |
28.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat olla muutenkin väsynyt ja/tai masentunut. Ainakin minä olin vuoden verran masentunut ja uupunut kuopuksen synnyttyä. Esikoiseen on pieni ikäero. Mutta kun sain itseni kuntoon ja energisemmäksi, saan enempi aikaiseksi. Siis riittävästi. Ei meillä mitään supersiistiä ole, mutta ihan riittävän siistiä. Välillä on likaisempaa ja sotkuisempaa, mutta en jaksa aina ottaa kauheaa stressiä.

Vierailija
20/22 |
28.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi pientä lasta ja mies jota ei kiinnostanut tehdä yhtään mitään.

Itse olen nyt eronnut ja pääsen niin paljon helpommalla kun ei tarvitse siivota aikuisen miehen sotkuja!!

Ero oli kyllä meille paras ratkaisu ja olisi pitänyt erota jo aiemmin.

Harmittaa kun olen hukannut energiaa ja aikaa miehen sotkujen siivoiluun sen sijaan että olisin vaikkapa leikkinyt lasteni kanssa :(

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä yksi