Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

JOULUPAKETTIEN KESKIVIIKKO

28.11.2007 |

No jos kukaan muu ei ole vielä kerennyt alottamaan, niin josko sitten minä!

Moneen kuukauteen en olekkaan tainnut täällä kirjoitella vaikka lueskellut olenkin jokapäivä.

Tänään on sitten aika pelkopolille. Pelottaa nyt jo! Noniin, kuhan avasin päivän ketjun! Empä läpise enempää.

beibi07 ja wanilla 37+4

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
28.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ois viimene viikko enne la menossa, pahoin vaan pelkään että yli mennään ja reilusti. Vaikka oireita välillä onkin nii en usko enää pääseväni ihan lähiaikoina synnyttään.. =(

Yöt on menny nyt ihan hyvin, oon selvinny yhellä vessareissulla ja unikin on tullu suht hyvin sen jälkeen. Haarat ja alapää on tulessa koko ajan ja selkä on suoraan sanottuna ihan paskana. Että olo ei oo kauheen hekumallinen.

Ukolla oli maanantaina vapaapäivä joka on tosi harvinaista, niinpä me käytiin kaupungilla ostoksilla ja vaihdettiin olohuoneeseen vähä järkkää. Tuli ihan eri näkönen taas, piristää kummasti. Eilen sain aikaseksi pestyä yhen maton, huh mikä homma. Kyllä meinas järki lähtee mut onneks sain sen kuitenki tehtyä. Vielä ois kaks mattoo oottamassa. Ja äsken sain siivottua. Pakko keksiä itelle joka päiväksi jotai " isompaa" tekemistä ku tuntuu että tuun hulluks yksin istuskellessani täällä.. Onneks ei tarvi olla sit yksin ku vauva syntyy ja sit ku kotiudutaan nii ukkoki aiko pitää koko isyysloman kerralla. Onko teillä muilla miehet pitäneet isyysloman? Ite koen sen aika tärkeänä että molemmat saa tutustua uuteen tulokkaaseen rauhassa ja saa ukkoki opetella vauvan hoitoa.. =)

Joo, olipas taas niin omanapaista tekstiä etä huh huh. Sori!!

jonskeli ja eemeli 39+1

Vierailija
22/34 |
28.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

masun koosta ja vaavin arviosta...

mul oli viime neuvolassa tippunu kohdunpohjankorkeus eli vaavi laskeutunu ja oli 31.5cm ollu 32-33cm täs vähän aikaa...oli sit se tarkastus äitipolilla ja arvio oli vaaville silloin 2.9kg ja mul oli rv 37+2 katto et lapsivettäkin on ja arvioi et hiukan isompi voi olla syntyissään kun esikoinen joka oli 3180g ja 49cm eli aikas pieni kuitenkin...voi olla et nyt kaa ns.sopivan kokonen tulos...ja mun masu ei ns.hirmmu iso kyl oo...kun makaan nii moni sanonu et mihin sun masu hävis...

mul alkaa aina iltaa kohden tulla hiukan huono olo ja tukala/ahistava olo mut mitää ei tapahdu..en tiiä alkaako ite jotenkii alitajunnas miettii et ilta/yö lähenee jos se lähtö tulee sillo ja yksin lähet...

jep nyt neidin kaa touhuu....

manja ja rv 38

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
28.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli kakkonen kilon painavampi kun esikoinen ja esikoisesta sf-mitta oli pari kolme senttiä suurempi vikoilla viikoilla...

Kaveri joka on mua melkein 20cm lyhyempi synnytti 2kg kevyemmän vauvan kun mun pikkukakkonen ja hänellä oli isompi sf-mitta kun mulla.

Että ei siitä mitasta kyllä voi vauvan kokoa päätellä!

Vierailija
24/34 |
28.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikas mietteliäät tunnelmat tuntuu täällä nyt olevan ja kyllähän samansuuntaisia ajatuksia itelläkin on ollut varsinkin nyt kun toi sf-mitta pomppas yli kaikkien käyrien että mistä se nyt sitten kertoo?pyysin ensi maanantaille ylimääiräisen neuvolakäynninkin. pissa oli kuitenkin ookoo mutta hb olikin sitten alottanu laskusuunnan ollen 119, täytyyköhän alottaa rautalääkkeet.

jonskelille sanoisin että ehdottoman tärkeää on että mies on alusta asti mukana vauvanhoidossa, siinä oppii ihan erilailla suhtautumaan miehen " lapsenhoitamiseen" ainakin meillä on aika omaperäinen tyyli. itse koin sen perhehuoneen siellä sairaalassa(oltiin 6pv)todella hyvänä siinä opittiin molemmat heti kerralla hoitamaan vauvaa+vauvan rytmit ja tavat ilmasta itteensä ja olihan se kiva olla oman ukkelin kanssa siellä. mun mies jää nyt 14.12 pois töistä ja menee tammikuussa sillä on 6työpäivää ja sitten helmikuun alusta on 3vk isyyslomalla, se kun on 50%työajalla tammikuun loppuun niin sattui noin hienosti menemään nämä työt, on mulle suureksi avuksi ennen vauvan sntymään(tai siis jos menee la:n tienoille)ja sitten ku tullaan kotiin niin miehellä on sitten aikaa esikoiselle.

tamatu 35+5

Vierailija
25/34 |
28.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies pitää myös isyysloman siinä kun kotiudutaan sairaalasta. On se ihan mukava isänkin olla mukana vauva arjessa ihan alusta alkaen. Varsinkin kun tämä on molemmille eka lapsi ; )

Äsken taas poltteli alamahaa aikas kipeesti mutta nyt ei taas tunnu mitään. Tulisi tuo polttelu vain takaisin ja tekisi kunnon suppareita. Närästää myös inhottavasti. Onko muilla samaa että häpyhuulet ja koko alapään iho on kipeän tuntuista? huomasin äsken vessassa kun pyyhin että tuntui iho sieltä kosketus aralta..

Nyt lähdetään kauppaan mutta enköhän tänne vielätänään palaa..!

sanniss85..

Vierailija
26/34 |
28.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana talvipäivä ollut meillä, pakkasta -6 ja aurinko paistanut, nyt jo ihan pimeää paitsi kuu lyysää jonkun verran.

Aamupäivästä iltapäivään oltiin tuolla pihalla ja navetalla, kuopus nukkuukin varmaan hartaasti päikkäreitään, pitänee herättää, että illalla saa nukkumaan=)

Pikkasen meinaa haarat olla kipeet kun jaloillaan oli niin paljon mutta eiköhän ne tuosta, saunailtakin meillä.

Kyllä mäkin monesti mietin, että onkohan vauva terve, voiko olla niin hyvin asiat, että saisi neljännenkin terveen lapsen, kahdesta ekasta en niin pelänny mutta kakkosen ja kolmosen välillä mun kaveri sai vaikeasti vammaisen lapsen niin jotenkin se vaan tuolla alitajunnassa vaikuttaa.

Tää perätilakin vielä, netistä luin, että vauvan sairaus tai epämuodostumakin voi vaikuttaa vauvan liikkumattomuuten, siis ettei se käänny pää alaspäin.. No, oon itekin istunut ja leikkaamalla syntynyt ja terve mutta silti.. Kun nuo muut on olleet ja reiluissa ajoin raivotarjonnassa..

Tää masuvauveli kyllä liikkuu hyvin, tänään sain ekankerran jalastakin kiinni kun tuonne kylkeen monotteli=)

Joku kyseli tuosta äidin ja tyttären synnytyksien yhteisistä piirteistä, vaikuttaako perimä.. Mä oon äitini ainoa lapsi, kaksi viikkoa yliaikanen perätilavauva. Tuo yliaikaisuus näkyy kyllä periytyvän, mulla on syntyneet 41+3 41+4 ja 40+5 joista kaksi nuorinta käynnistämällä, eli olisivat viihtyneet kauemmin masussa nekin, mun mieskin on syntynyt käynnistysuhkaa säikähtäneenä 42+0=)

Ite oon ollut pikkunen kolmikilonen ja omani taas yli nelikilosia.

Joskus kun on ollut joku tutkimus tms, että äidin oma syntymäpaino vaikuttais vauvan kokoon, mulla ei todellakaan.. Tosin ollaan äitin kanssa ihan eri kaliiperia ruumiinrakenteeltammekin, ja mun isänpuolen suvussa yli nelikilonen vauva on enemmän sääntö kuin poikkeus.

Perhoselle tuosta istukkaongelmasta, sitä ei kannata pelätä, nykyään on niin hyvä hoito, ettei äiti siihen kuole nyt kun ei lakkoakaan tule, sillon kyllä olisi voinutkin käydä kalpaten, sitähän mä eniten pelkäsinkin, etä hautuumaalle viedään tätä mammaa kun ei pääse leikkuriin tarpeeksi joutuin..

Mulla on jokaiselta kolmelta jäänyt istukka kiinni, esikoisen maailmaantulon jälkeen vuosin reilusti ja olin leikkurissa vauhdilla ennenkun poika oli puolta tuntia vanha, oli kyllä aikas töttörööolo jo sillon, tosin olin kovasti väsy synnytyksestäkin mutta hb oli synnytyssalissa 63 ja varmaan vielä alempi ennen kun nukutettua saatiin. Hyvin kyllä toivuin vaikka lisäverta toki tarvittiin ja olin ihan kamalan zombien näkönen, ikinä en oo ollut niin kalpea=) tervetullut vaihtelu sinänsä, vähän turhankin punaposkinen ruukaan olla..

Tytön synnyttyä en vuotanut synnytyssalissa juurikaan aj istukkaa kokeiltiin kaikin maailman keinoin irti mutta tunnin päästä luovuttivat. Verenhukkaa tuli taasen melkeen 3 litraa mutta jos arvelee,e ttä tyttö syntyi kuuden aikaan illalla, olin siitä n. viiden tunninkuluttua suihkussa ja aamulla kahdeksalta omin jaloin aamupalalla niin.. Kätilön ilme oli hyvä kyllä kun se eka vauhdilla käveli ohi, löi jarrut päälle ja peruutti mun luo kysymään, että miten voin olla jaloillani jo=)

Kolmosesta vanha kokenut kätilö sai istukan synnytyssalissa revittyä irti, verta meni 1,6 litraa ja aikaa kolme varttia, kipeääkin kävi enemmän kun mikään koko synnytyksessä mutta empähän joutunut leikkuriin enkä heräämöön vauvasta eroon..poika syntyi yöllä kahden aikaan ja aamulla olin omin jaloin aamupalalla.

Kuulostaa varmaan kamalilta kokemuskilta mutta jo siitä,e ttä odotan neljättä lasta ja ylipäänsä esikoisen jälkeen on tullut lisää lapsia, niin ei ole traumoja jäänyt. =)

Tietysti on ollut tapauksia kun on pitänyt koko kohtu poistaa verenvuodon tyrehdyttämiseksi ja hiukan mua mietityttää miten nyt jos sektio tulee, kun kohtu ei yhtään supistele ja irrottele istukkaa, miten lujassa se siellä on..

No, ens viikolla pääsen äippäpolille, pitää vissiin vanhan laittaa oikeen muistilappu, että muistan kaiken kysyä;D

Jo vain vaan pitää koittaa tuo unikeko herättää, ei riitä uni yöksi muuten. Tai se ei todella tule kovin aiaksin..

Lahja ja maha 35+5

Vierailija
27/34 |
28.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, eipä tuohon sf-mittaan sitten ole oikeen luottaminen kun vertaa toisiin raskauksiin, mutta tasaisen kasvun seurantaan toki hyvä juttu.

Jollakin oli hb 119, mulla myös, ja on kuulema oikein hyvä loppuraskauteen sanottiin neuvolassa juuri. Olen kuullut että hb:n ei olisi hyvä ollakaan liian korkea ennen synnytystä, että veri olisi hiukan ohuempaa.

Nyt täytyisi alkaa siivoilemaan. Eilen siivosin ylhäällä ja tänään on vuorossa alakerta. Matot heitin jo aamulla ulos, enkä vieläkään ole tarttunut imuriin ja moppiin, tuleepahan raikkaana sisälle.

Saapa nähdä millaisen " palkkion" tällä kertaa saa siivouksesta. Tässä tulee kyllä ihan masokistiks ja siivoushulluks noiden supistusten toivossa. Mä kyllä tiedän, että mulla ei lähtö tule ainakaan ihan lähipäivinä, mutta kypsyypä paikat. Tiesin että musta tulee ihan malttamaton odottelija kun oon saanu vauvaa varten vaatteet pestyä ja silitettyä, ja kaikki tarvikkeet hommattua. Meinasin ensin että odotan kunnes mieheni on tehnyt vaatelipaston vauvalle, mutta siinä toivossa ei ollu hyvä elää, koska mun mies on ihan ylityöllistetty, että saadaan seinät, katot ja sähköhommat kuntoon ennen kun se pikkumies vie kädet. Siispä järjestelinkin pienessä päässäni asiat niin loistavasti, että koko kaappia ei tarvitse tehdä ollenkaan :).

Siitä isyyslomasta. Olisipa se mukavaa jos voisi pitää tuon 18 päivää putkeen. Täällä vaan ei oikein rahkeet riitä moiseen. Pakko pitää erissä, että talous pysyy kunnossa. Onneksi on sentään palkallinen talviloma tuohon päälle.

Heipatihei!

Vierailija
28/34 |
28.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahja-Unelma: Kiitos suuresti kun kerroit tosta kokemuksestasi!

(En ehtinytkään lukea viestäsi ollenkaan ennenkun kirjotin ton edellisen)

Uskomatonta, että ihminen voi menettää noin paljon verta ja sinä vielä kävelit 5h päästä. Oot kyllä melkonen sissi! toi lohdutti mua ihan hirveesti, kun suhtaudut noin tyynesti noiden kokemusten jälkeen. Itse menetin verta vaan 800ml, joten ei juuri mitään. täytyyy kyllä uskaltaa luottaa tuohon hoitohenkilökuntaan...

mukavat illan jatkot!

Vierailija
29/34 |
28.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja nyt ihan naatti..kyl tuntee ittensä niin avuttomaksi...ei jaksa lapsensa kanssa enää ulkoillakkaa ja sit ku lähti ulos ja oli jopa 30min nii sit on ihan tööt... käveltii pihalla ja käytii pihan pikku mäkeä laskemassa ja tosiaan tuntuu ettei mitää enää pysty eikä jaksa tehdä... onneks tytöl oli kivaa ja nauroi vaik äitiä ahisti joka askel ja supisteli mut taas niitä höpölöpö supistuksia.

oli mieskii jopa imuroinu sisäl sillä aikaa..

nyt huilimista...tuntuu et silmät painuu kii mut jaksettava ainakii 21.00 asti

Vierailija
30/34 |
28.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saunasta tultiin juuri kovasti yritetään saada synnytys käyntiin..mutta eipä tuo tuntunut missään. Ehkä sitten yöllä alkaa supistella!! Toivossa on hyvä elää!

Tänään on soinut taas puhelin illalla kiitettävästi äiti soitti äsken ja kysyi onko mitään tuntemuksia ja iskä soitti samaa..eilen soitti sisko " no onko tuntemuksia" ? Kuitenkin viikko laskettuun aikaan..että ei tää tästä ainakaan helpotu kun on tää lapsi on molempien vanhemmille eka lapsen lapsi : )

Nyt syömään!

sannis85..

Vierailija
31/34 |
28.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika syntyi maanantaiaamuna klo 6.36, painoa ' vain' 3470g ja pituutta 51cm, joten tuntuu aika hentoiselta pojalta nuiden yli nelikiloisten jälkeen.

Synnärillä oli ruuhkaa ja sunnuntai-iltana meninkin äitiysosastolle odottelemaan parempaa etenemistä *(kohdunsuu auki vain 2cm klo 17), sain Panadolia ja Opamoxia. Puolen yön jälkeen alkoi supistukset tuntua napakampina ja neljältä oli paikat auki 4cm. Lähdettiin synnärin puolelle, jossakiireet kätilöillä jatkui ja laittoivat minut käyrälle n. tunnin ajaksi, vaikka sanoin kipeää tekevän. Kun pääsin vihdoin synnytyssaliin, kiirehdin kuumaan suihkuun, kun eivät ehtineet vielä mitään puudutuksia minulle antamaan. kun tulin suihkusta, oksetti ja pyörrytti. Kätilö tuli tutkimaan klo 6.30 ja ilmoitti, ettei kannata enää puudutella, että puhkaistaan kalvot ja aletaan ponnistamaan. Ponnistusvaihe kesti minuutin, kävi niin nopeasti, ettei meinannut kätilö ehtiä mukaan.

Mies oli illalla palannut 100 km kotiin ja ehti takaisin juuri ponnistusvaiheeseen :)

Poika on kova syömään eikä viihdy yksin. Rinnat on täynnä ja nännit aristaa...

Mut jatkan tarinaa toiste, nyt katsotaan tv:tä ja nautitaan kotiin pääsemisestä.

Ps Koira on ihan sekaisin, nuuhkii vauvaa joka välissä ja huokailee..

Marzi ja Pikku-Isäntä

Vierailija
32/34 |
28.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulihan tänääkii vaavi uutisia! onnea pikku pojasta!

Vierailija
33/34 |
28.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ONNITTELUT JO VAUVANSA SAANEILLE!!!!! Ihanaa!!!!! : )

Mulla oli kans tänään sitte se äitipolireissu ja niinhän siinä sitten iloisesti kävi, että sectioajan sain : )

Eli meidän vauva syntyy perjantaina 14.12. : ) jänskättttttäää!!

Ei tarvinnu edes tapella asiasta, niinkuin pelkäsin, vaan tais olla se aika jo valmiina siinä.

Paikat tiiviisti kiinni, mikä hyvä, vaikka puppareitakin on koko ajan. Sitten ultrattiin vauvan napavirtaukset ja painoarvio. Painoarvio oli tasan 3kg. Mutta pääasia, että kaikki kunnossa ja sectiopäivä taskussa : )

Nyt vaan toivon, ettei lähde ennen sitä käynnistymään. Sisätutkimuksen jälkeen kyllä sitten supisteli kovaa ja kaupassa sitten kuljinkin kuin hidastetussa filmissä..

Mutta tuota en huomannut kysyä, että onko toi painoarvio nyt sitten iso vai ei? Tietääkö joku?? Kun mullakin yli nelikiloisia olleet edelliset..

Nyt sohvalle..

myy ja masuvauva 36+4

Vierailija
34/34 |
28.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan, paljon onnea kaikille jotka jo saaneet pakettinsa!

Mä olin tänään pelkopolilla ja voin huokasta helpotuksesta, että sektioaika saatiin. Sama homma siis kun Myyllä... Hieman sai tapella mutta viimestään psykologin lausunto asiasta sai asioihin vauhtia ja aika herusi!

Meillä siis pikkuinen syntyy 10.12. Eipä siihen enää kauaa oo. Todella omituinen tunne kun tietää toisen synttäripäivän näin etukäteen...

Ultrassa heilui noin 3500 g prinsessa joka reiluna tyttönä näytti äiskälleen kieltä!! Kaikki oli kunnossa mutta masulaukussa oli kaiketi jotain pientä hämminkiä kun se oli normaalia turvonneempi/täydempi. Ylilääkärikin tuli asiaa kattomaan paremmalla ultralaitteella mutta totesi, että syytä huoleen ei tulisi olla. Tilannetta kuitenkin seurataan.

Hui! Pian ollaan sitten äiti! Yheksän kuukautta menny eikä vieläkään oo sisäistäny.

Tsemii mamat!!

beibi07 ja wanilla 37+4