Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen jarkyttynyt! Lapseni sai 6kk lahjaksi isovanhemmilta 200€ postikortin mukana. On minusta ihan liian iso summa, ei tunnu ena hyvalle appivanhempien antama lahja.

Vierailija
28.11.2007 |

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
28.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos isovanhemmat olsivat ostaneet sillä 200 leluja, vaatteita ja krääsää ja lähettäneet ne.

Raha on parempi, vaikka oli kyllä uskaliasta lähettää noin iso summa postissa.

Vierailija
2/17 |
28.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synttäreilläkin tuli sedältä 400¿ ja isovanhemmilta kummiltakin 200¿. En näe siinä mitään outoa, eikö se ole parempi, että antavat perintöä ikäänkuin ennakkona, ja siellähän ne kasvavat korkoa lapsen tilillä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
28.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jotain 20-100e kerrallaan. Ollaan laitettu lapsen (vajaa 2v) tilille kaikki rahat. Toivon, että saavat olla siellä, kunnes lapsi muuttaa kotoa tai haluaa vaikkapa vaihto-oppilaaksi. Se summa, joka sinne on kertynyt 3-vuotissyntymäpäivään mennessä, ajateltiin sijoittaa rahastoon ja sen jälkeen sitten itse laitetaan rahastoon vielä muutama kymppi kuussa.

Vierailija
4/17 |
28.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä isovanhemmat laittavat rahat lasten tileille. Miksi antaa käteistä?

Vierailija
5/17 |
28.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää vaan antako summan huveta ruokakassaan. Voitte toki avata lapsukaiselle pankkitilin.

Vierailija
6/17 |
28.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainoa, joka laittaa lastemme tileille lahjarahaa on minun äitini.. Usein juuri jouluna olen sanonut, ettei turhaan ostelisi mitään krääsää vaan laittaisi suoraan tilille vähän rahaa niin voimme sitten hankkia esim alesta jotain tarpeellista. Yleensä hän laittaa rahaa 100-200¿ lasten tileille ja sitten vielä minun tililleni noin 100¿ myös.

Meillä myöskään ei raha puussa kasva, joten olen tyytyväinen tuohon lahjaan/apuun, on todella tarpeen aina!

Miehen vanhemmat taas eivät koskaan anna kun korkeintaan 20¿ joskus lahjaksi, mielummin ostavat lahjat tavarana. Mutta en ole tästä yhtään pahoillani, ymmärrän hyvin koska heillä kuitenkin on kohta jo 7 lastenlasta niin ei jokaiselle millään voi antaa niin paljon rahaa...

Vierailija
7/17 |
28.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja annan niistä lapsille 50 e, jotka nuorempana laittoivat aina tilille. Nyt isompi jo tarvitsee menoihinsa.

Mihin loput rahat menee? Olen säästänyt ne omalla tilillä ja nyt maksan siitä isomman autokoulun ja vuoden perästä, kun pääsee ylioopilaaksi maksan valmennuskurssin yliopistoon.

Vierailija
8/17 |
28.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin kyllähän se syö, tarvii vaatteita yms. Fiksut isovanhemmat tämän tajusivat. Laittakaa tilille ja ostakaa sukset 3 vuoden kuluttua.

Vierailija
9/17 |
28.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ajatellut näitä näkökohtia:

-jossain vaiheessa lapselle kuitenkin tulee ostaa isompia juttuja (polkupyörät, urheiluvälineet yms.) ja kiva, jos säästössä on jo summia siihen. Ja onhan vauvallekin aikamoisia ostoksia (autonistuimet, yms.)

- järkeväähän on antaa rahaa tässä vaiheessa, kun perintönä sitten ja maksaa siitä perintöveroa

- isovanhemmat ylipäätään haluavat tukea vauva-ajasta lähtien myös taloudellisesti.

Vierailija
10/17 |
28.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsi saa vaik perintöä, niin eihän niitä saa hassata perheen jokapäiväiseen elämään?

Ehkä mummo antaa juuri siks käteisellä, että haluaa tukea perhettä taloudellisesti tässä ja nyt. Jos se laittais lapsen tilille, ei niitä vois käyttää. Siks antaa noin pimeästi.

Tosin jos teillä on rahaa itsellännekin, niin pidän vähän moukkamaisena touhuna tuollaista seteleiden levittelyä.

Vierailija
11/17 |
28.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäisin rahat talvivaatteisiin (haalari ja villapuku) ja kiittäisin kauniisti. Tosiaan, jos sukulaiset haluavat antaa rahaa, antaisin lapsen tilinumeron, postilähetykset saattaa kadota.

Vierailija
12/17 |
28.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suotta tuollaisesta lahjasta olet järkyttynyt. :)

Vierailija
13/17 |
28.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisi arvokkainta.

Vierailija
14/17 |
28.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mut mä pilaan sun ilosi =) Meidän lapset saa aina isovanhemmilta tilille 1000¿ ja 100¿ käteen lohdutukseksi kun iso raha on tilillä...

Vierailija
15/17 |
28.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta, koska meillä on aina ollut tiukkaa, hyppisin riemusta kattoon ja lähtisin heti ostamaan kunnollisen turvaistuimen lapselle!

Vierailija
16/17 |
28.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hätkähdin jo sitä, kun tätini lähetti hääonnittelukortin välissä 100euroa. Kyllä se shekki olisi turvallisempi.

Mutta mitä ihme sinua tuossa summassa itsessään järkyttää? Etkö tiedä mitä sillä tekisi? --> Laita säästöön!

Minun vanhempani laittavat aina lapsillemme rahaa syntymäpäivinä heidän omille tileilleen (juuri tuota parin sadan luokkaa, vaihtelee), ja tuo sitten itse juhliin jonkun pienen lahjan. Viimeksi toi 3v tytölle paidan ja kiiltokuvia.

Haluavat siis antaa lapsenlapsilleen " paljon" , mutta eivät halua taas kyllästää materialla tai rahalla. Joten rahaa menee " salaa" lapsilta heidän tileilleen. Sieltä sitten voidaan joskus ostaa jotakin isompaa, tarpeellista, tai sitten ihan vain säästää.

Vierailija
17/17 |
28.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää, ettei lapselle voida miettiä jotain pientä lahjaa vaan lapsen pitäisi sitten repiä huumaa jostain kirjekuoresta ja sen sisällöstä, johon ei saa edes koskea. Meillä ei niin tiukkaa rahasta ole. Mieluummin lämmittäisi se pieni vaivannäkö (enemmän kuin käynti pankkiautomaatilla kylämatkalla). Voi kun saisi aitoa aikaa ja välittämistä eikä suurta nippua rahaa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kolme