Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko noissa raskaustesteissä oikeasti eroja:)?!

27.11.2007 |

Hej!

Kertokaahan viisaamat, että onko noissa raskaustesteissä oikesti jotain eroja, siis herkkyyden kannalla? Hämmästelin, kun apteekissa näin hyllyssä jonkin testin, jossa vakuuteltiin testin olevan erityisen herkkä ja kertovan raskaudesta jo ennen kuin kuukuatisten pitäisi alkaa. Kun kysyin farmaseutilta, hän sanoi, että kaikissa testeissä on sama " tekniikka" ja ne perustuvat samaan asiaan (raskaushormoonin erittymiseen), että niissä ei ole eroja, vaikka valmistajat niin väittävät.

Aikaisemmin tänään joku kirjoitti, että apteekin omakin testi on niin herkkä, että se näyttää raskauden jo 10 päivää ovulaatiosta ja kun kuukautiset ovat jääneet pois on hormoonia virtsassa jo nelinkertainen määrä...

Ja siis, saa myös kehua ja haukkua testejä muilta ominaisuuksiltaan:).

Tanjuska

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
27.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On testeissä eroja. En osaa sanoa, että mikä on hyvä ja mikä huono, mutta siinä, että miten pienen määrän hormonia ne virtsassa havaitsee on eroa. Useimmissa mihin itse olen törmännyt on herkkyys joko 10mIU/mL tai 25mIU/mL. Ero on siis kaksi ja puolikertainen.

Vierailija
2/3 |
27.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nyt kun luin viestisi uudelleen, muistui mieleeni, että olisin itsekin lukenut jonkun kirjoituksen siitä, että jopa tekniikassa, jolla testi mittauksen tekee olisi eroja. En tosin tiedä mitä, mutta ainakin herkkyyksissä on eroja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
28.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin toiselta palstalta, että Acon10 olisi vaan 95% varma (vaikka on herkkä testi) ja useimmat muut testit (en nyt muista nimiä) jopa 99% varma. Minulle ainakin Acon10 on antanut monta kertaa väärän plussan (haamun).