Hyvä tuoksuton pyykkipulveri
Mikä olis hyvä tuoksuton zeoliititon pyykkipulveri tai -neste ?
Kommentit (20)
kaappiini oli jäänyt LV:tä paketti ja ajattelin sen käyttää nyt pois. Olin todella pettynyt sen pesutehoon, pyykki jäi likaiseksi, jää loppu paketista nyt käyttämättä.
Kannattaa kuitenkin kokeilla itse, koska pesutulos riippuu todella paljon siitä minkälaista vettä teillä on. Kaikki pulverit eivät toimi kaikkien vesien kanssa yhtä hyvin.
Meillä sen huomaa varsinkin tiskikoneessa. Finish on ainoa joka pesee tiskimme kunnolla, anopilla taas päinvastoin - Finish ei toimi lainkaan.
Kannattaa tosiaan lukea tuoteselosteet tarkkaan. Pojalla on ilmestynyt taipeisiin ihottumaa ja luin että se voi aiheutua zeoliitista pesuaineessa ja kappas, OMO sensitivessä on zeoliittia. Tosi sensitive. Siirryin takaisin käyttämään LV:tä, ei ole koskaan ollut ongelmia sen pesutehon kanssa, myös kestovaipat on meillä pesty sillä ja aina on tullut puhdasta.
Samalla vilkaisin Dailyn pakkausta -tosin se ei ole sensitive vaan color ja siinä on myös zeoliittia.
Tahrat lähtee hyvin ja paketti on riittoisa (annostus pieni) ja on vielä edullistakin. Ainut miinus on että ympäristömerkki puuttuu.
Sillä meillä pestään eniten. Käsi- ja erikoispyykkiin meillä taitaa olla Arielia...
Omolla on varmaan kaiken maailman sertifikaatit, mutta silti minä saan siitä edelleen allergiaoireita, en tosin niin pahoja kuin aiemmin mutta ruvella ollaan silti Omon jälkeen...
Vaikutti nettisivujen perusteella hyvältä pesuaineelta ja tuttavani on kehunut sitä. Miellyttää tuo riskitön kokeilu. Saa rahat takaisin, jos ei saa puhdasta tai muuten tykkää. Itseäni epäilyttää ,kuinka saan likaiset lastenvaatteet puhtaaksi ilman valkaisuainetta....
Onhan siinä se pesuntehostaja mukana, jota voi tarpeen mukaan lisätä.
Nestemäiset pesuaineet eivät ainakaan pidä valkoista valkoisena. Kyllä valkoinen tarttee minun mielestäni valkaisuainetta. Saas nähdä!
Kerron sitten kokemuksia kun testaan tuota uutta ainetta.
miniriskiä? minä ostan sitä aina..siis hajutonta.ympäristömerkkikin löytyy.
Ensimmäinen 8kg astia Allegroa alkaa olla lopuillaan ja ehdottomasti tilaan jatkossakin! Mulla oli kokeilussa se Allegro Plus.
Ei ole tahroja jäänyt, valkopyykki pysyy valkoisena kun muistaa laittaa pesuntehostajan/valkasisuaineen mukaan.
Lisäksi Allegron mukana tulee pesukoneen puhdistusaine (taitaapi olla sitruunahappoa) mukana, tuleepahan sekin aina hoidettua eikä tarvitse erikseen ostaa esim. apteekista.
JA sitä saa Virtasen maalitehtaasta 20kg purkissa. Senkun soittaa ja tilaa vaan. Oikeen ystävällinen palvelu ja hintakin tais olla alle Allegron vaikka on ihan samaa tavaraa.
Tällä me pestään kakkavaipoista lähtien ihan kaikki ja koskaan en ole näin tyytyväinen ollut pesuaineeseen. Käytän sitä 30ml 5,5kg konessa ja ihan puhdasta tulee :)
http://www.virtasenmaalitehdas.fi/hyvapyykki.php
Ei haise kone eikä pyykki ja puhdasta tulee. Parasta on kuitenkin, että ainetta ei tarvitse olla jatkuvasti ostamassa.
Ennen Allegroa käytettiin vuosi Sertoa uuteen pesukoneeseen ja kone meni siitä rikki. Rummun akselin ympärille oli kertynyt pesuaineesta mönjää, joka lopulta esti rumpua pyörimästä kunnolla. Sitä ainetta meillä ei enää käytetä! Onneksi meni silloin korjaus takuuseen, olisi ollut kallis keikka muuten.
" JA sitä saa Virtasen maalitehtaasta 20kg purkissa. Senkun soittaa ja tilaa vaan. -"
Allegro ei sisällä samoja aineita kuin Hyvä Pyykki. Allegrossa on sellaisia aineosia mitä ei ole Hyvä PYykki- pulverissa ollenkaan. Vertasin Allegro plussaan ,jota itselläni on.
Kummassakaan pulverissa ei ole zeoliittia, joka on todellakin vältettävä aine. Se tukkii koneet savimaisena aineena ja mikroskooppisen pienillä terävillä särmillä vaatteiden huokoset. Siitä aiheutuu ihan fysikaalista hankausta iholle ja varsinkin taipeisiin!!!
Jos olet pessyt yhdenkin kerran vaatteen sitä sisältävällä pesuaineella , saat pitää zeoliitin seuralaisena vaatteen käytön ajan.
Se ei huuhtoudu täysin pois koskaan :(
aj minulla on tässä molemmat purkit ja sisältävät täysin samaa kamaa purkkien etikettien mukaan...
Minulla ei ole Allegroplussaa vaan se tavallisen Allegron purkki johon siis olen aijemmin ollut tyytyväinen.
Allegroja ei myöskään kai saa ilman niitä puhdistuspusseja ja valkaisuainetta. Se ei ole todellakaan ekologista lähettää jokaiselle ne pussit vaikak ei tarvitse. Virtaselta sai 20kg purkin ilman niitä ylimääräisiä aineita. Allegroa saa vain 8kg purkeissa.
Karkasi tuo viesti liian aikaisin.... En tiedäkkään pelkän Allegron sisältöä. Mulla kun on tuo Allegro plus. Siinä on sulfaatteja ja silikaatteja, joita ei ole nettitietojen mukaan tässä Hyvä Pyykissä.
Näistä lisäpussukoista olen samaa mieltä. Eihän hapanpesua tartte tehdä koneelle noin usein, kun ei käytä zeoliitteja sisältäviä aineita.Ja pesee säännöllisesti 90 asteisia pyykkejä.
Tähän valkaisuaineeseen olen tyytyväinen. En tykkää, että valkoinen pyykkini harmaantuu ajan kanssa, joten käytän aina valkaisuainetta valkopyykissä.
Täytyy laittaa korjausviesti heti perään... Mistähän olin katsonut aikaisemmin tuon Hyvä Pyykin sisällön?? Nimittäin vielä äsken lähdin tarkastaan uudestaan netistä ja totesin ..........AIVAN SAMAA KAMAA...
Olet oikeassa. Mulla on tämä Allegro plus ja hinta 40 euroa / 8 kg.
Toimittavatko Hyvä Pyykkiä postitse tai matkahuollon kautta?
Nyt on parasta alkaa höseltää rieskoja uuniin ja lopettaa tää sekoilu täällä :))
Vähän kiinnnostuin aiheesta minäkin...
20kg purkki ja laskun loppusumma on 66e
Puhelinpalvelu oli ystävällistä ja pönttö tuli matkahuoltoon. LAsku tuli perästä ja siinä on maksuaikaa kuukauden!!!
Myyjän nimi Kim Holmström PUH: 02-4544500
Sanoin etten halua valkaisuainetta kun on nin paljon edellistkin jäljellä ja hän lupasi heti ottaa sen pois sieltä purkista.
Allegro ei valmista mitään, joten kyllä se on Virtasen Maalitehdas kun tämän on valmistanut ja Allegrosetä vain käärii setelit päältä ;)
Voi mavonsilimä ja kehevatsu perrään...
Ihanko sitä Samaa pulveria saa 20 kilon paketissa.Kiitos suuresti avusta ja numerosta. Tottakai tilaan jatkossa tuotteen ilman välikäsiä!
Tämäkin taitaa edelleen suurentaa pänikkäkokoa ja ruveta maalitehtaan asiakkaaksi :-)
Meillä on käytetty aina pojan pyykissä ja useimmiten muidenkin LV:tä. Ei sisällä zeoliittia ja on allergiatestattu.