Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*** MARRASMASUJEN loppusuora :D ***

27.11.2007 |

Hei vaan kaikki!

Täällä tänään rv 40+0, eli eräpäivä ois koittanut ;) Eilen tyhjenteli vatsaa tosi monta kertaa, laitoinkin siitä eri aloituksen. Eikös se voi olla yksi enne? Tosin, itse uskon tällä hetkellä enemmän siihen että vauva tullut vähän alemmas ja se aiheutti tuon. Miten sitten liene...?

Olo on TOSI hyvä. Tuntuu että kaikki vaivat on loppuneet. No, jos ei lasketa sitä että 3 kertaa piti yön aikana nousta rakon tyhjennykseen... ;) Sattuu niin alamahan jos ei käy tiheeseen vessassa, että vaikka muuten ei tarviskaan nousta, niin siltä kivulta ei nukuta. Tulee raskautta ikävä!

Taidan alkaa järjesteleen työ/vierashuonetta, jos tätä vaikka kohta tarvittais mummille :)

Leitz *nauttii täysin siemauksin loppuraskaudesta, ehjistä ;) öistä ja vapaudesta*

rv 40+0

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
02.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tänään sitten oli mielikin melkoisesti maassa, kun tuntuu olevan tämä elämä vain tätä odottamista ja sitä on jämähtäny kotiin. Viikon aikana en ole jutellut mieheni ja esikoisen lisäksi kun neuvolan tädille, yhdelle naapurille + äidille yms. puhelimessa. Tylsäksi käy... ;)

Tänään vauveli liikkunutkin taas enemmän, eilen oli mun mielestä muka " rauhoittunut syntymään" , enkä ole jaksanut kattoa enää suppareitakaan kellosta, kun ovat kivuttomia, vaikka tosi pitkään tulivatkin eilen säännöllisesti.

Joka tapauksessa, taas ollaan yhtä päivää lähenpänä syntymää! Huomiselle suunniteltun paljon puuhaa, niin ei ehdi murehtimaan.

Hassua kirjoitella tänne vuorotellen RvaRuljanssin kansa ;) Kiva että muutama tsemppaaja kuitenkin käynyt, onnea teille nyyteistänne!

Leitz :)

Vierailija
22/32 |
02.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon ihan unohtanu käydä ilmottamassa itestäni... On ollu niin paljon puuhaa pienen kanssa ja kun palstailee muuallakin, niin siinä sitten kärsii joku sivusto... Eli meille synty 1.11 tyttö. 2990g ja 49cm pituutta... Mentiin sitten sektiolla, kun neiti ei suostunut perätilasta luopumaan... Kaikki hyvin, päästiin jo 4.11 kotiin. ..

Miizuli

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
03.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin minakin tsempittamaan teita viimeisia. Kylla se odotus palkitaan ja masua voi tulla jossain vaiheessa jopa ikava ;)

" Nahdaan" pian tuolla vauvapuolella.

Skusku & tytto 3,5vk

Vierailija
24/32 |
03.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajattelin piipahtaa täälläkin tässä odotellessa että pullot kiehuu.

kovasti temppiä vielä yhdessä koossa oleville marrasmammoille, eikös sitä sanota että hyvää kannattaa odottaa :)

Ja tämä odotus kyllä palkitaan.

Koitakaapi jaksaa, Tämä " lehmä" lähtee aamu lypsylle että saa taas pojalle maitoo pulloon kun ei toi tissittäminen onnistu, mutta käyhän tää näinkin :)

toivoopi möhö ja poika 3vko3pvä

Vierailija
25/32 |
03.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos taas tsempityksistä ja onnea vauvelin saaneille!

Täällä takana valvottu yö, mutta harmittavasti sellaisen asian takia kuin levottomat jalat. Höh! Aamulla kävin neuvolalääkärin " käsittelyssä" . Pientä edistystä kohdunsuulla oli tapahtunut (lyhenemistä, pehmenemistä ja avautumista), joten jotain hyötyä niistä kuukautiskivuistakin on ollut. Itse asiassa lääkäri sanoi juuri menkkakipujen olevan tehokkaimpia tuossa kypsyttelyssä. No, jännitän täällä nyt, saiko lääkärin kovakourainen tutkimus aikaan jonkinlaisen lähtölaskennan synnytykselle. Ellei yön aikana ala mitään tapahtua, soittelen huomenna aamulla äitipolille aikaa yliaikaisuuskontrolliin. Onneksi täällä ei tarvitse odotella, että 42 viikkoa olisi täynnä!

RvaRuljanssi ja Nuu, taas päivä enemmän kuin eilen...

Vierailija
26/32 |
03.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenpas minäkin vielä täällä yhtenä kappaleena, vaikka alunperin tuntui ettei pääse edes marraskuulle niin nytpäs vauva sitten päätti jotta ollaan koko rahan edestä siis viikkoja jo 41+4. Huomenna ois yliaikaiskontrolli. Mua ei kyllä yhtään innosta tuo ajatus keinotekoisista supistuksista siis käynnistys... Käynnistetäänköhän ihan kalvojen puhkaisulla nykyisin miten herkästi kun mullahan on paikat ollu auki jo pari kuukautta ja kanavakin oli lekurin mukaan vajaan sentin kuukausi sitten.

Ja mä olen kokeillu sitten kaikki s:t ihan melkein kyllästymiseen asti ja 5 kilsan kävelylenkkejä ja sitten kokeillu ihan vain rentoutua mutta kyllä se niin on jotta tulee kun itse siihen valmis siis vauva.

Kovasti stemppiä ainakin RouvaRuljanssille ja leizille, myös muille jos teitä täällä on. Älkää tympääntykö vaikka välillä vaikea ajatella positiivisesti. mullakin oli unelmana saada tässä vaiheessa jo itse kengät jalkaan, hih!

Supisteluja on mutta ei ne tunnu mihkään johtavan, mitenhän niihin sais tehoa.............. Ny aamukahven vuoro........

Flana Rv 41+4 huoh!

Vierailija
27/32 |
03.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siis väärinhän nuo nimimerkit meni molemmat, voi minnuu siis RvaRuljanssi ja Leitz, meniköhän nytkään oikein ;o

Vierailija
28/32 |
27.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskettu aika koitti viimein meillekin :-) Mutta eipä taida lähtö synnyttämään tulla tämän päivän aikana, kun olo on niin tavallinen ja hyvä. Mulla on samankaltaisia tuntemuksia kuin Leizilläkin: raskausaikaa tulee ikävä! Olin aamupäivän shoppailemassa ja ihastelin kaikkia ihania äitiysvaatteita. Miten se aina onkaan niin, että mitään kivaa ei löydy silloin, kun oikeasti etsii. Ja nyt kaikkea ihanaa tuntuu olevan vaikka kuinka! Näin raskauden " eräpäivänä" en tietenkään enää mammavaatteita ostanut, mutta sovitin kyllä monia asuja ja pyörähtelin sovituskopissa haaveillen taas uudesta raskaudesta ;-) No, kunhan tämäkin saataisiin ensin päätökseen.

Tuntemuksista sen verran, että olen myös huomannut vatsan toimineen tosi hyvin jo parin viikon ajan. Voihan se johtuakin lähestyvästä synnytyksestä. Menkkamaista juilintaa on aina välillä ja lähes kivuttomia suppareita jonkin verran. Siinä ne sitten ovatkin.

Viimeisten odotuspäivien onnea ja suppareita meille hännänhuipuillekin!

RvaRuljanssi ja Nuu rv 40+0

Vierailija
29/32 |
27.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräpäivä oli ja meni mutta Keke sen kun viihtyy masussa.

Toisaalta ihan hyvä koska mulla on poskiontelotulehdus, tää on jo 4 kerta odotusajalla ku on poskiontelotulehdus. Lääkäri meinasi että oltaisko punkteerattu mutta sitte aattelin et ois vähän liian jännittävää tähän olotilaan. Muutenki kauhee räkätauti ja hirvee yskä. No jospa lääkkeet alkaisivat kohta auttamaan. On pirun hyvä cocktail mahan toimintaan ku ottaa antibioottia ja rautalääkettä...

Neuvolassa käytiin eilen. Sf mitta oli laskenu ja maha roikkuu jo selkeesti, mutta pää ei ollu vielä kiinnittynyt. En usko että kiinnittyykään ennen synnytystä.

Nyt esikoinen kinuaa huomiota, täytyy keksiä sen kans jotakin ohjelmaa.

Tsemppiä kaikille jotka vielä yhtenä kappaleena palloilee!!

Laalaa ja Keke 40+3

Vierailija
30/32 |
27.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitat olivat 3970g ja 52 cm, pipo 36,5.

Upean kätilön (TAYS) ansiosta synnytys sujui tällä kertaa hyvin ja sain itse ponnistettua tytön ulos (aiempi oli vaikea imukuppisynnytys 20h, ponnistus 2h30min.) 20 minuutissa, koko synnytyksen kestäessä vain n. 7h.

Kerittiin nyt kotio ja treenataan elämää kahden lapsen lapsen kanssa. Ihanaa!

Tsemia loppusuoralaisille, lähtö voi tulla nopeasti, itse pesin vielä paria tuntia ennen lähtöä lattioita, kuvitellen että vaan jotain harjoitussupituksia taas vaan :-)

Vierailija
31/32 |
28.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maha tuntuu laskeutuneen ja alamahaa jomottelee jos vähän pidempään touhuilee seisallaan. Nyt alkaa jo tuntumaan että vois olla valmis ottamaan uutta tulokasta vastaankin... Ihan hyvä, kun siis se la meni jo. ;)

Aika jännää tämä on, kun tavallaan pitää olla valmis lähtöön milloin vain, mutta silti keksiä jotain mielekästä tekemistä jopa pariksi viikoksi. Nautin kyllä vieläkin tästä joutilaisuudesta.

Muita masukkaita vielä?

Leitz :)

Vierailija
32/32 |
28.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea KalleNallelle tytön syntymän johdosta!

Tuo LA:n ohittaminen tosiaan tuntuu aika maagiselta. Siihen asti vauvan syntymä ei pyörinyt aivan koko aikaa mielessä, mutta sen jälkeen ei muuta osaa ajatellakaan.

Mulla on tämän päivän ajan maha ollut ajoittain tosi kipeä. Jotain vatsatautia, luulisin. Supisteluun kipu ei liity, on pikemminkin ylä- kuin alavatsalla. Aika inhottavaa kuulostella vatsakipua juuri nyt, kun mahasta pitäisi milloin tahansa tulla merkki synnytyksen alkamisesta. Siis mistä sitä voi olla varma, mikä kipu on synnytykseen liittyvää ja mistä seurauksena on vain pieru ;-D Toivottavasti tämä mikälie menee ohi ennen synnytystä!

RvaRuljanssi ja Nuu rv 40+1