Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun lapsenne kertoo " kukaan ei leikkinyt mun kanssa" - miten suhtaudutte?

Vierailija
27.11.2007 |

Hei,

Entisenä kiusattuna kuuntelen tosi tarkalla korvalla lasteni puheita siitä miten " kukaan ei leikkinyt mun kanssa" yms vastaavia.

Miten te " normaalit" ihmiset suhtaudutte asiaan?

Kyselettekö asiasta lisää vai annatteko olla?

Itse kysyn joka päivä, oliko kiva päivä, kenen kanssa leikit? Ja tulen järjettömän surulliseksi, jos lapseni kertoo, ettei kukaan leikkinyt. Sitten kysyn ehkä asiasta päiväkodilla, mistä tulee info, että voi olla, että siinä iltapäivästä oli tilanne, että xxx jäi yksin kun kaikki muut tytöt lähtivät kotiin tms.

Minä olen kotona illan miettinyt itku kurkussa, että lastani odottaa samanlainen kohtalo kuin mitä itse olen kokenut...

Ihan kamalaa tämä äitiys. Nousee omat " haamut" esiin aika ajoin...

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
27.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin päiväkoti-iässä se onnistunee helposti; koululaisilla on jo vahvemmat tykkäämiset ja tykkäämättömyydet.

Opeta siis, mitä lapsi voi sanoa, millaisia leikkejä hän voi ehdottaa tai miten hän voi pyytää päästä leikkiin mukaan. Kerro myös ohjaajille asiasta ja pyydä heitäkin jatkamaan opettamista.

Kaikkea hyvää!

Vierailija
2/2 |
27.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kun lapseni joskus sanoo ettei kukaan ala niin tietenkin kyselen syytä jne ja seuraan tilannetta. Yleensä asia on vain niin että välillä kukaan ei halua leikkiä ja välillä kaikki haluavat.. ihan normaalia

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kaksi